Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریرنگ و رزینصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید ایزوبوتانول | کاربرد ایزوبوتیل الکل چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ایزوبوتانول و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید ایزوبوتانول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ایزوبوتانول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ایزوبوتانول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ایزوبوتانول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ایزوبوتانول به روزرسانی می‌شود.

ایزوبوتانول (Isobutanol) یا ایزوبوتیل الکل یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی (CH۳)۲CHCH۲OH است. ایزوبوتانول یک مایع بی رنگ و اشتعال پذیر با بوی مشخص است که عمدتا به عنوان حلال مورد استفاده قرار می گیرد.

ایزوبوتانول مایعی با نقطه جوش متوسط و تبخیر آهسته است که برای سنتز آلی مفید است. این ماده در همه حلال‌های متداول مانند الکل، کتون، آلدهید، اترها، گلیکول ها و هیدروکربن‌های آروماتیک و آلیفاتیک حل شده ولی حلالیت آن در آب محدود است.

این ماده در صنعت توسط کربنیلاسیون پروپیلن تولید می شود این واکنش توسط کمپلکس های کبالت یا رودیوم کاتالیز می شود. آلدهید حاصل متعاقباً به الکل هیدروژنه شده و سپس جداسازی می شود. در آزمایشگاه پروپانول و متانول را می توان با ایزوبوتانول ترکیب کرد.

مراکز خرید و قیمت فروش ایزوبوتانول در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ایزوبوتانول و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ایزوبوتانول در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ایزوبوتانول در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ایزوبوتانول در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ایزوبوتانول را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

بیوسنتز این ماده توسط E. coli و چندین ارگانیسم دیگر که برای تولید الکل های C4 از گلوکز ژنتیکی اصلاح شده اند، صورت می گیرد.

استفاده از ایزوبوتانول و n- بوتانول مشابه است و آنها اغلب به صورت جایگزین استفاده می شوند. کاربردهای اصلی این ماده برای تولید پولیش و لاک و پیش ساز استرها است که حلال های مفیدی هستند.

استرهای ایزوبوتیل فتالیک، آدیپیک و اسیدهای دی کربوکسیلیک مرتبط با آن جزء پلاستیک سازهای پرکاربرد هستند. این ماده همچنین به عنوان جزئی از سوخت‌های زیستی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای ایزوبوتانول چیست

بخش عمده ای از تولید خالص ایزوبوتانول در صنعت به مشتقات آن (در درجه اول استرها) تبدیل می شود که به عنوان حلال در صنعت تولید پوشش استفاده می شوند. استفاده از این ترکیب در پوشش های خاص از تغییر رنگ آنها هنگام خشک شدن تحت شرایط رطوبت محیط جلوگیری می کند.

این ترکیب و مشتقات آن بطور وسیعی به عنوان ماده رقیق کننده پولیش های نیترات سلولز استفاده شده و باعث کاهش ویسکوزیته و افزایش براقیت آنها شده و از تغییر رنگ آنها جلوگیری می کند.

این ماده به دلیل داشتن ویژگیهای از جمله انرژی نسبتاً زیاد، اشتعال پذیری و جذب رطوبت پایین، عدد اکتان بالا و سازگاری با بنزین در صنایع مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

سایر کاربردهای ایزوبوتانول به شرح زیر است:

  • حلال برای جوهر چاپ
  • استخراج کننده در تولید داروها و مواد طبیعی مانند آنتی بیوتیک ها، هورمون ها، ویتامین ها، آلکالوئیدها و کافور.
  • به عنوان افزودنی در پولیش ها و پاک کننده ها
  • حل کننده در صنعت نساجی
  • حلال برای رنگ های پلاستیک
  • به عنوان افزودنی در مایعات یخ زدایی
  • افزودنی در بنزین برای موتورهای جرقه زا (مانع از یخ زدن کاربراتور می شود)
  • به عنوان فاز متحرک در کروماتوگرافی کاغذی و لایه نازک.
  • رقیق کننده نیترات سلولز
  • به عنوان ماده دهیدراته کننده در تقطیر ازون
  • به عنوان ماده اولیه در تولید اترهای گلیکول (در واکنش با اتیلن یا اکسیدهای پروپیلن)
  • به عنوان مواد اولیه در تولید کمک شناورها
  • به عنوان مواد اولیه در تولید مهارکننده های سایش و ضد خوردگی در موتورهای سوختی

خرید ایزوبوتانول

خرید ایزوبوتانول به عنوان یک محصول پرکاربرد که در زندگی انسان ها تاثیر فروانی دارد در اندازه های مختلف صورت می گیرد. این ترکیب به صورت یک مایع روغنی شفاف که انحلال بسیار کمی در آب دارد در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شود. این محصول به عنوان یک حلال شیمیایی شناخته می شود که قابلیت اشتعال دارد و به دلیل اینکه می تواند روغن ها و چربی ها را در خود حل کند در صنعت مواد شوینده نیز استفاده می شود.

Msds ایزوبوتانول

Msds ایزوبوتانول شامل موارد احتیاطی این ماده است که نشان می دهد در صورت تماس چشمی و یا پوستی می تواند به عنوان محرک عمل کند. همچنین در صورت استنشاق و بلعیدن می تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل در هنگام استفاده از این محصول بهتر است از وسایل تجهیزات مراقبت فردی استفاده شود. این محصول به دلیل قابلیت اشتعال زایی که دارد بهتر است دور از مواد قابل احتراق نگهداری شود و در صورت آتش سوزی با پودر شیمیایی خشک خاموش شود.

کاربرد متانول در ازمایشگاه

متانول به عنوان یک ماده شیمیایی پرکاربرد است که بسیاری از مواد شیمیایی از آن مشتق شده اند. به عنوان مثال از این ماده به عنوان سوخت در موتورهایی که دارای سیستم احتراق داخلی هستند، استفاده می شود. در صنایع دیگر مانند تولید چسب، انواع ظروف آشپزخانه، صنعت رنگ و حلال های ضد یخ نیز استفاده می شود. در ایران نیز که یکی از قطب های تولید کننده در جهان است از این محصول در آزمایشگاه به عنوان حلال و برای طیف سنجی کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا اغلب به عنوان یک عامل تاثیرگذار استفاده می شود.

مشخصات ایزوپروپیل الکل

مشخصات ایزوپروپیل الکل شامل خواص فیزیکی و شیمیایی این محصول است و نام آیوپاک ماده و نقطه ذوب و جوش و… را مشخص می کند. این ماده شیمیایی با فرمول مولکولی C۳H۸O و به صورت یک مایع بیرنگ، با بوی شدید در گریدهای متفاوت به بازار عرضه شده است. ایزوپروپیل به عنوان یک ماده رایج در صنعت چاپ استفاده می شود. همچنین به عنوان منبعی برای ساخت حلال و هیدرید و به عنوان یک عامل مهم در مواد شوینده نیز به کار برده می شود.

انواع الکل اتانول

انواع الکل اتانول شامل سه نوع الکل است که هریک دارای خواص مختلفی هستند. الکل اتیلیک اتانول یکی از مهمترین انواع الکل اتانول است که در صنایع مختلف و به صورت روزمره استفاده می شود. دومین نوع، الکل متلیک است به عنوان الکل صنعتی نیز شناخته می شود، بسیار سمی و کاملا شفاف است و در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. سومین الکل اتانول، الکل ۹۶ درصد است که به عنوان الکل طبی شناخته می شود و اغلب قبل از استفاده با توجه به کاربرد مورد نیاز رقیق می شود.

محلول اتانول در اب

محلول اتانول در آب زمانی صورت می گیرد که مولکول های آب و اتانول با یکدیگر پیوند قوی هیدروژنی برقرار می کنند. این پیوند از پیوند بین مولکول های آب و پیوند بین مولکول های اتانول به تنهایی بسیار قوی تر است به همین دلیل می تواند این پیوندها را بشکند و باعث انحلال بیشتر اتانول در آب شود. محلول اتانول به این صورت به وجود می آید که قسمت قطبی بر قسمت غیرقطبی غلبه می کند و باعث می شود که عمل انحلال در مولکول های قطبی آب به سرعت انجام گیرد و در این انحلال گروه اتیل موجود در اتانول الکترون دهنده است.

حلال ایزوپروپیل الکل

حلال ایزوپروپیل الکل به عنوان یکی از کاربردهای این ماده شیمیایی در نظر گرفته می شود که می تواند به راحتی بسیاری از مواد غیرقطبی را در خود حل کند و به دلیل داشتن همین قابلیت اغلب به عنوان پاک کننده قطعات و ابزارها استفاده می شود. این محصول همچنین به دلیل هزینه پایین به عنوان یک حلال آلی که نسبت به متیل الکل سمیت کمتری دارد در بسیاری از کاربردها مانند استفاده در انواع روغن ها، صنعت استخراج گاز، محصولات آرایشی و بهداشتی و… به کار برده می شود.

ایمنی و خطرات ایزوبوتانول

ایزوبوتانول یکی از ترکیباتی است که کمترین سمیت را در بین بوتانول ها با LD50 ،۲۴۶۰ میلی گرم بر کیلوگرم (موش، خوراکی) دارد. با اینحال در مارس ۲۰۰۹، دولت کانادا ممنوعیت استفاده از این ماده در مواد آرایشی را اعلام کرد.

توجه داشته باشید که تماس پوستی، بلع و استنشاق این ماده برای انسان خطرناک است و باعث تحریک پوست و آسیب چشم ها و تحریک سیستم تنفسی می شود.

این ماده باعث واکنش های آلرژیک پوستی شده و قرار گرفتن در معرض آن می تواند باعث کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی، گیجی و خواب آلودگی شود.

مصرف آب حاوی مقادیر بسیار زیاد این الکل بطور روزانه در طی ماهها ممکن است باعث مشکلات تولید مثلی در مردان شود ولی تاکنون هیچ شواهدی در رابطه با آسیب ژنتیکی و سرطانزایی این ماده بدست نیامده است.

 

خرید ایزوبوتانول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ایزوبوتانول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ایزوبوتانول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ایزوبوتانول را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ایزوبوتانول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا