Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید وایت اسپریت | کاربرد وایت اسپریت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد وایت اسپریت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید وایت اسپریت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش وایت اسپریت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان وایت اسپریت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت وایت اسپریت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش وایت اسپریت به روزرسانی می‌شود.

وایت اسپریت یا اسپریت معدنی مانند حلال ۴۰۲ و ۴۰۳ مایعی شفاف هستند که به عنوان یک حلال ارگانیک رایج در نقاشی و تزئینات استفاده می شود. وایت اسپریت پرمصرف ترین حلال در صنعت رنگ است و عموما برای تمیز کردن قلم موهای رنگ پس از اتمام کار رنگ آمیزی استفاده می شود.
نقطه ذوب وایت اسپریت به عنوان یک حلال آلی منفی ۴۰ درجه سانتی گراد و نقطه جوش آن بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.
این ماده ترکیبی از هیدروکربن های آلیفاتیک و آلیسیلیک C7 تا C12 است که به عنوان حلال استخراج کننده، حلال تمیز کننده، به عنوان حلال در آئروسل ها، رنگ ها، مواد نگهدارنده چوب، لاک ها، پولیش ها و محصولات آسفالت استفاده می شود. در اروپای غربی حدود ۶۰٪ از کل وایت اسپریت تولیدی در رنگ ها، لاک ها و پولیش ها مورد استفاده قرار می گیرد.
بو و ظرفیت عملکردی آن به عنوان یک حلال بستگی به میزان محتوای هیدروکربن های موجود در آن دارد. هیدروکربن‌های آروماتیک معروف شامل زایلین و تو لوئن هستند که اتفاقاً فقط در مقادیر کم در وایت اسپریت وجود دارند.
انواع مختلفی از وایت اسپریت همچون حلال ۴۰۲ و ۴۰۳ در دسترس است که انواع بی بوی آن در نتیجه عدم وجود هیدروکربن های آروماتیک، تقریباً بطور کامل تولید می شوند که این امر باعث افزایش ظرفیت حلال نیز خواهد شد.
یک ماده پاک کننده بسیار مؤثر و یک حلال قدرتمند همه کاره است. با افزایش فعالیت های صنعتی و افزایش نیازهای بهداشتی، پیش بینی می شود که استفاده از این ماده و تقاضای بازار برای آن در آینده افزایش یابد.

مراکز خرید و قیمت فروش وایت اسپریت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش وایت اسپریت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان وایت اسپریت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده وایت اسپریت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید وایت اسپریت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش وایت اسپریت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

کاربرد وایت اسپریت

وایت اسپریت نوعی تقطیر نفتی است که به عنوان تینر و یک حلال ملایم استفاده می شود. در صنعت، از این ماده برای تمیز کردن و از بین بردن گریس قطعات و ماشین آلات و رفع روغن های اضافی استفاده می شود.

جایگزینی ارزان قیمت بر پایه روغن برای ترپتین های گیاهی است. هنرمندان از این ماده به عنوان جایگزینی برای ترپنتین استفاده می کنند زیرا اشتعال پذیری و سمیت کمتری دارد. هرچند به دلیل تداخل با رنگدانه ها هنرمندان نیازمند گریدهای بالاتری از وایت اسپریت نسبت به صنایع هستند.

این ترکیب دارای بوی نامطبوعی شبیه به نفت سفید است و تولید کنندگان مواد شیمیایی اقدام به تولید نوعی از این ماده با بوی نامطبوع کمتر کرده اند که حاوی هیدروکربن هایی با زنجیره کوتاهتر و فراریت کمتر است.

نوع فاقد بوی وایت اسپریت که برای حذف ترکیبات آروماتیک سمی تر تصفیه شده است برای کاربرد در نقاشی روغنی توصیه می شود، جایی که انسان ارتباط نزدیکی با حلال دارد.

این ماده اغلب برای تمیز کردن و باز کردن قفل صفحه ها پس از چاپ با جوهرهای روغنی و پلاستیزول استفاده می شود.

اگرچه وایت اسپریت به طور معمول به عنوان سوخت به بازار عرضه نمی شود اما می توان به عنوان جایگزین نفت سفید در اجاق های دستی از آن استفاده کرد، زیرا این ماده سبک تر از نفت سفید است.

وایت اسپریت یکی از عناصر اصلی برخی از افزودنی های سوخت / روغن خودرو است زیرا قادر به حل کردن روغن ها و گریس هاست.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های وایت اسپریت

نام انگلیسی White Spirit
ویژگی ها مایع شفاف، بدون رنگ و قابل اشتعال
دیگر نام ها اسپریت معدنی، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۰۳

وایت اسپریت از کجا بخریم

وایت اسپریت یک ماده شیمیایی و یک حلال است که قابلیت بالایی برای حل کردن انواع رنگ های روغنی دارد. به عنوان یک حلال پرکاربرد به وسیله تولید کنندگان فرآورده های نفتی تولید و به بازار عرضه می شود و مصرف کنندگان می توانند این ماده را از شرکت های تولیدی خریداری کنند. این ماده که به عنوان رایج ترین حلال صنعتی در صنعت رنگ شناخته شده است بطور گسترده در نقاشی ها و تولید رنگ ها و انواع لاک و جلا دهنده نیز به کار برده می شود. علاوه بر این به عنوان یک عنصر مهم و ماده اولیه نیز در تولید در چسب، لاک،سیم، واکس، رزین، پولیش و چرم سازی نیز استفاده می شود.

قیمت وایت اسپریت

این ترکیب به عنوان یک حلال نفتی توسط کشورهای مختلف با نقاط تبخیر متنوع با توجه به کاربرد آن در صنایع قیمت گذاری و به بازار عرضه می شود. البته قیمت این ترکیب نیز با توجه به نوسانات قیمت بازار جهانی نفت متفاوت است. وایت اسپریت با توجه به نقطه جوش و قدرت حلالیت کاربرد گسترده ای در صنعت دارد و اغلب به عنوان یک حلال همه کاره و تمیز کننده سطوح فلزات و یک عامل چربی زدای قوی در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این به عنوان یک حلال کاربردی در ساخت آئروسل ها و چسب ها و جلادهنده ها نیز کاربرد گسترده ای دارد.

کاربرد وایت اسپریت در نقاشی

وایت اسپرت یک ماده شفاف و مشتق شده از فرآورده های نفتی است که می تواند به یک حلال آلی در فعالیت های هنری مانند نقاشی نیز استفاده شود. این حلال به دلیل اینکه سمیت بسیار کمی دارد و همچنین اشتعال پذیری آن نیز پایین است اغلب به عنوان جایگزین تربانتین که به عنوان حلال و رقیق کننده رنگ های روغنی مخصوص بوم نقاشی استفاده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. البته امروزه نوع خاصی از این حلال که کاملا بدون بو است و در واقع وایت اسپریتی است که پالایش شده و آروماتیک های آن کاملا از بین رفته است برای استفاده به عنوان حلال در نقاشی رنگ روغن توصیه می شود که می توان گفت ایمنی آن نیز در هنگام استفاده بالاتر از وایت اسپریت معمولی است.

پرسش های رایج در مورد وایت اسپریت

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش وایت اسپریت را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت خرید و فروش وایت اسپریت در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست فروشندگان وایت اسپریت را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

انواع وایت اسپریت

وایت اسپریت یک مایع بی رنگ، شفاف وغیرمحلول در آب با سمیت پایین است که از نفت مشتق شده است. این ترکیب کاربردهای گوناگونی مانند روغن برش، حلال و ماده نگهدارنده در صنعت است.

فروش وایت اسپریت

این ماده دارای سه گرید است که این گریدها اشتعال پذیری پایین، معمولی و بالایی دارند. درجه این نقطه اشتعال نیز برحسب نفت خام مورد استفاده به عنوان ماده شروع کننده تعیین می گردد. این ماده همچنین به عنوان یک عنصر اصلی و آغازکننده در کوره های زغال و از بین برنده چسب بر روی سطوح مختلف و همچنین به عنوان یک عامل پاک کننده قوی چربی زدا استفاده می شود.

تولید وایت اسپریت + فروش وایت اسپریت

تولید وایت اسپریت به عنوان یک ماده شفاف و حلال صنعتی از طریق تقطیر نفت خام انجام می شود. این ماده از تقطیر سه درجه ماده هیدروکربنی تولید می شود که اولین نوع آن که حدود ۲۰ درصد ترکیب آروماتیک در ساختار خود دارد وایت اسپریت نامیده می شود. این ماده به طور گسترده ای در صنعت رنگ، رنگرزی پارچه و در فرمولاسیون تولید پاک کننده های خشک و صنایع لاستیک و تولید مبلمان استفاده و به کار برده می شود. علاوه بر این می توان از این حلال برای مصارف شخصی و خانگی مانند تمیز کردن سطوح چرب و روغنی فلزات، قطعات خودرو و سطوح آغشته به رنگ نیز استفاده کرد.

خرید وایت اسپریت اصفهان

اصفهان به عنوان یکی از تولید کنندگان وایت اسپریت این حلال صنعتی را با نقطه جوش حدود ۱۶۰ درجه سانتی گراد و میزان تقریبی گوگرد حدود ۷۰۰PPM و نقطه اشتعال ۵۰ درجه از طریق تقطیر نفت خام تهیه کرده و سپس با توجه به سفارش مشتریان از حلال های ویژه برای تولید وایت اسپریت سفارشی استفاده می کند. این ماده تولیدی در صنایع و کاربردهای مختلف در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به استفاده از آن در برای رقیق کردن رنگی و الکلی، حلال خشک کن رنگ، حلال برای چاپ های پارچه ای، حلال خشک شویی و تمیز کننده چربی ها و به عنوان ماده اولیه در تولید انواع لاک اشاره کرد.

موارد احتیاط و ایمنی وایت اسپریت

این ترکیب قدرت اشتعال بالایی دارد بنابراین باید از انتشار آن در محیط جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که هرگز نباید در نزدیکی لوازم برقی، منابع حرارتی و محیط بسته از این ماده استفاده کنید.

این ماده شیمیایی را باید درون ظرفی درب بسته در محیطی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و اگر در حین کار با پوست شما تماس پیدا کرد به سرعت محل را با آب فراوان شستشو دهید.

خرید وایت اسپریت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید وایت اسپریت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید وایت اسپریت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان وایت اسپریت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید وایت اسپریت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا