Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سگ نژاد پیکینیز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

تاریخچه سگ نژاد پیکینز به کشور چین بر می گردد، منشا این سگ های بامزه و دوست داشتنی به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد است. آن ها همراه خانواده سلطنتی چین زندگی می کردند و سگ هایی مهربان و دوست داشتنی هستند. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک در مورد تاریخچه، خصوصیات رفتاری، خصوصیات اخلاقی، بیماری ها، قیمت و خرید این نژاد از سگ ها توضیح می دهیم.در مقالات دیگر این نشریه شما می توانید با سایر نژاد های محبوب سگ ها ازجمله، پودل، باکسر، سنت برنارد، داشهوند، کانگل، جک راسل تریر، دالمیشن، الابای، فرنچ بولداگ، بیچون فرایز، قهدریجانی و ولش کورگی اشنا شوید.

تاریخچه سگ نژاد پیکینیز

در حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد این نژاد از سگ ها برای اولین بار در چین پرورش داده شده است. برخی  نیز معتقد اند منشا این سگ ها به ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد بر می گردد، که در برخی از معبد های چین  اثاری از این نژاد از سگ ها دیده شده است. با مطالعه DNA سگ پیکینیز، به این نتیجه رسیده شده است که این نژاد از سگ ها، جزء قدیمی ترین  سگ های جهان هستند. نام این نژاد از پکن پایتخت چین گرفته شده است، که توسط اعضای سلطنتی چین نگهداری می شد و هرگز اجازه خروج از قصر را نداشتند، برای همین هم تا سال ۱۸۶۰ فقط در کشور چین دیده شده بودند.

بعد از حمله کشور انگلیس به چین این سگ ها به عنوان غنیمت جنگی به انگلستان فرستاده شدند که تعداد ان ها پنج تا بود که یکی به ملکه ویکتوریا، دوتا به دوشس ولینگتون و دوتای باقیمانده را به  دوک ریچموند ودوشس گوردن تقدیم کردند. ملکه ویکتوریا اسم سگ خود را لوتی نامید.سگ نژاد پیکینیز در سال ۱۸۹۴ برای اولین بار در انگلیس در معرض نمایش قرار گرفت. شروع به کار باشگاه پیکینیز در سال ۱۹۰۴ بود و کم کم اوازه این نژاد از سگ ها جهانی شد و برای اولین بار در سال ۱۹۰۹ باشگاه پیکینیز در امریکا شروع به کار کرد.

سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

خصوصیات ظاهری سگ نژاد پیکینیز

این نژاد از سگ ها صورتی پهن دارند. چون دارای پوزه ی کوتاهی هستند نفس کشیدن در هوای گرم و مرطوب برایشان کمی سخت است و همچنین این ویژگی باعث می شود ان ها در خواب خر خر کنند. دست های کوتاه و پوشیده از مو  زیبایی خاصی به این حیوان داده است. پیکینیز چشم های درشتی دارد که فاصله نسبتا زیادی از همدیگر دارند. سگ های  نژاد پیکینز سینه پهن و ستبری دارند.  نکته جالبی که باید درباره سگ های این نژاد بدانید این است که راه رفتنشان شبیه افرادی است که روی فرش قرمز راه می روند، این مدل راه رفتن این سگ ها به دلیل اسکلت بندی خاص بدنشان است.

پوشش و رنگ مو

سگ های نژاد پیکینیز موهای دراز و صافی دارند و موی ان ها حالت دو لایه دارد. زمانی که موی سگ پیکینیز را لمس می کنید کمی حالت زبری را احساس می کنید. رنگ بدن سگ های این نژاد می تواند خاکستری، سفید، سیاه، کرم و حنایی باشد.

قد و وزن

وزن سگ های پیکینز بین ۳ تا ۶ کیلو گرم متغیر است، قد سگ های این نژاد در گونه های نر و ماده با هم برابر بوده و بین ۱۵ تا ۲۳ سانتی متر است.

سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

خصوصیات رفتاری سگ نژاد پیکینیز

از جمله عواملی که بر رفتار سگ های نژاد پیکنیز تاثیر می گذارد می توان به وراثت و ژنتیک اشاره کرد. این سگ ها خیلی کنجکاو و پر انرژی هستند. پیکینز سگی با شخصیت و متین است که روحیه سر سختی دارد. برای اینکه این سگ به شما احترام بگذارد، حتما باید با احترام با آن رفتار کرد. اگر با او بد رفتاری کنید سگی بسیار لجباز می شود، پس حتما مراقب رفتار خود با این نژاد از سگ ها باشید. سگ های نژاد پیکینز دارای اعتماد به نفس بالایی هستند. این سگ ها نباید مورد تمسخر قرار بگیرند چون  زود متوجه می شوند و از خودشان واکنش نشان می دهند.

این سگ ها رفتار بسیار آرامی  دارند و حیوانات پر جنب و جوشی نیستند. برای اینکه سگ پیکینیز سالم و سر حالی داشته باشید، بهتر است که هر روز او را به پیاده روی ببرید. سگ های  این نژاد گاهی عصبی می شوند و حالت جدی به خود می گیرند برای همین نمی توانند رابطه خوبی با بچه ها داشته باشند. و هم بازی خوبی برای آن ها محسوب نمی شوند.

سگ های نژاد پیکینز از وفادار ترین سگ های جهان محسوب می شوند. با صاحب خود رابطه خیلی خوب دارند و صاحبشان را خیلی دوست دارند. سگ های پر سرو صدایی نیستند و برای زندگی آپارتمانی سگ مناسبی هستند.  یک نکته را در تربیت سگ های نژاد پیکینز حتما باید در نظر داشته باشید، که این سگ ها از رفتار همراه با زور خوششان نمی ایند و دوست دارند کارهایی که خودشان می خواهند را انجام دهند. سگ های پیکینیز زندگی در آب و هوای گرم را دوست ندارند.

سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

بیماری های شایع سگ نژاد پیکینیز

این نژاد از سگ ها، سگ های سالمی هستند و خیلی کم اتفاق می افتد که مریض شوند ولی برای اینکه سگ خود را از دست ندهید بهتر است با برخی از بیماری ها اشنا شوید تا قبل از اینکه اتقاقی بیفتد برای بهبودی اقدام کرده باشید.

در رفتگی کشکک

این بیماری منشا ارثی دارد و بیشتر در بین سگ های عروسکی و سگ هایی با نژاد کوچک دیده می شود. این بیماری به دلیل عدم اتصال استخوان ران  به مفضل لگن  اتفاق می افتد. با اینکه در رفتگی کشکک منشا ارثی دارد، ولی تغذیه در بروز این بیماری دارای نقش است، یعنی تغذیه با مواد با کیفیت پایین و رژیم غذایی نادرست باعث می شود استخوان ها استحکام نداشته باشند و زود شکسته شوند. امروزه برای درمان این بیماری از روش های جراحی استفاده می شود، که تاثیر بسیاری دارد.

آب مروارید

نمونه ای از بیماری های چشمی است که برای سگ های این نژاد ممکن است اتفاق بیفتد و با افزایش سن بروز پیدا می کند. این بیماری با آسیب به عدسی چشم ایجاد می شود که اگر درمان نشود باعث کوری چشم سگ می شود. بیماری آب مروارید با روش های جراحی کاملا قابل درمان است.

بیماری دریچه میترال

از متداول ترین بیماری قلبی بین سگ ها است که بیشتر در بین سگ های که سن بالای ۱۰ سال را دارند اتقاق می افتد. در این بیماری قلب نمی تواند به خوبی خون را پمپاژ کند.

شکاف کام

این بیماری منشاء ارثی دارد ولی بر اثر عواملی مثل ضربه خوردن یا افتادن نیز به وجود می ایند. در این بیماری شکاف کوچک یا بزرگی در قسمت نرم یا سفت کام ایجاد می شود. بسیاری از سگ هایی که با این بیماری به دنیا می ایند زیاد عمر نمی کنند و در بیشتر مواقع توسط خود سگ مادر از بین می روند. این بیماری نیز مانند بیماری های دیگر سگ ها با عمل جراحی قابل درمان است.

سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

نگهداری از سگ نژاد پیکینیز

شرایط نگهداری از سگ نژاد پیکینیز خیلی آسان است، به این دلیل که این نژاد از سگ ها، سگ های آرام و خیلی خوش اخلاقی هستند. مو های این نژاد از سگ ها چون بلند و دولایه است، زمان بیشتری برای نظافت آن ها باید صرف کرد. ریزش موی آن ها به صورت فصلی اتفاق می افتد. موهای اضافی با شانه کردن مرتب در هفته از بدن سگ جدا می شود، پس با شانه زدن از نمدی شدن موهای ان ها جلو گیری می شود. حمام هفتگی هم فراموش نشود. پیکینیز ها پوست چروکی دارند و باید به پوست آنها بیشتر رسیدگی شود تا زمینه بیماری هایی از قبیل خارش، عفونت و درماتیت پوستی فراهم نشود.

تغذیه سگ نژاد پیکینیز

با توجه به اینکه این سگ یک سگ سلطنتی است، تغذیه آن باید با بهترین مواد غذایی با کیفیت عالی که شامل پروتئین های گوشت خوک، ماهی، مرغ، همراه با برنج، مواد غذایی سویا دار و سبزیجات باشد. برای انتخاب غذای خشک یا مرطوب  برای سگتان بهتر است با دامپزشک حتما مشورت داشته باشید. چون سگ های نژاد پیکینز مستعد چاقی هستند بهتر است به جای غذا های پر کالری از سبزیجات سالم و میوه هایی مثل لوبیا سبز، سیب زمینی شیرین، سیب و کدو تنبل در رژیم غذایی آن ها استفاده کرد. توله های ۸ تا ۱۲ هفته ای در روز باید  با چهار وعده غذایی تغذیه شوند. توله سگ های ۳ تا۶ ماهه، سه وعده غذایی و توله سگ های ۶ ماه تا یک سال دو وعده غذایی باید تغذیه شوند.

سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید
سگ نژاد پیکینز چه ویژگی هایی دارد؟ قیمت و خرید

قیمت خرید سگ نژاد پیکینیز اصیل

بهای خرید و قیمت این نژاد از سگ ها نسبت به جنسیت و سن آنها سنجیده می شود. برای اطلاع از قیمت پیکینیز اصیل و سگ پیکینیز مینیاتوری، می توانید از سایت های معتبر و پت شاپ ها کمک بگیرید. یک نکته خیلی مهم قبل از خرید سگ این است که حتما سگ مورد نظرتان را به دامپزشک  نشان بدهید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا