Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

سگ نژاد یورکشایر تریر یکی از معروف ترین و پرطرفدار ترین نژاد ها در بین سگ های عروسکی دنیا است. و بسیار مهربان و بازیگوش است. این سگ های آمریکایی زیبا و دوست داشتنی هستند و مو های بلند و لطیفشان باعث جذابیت چند برابری آن ها شده است. این نژاد، بسیار مهربان، بازیگوش، فعال و دلیر است. یورکشایر تریر ها اگر تغذیه و فعالیت مناسبی داشته باشند بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند و سر و صدای زیادی ندارند و بی دلیل پارس نمی کنند. اجتماعی شدن و آموزش این سگ ها خیلی مهم است و در صورتی که خوب آموزش نبینند ممکن است پرخاشگرانه رفتار کنند و به سگ های بزرگتر از خودشان حمله کنند.

ویژگی های ظاهری، ویژگی های رفتاری، نحوه مراقبت، تغذیه، وضع سلامتی، قیمت و خرید سگ نژاد یورکشایر تریر از جمله موضوعاتی هستند که می خواهیم درباره شان در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک بحث کنیم. شما می توانید درباره سایر نژاد های معروف سگ ها از جمله نژاد کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، سنت برنارد، بیچون فرایز، کوکر اسپانیل، کانگل، داگو آرژانتینو، باکسر، گریت دین، فرنچ بولداگ، کن کورسو، داشهوند، ماستیف تبتی، دالمیشن، لابرادور رتریور، ولش کورگی، بردر کولی، آلاسکن مالاموت، پودل و آلابای صحبت کنیم.

تاریخچه سگ نژاد یورکشایر تریر

کارگران اسکاتلندی که برای کار در کارخانه ها، معدن زغال سنگ و آسیاب ها و در طی انقلاب انگلیس به شهر یورک شایر آمده بودند، سگ های paisley  و Clydesdale را با خودشان آورده بودند. این نژاد ها در گذشته موش های آسیاب ها را می گرفتند و اندازه بزرگتری نسبت به یورکشایر های امروزی داشتند. به احتمال زیاد سگ های تریر مناطق غربی باعث تغییر و به وجود آمدن یورکشایر های امروزی شدند. رنگ چشم های این سگ ها آبی طوسی است و اندازه کوچکی دارند. در یکی از نمایش ها از یک سگ یورکشایر نمایشی استفاده کردند و به آن سگ اسکاتلندی ژولیده می گفتند.

در سال ۱۸۶۵ سگی به نام هادرفیلد بن یک سگ نمایش معروف بود و به عنوان پدر سگ یورکشایر معروف شد. نام گذاری این سگ ها در سال ۱۸۷۰ بود و برای اولین بار در انجمن انگلیسی کنل و در سال ۱۸۷۴ به رسمیت شناخته شدند. در سال ۱۸۹۸ یورک شایر های انگلیسی در این کشور ایجاد شد و احتمالا اولین یورکشایری که در آمریکا به دنیا آمد، در سال ۱۸۷۲ بود. این سگ ها در نمایش ها بین سگ های ۳ تا ۷ پوند رقابت می کردند.

 

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

ویژگی های ظاهری سگ نژاد یورکشایر تریر

قد، وزن و طول عمر

وزن این سگ ها چیزی بین ۱ تا ۳کیلوگرم است و قد آن ها بین ۱۶ تا ۲۳ سانتی متر است.

استیل

این سگ های کوچک اعضای بدن متعادلی دارند، بینی یورکشایر تریر ها کوچک و سیاه و سفید است و سری کوچک دارند، چشمان این سگ ها اندازه متوسطی دارد و تیره رنگ است. گوش های این نژاد V شکل است و با موهای زیادی پوشیده شده است و رنگ قهوه ای دارد. دندان های بالایی این سگ به طور مرتب روی فکش ردیف شده اند و فک قوی و دندان های نیش تیزی دارد.  این حیوان شانه های کوچک، پاهای صاف و موهای زیبا و طلایی رنگی دارد. پاهای عقبی این سگ از مو پوشیده شده است و ناخن هایش به رنگ سیاه است. رنگ دم این حیوان تیره است و از موهای زیادی پوشیده شده است.

پوشش و رنگ

یورکشایر ها موهای صاف، براق و ابریشمی دارند که طول متوسطی دارند و مو های سرشان به رنگ برنز مایل به طلایی است. این سگ ها در رنگ های مشکی و آبی با برنز، برنز و مشکی، نیلی و آبی، نیلی با خاکستری ترکیبی و طلایی و نیلی وجود دارند. موهای آن ها به قدری بلند است که به زمین می رسد و یک لایه است و ریزش موی او بسیار کم است. یورکشایر هایی به رنگ سفید هم وجود دارد که بسیار خاص، نادر و منحصر به فرد هستند.

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

خلق و خو سگ نژاد یورکشایر تایر

این سگ های کوچک، بسیار باهوش، ماجراجو، با اعتماد به نفس و فعال هستند و هر کدام از آن ها رفتار های منحصر به فرد خودشان را دارند اما یکی از ویژگی های مشترک آن ها این است که علاقه زیادی به صاحبانشان دارند و دوست دارند مورد توجه و نوازش قرار بگیرند. این حیوانات دوست دارند به دنبال افراد راه بیفتند، با آن ها بازی کنند و انرژی بالایشان تخلیه شود. یورکشایر ها اگر از سن کم خوب آموزش نباشند و اجتماعی نشوند لوس بار می آیند و نافرمان می شوند.

رابطه با کودکان

این سگ های مهربان رابطه خیلی خوبی با کودکان ندارند مگر این که از بچگی با آن ها بزرگ شده باشند. البته هیچ گاه نباید این سگ های زیبا را با کودکتان در یک اتاق و تنها راه کنید، چرا که گاهی می توانند خشن شوند و به کودک، آسیب برسانند. این نژاد با رابطه بهتری با کودکان بزرگتر دارد و با انرژی و سر و صدای زیاد بازی می کنند.

سازگاری با سایر حیوانات

اگر از کودکی این سگ ها را خوب آموزش بدهید، می توانند با سگ های دیگر به خوبی کنار بیایند و با آن ها بازی کنند. البته برای اولین بار ارتباط برقرار کردن آن ها کمی زمان می برد. رابطه این حیوانات با گربه ها به ویژه گربه های بزرگتر خوب است و با آن ها هم بازی می شوند.

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

انواع سگ نژاد یورکشایر تریر

این سگ ها که حاصل آمیزش تریر ها و یورکشایر ها هستند، زیبا و باهوش هستند. این نژاد انگلیسی انرژیک، فعال، مستقل و شجاع است و در انواع مینیاتوری، تیکاپ و عروسکی دیده می شود.

یورکشایر عروسکی

جثه این نوع از سگ ها کوچک است، ظاهر زیبایی دارند و مانند عروسک های واقعی هستند. یورکشایر عروسکی، انرژی زیادی دارد و سازگاری او برای زندگی در محیط های مختلف و حتی آپارتمان ها بالا است.

یورکشایر تیکاپ

این سگ های فعال و مهربان در زمان ملکه ویکتوریا شناخته شدند و می توانند در مکان هایی مثل آپارتمان زندگی کنند. آب و هوای گرم, نسبت به آب و هوای سرد برای این سگ ها مناسب تر است و هر روز باید موهای بلند و صافشان را شانه بزنید.

یورکشایر مینیاتوری

این سگ های کوچک، پر جنب و جوش و فعال دوست دارند با صاحبشان بازی کنند. این نژاد کوچک، به راحتی می تواند در محیط های کوچک و آپارتمان زندگی کند.

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

تغذیه سگ نژاد یورکشایر تریر

این سگ های حساس، با شکلات مسموم می شوند و تکه های استخوان گوسفند و مرغ می تواند دستگاه گوارش آن ها را زخمی کند. اگر می خواهید غذای خشک یا کنسروی به این نژاد بدهید، بهتر است برند با کیفیتی را انتخاب کنید و در صورتی که می خواهید به او غذای خانگی بدهید، این غذا را خوب بپزید و بسته به سن، میزان فعالیت و نیازهای سگتان گروه های غذایی لازم و فسفر، کلسیم، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی را در برنامه قرار دهید. بهتر است این برنامه غذایی زیر نظر دامپزشک تنظیم شود و فاصله بین وعده های غذایی این سگ ها را کمتر کنید تا دچار افت قند خون نشوند، به علاوه استرس، غذای بی کیفیت، خستگی و سرما باعث تشدید این وضعیت می شود.

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

بهداشت و سلامت سگ نژاد یورکشایر تریر

سگ های یورکشایر تریر هم مانند سایر نژاد ها مستعد ابتلا به بعضی از بیماری ها هستند که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

پیشرو شبکیه آتروفی

این عارضه که می تواند باعث کوری شود، نوعی اختلال چشمی شایع است که اگر سگتان را به طور مرتب به چکاپ ببرید، زودتر متوجه آن می شوید و می توانید قبل از حاد شدن، درمانش کنید.

عطسه معکوس

اگر چیزی در دماغ سگتان فرو رفته باشد یا مسائل بهداشتیش خوب رعایت نشود، ممکن است به این بیماری مبتلا شود. در عطسه معکوس، مخاط و مایعات داخل بینی سگ وارد نرم کامه می شود و می توانید با ماساژ دادن گلوی حیوان این عارضه را کنترل کنید.

در رفتگی کشکک

اگر استخوان کشکک حیوان به درستی تشکیل نشده باشد، سگ موقع راه رفتن می لنگد. این بیماری شایع درجه های مختلفی دارد و بیشتر در سگ های کم سن و سالی که تازه به دنیا آمده اند، رخ می دهد و درجه حاد آن را می توان با جراحی درمان کرد.

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ نژاد یورکشایر تریر

نظافت و آراستگی

این سگ ها از موهای بلند و ابریشمی پوشیده شده اند که ریزش زیادی ندارد و هر سال به مقدار قابل توجهی رشد می کند. باید هر روز موهای این سگ را با برس مخصوص شانه بزنید و حتی می توانید موهایشان را به شکل های مختلفی ببندید. شست و شوی این سگ ها بهتر است یک بار در هفته انجام شود و او را در مواقع نیاز، برای اصلاح به آرایشگاه ببرید.

مراقبت از دهان، گوش ها و ناخن

بهتر است برای این که سگتان به عفونت های دهان و دندان مبتلا نشود، دندان هایش را تمیز کرده و مسواک بزنید. هرگاه حس کردید، ناخن های حیوان بلند شده و نمی تواند به خوبی روی زمین راه برود و ناخن های بلندش ممکن است به شما یا وسایل خانه آسیب برساند، بهتر است آن ها را کوتاه کنید. با یک دستمال تمیز و نمناک گوش های این سگ را تمیز کنید تا دچار عفونت نشود و هرگز چیزی را وارد گوش او نکنید.

فعالیت و ورزش

ای سگ ها انرژی زیادی دارند و برای این که بتوانند شاد و سالم بمانند، باید حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی کنند و فعالیت داشته باشند. این سگ های باهوش را بهتر است هر چند وقت یک بار به باغ ها یا فضای بزرگی که حصار کشی شده اند ببرید تا بتوانند بدوند و بازی کنند. هوای سرد برای این نژاد قابل تحمل نیست و باید در هوای سرد لباس گرم و پشمی بپوشد. فعالیت و جنب و جوش یورکشایر تریر ها زیاد است ولی نباید بگذارید در خانه روی مبل ها یا صندلی بپرند چرا که ممکن است مفاصل و استخوان های حساسشان آسیب ببنید.

سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد یورکشایر تریر چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

قیمت و خرید سگ نژاد یورکشایر تریر

بهتر است قبل از این که سگ یورکشایری را بخرید، او را پیش یک دامپزشک ببرید و از وضعیت سلامتی اش مطمئن شوید. سگ های این نژاد بسته به سن و وضعیت سلامتی شان قیمت های مختلفی دارند ولی قیمت حدودی آن ها در ایران چیزی بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است. اگر می خواهید سگ بخرید، بهتر است به پت شاپ ها مراجعه کنید یا سگ مورد نظرتان را از سایت های آنلاین معتبر تهیه کنید. البته همواره بهتر است سگی را به سرپرستی بگیرید تا این که او را بخرید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا