Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

ال کارنیتین مشتق اسید آمینه است. اسیدهای چرب را به سلول منتقل می کند. توسط بدن ساخته می شود و به عنوان مکمل در دسترس است. افراد می توانند آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنند یا به صورت مکمل خوراکی مصرف کنند. ال کارنیتین نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می کند. زیرا چربی را به انرژی تبدیل می کند. ال کارنیتین ممکن است به برخی از نشانگرهای سلامت قلب کمک کند. همچنین به بهبود تپش قلب کمک میکند. در بهبودی سلامت قلب و گردش خون پس از حمله قلبی موثر است.

اکثر افراد کارنیتین کافی را از رژیم غذایی خود یا تولید این ترکیب در بدن دریافت می کنند. با این حال، افرادی که سطح کارنیتین پایینی دارند ممکن است از مصرف مکمل های خوراکی سود ببرند.

ال-کارنیتین علاوه تولید انرژی به حفظ عملکرد کلی مغز و کاهش اختلالات کمک میکند. برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خفیفی را هنگام افزایش مصرف ال کارنیتین، به خصوص با استفاده طولانی مدت، تجربه کنند.

در نشریه جهان شیمی فیزیک از فاموتیدین، لوزارتان، امپرازول، متوپرولول، ساختار قلب، بیماری قلبی و نارسایی قلبی مقالات خوبی منتشر شده است. در این مطلب شما را با ال کارنیتین و مزایایش آشنا میکنیم.

ال کارنیتین چیست

ال-کارنیتین مشتق اسید آمینه طبیعی است. به عنوان مکمل تجویز می شود. برای کاهش وزن استفاده می شود و ممکن است بر عملکرد مغز تاثیر بگذارد. کارنیتین به بدن کمک می کند تا اسیدهای چرب را بشکند. آنها را به انرژی برای تامین انرژی سلول ها تبدیل کند. ال کارنیتین مکمل غذایی است. با انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری سلول‌های شما نقش مهمی در تولید انرژی ایفا می‌کند.

میتوکندری موتور سلول های شما است. چربی ها را سوزانده تا انرژی ایجاد کند. بدن کارنیتین را از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین میسازد. برای اینکه بدن شما بتواند آن را در مقادیر کافی تولید کند، به مقدار زیادی ویتامین C نیز نیاز دارید. علاوه بر ال-کارنیتین تولید شده در بدن شما، می توانید مقادیر کمی از محصولات حیوانی مانند گوشت یا ماهی را نیز به دست آورید.

وگان ها یا افرادی که مشکلات ژنتیکی خاصی دارند ممکن است نتوانند به اندازه کافی تولید یا به دست آورند. این باعث می شود ال کارنیتین یک ماده مغذی ضروری مشروط باشد. در بدن، کبد و کلیه ها ال کارنیتین را از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین تولید می کنند. کلیه ها ال کارنیتین را ذخیره میکند و مازادش از ادرار دفع میشود. اما در برخی موارد، اگر فرد نتواند به اندازه کافی بسازد، ممکن است مجبور شود این ترکیب را از غذا یا مکمل های خوراکی دریافت کند.

آیا مصرف ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟
آیا مصرف ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

انواع متفاوت ال کارنیتین

کارنیتین فرم استاندارد کارنیتین فعال بیولوژیکی است که در بدن، غذاها و بیشتر مکمل ها یافت می شود. در اینجا چندین نوع دیگر کارنیتین وجود دارد:

دی کارنیتین: این شکل غیرفعال ممکن است با مهار جذب سایر اشکال مفیدتر، کمبود کارنیتین در بدن شما ایجاد کند.

استیل ال کارنیتین: اغلب ALCAR نامیده می شود. این احتمالا موثرترین شکل برای مغز شما است. مطالعات نشان می دهد که ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های عصبی مفید باشد.

پروپیونیل-ال-کارنیتین : برای مشکلات گردش خون، مانند بیماری عروق محیطی و فشار خون بالا استفاده میشود. ممکن است تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد که جریان خون را بهبود می بخشد.

ال-کارنیتین ال تارتارات: به دلیل سرعت جذب سریع، معمولا به مکمل های ورزشی استفاده می شود. به تسکین درد عضلانی و بهبودی در ورزش کمک میکند.

استیل-ال-کارنیتین و ال-کارنیتین موثرترین است. باید فرمی انتخاب شود که برای نیاز و اهداف شما بهترین باشد.

مکانیسم عمل ال کارنیتین

ال-کارنیتین نقش مهمی در تولید انرژی میتوکندری و حذف مواد زائد دارد. این ماده مسئول انتقال اسیدهای چرب آزاد به عنوان منبع انرژی برای متابولیسم اکسیداتیو به داخل میتوکندری و همچنین حذف استرهای اسید چرب سمی است. این امر به ویژه در عضله قلب مهم است. زیرا این استرها در زمان ایسکمی تجمع می یابند. خطاهای ذاتی متابولیسم مربوط به متابولیسم ال-کارنیتین است و سازمان غذا و دارو ال کارنیتین را برای درمان این شرایط تایید کرده است. کمبود ثانویه ال-کارنیتین در بیماران تحت همودیالیز و FDA توصیف شده است. همچنین ال-کارنیتین را برای این نشانه تایید کرده است.

شناخت غلظت بالای کارنیتین در عضله قلب، و همچنین توانایی ال-کارنیتین در پاکسازی واسطه های سمی در طول ایسکمی، منجر به بررسی ال-کارنیتین به عنوان یک درمان بالقوه برای ایسکمی قلبی و نارسایی احتقانی قلب شده است.

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟
آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

نقش اصلی ال کارنیتین در بدن

نقش اصلی کارنیتین در بدن شما شامل عملکرد میتوکندری و تولید انرژی است. در سلول ها، به انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری کمک می کند. جایی که می توان آنها را برای انرژی سوزاند. حدود ۹۸ درصد از ذخایر کارنیتین شما در ماهیچه ها و مقادیر کمی در کبد و خون شما موجود است. ال کارنیتین به افزایش عملکرد میتوکندری کمک میکند. تحقیقات جدیدتر مزایای بالقوه اشکال مختلف کارنیتین را نشان می دهد که ممکن است برای شرایط مختلف، از جمله بیماری های قلبی و مغزی مورد استفاده قرار گیرد.

دوز مصرفی ال کارنیتین

افرادی که مایل به مصرف کارنیتین هستند باید ابتدا با پزشک مشورت کنند. پزشک ممکن است توصیه های بیشتری برای حمایت از هر درمانی که فرد نیاز دارد داشته باشد و به او کمک کند تا از واکنش ها و تداخلات احتمالی جلوگیری کند.

اکثر مردم کارنیتین را به خوبی تحمل می کنند. دوز توصیه شده تقریبا ۱ تا ۳ گرم در روز است. با این حال، افرادی که دارای ناهنجاری های ژنتیکی یا سایر شرایطی هستند که باعث کمبود ال کارنیتین می شوند، باید با پزشک خود برای دوز مشخص تری صحبت کنند.

دوز استاندارد ال-کارنیتین: ۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم در روز. اگرچه دوز از مطالعه ای به مطالعه دیگر متفاوت است، در اینجا یک مرور کلی از استفاده و دوز برای هر فرم آورده شده است:

استیل ال کارنیتین: این فرم برای سلامت و عملکرد مغز بهترین است. دوزها از ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم در روز متغیر است.

ال-کارنیتین ال تارتارات: این فرم برای عملکرد ورزشی مؤثرتر است. دوزها از ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی گرم در روز متغیر است.

پروپیونیل-ال-کارنیتین: این فرم برای بهبود جریان خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا یا شرایط سلامت مرتبط بهترین است. دوزها از ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز متغیر است.

حداکثر ۲۰۰۰ میلی گرم (۲ گرم) در روز در دراز مدت بی خطر و موثر به نظر می رسد.

اگرچه دوز توصیه شده متفاوت است. به نظر می رسد حدود ۵۰۰-۲۰۰۰ میلی گرم (۰.۵-۲ گرم) هم بی خطر و هم موثر باشد.

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟
آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

مکمل ال کارنیتین برای قلب خوب است یا بد

افرادی که گوشت قرمز زیادی مصرف می‌کنند نوع خاصی از باکتری در سیستم خود دارند که این ترکیب را به TMAO تجزیه می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آنها افزایش می‌دهد. بنابراین ارتباطی بین TMAO و بیماری قلبی وجود دارد. اما این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که آن میکروبی در بدن شما وجود داشته باشد که کارنیتین را تجزیه کند. اگر آن میکروب‌ها را ندارید، می‌توانید تمام ال کارنیتینی را که می‌خواهید داشته باشید. مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

بیمارانی که پس از سکته قلبی بهبود می یابند باید از مصرف گوشت قرمز خودداری کنند. به خصوص اگر پزشک مکمل کارنیتین را تجویز کند. در حالی که مکمل‌ها همچنین می‌توانند میزان میکروب‌های متابولیزه‌کننده ال-کارنیتین را در بدن افزایش دهند، برای بیماران حمله قلبی، مزایای آن بیشتر از خطر است، تا زمانی که بیماران هر روز گوشت قرمز مصرف نکنند. مطالعات بالینی در بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب و انفارکتوس حاد میوکارد نقش درمانی بالقوه کارنیتین را نشان می دهد.

مزایای ال کارنیتین

ال کارنیتین و به طور کلی کارنیتین یک جزء کلیدی در ایجاد انرژی برای سلول ها است. عملکرد اصلی آن منبع قابل اعتماد، کمک به تجزیه اسیدهای چرب برای استفاده به عنوان انرژی، سلول های بدن را نیرومند نگه می دارد و به طور موثر کار می کند.

کارنیتین عملکرد ثانویه دارد. به حذف مواد زائد کمک می کند. از تجمع آنها جلوگیری میکند. کارنیتین علاوه بر عملکردهای اصلی خود، ممکن است فواید دیگری نیز برای بدن داشته باشد. این شامل:

سلامت قلب

ال-کارنیتین ممکن است به برخی از نشانگرهای سلامت قلب کمک کند، اگرچه تحقیقات هنوز ادامه دارد. به بهبود سطح کارنیتین در قلب و بهبود تپش قلب کمک میکند. در بهبودی سلامت قلب و گردش خون پس از حمله قلبی کمک می کند. مکمل علائم نارسایی قلبی، مانند درد قفسه سینه و آریتمی را تسکین میدهد. برخی از مطالعات پتانسیل کاهش فشار خون و فرآیند التهابی مرتبط با بیماری قلبی را نشان می‌دهند.

۲ گرم استیل-ال-کارنیتین در روز سبب کاهش ۱۰ عدد از فشار خون سیستولیک میشود. فشار خون سیستولیک بالاترین عدد و شاخص سلامت قلب است.

کارنیتین همچنین با بهبود بیماران مبتلا به اختلالات قلبی شدید، مانند بیماری عروق کرونر قلب و نارسایی مزمن قلبی مرتبط است.

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟
آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

درمان سرطان

درمان سرطان و شیمی درمانی سبب شده فرد درگیر کمبود کارنیتین شود. مکمل های ال-کارنیتین موجب کاهش خستگی و ضعف میگردد. محققان در حال حاضر در حال مطالعه این ترکیب به عنوان راهی ممکن برای جلوگیری از آسیب بافتی در اثر شیمی درمانی هستند، اما این تحقیقات در مراحل اولیه است.

بیماری کلیه یا کبد

کلیه ها و کبد به سنتز و استفاده ال کارنیتین کمک می کند. بیماری یا نارسایی اندام ها منجر به کمبود ال-کارنیتین میشود. پزشکان ممکن است در این موارد مکمل کارنیتین را برای حمایت از عملکرد کلیه ها و منبع مطمئن کبد و جلوگیری از کمبود توصیه کنند.

برای کاهش وزن

از آنجایی که کارنیتین به سوزاندن اسیدهای چرب برای انرژی کمک می کند، بسیاری از مردم تصور می کنند مصرف بیشتر آن ممکن است به کاهش وزن کمک کند. تحقیقات بیشتری لازم است، اما برخی از مطالعات این ایده را تایید می کنند.

افرادی که کارنیتین مصرف کرده اند به طور متوسط ​​۱.۳ کیلوگرم (۲.۹ پوند) بیشتر از کسانی که مصرف نکرده اند، وزن کم کرده اند. ال کارنیتین نمی تواند جایگزین رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم شود.

ورزشکاران

برخی از ورزشکاران کارنیتین اضافی مصرف می کنند و معتقدند که این کارنیتین عملکرد ورزشی آنها را افزایش می دهد. به نظر می رسد در دسترس بودن ال کارنیتین متابولیسم عضلانی را در طول تمرینات با شدت بسیار بالا محدود می کند. بنابراین، در تئوری، مکمل کارنیتین در طول تمرین ممکن است از عملکرد ورزشی حمایت کند.

اثرات بر عملکرد مغز

کارنیتین برای مغز مفید است. برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که فرم استیل، استیل-ال-کارنیتین  ممکن است به جلوگیری از زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن و بهبود نشانگرهای یادگیری کمک کند.

مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف روزانه استیل-ال-کارنیتین به معکوس کردن کاهش عملکرد مغز مرتبط با آلزایمر و سایر بیماری های مغزی کمک می کند. این فرم فواید مشابهی را برای عملکرد کلی مغز در افراد مسن‌تر که آلزایمر یا سایر بیماری‌های مغزی نداشتند نشان داد.

عملکرد ورزش

وقتی صحبت از اثرات کارنیتین بر عملکرد ورزشی می شود، شواهد متفاوت است. با این حال، چندین مطالعه به مزایای خفیف مرتبط با دوزهای طولانی‌مدت بیشتر یا بیشتر اشاره می‌کنند.

مزایای کارنیتین ممکن است غیرمستقیم باشد و هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا ظاهر شود. این با مکمل هایی مانند کافئین یا کراتین که می توانند به طور مستقیم عملکرد ورزشی را افزایش دهند متفاوت است.

ریکاوری: ممکن است بازیابی ورزش را بهبود بخشد.

تامین اکسیژن عضلانی: ممکن است اکسیژن رسانی به عضلات شما را افزایش دهد.

استقامت: جریان خون و تولید اکسید نیتریک را افزایش و به کاهش خستگی کمک کند.

درد عضلانی: ممکن است درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهد.

تولید گلبول های قرمز

ممکن است تولید گلبول های قرمز را افزایش دهد که اکسیژن را در سراسر بدن و ماهیچه های شما حمل می کنند.

دیابت نوع ۲

کارنیتین همچنین ممکن است علائم دیابت نوع ۲ و عوامل خطر مرتبط با آن را کاهش دهد. یک مطالعه روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که داروهای ضد دیابت مصرف می کردند نشان داد که مکمل های کارنیتین سطح قند خون را کاهش می دهد.

همچنین ممکن است با افزایش یک آنزیم کلیدی به نام AMPK که توانایی بدن شما را در استفاده از کربوهیدرات ها بهبود می بخشد، با دیابت مبارزه کند. کارنیتین به عملکرد ورزشی و بهبود بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ کمک میکند.

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟
آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

عوارض قرص ال کارنیتین

اکثر مردم کارنیتین را به خوبی تحمل می کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی گوارشی را هنگام مصرف ال کارنیتین تجربه کنند. اینها عبارتند از:

برخی از مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که سطوح بالای کارنیتین ممکن است خطرات طولانی مدت بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین را افزایش دهد.

مکمل های کارنیتین ممکن است با برخی از آنتی بیوتیک ها یا داروهای ضد تشنج تداخل داشته باشند. هر کسی که قصد مصرف کارنیتین را دارد باید با پزشک خود صحبت کند تا در مورد داروهایی که مصرف می کند و تداخلات دارویی احتمالی صحبت کند.

نحوه مصرف ال کارنیتین

بهترین مقدار و شکل کارنیتین ممکن است بسته به دلیل فرد برای تمایل بیشتر به این ترکیب متفاوت باشد. افراد سالم به کارنیتین اضافی از غذا یا مکمل ها نیاز ندارند. کبد و کلیه ها به اندازه کافی برای رفع نیازهای روزانه خود ایجاد می کنند.

اگرچه بدن آن را به طور طبیعی تولید می کند، کارنیتین به طور گسترده در تعدادی از غذاهای ساده موجود است. پروتئین های حیوانی مانند ماهی، گوشت قرمز و مرغ از بهترین منابع هستند.

بزرگسالانی که رژیم غذایی ترکیبی شامل گوشت قرمز و سایر محصولات حیوانی مصرف می‌کنند، حدود ۶۰ تا ۱۸۰ میلی‌گرم (میلی‌گرم) کارنیتین در روز دریافت می‌کنند. افرادی که از محصولات حیوانی اجتناب می کنند، مانند کسانی که از رژیم غذایی وگان پیروی می کنند، ممکن است تقریبا ۱۰ تا ۱۲ میلی گرم از رژیم غذایی خود دریافت کنند.

با این حال، کلیه ها می توانند کارنیتین را برای استفاده بعدی ذخیره کنند، بنابراین سطوح کلی افراد بدون توجه به رژیم غذایی آنها تقریبا یکسان خواهد بود. کلیه ها همچنین کارنیتین اضافی را از طریق ادرار برای حفظ غلظت سالم دفع می کنند.

ایمنی و عوارض جانبی کارنیتین

برای اکثر افراد، ۲ گرم یا کمتر در روز نسبتا بی خطر و عاری از هرگونه عارضه جانبی جدی است.

در یک مطالعه، افرادی که هر روز ۳ گرم به مدت ۲۱ روز مصرف کردند، هیچ اثر منفی نداشتند.

دوزهای تقریبا ۲ گرم در روز برای استفاده طولانی مدت بی خطر به نظر می رسد. با این حال، برخی از عوارض جانبی خفیف، از جمله حالت تهوع و ناراحتی معده وجود دارد.

به نظر می رسد دوزهای ۲ گرم یا کمتر در روز برای اکثر افراد به خوبی قابل تحمل و بی خطر است. شواهد آزمایشی نشان می دهد که مکمل های کارنیتین ممکن است خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش دهد.

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟
آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

منابع غذایی غنی از کارنیتین

می توانید با خوردن گوشت و ماهی مقادیر کمی کارنیتین را از رژیم غذایی خود دریافت کنید.

بهترین منابع ال-کارنیتین عبارتند از:

گوشت گاو: ۸۱ میلی گرم در هر ۸۵ گرم

گوشت خوک: ۲۴ میلی گرم در ۸۵ گرم

ماهی: ۵ میلی گرم در ۸۵ گرم

مرغ: ۳ میلی گرم در ۸۵ گرم

شیر: ۸ میلی گرم در ۲۲۷ میلی لیتر

جالب اینجاست که منابع غذایی کارنیتین نسبت به مکمل ها میزان جذب بیشتری دارند. طبق یک مطالعه، ۵۷ تا ۸۴ درصد از ال کارنیتین زمانی که از غذا مصرف می شود جذب می شود، در مقایسه با تنها ۱۴ تا ۱۸ درصد زمانی که به عنوان مکمل مصرف می شود.

منابع غذایی اصلی کارنیتین گوشت، ماهی و برخی دیگر از محصولات حیوانی مانند شیر است. یک فرد سالم نیز می تواند مقادیر کافی را در بدن تولید کند.

کلام آخر

اسید آمینه کارنیتین در بدن به طور طبیعی سنتز میشود. در افراد سالم، کبد و کلیه ها به اندازه کافی از این ترکیب را تولید و ذخیره می کنند تا از کمبود آن جلوگیری کنند. افرادی که کمبود کارنیتین دارند. شاید نیاز باشد این ترکیب را از رژیم غذایی یا مکمل دریافت کنند. قبل از مصرف کارنیتین با پزشک مشورت شود. برخی از افراد از مکمل کارنیتین برای کمک به عملکرد ورزشی یا کاهش وزن استفاده میکنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای تایید این مزایا ضروری است.

کارنیتین بیشتر به عنوان یک چربی سوز شناخته می شود. اما تحقیقات کلی متفاوت است. استفاده از آن را برای سلامت، عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری ها تایید می کند. مکمل ها همچنین ممکن است برای افرادی که سطوح پایین تری دارند، مانند افراد مسن، وگان ها و گیاهخواران مفید باشد. از بین اشکال مختلف، استیل-ال کارنیتین و کارنیتین محبوب ترین هستند و به نظر می رسد مؤثرترین باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا