Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید اسید سالیسیلیک | کاربرد سالیسیلیک اسید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید سالیسیلیک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید سالیسیلیک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید سالیسیلیک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید سالیسیلیک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید سالیسیلیک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید سالیسیلیک به روزرسانی می‌شود.

اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid) یک بتاهیدروکسی اسید است که به عنوان یک ترکیب طبیعی در گیاهان تولید می شود. اسید سالیسیلیک با فرمول شیمیایی C7H6O3 یک ماده جامد سفید تا برنزه و بدون بو است که به آرامی در آب حل می شود.

نمک و استرهای این ماده به عنوان سالیسیلات شناخته می شوند که در صنعت دارو کاربرد دارند. اسید سالیسیلیک از نظر سازمان بهداشت جهانی جزء ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است.

مراکز خرید و قیمت فروش اسید سالیسیلیک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش اسید سالیسیلیک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان اسید سالیسیلیک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده اسید سالیسیلیک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید اسید سالیسیلیک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش اسید سالیسیلیک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

اسید سالیسیلیک (SA) یک ترکیب فنولیک ساده است که در طیف گسترده ای از موجودات پروکاریوتی و یوکاریوتی، از جمله گیاهان سنتز می شود. برگ و پوست درخت بید حاوی مقادیر زیادی از این ماده است که به عنوان دارویی برای تسکین درد در دنیای باستان استفاده می شد.

 

 

خواص فیزیکی و شیمیایی اسید سالیسیلیک چیست

این ترکیب یک اسید آروماتیک کوچک است که نام شیمیایی آن منوهیدروکسی بنزوئیک اسید است. طبیعت این ماده لیپوفیلیک است و در گیاهان به عنوان هورمون رشد عمل می کند.

نقطه جوش و ذوب آن به ترتیب ۲۱۱ و ۳۱۵ درجه سانتی گراد می باشد و حلالیت آن در آب پایین است. این ماده هنگام تجزیه شدن بخارات تحریک کننده و دودی با بوی بسیار ناخوشایند تولید می کند.

این ماده کاربرد وسیعی خصوصا در صنایع داروسازی دارد و رایج ترین کاربرد آن استفاده در داروهای مسکن از جمله آسپرین است. این اسید به دلیل خواص کراتئولیتیک برای لایه برداری پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان آکنه و پسوریازیس کاربرد دارد.

این اسید در شامپوهای ضد شوره نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا از رسوب سبوم بر روی منافذ پوست و اطراف فولیکول مو جلوگیری کرده و سلول های مرده را از پوست سر پاک می کند.

اسید سالیسیلیک خواص ضدعفونی کننده متوسطی دارد و به عنوان یک ماده باکتریواستاتیک شناخته می شود. این ماده باکتریها را نمی کشد ولی در هرجایی که استفاده شود از رشد باکتریها جلوگیری می کند.

اسید سالیسیلیک چیست

اسید سالیسیلیک که از پوست درخت بید تهیه می شود، رایج ترین بتا هیدروکسی اسید (BHA) در دنیای مراقبت از پوست است. با جداسازی قسمت هیدروکسیل مولکول کربوکسیلیک اسید سنتز می شود و این باعث می شود عنصر حاصل در روغن حل شود. این ساختار جدید دلیل توانایی اسید سالیسیلیک برای نفوذ موثرتر به منافذ پوست نسبت به هر ماده دیگری است.اسید سالیسیلیک اغلب برای افراد دارای پوست چرب و حساس توصیه می شود. این اسید ملایم دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین گزینه خوبی برای یک رژیم مراقبت از پوست آکنه دار است.

اسید سالیسیلیک برای پوست صورت

اسید سالیسیلیک پیوندهایی که سلول های پوست را در کنار هم نگه می دارند، می شکند و باعث لایه برداری می شود. این ترکیب باعث بازسازی پوست، جوان سازی، پاکسازی مواد زائد و کاهش سبوم می شود. بسیاری از انواع پوست می توانند از لایه برداری نسبتاً ملایم با اسید سالیسیلیک سود ببرند. بلافاصله پس از لایه برداری با اسید سالیسیلیک، متوجه خواهید شد که پوست نرم تر می شود. لایه برداری می تواند چهره شما را روشن کند. در حالی که نمی توانند خطوط عمیق و چین و چروک را پاک کند، اما می تواند خطوط ریز را از بین برده و پوست را تقویت کند.

اسید سالیسیلیک برای لک صورت

برای از بین بردن لک های صورت باید از ژل اسید سالیسیلیک برای پاکسازی صورت استفاده کنید. استفاده از اسید سالیسیلیک روی صورت یک درمان موثر برای از بین بردن لکه های پوستی است زیرا پیوندهای بین سلول های لایه های بیرونی پوسترا سست کرده و لایه برداری را تسریع می کند. درمان های لایه برداری با اسید سالیسیلیک می تواند لکه های تیره و تغییر رنگ مانند ملاسما، کک و مک و هایپرپیگمانتاسیون پس از التهابی (تغییر رنگی که پس از بهبود جوش باقی می ماند) را محو کند.

این خواص روشن کنندگی پوست سالیسیلیک اسید به کاهش لک های روی پوست صورت کمک می کند. این اسید همچنین می ‌تواند در یک برنامه روزانه مراقبت از پوست گنجانده شود تا پوست یکدست شود و تغییر رنگ به دلیل خاصیت قابض آن کاهش یابد.

اسید سالیسیلیک برای جوش

اسید سالیسیلیک محلول در روغن است و می ‌تواند به لایه ‌های پوست عمیق ‌تر از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) نفوذ کند و ذرات و تجمع چربی را از منافذ خارج کند. همچنین بسیار ملایم است و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی را نشان می دهد. یک درمان موثر برای از بین بردن آکنه در جوانی است. این ترکیب می‌ تواند جوش‌ های سر سفید و سر سیاه را بهبود بخشد، چربی پوست را کاهش دهد و به پیشگیری از جوش کمک کند.

اسید سالیسیلیک پماد

پماد اسید سالیسیلیک یک لایه بردار مناسب برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های شایع مانند زگیل، همچنین میخچه و پینه است. این پماد موثر با عملکرد کراتولیتیک (لایه برداری) قوی، با شکستن پیوندهای بین سلول های مرده پوست عمل می کند و باعث می شود که لایه برداری راحت تر رخ دهد. همچنین یک درمان موثر برای پاکسازی عفونت های قارچی است. اگرچه اسید سالیسیلیک به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما ممکن است در درمان اولیه باعث تحریک پوست شود.

اسید سالیسیلیک برای زگیل

اسید سالیسیلیک اولین خط دفاعی در برابر زگیل است، به ویژه هنگامی که با یک کلودیون سریع خشک شونده ترکیب شود. این اسید، کراتین را در لایه شاخی پوست که زگیل ها را می پوشاند حل می کند و باعث نازک شدن آنها می شود. با لایه برداری از پوست تا زمانی که زگیل کنده شود عمل می کند. علاوه بر این، ممکن است سیستم ایمنی بدن را تشویق کند تا به ویروس پاسخ دهد و سلول های پوستی سالم را در آن ناحیه بسازد. این یک راه بسیار خوب برای خلاص شدن از شر زگیل است، اما هرگز نباید برای درمان زگیل های صورت، گردن و اندام تناسلی استفاده شود.

استفاده روزانه از آن به مدت سه ماه منجر به پاکسازی کامل زگیل می شود. نسبت به تکنیک های جایگزین مانند سرما درمانی با نیتروژن مایع برتری دارد. اگر می خواهید شروع به برداشتن زگیل با اسید سالیسیلیک کنید، توجه داشته باشید که محصولاتی که برای خود درمانی زگیل های معمولی یا کف پا توصیه می شوند شامل پدهای چسبنده حاوی ۱۲ تا ۴۰ درصد اسید سالیسیلیک و محلول های حاوی ۵ تا ۱۷ درصد اسید سالیسیلیک هستند.

اسید سالیسیلیک برای میخچه

اسید سالیسیلیک موجود در چندین محصول بدون نسخه در درمان میخچه، برای نرم کردن لایه اول پوست مرده و در نتیجه حذف آن مفید است. هنگامی که طبق دستورالعمل استفاده می شود، این اسید باعث تورم میخچه و نرم شدن آن می کند. استفاده ‌ مکرر باعث می شود میخچه به طور کامل از سطح پوست جدا شود. اگر از شرایطی مانند دیابت، نوروپاتی محیطی یا بیماری شریانی رنج می برید، نباید از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید. اگر پوستی ترک خورده یا شکسته در ناحیه ذرت یا پوست حساس دارید، سالی سیکلیک اسید نیز برای شما مناسب نیست.

قیمت اسید سالیسیلیک

می توانید از اسید سالیسیلیک به عنوان یک داروی بدون نسخه موجود در بازار استفاده کنید یا از محصولات مراقبت از پوست غنی شده با اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا بهترین نتیجه را روی پوست خود داشته باشید. قیمت اسید سالیسیلیک با توجه به برند و نوع پماد متفاوت است. قیمت این اسید را می توانید از طریق فروشندگان معتبر یا فروشگاه های آنلاین بررسی کرد.

کاربردهای اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک ماده ضد التهابی فعال است و به دلیل داشتن توانایی لایه برداری به عنوان یک ماده ضد باکتری موضعی عمل می کند. این اسید آلی به طور گسترده ای در سنتز مواد آلی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک هورمون گیاهی عمل می کند.

مانند سایر اسیدهای هیدروکسی، اسید سالیسیلیک ماده اصلی بسیاری از محصولات دارویی برای درمان درماتیت سبوروئیک، آکنه، پسوریازیس و زگیل است

این اسید به عنوان ماده نگهدارنده مواد غذایی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده استفاده می شود. آسپرین (استیل سالیسیلیک اسید یا ASA) را می توان با استری شدن گروه هیدروکسیل فنولیک این ماده با گروه استیل از انیدرید استیک یا کلرید استیل تهیه کرد.

عوارض جانبی اسید سالیسیلیک

این ترکیب به عنوان یک داروی موضعی، برخلاف اسیدهای آلفا هیدروکسی قادر به نفوذ و تجزیه چربی ها و لیپیدها است و در غلظت های بسیار بالا باعث سوختگی شیمیایی متوسط در پوست می شود. اگر حلال آن الکل، استون یا روغن باشد، ممکن است به پوشش منافذ پوست آسیب برساند.

اسید سالیسیلیک ۲۰ تا ۵۰ درصد به شکل پماد برای از بین بردن زگیل و تگ های پوستی استفاده می شوند ولی نباید روی صورت یا برای درمان آکنه استفاده شود. استفاده مکرر از این ماده ممکن است بدون افزایش اثربخشی منجر به افزایش عوارض جانبی شود.

برخی از افراد نسبت به این اسید و ترکیبات آن حساسیت دارند. همچنین اگر غلظت بالای پماد سالیسیلیک اسید بر روی درصد زیادی از سطح بدن اعمال شود، مقادیر بالایی از این ماده می تواند وارد خون شود و برای جلوگیری از عوارض بعدی نیاز به همودیالیز است.

این ماده در گیاهان به صورت اسید سالیسیلیک آزاد و استرهای کربوکسیله و گلیکوزیدهای فنلی وجود دارد. مطالعات متعدد نشان می دهد كه انسان این ماده را به میزان قابل توجهی متابولیزه می كند.

نوشیدنی ها و غذاهای حاوی مقادیر بالای این اسید شامل آبجو، قهوه، چای، میوه ها و سبزیجات، سیب زمینی شیرین، آجیل و روغن زیتون هستند. گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، شکر و نان و غلات حاوی مقادیر کمی از این ماده هستند.

برخی از افراد به علت حساسیت نسبت به سالیسیلات موجود در رژیم غذایی ممکن است علائم واکنش آلرژیک مانند آسم برونش، رینیت، اختلالات دستگاه گوارش یا اسهال نشان دهند.

 

خرید اسید سالیسیلیک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید اسید سالیسیلیک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید اسید سالیسیلیک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان اسید سالیسیلیک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید اسید سالیسیلیک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا