Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید ریبوفلاوین | کاربرد ریبوفلاوین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ریبوفلاوین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید ریبوفلاوین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ریبوفلاوین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ریبوفلاوین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ریبوفلاوین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ریبوفلاوین به روزرسانی می‌شود.

ریبوفلاوین (Riboflavin) یا ویتامین B2 یکی از ویتامین های گروه B است که در تولید انرژی در بدن نقش دارد. ریبوفلاوین به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد، به برخی از محصولات غذایی اضافه می شود و به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است.

ریبوفلاوین در آب محلول است و مصرف روزانه آن برای حفظ سلامتی مهم است و در صورت کمبود به صورت مکمل مصرف می شود. این ویتامین به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها را برای تولید انرژی تجزیه کند و اجازه می دهد اکسیژن توسط بدن مورد استفاده قرار گیرد.وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک در این مقاله اطلاعات شما را در مورد این ویتامین مفید بالاتر می برد.

منابع غذایی B2 شامل تخم مرغ، سبزیجات برگ سبز، شیر و سایر لبنیات، گوشت، قارچ و بادام است و در برخی از کشورها به غلات نیز اضافه می شود. این ویتامین یکی از اجزای اصلی دو کوآنزیم اصلی، فلاوین مونونوکلئوتید (FMN) و فلاوین آدنین دی نوکلئوتید (FAD) است. این کوآنزیم ها نقش عمده ای در تولید انرژی دارند و در عملکرد سلولی، رشد و نمو، متابولیسم چربی ها، داروها و استروئیدها نیز نقش دارد.

 

مراکز خرید و قیمت فروش ریبوفلاوین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ریبوفلاوین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ریبوفلاوین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ریبوفلاوین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ریبوفلاوین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ریبوفلاوین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

خرید اینترنتی قرص ریبوفلاوین

قیمت ریبوفلاوین بر اساس برند تولیدی و ایرانی یا خارجی بودن آن متفاوت است برای خرید قرص ریبوفلاوین می توانید به صورت حضوری یا خرید اینترنتی اقدام کرده و از خاصیت ریبوفلاوین برای بهبود سلامت عمومی بهره مند شوید. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا ریبوفلاوین چربی سوز است باید بگوییم که ریبوفلاوین چربی سوز است زیرا به سوختن چربیها در بدن برای تولید انرژی مانند سایر ویتامین های B کمپلکس کمک می کند.

آشنایی با فواید و عملکرد ریبوفلاوین در بدن + قیمت خرید ریبوفلاوین

ریبوفلاوین برای سلامتی چشم نیز مهم است زیرا این ویتامین برای محافظت از گلوتاتیون که یک آنتی اکسیدان مهم در چشم است، مورد نیاز می باشد. تحقیقات نشان داده است که مصرف رژیم غذایی سرشار از این ویتامین می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد که سطح برخی از ویتامین ها، مواد شیمیایی و مواد معدنی خاص در جریان خون به سطح مطلوب B2 وابسته است.

علاوه بر این ریبوفلاوین، ویتامین B6 و فولات (ویتامین B9) را به فرم هایی تغییر می دهد که بدن می تواند از آنها استفاده کند. طبق گزارش مجله تغذیه بالینی آمریکا، B2 برای پردازش آهن در بدن مهم است و تحقیقات نشان می دهد که کمبود B2 در بدن به احتمال زیاد منجر به کم خونی می شود. علاوه بر این مصرف ریبوفلاوین همچنین می تواند سطح هموسیستئین خون را ۲۶ تا ۴۰ درصد کاهش دهد. افزایش این ترکیب در خون با مشکلات قلبی- عروقی در ارتباط است.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که کمبود B2 ممکن است عاملی در ایجاد پره اکلامپسی باشد، شرایطی که باعث فشار خون بالا در اواخر بارداری می شود. علاوه بر این مصرف B2 می تواند برای کسانی که از میگرن رنج می برند، مفید باشد. مطالعات عصب شناسی نشان داد افرادی که دوز بالای این ویتامین را مصرف می کردند ، به طور قابل توجهی حملات میگرنی کمتری داشتند.

آشنایی با فواید ریبوفلاوین
آشنایی با فواید ریبوفلاوین

سایر فواید خرید ریبوفلاوین

این ویتامین برای رشد و حفظ سلامت عمومی لازم است و به بدن کمک می کند تا کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها را تجزیه کرده و انرژی تولید کند و به بدن اجازه می دهد از اکسیژن استفاده کند. ریبوفلاوین همچنین برای رشد و عملکرد پوست، پوشش دستگاه گوارش، سلول های خونی و سایر اندام های حیاتی مورد نیاز است.

به نظر می رسد خطر ابتلا به آب مروارید در افرادی که ریبوفلاوین بیشتری به عنوان بخشی از رژیم خود می خورند کمتر است. علاوه بر این مصرف مکمل های حاوی این ویتامین به علاوه نیاسین به جلوگیری از آب مروارید کمک می کند.

مصرف ویتامین B2 به صورت خوراکی به مدت ۱۲ هفته سطح هموسیستئین را در برخی افراد تا ۴۰٪ کاهش می دهد. همچنین به نظر می رسد مصرف این ویتامین همراه با اسید فولیک و پیریدوکسین در افراد دارای سطح هموسیستئین بالا ناشی از داروهایی که برای جلوگیری از تشنج استفاده می شود، میزان هوموسیستئین را ۲۶٪ کاهش هد.

به نظر می رسد مصرف این ویتامین با دوز بالا به صورت خوراکی باعث کاهش تعداد حملات سردرد میگرنی می شود و به همراه سایر مواد معدنی میزان درد ناشی از میگرن را نیز کاهش می دهد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های ریبوفلاوین

نام ماده ریبوفلاوین (Riboflavin)
فرمول مولکولی C₁₇H₂₀N₄O₆
جرم مولکولی ۳۷۶,۳۶ g/mol
اسیدی (pKa) ۹.۸۸۸
خاصیت بازی (pKb) ۴.۱۰۹
دیگر نام ها ویتامین ب ۲

منابع غذایی ریبوفلاوین

در صورت مصرف رژیم غذایی سالم و متعادل به حد کافی این ویتامین را دریافت می کنید. این ویتامین در محصولات لبنی از جمله پنیر و شیر وجود دارد. منابع دیگر ویتامین B2 عبارتند از:

  • زرده تخم مرغ
  • گوشت قرمز
  • گوشت تیره
  • ماهی سالمون
  • ماهی تن
  • دانه های سویا
  • بادام ها
  • غلات، مانند گندم

این ویتامین به نور حساس است و سریع از بین می رود بنابراین محصولات دانه ای ممکن است تا زمان رسیدن به میز غذای شما ریبوفلاوین طبیعی خود را از دست بدهند. به همین دلیل است که گاهی اوقات در حین پردازش به خوراکی های مختلف اضافه می شود.

عوارض کمبود ریبوفلاوین

کمبود B2 در کشورهای توسعه یافته نادر است زیرا این ویتامین در بسیاری از غذاهای معمولی وجود دارد. کمبود این ویتامین بیشتر در افرادی که رژیم های غذایی سنگین دارند و دارای مشکلات گوارشی مانند بیماری سلیاک هستند و همچنین نوجوانان، الکلی ها و افراد مسن به دلیل رژیم غذایی ضعیف بسیار شایع است. کمبود این ویتامین می تواند باعث کم خونی، گلودرد، زخم دهان یا لب، التهاب پوست و تورم بافت نرم در دهان شود. براساس گزارش ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی، این علائم می تواند پس از تنها چند روز کمبود بروز کند.

علل کمبود این ویتامین علاوه بر مصرف ناکافی می تواند شامل ناهنجاری های غدد درون ریز (مانند کمبود هورمون تیروئید) و برخی بیماری ها باشد. علائم و نشانه های کمبود این ویتامین که به آن آریبوفلاوینوز نیز گفته می شود شامل اختلالات پوستی، پرخونی (خون اضافی) و ادم دهان و گلو، استوماتیت زاویه ای (ضایعات گوشه های دهان)، ورم پا (تورم، ترک خوردگی لب ها)، ریزش مو، مشکلات باروری، گلودرد، خارش و قرمزی چشم و تحلیل رفتن کبد و سیستم عصبی می باشد.

افراد مبتلا به کمبود این ویتامین به طور معمول کمبود مواد مغذی دیگری دارند، بنابراین برخی از این علائم و نشانه ها ممکن است کمبودهای دیگر را نشان دهند. کمبود شدید ریبوفلاوین می تواند از طریق کاهش سطح کوآنزیم های فلاوین، متابولیسم سایر مواد مغذی، به ویژه سایر ویتامین های گروه B را مختل کند. اگر کمبود ویتامین B2 شدید و طولانی باشد، کم خونی و آب مروارید می توانند ایجاد شوند.

آشنایی با فواید ریبوفلاوین
آشنایی با فواید ریبوفلاوین

تغییرات اولیه مرتبط با کمبود این ویتامین به راحتی برگردانده می شوند. با این حال، مکمل های ریبوفلاوین به ندرت تغییرات کالبدی بعدی مانند آب مروارید را تغییر می دهند. باکتری های موجود در روده بزرگ می توانند ریبوفلاوین تولید کنند که می تواند در مقادیر وابسته به رژیم غذایی توسط روده بزرگ جذب شود. این ویتامین بعد از خوردن غذاهای پایه گیاهی بیشتر از غذاهای گوشتی تولید می شود.

ویتامین B2 در معرض نور ماورا بنفش زرد و به طور طبیعی فلورسنت است. علاوه بر این، نور ماورا بنفش و مرئی می تواند به سرعت ریبوفلاوین و مشتقات آن را غیرفعال کند. به دلیل این حساسیت، نور درمانی طولانی مدت برای درمان زردی نوزادان یا اختلالات پوستی می تواند منجر به کمبود این ویتامین شود. خطر از دست رفتن این ویتامین در اثر قرار گرفتن در معرض نور دلیل ذخیره نشدن معمول شیر در ظروف شیشه ای است.

به عنوان یک مکمل، این ویتامین معمولا در مولتی ویتامین ها و ویتامین های B کمپلکس گنجانده می شود. همچنین به صورت جداگانه در دوزهای ۲۵ میلی گرم، ۵۰ میلی گرم و ۱۰۰ میلی گرم در دسترس است. این ویتامین نسبتا غیر سمی است و در دوزهای بالا بی خطر تلقی می شود زیرا مقدار اضافی آن از طریق دستگاه ادراری دفع می شود. مصرف دوزهای بالاتر B2 ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از افراد در دوزهای بالاتر متوجه می شوند كه ادرارشان زرد و نارنجی شده و دچار اسهال می شود.

مقدار مصرف روزانه ریبوفلاوین + قیمت فروش ریبوفلاوین

دوز روزانه توصیه شده ریبوفلاوین به سن، جنس و وضعیت باروری فرد بستگی دارد. مقدار مورد نیاز روزانه برای مردان ۱.۳ میلی گرم و برای زنان ۱.۱ میلی گرم است.

از نظر مقایسه می توان گفت یک تخم مرغ پخته شده ۰.۳ میلی گرم و یک لیوان شیر كامل ۰.۴ میلی گرم B2 دارد. همچنین یک فنجان بادام ۱.۴ میلی گرم ریبوفلاوین مورد نیاز شما را تامین خواهد کرد. دوز بالاتر از ۳ میلی گرم در روز می تواند به جلوگیری از آب مروارید کمک کند. از دوزهای بالاتر تا ۴۰۰ میلی گرم نیز می توان برای درمان سردردهای میگرنی استفاده کرد.

B2 به صورت ترکیب با مولتی ویتامین ها و ویتامین های کمپلکس B عرضه می شود. همچنین به طور جداگانه در دوزهای ۲۵ میلی گرم، ۵۰ میلی گرم و ۱۰۰ میلی گرم در دسترس است.

این ویتامین نسبتا غیر سمی است و در دوزهای بالا ایمن محسوب می شود زیرا مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع می شود ولی باعث زرد یا نارنجی شدن رنگ ادرار خواهد شد و همچنین ابتلا به اسهال نیز در دوزهای بالا گزارش شده است.

عوارض مصرف بیش از حد ریبوفلاوین

در انسان هیچ مدرکی در رابطه با سمیت مصرف بیش از حد این ویتامین وجود ندارد زیرا حلالیت کمتری نسبت به سایر ویتامین های گروه B در آب دارد و با افزایش دوزها، جذب مواد از کارآیی کمتری برخوردار می شود و مقدار اضافی آن از طریق کلیه ها و ادرار دفع می شود.

حتی وقتی ۴۰۰ میلی گرم این ویتامین در روز در یک مطالعه به مدت سه ماه به صورت خوراکی به افراد داده شد تا اثر ریبوفلاوین در پیشگیری از سردرد میگرنی بررسی شود، هیچ عارضه جانبی کوتاه مدتی گزارش نشده است. مصرف بیش از حد دوزهای مربوط به تغذیه از طریق ادرار دفع می شود و در مقادیر زیاد رنگ زرد روشن ایجاد می کند. اطلاعات محدود موجود در مورد عوارض جانبی ریبوفلاوین به این معنی نیست که مصرف زیاد فاقد عوارض جانبی است و شورای غذا و تغذیه از مردم می خواهد تا در مصرف مقادیر زیاد این ویتامین احتیاط کنند.

فروش ریبوفلاوین ویتامین ب ۲

این ویتامین یک ویتامین ب ۲ و یک جزء ضروری برای کوفاکتورهای FAD (فلاوین آدنین دی نوکلئوتید) و FMN (مونونوکلئوتید فلاوین) است. همراه با سایر ویتامین های گروه B، برای حفظ تغذیه و سلامتی بهینه مهم است. نقش مهمی در تجزیه مواد مغذی موجود درغذا از جمله کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها برای تولید انرژی ایفا می کند. این ویتامین در پیشگیری یا درمان بیماری هایی مانند: میگرن، انواع خاصی از سرطان، آب مروارید، پره اکلامپسی، تشنج، بیماری های قلبی عروقی و زوال عقل مفید است و به نظر می رسد که این کار را با حفظ یکپارچگی متابولیک بدن انجام می دهد.

 خرید ریبوفلاوین ویتامین b2

ویتامین b2 نقش کلیدی در چندین عملکرد مهم بدن دارد. این ترکیب به متابولیسم گلوکز، قندی که بدن برای انرژی استفاده می کند، کمک می کند و از تولید گلبول های قرمز سالم حمایت می کند. ریبوفلاوین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این ویتامین در درمان و پیشگیری از بیماری کمبود ریبوفلاوین که به آن آریبوفلاوینوزیس گفته می شود نیزاستفاده می شود. ریبوفلاوین ویتامین b2 با بهبود تنفس و تولید انرژی در میتوکندری سلول های مغز به غلبه بر میگرن (میگرن به دلیل تغییرات در ساقه مغز یا عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز ایجاد می شود) و آن کمک می کند.

قیمت قرص ریبوفلاوین

قرص ریبوفلاوین حاوی تعدادی قرص به عنوان مکمل غذایی است که برای متابولیسم کربوهیدرات چربی ها و پروتئین ها ضروری است. این قرص به افزایش سطح تولید انرژی در بدن کمک می کند. ریبوفلاوین همچنین به حفظ و سلامت بینایی، سلامت موها و پوست و غشاهای مخاطی و کاهش خستگی و نیز کمک می کند. قرص های حاوی ریبوفلاوین قرص های وگان و بدون استئارات منیزیم و دی اکسید سیلیکون هستند و به دلیل اینکه قرص های کوچکی هستند، به راحتی بلعیده می شوند.

خرید ریبوفلاوین

این ویتامین بخشی از زنجیره تنفسی (ATP) است و در هر یک از ۷۰ میلیارد سلول بدن ما مورد نیاز است. این ویتامین جزء کوآنزیم های مختلف است و در متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و ویتامین ها (B6، نیاسین، اسید فولیک) در بدن انسان اهمیت زیادی دارد. با توجه به مزایای گفته شده می توانید قرص های حاوی ریبوفلاوین را از داروخانه خریداری کنید.

فروش ریبوفلاوین

ریبوفلاوین یک ویتامین محلول در آب است که در اصطلاح عامیانه به آن «ویتامین رشد» نیز می گویند. گیاهان و میکروارگانیسم ها قادر به تولید ریبوفلاوین هستند، اما انسان ها و حیوانات قادر به تولید ریبوفلاوین نیستند. بنابراین باید این ویتامین مهم را از طریق غذا یا مکمل دریافت کنند. مکمل های ریبوفلاوین که در داروخانه ها به صورت داروهای بدون نسخه در دسترس هستند می توانید با مصرف روزانه نیاز شما را برآورده کنند.

کاربرد ریبوفلاوین

ریبوفلاوین برای درمان کمبود ویتامین در رژیم غذایی و مسائل مربوط به مواد مغذی استفاده می شود. برای درمان مشکلات ژنتیکی نادری که مانع از تشکیل فلاووپروتئین ها می شود و برای درمان اختلالات هورمونی اغلب استفاده می شود. در کنار قرار گرفتن در معرض نور خورشید (فوتوتراپی) برای درمان زردی نوزادان نیز به کار برده می شود. ریبوفلاوین همچنین ممکن است سلامت پوست شما را بهبود ببخشد و سطح انرژی شما را افزایش دهد.

قیمت فروش ریبوفلاوین ۱۰۰

قرص ریبوفلاوین ۱۰۰ برای پیشگیری و درمان سطوح پایین ریبوفلاوین (کمبود ریبوفلاوین) در بزرگسالان و کودکانی که ریبوفلاوین بسیار کمی در بدن خود دارند، استفاده می شود. مصرف خوراکی ریبوفلاوین می تواند سطوح ریبوفلاوین را در بدن افزایش دهد. چه از طریق غذا یا مکمل ها، بدن شما نمی تواند بیش از ۲۷ میلی گرم ریبوفلاوین را در یک زمان جذب کند.

خرید آمپول ریبوفلاوین

آمپول ریبوفلاوین در موارد شدید روزانه یک آمپول تا زمان فروکش کردن علائم حاد تجویز می شود. این آمپول اغلب برای درمان کمبود ویتامین های B1، B6 یا B12 و پیشگیری از اختلالات عصبی و سایر اختلالات مرتبط با اختلال در عملکرد متابولیک تحت تأثیر ویتامین های B کمپلکس استفاده می شود. علاوه بر این، بسیاری از افراد برای افزایش انرژی، بهبود خلق و خو، بهبود حافظه و تحریک از این آمپول استفاده می کنند.

ریبوفلاوین و میگرن

به نظر می رسد مصرف خوراکی ریبوفلاوین با دوز بالا تعداد حملات سردرد میگرنی را تا حدود ۲ بار در ماه کاهش می دهد. مصرف ریبوفلاوین در ترکیب با سایر مواد معدنی و ویتامین ها میزان درد را در طول میگرن کاهش می دهد. رایج ترین دوز ریبوفلاوین برای تسکین دردهای میگرن ۴۰۰ میلی گرم در روز و به صورت دو کپسول در صبح و دو کپسول در عصر به مدت ۳ ماه می باشد.

قیمت ریبوفلاوین

قرص های ریبوفلاوین باتوجه به دوز و تعداد قرص ها و شرکت تولید کننده قیمت متفاوتی دارند که شما با مراجعه به داروخانه می توانید مکمل مورد نظر خود را تهیه کنید. این مکمل می تواند در بدن به تشکیل FAD ناقل الکترون کمک کند، در متابولیسم داروها و سموم در کبد به عنوان یک ماده تاثیرگذارمشارکت می کند. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان هیدروپراکسیدها نیز عمل می کند و برای کمک به تبدیل گزانتین به اسید اوریک نیز استفاده می شود.

رنگ ریبوفلاوین

در صنایع غذایی، ریبوفلاوین به دلیل رنگ زرد آن اغلب به عنوان رنگ غذا استفاده می شود. ریبوفلاوین، یکی از تنها ویتامین هایی است که نشانه های بصری فراهم می کند تا به شما اطلاع دهد که رژیم غذایی شما سرشار از ویتامین است. به این صورت که هنگام مصرف این ویتامین ادرار شما زرد روشن خواهد بود و همچنین تشدید رنگ زرد در ادرار نیز یکی از علائم شایع سمیت ریبوفلاوین است.

ریبوفلاوین و چربی سوزی

ریبوفلاوین بسیار شبیه تیامین است زیرا نقش مستقیمی در کاهش چربی ندارد اما برای متابولیسم و ​​تولید انرژی در بدن حیاتی است. البته زمانی که دچار کمبود ریبوفلاوین می شوید، تولید انرژی و متابولیسم افت می کند که می تواند بر کاهش وزن تاثیر بگذارد. این ویتامین برای عملکرد سالم متابولیسم مهم است. مطمئن شوید که از انواع غذاهای کامل استفاده می کنید تا مقدار کافی ریبوفلاوین را دریافت کنید.

علائم کمبود ریبوفلاوین

علائم کمبود ریبوفلاوین شامل اختلالات پوستی، افزایش جریان خون بافتی، ورم گلو، استوماتیت زاویه‏ای، ریزش مو، اختلالات در دستگاه تناسلی، گلودرد، سوزش و خارش چشم‏‌، تحلیل کبد است.

ریبوفلاوین داروکده

ریبوفلاوین محلول در آب است. مهمترین عملکرد آن آزادسازی انرژی از مواد غذایی در بدن است.

آزمایش ریبوفلاوین + قیمت ریبوفلاوین

ریبوفلاوین که ویتامین B2 نیز نامیده می شود، برای تولید انرژی، عملکرد آنزیم ها و سنتز طبیعی اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه در بدن مهم است. همچنین وجود آن در بدن برای تولید مثل آنتی اکسیدان گلوتاتیون ضروری است. ویتامین B2 مانند تنظیم مجدد ویتامین های B محلول در آب است.

این ویتامین به مقدار کافی در بدن ذخیره نمی ‌شود و مقدار اضافی آن معمولا از طریق ادرار از بین می ‌رود و باعث ایجاد رنگ زرد روشن در ادرار می ‌شود. کمبود این ویتامین معمولا بخشی از کمبود چند ماده مغذی است و به صورت مجزا رخ نمی دهد. آزمایش ریبوفلاوین به بررسی سطح ویتامین B2 در بدن می پردازد. همچنین، در صورت وجود، به تشخیص کمبود ویتامین B2 نیز کمک می کند.

مراجعه کننده برای انجام آزمایش ریبوفلاوین باید حداکثر ۱۰ تا ۱۲ ساعت قبل از آزمایش ناشتا باشد. اگر آزمایش روی نوزاد انجام شود، باید قبل از غذای بعدی خون گرفته شود. این آزمایش از طریق نمونه خون یا نمونه ادرار فرد مراجعه کننده انجام می شود. در آزمایش ریبوفلاوین نمونه خون برای دریافت پلاسمای خون بیمار جمع آوری می شود. مقدار خونی که باید جمع آوری شود ۰.۲۵ میلی لیتر یا ۰.۵ میلی لیتر است.

علائم کمبود ریبوفلاوین

کمبود ریبوفلاوین زمانی اتفاق می افتد که بدن شما یا به اندازه کافی این ویتامین را دریافت نمی کند یا به اندازه کافی ویتامین B2 را از غذایی که می خورید برای عملکرد مناسب جذب نمی کند. ویتامین B2 یک ماده مغذی مهم است که به بدن شما کمک می کند تا انرژی و عملکرد مناسب را برای ادامه حیات داشته باشد.

کمبود ریبوفلاوین آریبوفلاوینوز نامیده می شود و در درجه اول به دلیل کاهش مصرف رژیم غذایی یا رژیم غذایی ناسالم ایجاد می شود. علائم این کمبود ویتامین شامل گلودرد، اختلالات شیلوز( خشکی و ترک خوردن لب)، استوماتیت زاویه ای، گلوسیت یا التهاب زبان، عروق قرنیه، درماتیت، آنمی نورموسیتیک و نورموکرومیک است. در صورت مشاهده هرگونه از این علائم توصیه می شود، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

خرید ریبوفلاوین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ریبوفلاوین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ریبوفلاوین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ریبوفلاوین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ریبوفلاوین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا