Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید پلی آکریل آمید | کاربرد پلی آکریل آمید

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پلی آکریل آمید و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پلی آکریل آمید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پلی آکریل آمید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پلی آکریل آمید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پلی آکریل آمید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پلی آکریل آمید به روزرسانی می‌شود.

پلی آکریل آمید (Polyacrylamide) که مختصراً به آن PAM نیز گفته می شود، پلیمری متشکل از مونومرهای آکریلامید است که از انتها به یکدیگر متصل شده اند. پلی آکریل آمید در دمای اتاق به صورت جامد شیشه ای است و به دلیل تفاوت در روش های تولید این محصول می تواند به صورت پودر سفید ، دانه های شفاف و ورقه ورقه تولید شود.

پلی آکریل آمید پایداری حرارتی خوبی دارد و در آب محلول است. محلول آبی این ترکیب روشن و شفاف است و با افزایش وزن مولکولی پلیمر، ویسکوزیته آن افزایش می یابد. این پلیمر به جز چند حلال از جمله اسید استیک، اسید اکریلیک، اتیلن گلیکول، گلیسرول و فرمامید، به طور کلی در حلال‌های آلی نامحلول است.

مراکز خرید و قیمت فروش پلی آکریل آمید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پلی آکریل آمید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پلی آکریل آمید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پلی آکریل آمید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پلی آکریل آمید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پلی آکریل آمید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب توسط پلیمریزاسیون رادیکالی مونومر آکریلامید تشکیل می شود ولی با روش های دیگری مانند پلیمریزاسیون محلول، پلیمریزاسیون امولسیون معکوس، پلیمریزاسیون سوسپانسیون و پلیمریزاسیون حالت جامد نیز تولید شود.

کاربرد پلی آکریل آمید

PAM یکی از پرمصرف ترین گونه های پلیمری محلول در آب است که تعداد زیادی گروه های آمید آزاد در ساختار مولکولی آن وجود دارد. گروه آمید فعالیت شیمیایی بالایی دارد و می تواند یک سری مشتقات را با انواع مختلفی از ترکیبات تشکیل دهد.

پلی آکریلامید در تهیه چسب، کاغذ، پلاستیک‌ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد .

پلی آکریل آمید دارای اثرات لخته سازی، ضخیم کنندگی، چسبندگی، تثبیت کلوئید و تولید فیلم است و بطور گسترده در کارخانجات کاغذسازی، معدن، شستشوی زغال سنگ، متالورژی، استخراج روغن و سایر بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین یک ماده شیمیایی مهم برای تصفیه آب است.

این پلیمر در کشاورزی برای افزایش هوادهی و کاهش تراکم خاک مورد استفاده قرار می گیرد و باعث بهبود آبیاری و ریشه زنی عمیق و افزایش قدرت و رنگ ظاهری محصولات می شود. همچنین با کاهش نیاز به آب، کاهش فرسایش خاک و هزینه های نگهداری گیاه کمک قابل توجهی به بخش کشاورزی می کند.

خواص شیمیایی پلی آکریل آمید

پلی آکریل آمید نسبت به حرارت بسیار مقاوم است و فرم جامد آن در دمای ۲۲۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد نرم می شود و محلول آن فقط در دمای بالاتر از ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد بطور قابل توجهی تجزیه می شود.

این ماده در بنزن ، تولوئن، زایلن، بنزین، نفت سفید، سوخت دیزل، نامحلول است اما در آب قابل حل است و با قلیاها با هیدرولیز جزئی واکنش می دهد.

خواص فیزیکی پلی آکریل آمید

حلالیت در آب: با هم زدن سریع مکانیکی این ماده به راحتی در آب سرد قابل حل می باشد و یک محلول ویسکوز شفاف تشکیل می دهد. افزایش دما بر حلالیت آن تأثیر نمی گذارد و تنها در افزایش غلظت ویسکوزیته تأثیر گذار است.

پایداری: این پلیمر از خاصیت جذب رطوبت متوسطی برخوردار است و در صورت قرار نگرفتن در معرض دمای بالا ، پودر آن می تواند برای مدت طولانی ذخیره شود. در حالت محلول وقتیکه غلظت آن از ۱۷٪ بیشتر باشد، می تواند بیش از یک سال بدون تغییر قابل توجه در ویسکوزیته ذخیره شود. این ماده در محدوده pH بین ۳ تا ۹ ثبات خوبی دارد و در pH بالا، ویسکوزیته آن به تدریج افزایش می یابد.

سمیت: این ماده به خودی خود غیر سمی است، اما اگر حاوی مونومرهای پلیمریزه (یک پیوند مضاعف) باشد، برای انسان سمی خواهد بود. به همین دلیل پس از اتمام آماده سازی آن، باید مقدار معینی بی کربنات سدیم برای از بین بردن مونومرهای باقیمانده به آن اضافه شود.

تولید کننده پلی اکریل آمید

پلی اکریل آمید یک ماده شیمیایی است که می تواند ذرات باهر نوع باری را جذب کند زیرا این قابلیت را دارد که می تواند بارمثبت و منفی و خنثی داشته باشد. به دلیل اینکه قابلیت جذب آب و قابلیت ژل شدگی نیز از خود نشان می دهد در صنایع مختلفی به کار برده می شود. این ماده در صنعت تصفیه آب به عنوان یک منعقد کننده برای جدا کردن جامدات معلق و روغن و گریس و اکسیدهای نامحلول به کار برده می شود و در نتیجه به فرآیند زلال سازی کمک می کند.

قیمت پلی اکریل آمید

پلی اکریل آمید به عنوان یک منعقد کننده مناسب با قابلیت انحلال در آب به صورت یونی و غیریونی موجود است. هنگام انحلال در آب ویسکوزیته آب را افزایش می دهد و ذرات معلق و نامحلول در آب را جداسازی می کند که به همین دلیل به عنوان عامل مهم و مناسب در تصفیه آب استفاده می شود. این محصول برای غلظت بخشیدن به مایعات، جداکردن ترکیبات آلی از سیستم های حرارتی و همچنین به عنوان جداکننده مناسب در تصفیه پساب های صنعتی و بهداشتی به کار برده می شود.

قیمت پلی آکریل آمید آنیونی

پلی آکریل آمید آنیونی به عنوان منعقد کننده برای جداسازی ذرات با بار مثبت و ذرات درشت حدود ۱ میلی متر و در شرایط خنثی و قلیایی به کار برده می شود. این محصول از روش کوپلیمر کردن تولید شده است و در صنعت کاغذ سازی و در شرایط قلیایی بطور کامل این قابلیت را دارد که یونیزه شود. این محصول در صنایع مختلف مانند صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، صنعت کشاورزی و تصفیه آب و فاضلاب به کار برده می شود.

پلی اکریل چیست

پلی اکریل ماده ای است که کاربرد گسترده ای در صنایع دارد زیرا می تواند به عنوان یک منعقد کننده، متصل کننده و غلیظ کننده به کار برده شود. این محصول در صنعت تولید نفت و مشتقات نفتی، صنعت کاغذ سازی به منظور افزایش استحکام و بالا بردن کیفیت کاغذها و برای جداسازی فلزات خاص در معادن و همچنین به عنوان یک عامل موثر برای تسریع عملیات حفاری اغلب به کار برده می شود.

پلی اکریل آمید آنیونی

پلی اکریل آمید آنیونی محصولی است که به راحتی در آب انحلال پیدا می کند. محلول ایجاد شده دارای بار منفی است که با داشتن پایداری بالا برای مدت طولانی قابل استفاده است. یک محصول به دلیل فرمولاسیون مخصوصی که دارد و همچنین جرم مولکولی بالا برای جداسازی و لخته سازی کارایی بالایی از خود نشان می دهد. این ماده همچنین در محدودهph وسیعی می تواند کارایی داشته باشد و نسبت به نمونه های مشابه قابلیت انحلال بالاتری دارد و در کمترین مقدار بیشترین بازده را ارائه می دهد.

سنتز پلی آکریل آمید

پلی آکریل آمید یک ترکیب شیمیایی است که وزن مولکولی بالایی دارد و اغلب برای تصفیه پساب های صنعتی و شهری مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل کارایی بالا و مقرون به صرفه بودن از اهمیت بالایی در صنایع برخوردار است. برای سنتزاین ماده از آکریل آمید به عنوان پیش ساز استفاده می شود. البته می توان از مشتقات آن نیز برای سنتر پلی آکریل آمید استفاده کرد. این ماده از طریق پلیمریزاسیون آکریل آمید تهیه می شود.

تولید پلی اکریل آمید

برای تولید پلی اکریل آمید اغلب از دو روش استفاده می شود که در روش محلول از آب و مونومر این ماده با غلظت هایی مشخص به کار برده می شود. باید این محلول در حضور یک کاتالیست مانند سدیم بی سولفیت واکنش دهد که محصول نهایی به دلیل ناپایداری باید به سرعت خشک و پودر شود. در روش ته نشینی نیز از دو ماده آب و یک حلال استفاده می شود که محصول از طریق سانتریفیوژجدا شده و سپس بااستفاده از ماده ای مانند استون خشک می شود.

آکریل آمید در مواد غذایی

آکریل آمید ترکیبی است که به دو صورت تک واحد و یا در چند واحد به عنوان یک ترکیب شیمیایی برای تولید مواد پلیمری و در محصولاتی مانند پلی آکریل آمید به کار برده می شوند. این ماده به دو شکل جامد و مایع با قابلیت انحلال بالا در آب تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده در فرآیند پخت مواد غذایی هنگامی که حرارت بالاتر از ۱۲۰ درجه سانتیگراد است مانند هنگام سرخ یا کباب کردن و یا پخت نان و کیک و شیرینی استفاده می شود. به طور معمول با افزایش دمای پخت مواد غذایی مقدار تولید این ماده نیز افزایش پیدا می کند.

تاثیرات محیطی پلی آکریل آمید

نگرانی ها مطرح شده است که پلی آکریل آمید مورد استفاده در کشاورزی ممکن است مواد غذایی را با آکریلامید که یک نوروتوکسین شناخته شده و سرطان زاست، آلوده کند. ولی تحقیقات نشان داده که مقادیر باقیمانده آکریل آمید در این محصولات بسیار کمتر از آن است که باعث نگرانی شود.

علاوه بر این، نگرانی هایی وجود دارد که ممکن است پلی آکریل آمید دپلیمره شده و آکریل آمید را تشکیل دهد ولی تحقیقات نشان داده است که این ماده حتی در ظروف پخت و پز نیز بطور قابل توجهی دپلیمریزه نمی شود.

 

خرید پلی آکریل آمید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پلی آکریل آمید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پلی آکریل آمید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پلی آکریل آمید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پلی آکریل آمید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا