Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپزشکی

قیمت و عوارض دستگاه لیزر الکس دایود چیست

اگر شما هم برای رفع موهای زائد خود به دنبال دستگاهی منحصر به فرد و موثر هستید، احتمالا شنیده اید که امروزه یکی از کامل ترین و موثرترین دستگاه ها برای از بین بردن موهای زائد دستگاه لیزر الکس دایود است. طبق ادعای کلینیک های زیبایی، این دستگاه چندین طول موج مختلف دارد که پزشکان و متخصصان را قادر می سازد تا برای از بین بردن موهای زائد در ۶ تیپ پوستی اقدام کنند. این مراکز همچنین مدعی می شوند که ویژگی منحصر به فرد دستگاه لیزر الکس دایود در ارائه طیف گسترده طول موج سبب شده تا بتواند طیف وسیعی از بیماران را در بر بگیرد. این یعنی متقاضیان با انواع رنگ پوست و انواع مو می توانند از خدمات این دستگاه بهره مند شوند.

به گفته کلینیک های زیبایی، این دستگاه موهای زائد بدن را به سریع ترین و آسان ترین روش ممکن از بین می برد. طبق نتایج منتشر شده از آزمایشات مختلف، نتایج بالینی این دستگاه لیزر از دیگر دستگاه های لیزر نیز بهتر بوده است. همچنین ادعای بزرگ تری در رابطه با این دستگاه مطرح می شود که حتی با تیره ترین رنگ پوست نیز می توانید برای از بین بردن موهای زائد خود اقدام کنید. از سوی دیگر حتی بورترین موهای زائد نیز با لیزر الکس دایود قابل درمان هستند. اما این ادعا تا چه حد صحت دارد؟ امروز در جهان شیمی فیزیک قصد داریم ماهیت واقعی دستگاه لیزر الکس دایود را همچون دستگاه لیزر الکساندرایت مورد بررسی قرار دهیم.

عملکرد لیزر الکس دایود

همان طور که از نامش پیداست، دستگاه لیزر الکس دایود ترکیبی از دو دستگاه است. به ادعای کلینیک های زیبایی، عملکرد این دستگاه به صورتی است که فناوری لیزر «دایود» با طول موج ۸۰۸ نانومتر را با فناوری لیزر «الکساندرایت» با طول موج ۷۵۵ نانومتر را با هم ترکیب کرده و به از بین بردن موهای زائد می پردازد. طبق ادعای مذکور، این ترکیب فناوری، سبب شده تا دستگاه لیزر الکس دایود برای هر ۶ نوع پوست مناسب باشد.

به همین ترتیب همواره از زبان مراکز زیبایی می شنوید که اگر شما به دنبال موثرترین، سریع ترین و آسان ترین راه برای از بین بردن موهای زائد خود هستید، لیزر الکس دایود را فراموش نکنید. به گفته این مراکز، این دستگاه با تلفیق مزایای طول موج الکس و طول موج لیزر دایود، برترین روش را برای از بین بردن موهای زائد ارائه می دهد.

کارکرد دستگاه

با کمی بررسی مشخص می شود که هنوز در دنیا هیچ سیستم لیزری قادر به استفاده همزمان از دو لیزر سورس متفاوت نیست. این یعنی از لحاظ فنی امکان تلفیق دو لیزر الکساندرایت و دایود در یک دستگاه میسر نشده است. دو دستگاه لیزر مذکور در عمل تفاوت های فنی بسیاری دارند که ترکیبشان با هم بسیار سخت یا غیر ممکن می شود.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که پس لیزرهای الکس دایود چه ماهیتی دارند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که لیزرهایی که امروزه با نام دستگاه لیزر الکس دایود در کلینیک های زیبایی وجود دارند همان لیزرهای دایودی هستند. این دستگاه ها همگی یک لیزر سورس نیمه هادی و دایودی دارند.

در این نوع لیزرها، لیزر سورس با تزریق ناخالصی می تواند طول موج های متفاوتی ارائه دهد. در سال های اخیر برخی شرکت های تولید کننده لیزر سورس های دایود، قادرند تا از لیزر دایود طول موج ۷۵۵ نانومتر بگیرند. در حقیقت دستگاه لیزر الکس دایود همان لیزر دایود است که طول موج ۷۵۵ نانومتر ارائه می دهد. این دستگاه ها برای تغییر این طول موج نیازمند تعویض هندپیس هستند و تمام عملکردشان با لیزر دایود معمولی مشابه است و تنها در ارائه طول موج متفاوتند.

قیمت دستگاه

با توجه به اینکه دستگاه های لیزر انواع مختلفی دارند و کلینیک های زیبایی هرکدام بنا به نیاز مشتریان خود این دستگاه ها را انتخاب می کنند، قیمت های متفاوتی برای جلسات از بین بردن موهای زائد توسط این لیزر دیده می شود.

به طور کلی قیمت از بین بردن موهای زائد به صورت فول بادی (کل بدن) با لیزر الکس دایود از ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود. با توجه به منطقه و نوع خدمات کلینیک های زیبایی، این قیمت متغیر خواهد بود. بهتر است برای اطلاع دقیق تر از قیمت ها، مرکز زیبایی مورد نظر خود را انتخاب کرده و از جدول هزینه هایشان با خبر شوید.

مزایای دستگاه لیزر الکس دایود

علی رغم اینکه ادعای مراکز زیبایی مبنی بر تلفیق دو نوع لیزر در دستگاه لیزر الکس دایود را بی اساس خواندیم، این دستگاه نیز به نوبه خود مزایایی دارد.

یکی از مزیت های دستگاه لیزر الکس دایود، انجام جلسات درمانی بیشتر در مدت زمان کمتر است. در جلسات درمانی این دستگاه لیزر، با استفاده از یک اپلیکاتور اندازه بزرگ، پروسه از بین بردن موهای زائد آغاز می شود. اپلیکاتور بزرگ این امکان را به تکنسین می دهد که با سرعت بیشتری مناطق وسیع تری را مورد هجوم لیزر قرار دهد.

قیمت و عوارض دستگاه لیزر الکس دایود
قیمت و عوارض دستگاه لیزر الکس دایود

بعد از اتمام دوره درمان با لیرز الکس دایود، مانند هر دستگاه لیزر دیگری متقاضی باید به صورت سالیانه برای شارژ لیزر به مراکز زیبایی مراجعه نماید. البته لازم به ذکر است که سال اول تا دو جلسه و از سال‌های بعد تنها سالی یک جلسه نیاز به تمدید لیزر احساس خواهد شد.

بد نیست بدانید که لیزرها طبق طول موجی که ارائه می دهند، به انواع مختلف تقسیم می‌ شوند. بر همین اساس طول موج های پایین تر اغلب برای پوست های روشن تر، و طول موج های بالاتر برای پوست های تیره تر مناسب خواهند بود.

عوارض لیزر الکس دایود

به طور کلی عوارض دستگاه های لیزر مشابه هستند. از جمله عوارض این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تیره شدن پوست یا هایپرپیگمانتاسیون
  • از بین رفتن رنگدانه های پوست یا هیپوپیگمانتاسیون
  • سوختگی یا تاول های خفیف تا متوسط
  • قرمزی موقت
  • ورم فولیکول (پف پوستی و برجستگی های کوچک)
  • تورم و خارش در ناحیه تحت درمان
  • کهیر، کبودی و عدم کسب نتیجه مطلوب

با این حال با رعایت موارد زیر می توان عوارض دستگاه لیزر الکس دایود را به حداقل رساند:

  • عدم حضور در مقابل اشعه ماوراء بنفش به مدت ۷ روز قبل و بعد از درمان
  • حداقل ۲ هفته قبل از درمان از آفتاب گرفتن و برنزه شدن خودداری کنید.
  • اگر باردار هستند به طور جدی از انجام جلسات درمانی با دستگاه لیزر اجتناب کنید.
  • پیش از انجام هرگونه درمان لیزری به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و از سلامت پوست خود اطمینان حاصل کنید.

تفاوت دستگاه لیزر الکس دایود با الکساندرایت

همانطور که گفتیم دستگاه لیزر الکساندرایت مزایای بیشتری نسبت به لیزر الکس دایود دارد. در ادامه به چند تفاوت اساسی میان این دو دستگاه اشاره می کنیم.

  • لیزر الکساندرایت، لیزر سورس جامد دارد و تنها دارای یک طول موج پایدار ۷۵۵ نانومتری است. لیزرهای الکس دایود لیزر سورس نیمه هادی داشته و دارای طول موج های متغیر از ۷۵۰ نانومتر تا ۱۰۶۰ نانومتری است.
  • لیزر الکساندرایت نیاز به تعویض لیزر سورس ندارد.
  • عملیات حذف موهای زائد توسط لیزر الکساندرایت با فاصله و بدون چسباندن کامل هندپیس بر روی بدن انجام می شود. در لیزر الکس دایود هندپیس کاملا به بدن چسبانده می شود .
  • لیزر الکساندرایت دارای سیستم خنک کننده گاز است که بر روی بدن گاز نیتروژن را اسپری می کند. در حالی که کولینگ لیزر الکس دایود چندان قدرتمند نیست و کولینگ تماسی یا هوای دمنده دارد.
  • قدرت جذب لیزر الکساندرایت در ملانین موها بیشتر است در حالی که همین شاخص در لیزرهای الکس دایود کمتر بوده در عوض طول موج ها به عمق بیشتری نفوذ خواهند کرد.
  • لیزر الکساندرایت نیاز به ژل یا مایع بی حسی ندارد در حالی که در درمان با دستگاه لیزر الکس دایود باید حتما از ژل استفاده شود تا ایجاد سوختگی و درد نکند.
  • لیزر الکساندرایت قابلیت روشن سازی نواحی تیره بدن را بدون آسیب به سلول های پوستی فراهم می کند.
  • لیزر الکس دایود از لیزر الکساندرایت ارزان تر است.
  • تعداد جلسات درمانی با دستگاه لیزر الکس دایود بیشتر است.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا