Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

سگ نژاد بیچون فرایز بسیار دوست داشتنی، باهوش، مهربان، اجتماعی و پر انرژی است و دوست دارد بیشتر وقتش را با انسان های مورد علاقه اش بگذراند. این سگ قیافه جذاب و بامزه ای دارد و پفکی و عروسکی است. با این که این نژاد علاقه زیادی به انسان ها دارد،  وابستگی زیادیبه آن ها ندارد و می تواند به طور کاملا مستقل عمل کند. زندگی با سگ های بیچون خیلی راحت و آرامش بخش است چرا که سر و صدای زیادی نمی کنند. این سگ می تواند در آپارتمان هم زندگی کند ولی باید فعالیت و ورزش لازم را داشته باشند. طول عمر سگ های این نژاد حدود ۱۵ سال است و اگر به خوبی آن ها را تربیت کنیم، می توانند رابطه خوبی با سایر حیوانات برقرار کنند.

ویژگی های ظاهری، خلق و خو، نحوه نگهداری، تغذیه، وضع سلامت، قیمت و خرید سگ نژاد بیچون فرایز موضوعاتی هستند که می خواهیم درباره شان در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک صحبت کنیم. شما می توانید درباره سایر نژاد های معروف سگ ها از جمله نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، سنت برنارد، کوکر اسپانیل، کانگل، داگو آرژانتینو، باکسر، گریت دین، فرنچ بولداگ، کن کورسو، داشهوند، ماستیف تبتی، دالمیشن، لابرادور رتریور، ولش کورگی، بردر کولی، آلاسکن مالاموت، پودل و آلابای صحبت کنیم.

تاریخچه سگ نژاد بیچون فرایز

اوج محبوبیت سگ بیچون فرایز در سال ۱۹۷۰ بود، این سگ نژادی اسپانیایی دارد و ایدا اولین بیچون فرایز ماده ای است که در سال ۱۹۳۴ به طور رسمی ثبت شده است. این سگ های خانگی در گذشته کار نگهبانی را انجام می دادند. محبوبیت این نژاد در بین کشور های آسیایی از جمله کره، ژاپن و چین بسیار زیاد است. شکل ظاهری این سگ ها خاص است و جلب توجه می کند.

تعداد سگ های بیچون فرایز بعد از جنگ های جهانی و در قرن ۲۰ به طور محسوسی کاهش پیدا کرد و با شرایط سختی مواجه شدند. بقای این نژاد مدیون افرادی است که باز مانده های این سگ ها را از خیابان های بلژیک و فرانسه جمع آوری کردند و مورد حمایت انجمنی فرانسوی به نام Societe Centrale Canine توانست از انقراض نجات پیدا کند. سگ های این نژاد در سال ۱۹۳۳ تحت عنوان پویل فریز ـ بیشونی که موهای فرفری دارد، شناخته می شدند. در سال ۱۹۶۴ باشگاه آمریکایی بیشون فریزه تاسیس شد و در سال ۱۹۷۱ AKC این نژاد در انجمن گوناگون پذیرفته شد و یک سال بعد از آن، به عنوان یک سگ غیر ورزشی ثبت شد. به سگ های بیچون فرایز بیچون فرایز، بیچان فریزه، بیچان فرایز، بیچون فریزه، بیشان فریزه، بیشون فرایز و بیشان فرایز نیز می گوییم.

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

ویژگی های ظاهری سگ نژاد بیچون فرایز

ظاهر این سگ های دوست داشتنی بسیار زیبا و خاص است بیشتر محبوبیاتشان به دلیل این ظاهر جذاب و بامزه است.

پوشش و رنگ بدن

بیچون فرایز ها را بیشتر به رنگ سفید می بینیم ولی این سگ ها در رنگ های قهوه ای مایل به طلایی هم وجود دارند. بیچون فرایز های قهوه ای کمیاب و زیبا هستند. پوشش بدن این سگ ها کرکی و مجعد است، سر و بدنشان با هم متناسب بوده و بدنشان به شکل یک مستطیل است. این سگ جزو معدود نژاد هایی است که موهای مجعد دارد و پوشش بدنش دو لایه است. بین لایه بیرونی و درونی پوشش این سگ فاصله زیادی وجود دارد که باعث شده حجم موهایش خیلی زیاد تر از حدی که هست دیده شود. لایه داخلی پر پشت و نرم است و لایه بیرونی نیز کمی نرم تر از لایه داخلی است. برخلاف تصور ما، ریزش موی این سگ های بامزه خیلی کم است که مراقبت از موهای او کار نسبتا آسانی است.

قد و وزن

بیچون فرایز ها به طور معمول بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر طول دارند و به وزن ۳ تا ۶ کیلوکرم هستند.

گوش ها و دم

این سگ ها دم زیبایی دارند که روی کمرشان خم شده است و به دلیل گوش های بلند و آویزانشان در تعدادی از افسانه ها حضور دارند و از آن ها بحث کرده اند.

چشم ها

چشم های سگ های دوست داشتنی بیچون فرایز به شکل تیله های گردی هستند که تضاد جالبی با رنگ پوست این سگ ایجاد می کنند.

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

خلق و خو سگ نژاد بیچون فرایز

سگ های باهوش بیچون فرایز مهربان، شجاع، با جسارت، فعال، پر انرژی و سرزنده هستند و علاقه زیادی به بازی دارند. این سگ های مستقل تشنه توجه و محبت هستند و دوست دارند، همه روی آن ها تمرکز کنند و در خدمتشان باشند. در ابتدا این سگ ها با ملوان های انگلیسی همراه بودند ولی مدتی بعد در خدمت اشراف زاده های فرانسوی قرار گرفتند و به عنوان سگ نمایشی در سیرک فعالیت می کردند. این نژاد خیلی خوش اخلاق و اجتماعی است و با همه مردم رفتار خوبی دارد. این سگ با این که شخصیت مستقلی دارد، رابطه عاطفی عمیق و ناگسستنی با صاحبش دارد و اگر او را تنها بگذاریم یا از صاحبش جدا کنیم، دچار افسردگی، کلافگی و اضطراب شدید خواهد شد.

رابطه با غریبه ها و کودکان

اگر خیلی این سگ ها را حساس بار بیاورید، خجالتی می شوند و نمی توانند با غریبه ها ارتباط برقرار کنند. آموزش و تربیت این نژاد خیلی مهم است تا بتواند اجتماعی شود و رفتار خوبی با اطرافیانش داشته باشد. بیچون فرایز ها علاقه زیادی به کودکان دارند و دوست دارند در کنار آن ها بنشینند و با صدای بلند و ذوقشان بچه ها را هم به هیجان بیاورند. با وجود این که این سگ ها ارتباط خوبی با بچه ها برقرار می کنند، نباید آن ها را تنها و بدون نظارت یک بزرگتر در اتاق رها کنید.

رابطه با سایر حیوانات

این سگ های مهربان و خون گرم دوست دارند با سگ های دیگر بازی کنند و اگر در زمان کودکی به خوبی اجتماعی شوند می توانند با گربه ها هم ارتباط نزدیک برقرار کنند و حتی با آن ها هم خانه شوند.

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

تغذیه سگ نژاد بیچون فرایز

غذایی که سگ ها می خورند، به وزن، سن و میزان فعالیتشان بستگی دارد. اگر می خواهید به سگتان غذای خشک یا کنسروی بدهید از غذا های با کیفیت استفاده کنید و هیچ گاه به خاطر قیمت پایین غذاهای بی کیفیت به او ندهید. اگر قصد دارید سگتان را با غذا های خانگی تغذیه کنید، بهتر است برنامه غذایی تهیه کنید که همه گروه های غذایی مورد نیاز بدن سگ و غذاهایی مثل ماهی و گوشت پخته، سبزیجات و میوه ها را دارا باشد و زیر نظر دامپزشک باشد. هیچ گاه به سگ بیچون فرایزتان بیش از حد لازم غذا ندهید تا دچار چاقی و اضافه وزن نشود. (خوردن شکلات و غذاهای سرخ کردنی برای این سگ ها مضر است). همیشه باید آب تمیز و تازه در اختیار سگتان قرار دهید.

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

بیماری ها و مشکلات سلامتی سگ نژاد بیچون فرایز

این سگ ها هم مانند سایر نژاد ها مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها هستند که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

آب مروارید

در سگ هایی که کمتر از ۶ سال سن دارند، ممکن بیماری ارثی آب مروارید را ببینیم.

مشکلات مثانه

مثانه این سگ ها مستعد عفونت و سنگ مثانه است. در واقع این عارضه زمانی اتفاق می افتد که بیش از حد مجاز فسفر و منیزیم در بدن سگ وجود داشته باشد. ادرار خونی و بی اشتهایی از علائم ابتلا به این بیماری است.

دیسپلازی مفصل ران

دیسپلازی ممکن است در اثر عواملی محیطی ایجاد شود یا ریشه ارثی داشته باشد. در این بیماری مفصل ران تغییر شکل پیدا می کند، نشانه خاصی ندارد و با افزایش سن ممکن است به شکل ورم مفصل ران خودش را نشان بدهد.

آلرژی

بیچون فرایز می تواند به بعضی از مواد غذایی و حشراتی مثل کک حساسیت نشان دهد.

در رفتگی کشکک

این بیماری بیشتر روی پای عقبی سگ ایجاد می شود، درد زیادی ایجاد می کند و در موارد حاد، سگ را فلج می کند.

 

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ نژاد بیچون فرایز

آرایش و نظافت

بهتر است حدود ۲ بار در هفته و با شانه مخصوص موهای این سگ را شانه کنید و هر ۴ تا ۶ هقته او را حمام کنید. از آن جایی که ریزش موی این نژاد خیلی کم است، نیاز کمتری به نظافت محل زندگی اش احساس می شود.

نظافت چشم و گوش

چشم سگ های بیچون فرایز، مخاطات زیادی ترشح می کند و اگر آن ها را تمیز نکنیم سگمان به بیماری های چشمی مبتلا خواهد شد، بنابراین بهتر است هر روز با یک دستمال تمیز و مرطوب گوشه چشم و صورت این سگ را تمیز کنیم. اگر قرمزی در گوش های او مشاهده کردید یا بوی بد و حس کردید و دیدید که بیش از حد گوش هایش را می خاراند، بهتر است سریع به دامپزشک مراجعه کنید چرا که این سگ به عفونت گوش مشکوک است.

نظافت دهان و ناخن ها

برای این که حیوان به بیماری های دهان و دندان مبتلا نشود و باکتری ها در دهانش تجمع پیدا نکنند، بهتر است ۱ تا ۲ بار هفته دندان هایش را مسواک بزنید. باید حداقل ماهی یک بار ناخن های بیچون فرایز را کوتاه کنید تا ناخواسته به شما یا وسایل خانه آسیب نرساند و هنگام راه رفتن با مشکل مواجه نشود. در واقع هر موقع دیدید پیاده روی برای حیوان سخت است و صدای کشیدن ناخن هایش روی زمین را می شنوید، باید آن ها را کوتاه کنید، البته کوتاهی بیش از حد ناخن ها هم کار درستی نیست و باعث ایجاد خون ریزی می شود.

سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد بیچون فرایز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

قیمت و خرید سگ نژاد بیچون فرایز

سگ های مختلف با توجه به سن و نژادشان قیمت های متفاوتی دارند. قیمت حدودی این سگ های مهربان و بامزه در ایران با توجه به نرخ روز تعیین می شود . اگر می خواهید یک سگ بیچون فرایز بخرید، بهتر است این سگ را از پت شاپ ها یا سایت های آنلاین معتبر و مطمئن بخرید و قبل از خرید هر سگی، او را پیش دامپزشک ببرید و از وضعیت سلامتی اش مطمئن شوید و در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

سخن آخر

این سگ های کوچک، زیبا و دوست داشتنی آپارتمانی پوشش خاصی دارند که جلب توجه می کند و انتخاب بسیار مناسبی برای خانواده هایی که کودک دارند هستند. بیچون فرایز ها از تنهایی متنفر هستند و تشنه توجه افراد اند بنابراین می توانید برای این که تنها نباشند گربه یا سگ دیگری را هم با او نگهداری کنید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: طوطی ماکاعو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا