Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید ایزوفتالیک اسید| کاربرد ایزوفتالیک اسید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ایزوفتالیک اسید و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید ایزوفتالیک اسید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ایزوفتالیک اسید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ایزوفتالیک اسید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ایزوفتالیک اسید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ایزوفتالیک اسید به روزرسانی می‌شود.

ایزوفتالیک اسید (Isophthalic acid) یک ترکیب آلی غیر سمی با فرمول C6H4 (CO2H) 2 است. ایزوفتالیک اسید (IPA) با اکسیداسیون متا زایلن با استفاده از اکسیژن در مقیاس میلیارد کیلوگرم در سال تولید می شود.

این جامد بی رنگ ایزومر اسید فتالیک و اسید ترفتالات است. این اسیدهای دی کربوکسیلیک آروماتیک به عنوان پیش ساز (به شکل استیل کلریدها) برای تولید پلیمرهای مهم تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

ایزوفتالیک اسید (۱،۳- بنزن کربوکسیلیک اسید) فرم متا اسید فتالیک و یک جامد کریستالی سفید رنگ است که در دمای ۳۴۵ درجه سانتی گراد تصعید می شود. این ماده در آب، الکل و اسید استیک به مقدار کم محلول و در بنزن نامحلول است.

مراکز خرید و قیمت فروش ایزوفتالیک اسید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ایزوفتالیک اسید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ایزوفتالیک اسید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ایزوفتالیک اسید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ایزوفتالیک اسید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ایزوفتالیک اسید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

IPA دارای ویژگی های عملکردی عالی از جمله سختی استثنایی، مقاومت در برابر خوردگی و لکه، مقاومت هیدرولیتیک پوشش ها و روکش های ژله ای و پایداری حرارتی برجسته در صنعت پوشش ها است.

ایزوفتالیک اسید یک دی اسید استاندارد صنعتی برای تولید آلکیدهای با کیفیت بالا و رزین‌های پلی استر برای پوشش‌های صنعتی و پلی استرهای اشباع نشده برای تولید پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس است.

کاربرد ایزوفتالیک اسید

ایزوفتالیک اسید به صورت مخلوط با اسید ترفتالیک در تولید رزین های PET برای تولید بطری های پلاستیکی و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. پلیمر بنزیمیدازول با کارایی بالا از اسید ایزوفتالیک تولید می شود. همچنین از این ترکیب به عنوان ماده اولیه برای تولید مواد عایق استفاده می شود.

ایزوفتالیک اسید یک ماده اصلی در تولید FRP (پلاستیک تقویت شده فایبرگلاس) برای محصولاتی مانند لوله ها و مخازن دریایی، خودروسازی و کالاهای مقاوم در برابر خوردگی است.

پلی استرهای حاوی PIA (اسید ایزوفتالیک خالص) همچنین به طور گسترده ای در تولید پوشش های صنعتی برای لوازم خانگی، اتومبیل، سایدینگ آلومینیوم و مبلمان اداری فلزی استفاده می شود.

رزین های پلی استر حاوی PIA نسبت به آنهایی که حاوی انهیدرید فتالیک و اسید ترفتالات هستند مقاومت بالاتری در مقابل تغییرات آب و هوا ارائه می دهند. سختی فوق العاده و دمای انتقالی بالای رزین های پلی استر حاوی PIA باعث افزایش مقاومت روکش های مورد نیاز برای اهداف صنعتی، اتومبیل سازی ، صنعت هوافضا و پوشش کوئل و فلزات مختلف می شود.

روکش های پودری که با PIA تهیه شده اند برای پوشش های سطحی و خارجی مبلمان پاسیو، ماشین های چمن زن و قطعات خودرو استفاده می شوند.

فتالیک انیدرید

فتالیک انیدرید به دو شکل جامد و مایع با بوی کاملا مشخص و به عنوان یک ماده سمی کاربرد فراوانی دارد. این ماده در مقیاس بسیار بزرگی در سطح جهانی تولید و در صنایع مختلف استفاده می شود. این محصول ابتدا از طریق اکسیداسیون نفتالین به وسیله کاتالیزور جیوه در محیط اسیدی همراه با ناخالصی فراوان تولید شده است. اما امروزه از ماده ای به نام ارتوزایلین ساخته می شود و موادی مانند رزین های پلی استر، روغن های نرم کننده و همچنین رنگ ها از مشتقات این ماده هستند.

خرید ایزوفتالیک اسید

ایزوفتالیک اسید یک ماده جامد و آلی است که به صورت پودرسفید رنگ با قابلیت انحلال بسیار کم از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و اغلب در آزمایشگاه ها به عنوان عامل کاهنده استفاده می شود. این محصول از اکسید شدن متازایلین و در حضور یک کاتالیزور مانند کبالت- منگنز تولید می شود. به عنوان ماده اولیه در پلیمرهای صنعتی مانند نومکس که در برابر آتش مقاوم هستند استفاده می شود و همچنین در تولید بطری های پلاستیکی به کار برده می شود.

فروش ایزوفتالیک اسید

ایزوفتالیک اسید به عنوان پیش ساز برای تولید پلیمرهای پرکاربرد در صنعت شناخته می شود. به دلیل داشتن خواصی مانند استحکام فوق العاده ، پایداری حرارتی مناسب و مقاومت بالا در برابر خوردگی و ایجاد لکه به عنوان پوشش استفاده می شود. علاوه بر این  در تولید پلی بنزیمیدازول به عنوان یک پلیمر مهم و پرکاربرد و برای ساخت بسته های مواد غذایی و برای تولید عایق نیز به عنوان یک عنصر مهم استفاده می شود.

قیمت ایزوفتالیک اسید

ایزوفتالیک اسید یک ماده وعنصر مهم است که به دلیل خواصی مانند مقاومت و استحکام بالا در برابر عوامل خورنده و پایداری مناسب در برابر حرارت بالا در بسیاری از صنایع استفاده می شود. به عنوان مثال از این ماده در تولید محصولات دریایی که از استحکام بالایی برخوردار هستند، استفاده می شود. همچنین در لوله های مخازن که مقاومت بالایی دارند و در برابر خوردگی نیز ایمن هستند به کار برده می شود. علاوه بر این در تولید پوشش صنعتی برای محصولاتی مانند لوازم خانگی، مبلمان اداری و…. نیز استفاده می شود.

عوارض و خطرات ایزوفتالیک اسید

این ماده به صورت پودر در دسترس است بنابراین برای کاهش خطر استنشاق گرد وغبار آن از تهویه محل اطمینان حاصل کرده و در آزمایشگاه از هود استفاده کنید. بهتر است هنگام استفاده از مواد شیمیایی پودری از تجهیزات محافظتی مانند ماسک و عینک استفاده کنید.

استنشاق گرد وغبار حاصل از این ماده شیمیایی باعث تحریک چشم ها، بینی و دستگاه تنفسی می شود و متعاقبا شما دچار اشک ریزش چشم، سرفه و تنگی نفس خواهید شد.

پس از تماس با این ماده فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید و چشم ها را نیز به سرعت شستشو دهید. در صورت تنفس گرد و غبار فورا به محل باز رفته و نفس عمیق بکشید.

در صورت بلع تصادفی این ماده به فرد مصدوم مقدار کمی آب بدهید، او را وادار به استفراغ نکنید و فورا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

 

خرید ایزوفتالیک اسید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ایزوفتالیک اسید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ایزوفتالیک اسید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ایزوفتالیک اسید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ایزوفتالیک اسید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا