Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید

سگ های نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، بسیار مهربان، خوش اخلاق، دوست داشتنی، شوخ طبع و زیبا هستند و معمولاسگ نژاد آلابای چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید ۳ تا ۵ توله به دنیا می آورند. این سگ های خانگی و اشرافی اصیل، رابطه خیلی خوبی با بچه ها دارند و ظاهرشان جذابیت زیادی برای مردم دارد. محبوبیت و معروفیت این نژاد در اروپا زیاد است و به خصوص خانواده هایی که بچه دارند، از این سگ ها برای تربیت فرزندانشان کمک می گیرند، ولی تعداد کاوالیر ها در ایران، به نسبت کمتر است. این سگ احساساتی، رابطه عاطفی بسیار عمیقی با صاحبش برقرار می کند و به راحتی می تواند حالات او را درک کند. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل نمی تواند در مناطق خیلی سرد یا خیلی کم زندگی کند و بهترین آب و هوا برای او، هوای معتدل است.

این مقاله ای که در سایت نشریه علمی جهان شیمی فیزیک مشاهده می کنید، می خواهد درباره خصوصیات ظاهری و اخلاقی، تغذیه، نحوه نگهداری، بهداشت، قیمت و خرید سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل به شما توضیح دهند. اگر در زمینه نژاد های دیگر سگ مثل نژاد های نژاد سنت برنارد، کانگل، داگو آرژانتینو، باکسر، گریت دین، فرنچ بولداگ، کن کورسو، داشهوند، ماستیف تبتی، لابرادور رتریور، ولش کورگی، بردر کولی، آلاسکن مالاموت، پودل و آلابای علاقه مند هستید، می توانید به دیگر این نشریه مراجعه کنید.

تاریخچه سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

خود سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل قدمت زیادی ندارد و حدود ۱۰۰ سال پیش به وجود آمده است ولی اسپانیل های عروسکی چند صد سال است که اشراف زادگان و ثروتمندان اسپانیایی را همراهی می کنند. کاوالیر های اسپانیل احتمالا در نتیجه آمیزش سگ های عروسکی شرقی مثل جاپانیز چاین و پاگ با سگ های کوچک اسپانیل در عصر ویکتوریا، به وجود آمده اند. این سگ های جدیدی که به وجود آمدند، جمجمه گنبدی دارد و صورتش صاف تر از اسپانیل های عروسکی است. بعد از به وجود آمدن این نژاد، به تدریج اسپانیل های عروسکی قدیمی منقرض شدند.

کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل و پادشاهان انگلیس

در قرن ۱۷ انگلیس دو پادشاه چارلز اول و چارلز دوم به انگلیس حکومت می کردند. این دو پادشاه علاقه زیادی به اسپانیل های عروسکی با رنگ های قهوه ای مایل به زرد و سیاه داشتند و نام این سگ ها را به نام چارلز دوم و به افتخار او گذاشتند. تا اوایل قرن نوزدهم سگ اسپانیل عروسکی بین اشراف زادگان و ثروتمندان انگلیسی محبوب بود مثل خانواده مارلبرو که نژاد سفید و قرمز این سگ را در کاخ بلنهایم پرورش دادند.

تلاش برای احیای اسپانیل عروسکی

شخصی آمریکایی به نام رازول الدریج جایزه ای را برای پرورش دهندگانی که بتوانند نژاد بلینگهام اسپانیول قدیمی را احیا کنند، قرار داد. در نهایت پرورش دهندگان توانستند این نژاد را احیا کنند و اسمش را کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل گذاشتند. (واژه کاوالیر مربوط به حزبی است که طی جنگ داخلی طرفدار چارلز اول بودند و از استوارتز حمایت کردند).

معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید
معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید

 خصوصیات ظاهری سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این سگ ها سر کوچک و گردی دارند و چشم هایشان گرد، بزرگ، نافذ، براق و به رنگ قهوه ای است. پوزه کاوالیر اسپانیل کوتاه و مخروطی شکل است و در نزدیکی بینی باریک تر از سایر نقاط است. گوش های بلند و پشمالوی این سگ زمانی که تمرکز می کند به سمت جلو خم می شوند. کاوالیر اسپانیل ها جثه کوچک، گردن بلند و کمر کشیده ای دارند. با این که سگ های این نژاد بسیار کوچک هستند، نسبت به سایر سگ های عروسکی جثه بزرگتری دارند و دم بیشتر آن ها بلند است. این سگ ها پا ها و پنجه های کوچکی دارند و زمانی که می خواهند تمرکز کنند دمشان را بالا می برند.

قد، وزن و طول عمر

کاوالیر اسپانیل ها معمولا بین ۳۰ تا ۳۳ سانتی متر قد دارند. وزن گونه های نر ماده سگ نیز تقریبا با هم برابر و بین ۵ تا ۸ کیلوگرم است. این نژاد معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کند.

رنگ و پوشش بدن

مو های بدن سگ کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، نرم، بلند و ابریشمی هستند و بدن آن ها زیر حجم زیادی از خز و مو پنهان شده است. بیشتر این سگ ها موی صاف دارند ولی بعضی از آن ها ممکن است موهایشان کمی موج دارد باشد. رنگ پوشش بدن این سگ ها می تواند قهوه ای یا سیاه مایل به زرر، سفید، حنایی و قرمز، یاقوتی و قرمز تیره و یا سه رنگ ( سیاه و سفید با لکه هایی به رنگ قهوه ای مایل به زرد) باشد.

معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید
معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید

خصوصیات و ویژگی های اخلاقی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

شجاعت، مهربانی، سرزندگی، بازیگوشی، هوشیاری، بامزگی و باهوشی از جمله خصوصیات بارز اخلاقی سگ های این نژاد است. این سگ ها اصلا عصبی، پرخاشگر، پر سر و صدا یا خجالتی نیستند و عادت هایی مثل چاله کندن ندارند. کاوالیر اسپانیل ها رابطه عاطفی عمیقی با صاحبانشان دارند و دوست دارند مدام با آن ها بازی کنند و در بغل آن ها لم بدهند. غرور زیاد این سگ ها به خاطر اشرافی بودنشان است و همواره منتظر می مانند و لیستان می زنند تا شما بغلشان کنید.

سازگاری با کودکان

کاوالیر اسپانیل های مهربان و دوست داشتنی رابطه بسیار خوبی با کودکان دارند و دوست دارند آن ها را لیس بزنند و قلقلک دهند و این کار ها را راهی برای دوست شدن با آن ها می دهند. البته به کودکتان یاد بدهید که موها و گوش های سگ را نکشد و او را اذیت نکند تا سگ هم رفتار خوبی با او داشته باشد.

سازگاری با غریبه ها

این سگ های مهربان، رفتار دوستانه تر و مهربانانه تری نسبت به سایر نژاد ها دارند و سریع می توانند با غریبه ها صمیمی شوند و با آن ها خوب برخورد می کنند. حتی اگر موقع دیدن یک غریبه واق واق بکنند، این سر و صدا به معنی این است که سگتان از آن فرد خوشش آمده.

رابطه با سایر حیوانات

کاوالیر اسپانیل با همه ی سگ ها رابطه خوبی دارد و حتی دوست دارد با آن ها بازی کند. این سگ های مهربان می توانند با گربه ها هم، هم بازی شوند و حتی با آن ها هم خانه شوند. البته این سگ های کوچک جزو سگ های شکاری هستند و دوست دارند حیوانات کوچکی مثل موش را تعقیب کنند.

معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید
معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید

تغذیه سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

اگر سگتان را از کسی که حیوانات را پرورش می دهد مواجه نشود. میزان غذایی که این سگ ها می خورند به جنسیت، سن و وزنشان وابسته است. غذایی که به کاوالیر اسپانیل می دهید، چه غذای خشک و کنسروی باشد و چه غذای خانگی پخته شده، باید پروتئین، کلسیم، فسفر و فیبر کافی را داشته باشد و نیاز های بدن سگ را بر طرف کند. همه سگ ها از جمله این نژاد نباید بعضی از مواد غذایی مثل آلو، هلو، کشمش، انگور، قهوه، شکلات و ماهی، تخم مرغ یا گوشت خام را نباید بخورند. باید مراقب باشید که سگتان بیشتر از حد نیازش کالری دریافت نکند تا چاق نشود.

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

آموزش و فعالیت بدنی

این سگ ها بسیار آرام و مطیع هستند و افراد می توانند به آسانی به آن ها آموزش بدهند. اگر خوب آموزش ببینند و اجتماعی شوند، رفتار خیلی خوبی با سایر حیوانات و غریبه ها خواهند داشت. این سگ ها معاشرت با مردم را دوست دارند و هیچ گاه رفتار های عصبی و پرخاشگرانه از خود نشان نمی دهند.

آرایش

باید به طور منظم این سگ ها را حمام کنید یا با استفاده از شامپو خشک موهایشان را تمیز کنید. شانه زدن موهای بلند و زیبای این سگ ها به ویژه مو های ناحیه گوش، اهمیت زیادی دارد.

نظافت چشم، گوش، دهان و ناخن ها

باید به طور منظم داخل گوش ها و چشم ها را چک کنید و با یک دستمال تمیز و مرطوب آن ها را تمیز کنید. میزان ریزش موی این نژاد متوسط است و بهتر است هر هفته ناخن هایش را کوتاه کنید تا بتواند به خوبی راه برود و ناخواسته به شما یا وسایل خانه آسیب نرساند. برای جلوگیری از ابتلای این سگ ها به بیماری ها و عفونت های دهان و دندان بهتر است به طور مرتب دندان هایشان را مسواک بزنید.

معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید
معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید

انواع بیماری ها و مشکلات سلامتی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

این سگ های باهوش و سرزنده سگ های سالمی هستند ولی مانند سایر نژاد ها مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها هستند که در ادامه تعدادی از آن ها را توضیح می دهیم.

دیسپلازی مفصل ران

در این بیماری ارثی مفصل ران جفت نمی شود و در آن سگ لنگ لنگان راه می رود. اگر کاوالیر اسپانیل دیسپلازی ران خفیف داشته باشد، نباید بچه دار شود تا توله هایش دچار این بیماری نشوند.

عفونت گوش میانی

سگ کاوالیر اسپانیل مستعد ابتلا به عفونت گوش است.

بیماری قلبی مربوط به دریچه میترال

در این بیماری شایع و جدی دریچه قلب سگ مشکل پیدا می کند و بهتر است هر گونه نشانه ای از این بیماری دیدید، سریع به دامپزشک مراجعه کنید. این بیماری در سگ های مسن بیشتر دیده می شود ولی ممکن است در سال های اولیه زندگی فرد هم بروز کنند. یکی از علت های مرگ این سگ ها نارسایی قلبی است که ناشی از ضعف یک یا دو دریچه قلب است. حداقل سالی یک بار بهتر است آزمایش سمع قلب یا سوفل قلبی را انجام دهید. چرا که اگر زودتر این بیماری را تشخیص بدهید، دامپزشک می تواند داروهایی را تجویز کند که روند بیماری را کند می کند.

سیرنگومیلی

در این بیماری شایع، مغز و نخاع درگیر می شوند و علائم آن شامل درد شدید، فلجی ناقص و درد مختصر است. سیرنگومیلی بین ۶ ماهگی تا ۴ سالگی بروز می کند و اولین نشانه آن حساسیت در نواحی شانه ها، سر و گردن است.

دیسپلازی آرنج

در این بیماری ارثی و مادرزادی، غضروف و استخوان سگ مشکل پیدا می کند و می تواند بیماری هایی مثل آرتروز را ایجاد کند. حیوان بیمار علائم لنگیدن را در سن پایین تر از ماهگی نشان می دهد.

مشکلات چشمی

مشکلات چشمی مثل خشکی چشم، انتروپیون و آب مروارید در این سگ ها شایع است. در آب مروارید چشم حیوان به مرور زمان کدر می شود که باید چشم را جراحی کنید و آب مروارید را بردارید تا بینایی اش برگردد.

سنگ مثانه یا سنگ کلیه

از طریق انجام تست ادرار می توانید بفهمید که آیا این سگ ها در کلیه یا مثانه شان سنگ دارند یا نه. سنگ مثانه بسیار دردناک است و وجود خون در ادرار و ادرار دردناک از نشانه های این بیماری است.

صرع

تشنج ثانویه مربوط به یک مشکل مثل قند پایین یا نارسایی یک اندام است. گاهی تشنج می تواند ناشی از ضربه مغز، سکته مغزی یا تومور مغزی باشد که در این صورت تشنج اولیه است. صرع معمولا ارثی است و بین ۶ تا ۳ سالگی حیوان بروز می کند. حیوانی که مبتلا به صرع است، باید تا آخر عمرش دارو مصرف کند.

معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید
معرفی سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل- قیمت و خرید

خرید و قیمت سگ نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل

قیمت کاوالیر های اسپانیل به رنگ، سن و میزان سلامتی حیوان بستگی دارد. قیمت حدودی این سگ ها در بازار ایران چیزی بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان است. اگر می خواهید یک سگ بخرید، بهتر است آن را از سایت های آنلاین یا پت شاپ های معتبر تهیه کنید و قبل از خرید، با معاینه دامپزشک و انجام تست های لازم، از سلامت سگتان مطمئن شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا