Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپزشکیعمومی

دستگاه لیزر دایود چیست؟ قیمت و عوارض استفاده از دستگاه

این روزها از بین بردن موهای زائد با یک روش آسان و کم دردسر نیاز جدی بسیاری از مردم است. از همین رو بسیار مهم است که از میان دستگاه های موجود در کشور، بتوان دستگاهی موثر و با کمترین عوارض انتخاب کرد. در دنیای رو به پیشرفت این روزها، برای از بین بردن موهای زائد، دستگاه های متنوعی در بازار موجود است که هر کدام از آنها برای گروه خاصی از افراد مناسب است. یکی از این دستگاه ها، دستگاه لیزر دایود است.

امروز در جهان شیمی فیزیک قصد داریم شما را با دستگاه لیزر دایود آشنا کنیم تا از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

دستگاه لیزر دایود چیست؟

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با نوع عملکرد دستگاه لیزر دایود صحبت کنیم، باید بگوییم که برخلاف تصور عده ای از افراد، لیزر موهای زائد هیچ ضرری نداشته و منجر به سرطان نخواهد شد؛ چرا که لیزر تنها بر روی رنگ سیاه موجود در ریشه مو یعنی ملانین اثر گذاشته و با بمب باران کردن این ناحیه در طول درمان به طور کلی ریشه مو را از بین برده و از رشد مجدد آن جلوگیری خواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده به نظر می رسد بهترین دستگاه لیزر برای پوست های ایرانی، دستگاه لیزر دایود است. اما علت این ادعا چیست؟

پوست بدن انسان بر اساس رنگ، در ۶ دسته مجزا و به ترتیب از روشن به تیره تقسیم بندی می شود؛ دسته اول روشن ترین پوست ها و دسته ششم تیره ترین پوست ها را در بر می گیرد. پوست ایرانیان تقریبا در دسته های ۳ و ۴ قرار دارد؛ این یعنی اکثر ایرانیان پوستی تیره دارند. از همین رو دستگاه لیزر دایود که برای پوست های تیره طراحی شده است، بهترین دستگاهی ست که ایرانیان می توانند برای از بین بردن موهای زائد خود از آن کمک بگیرند.

دستگاه لیزر دایود طول موجی در محدوده ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر داشته و همین امر وجه تمایز آن با دیگر دستگاه ها است. این طول موج بالا سبب می شود تا امواج از بین برنده موهای زائد کمتر جذب رنگدانه های پوست های تیره شده و با قدرت بیشتری به ملانین موهای زائد برخورد کرده و در مدت زمان کمتری آنها را نابود کنند. این دستگاه به دلیل ویژگی منحصر به فرد ذکر شده، سوختگی کمتر و کارایی بالاتری برای افراد با پوست تیره خواهد داشت.

عملکرد دستگاه

دستگاه لیزر دایود از لیزر سورس نیمه هادی استفاده می کند. این تکنولوژی نور قرمز رنگی در محدوده مرئی از خود انتشار می دهد که سبب از بین رفتن موهای زائد می شود.

مدت زمان پالس این دستگاه چند صدم ثانیه و بسیار کوتاه است. شعاع های نوری ساطع شده از این دستگاه به ریشه مو تابانده شده و انرژی نورانی آنها به انرژی گرمایی تبدیل می شود و این گرما می تواند ریشه مو را متلاشی کند. به این فرایند الکتروترمولیز می گویند. لازم به ذکر است که موهای تیره تر بهتر از موهای روشن به این دستگاه جواب خواهند داد.

این دستگاه ده ملیه لیزری دارد که توانی بیش از ۲۵۰۰ وات برای دستگاه فراهم می آورند. این لیزر از فناوری SHR استفاده می کند و فرکانس آن تا ۱۰ مگاهرتز برآورد شده است؛ این یعنی ۲ تا ۳ برابر سریع تر از IPL های سنتی عمل کرده و زمان کمتری صرف می کند.

تعداد جلسات درمانی

با دستگاه لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد خود نیاز به ۶ تا ۱۰ جلسه درمانی دارید. اما نتیجه گیری شما بستگی به رعایت فواصل بین جلسات درمان دارد. اگر از دستگاه لیزر دایود برای از بین بردن موهای زائد صورت خود استفاده می کنید بهتر است فاصله بین جلسات شما ۴ تا ۶ هفته باشد. اما اگر از این دستگاه برای از بین موهای زائد بدنتان استفاده می کنید فاصله جلسات باید بین ۶ تا ۸ هفته در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که تعداد جلسات مورد نیاز برای از بین رفتن موهای زائد شما به عوامل مختلفی نظیر جنسیت، سن، ضخامت مو، سطح هورمون ها و منطقه مورد درمان وابسته است.

موهای زائد شما توسط درمان با دستگاه لیزر دایود حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد از بین خواهد رفت و موهای باقیمانده آنقدر کرکی و کمرنگ می‌شوند که وجودشان باعث آزار شما نخواهد شد.

دستگاه لیزر دایود چیست؟
دستگاه لیزر دایود چیست؟

ویژگی های دستگاه

دستگاه لیزر دایود ویژگی های منحصر به فردی نظیر طول موج بالا، رفع سریع موهای زائد، قدرت خنک کنندگی بالا توسط فناوری SHR و TEC، هندپیس پر قدرت و اعمال ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ شات دارد. این لیزر برای تمامی نواحی بدن قابل استفاده خواهد بود.

عوارض دستگاه لیزر دایود

یکی از ویژگی های منفی این دستگاه شدت نور بسیار بالای آن است که افراد را مجبور به استفاده از عینک های مخصوص می کند. همچنین از جمله عوارض این دستگاه می توان به تغییر رنگ پوست در برخی موارد اشاره کرد.

سوختگی، تاول، قرمزی پوست، ایجاد لکه های پوستی، تجمع مایع زیر پوست و زخم نیز از دیگر عوارض این دستگاه است. البته ایمن موارد به ندرت رخ داده و در میان تمامی دستگاه های لیزر نظیر دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاه لیزر الکس دایود و … نیز مشترک است.

قیمت جلسات لیزر درمانی

قیمت جلسات لیزر درمانی با دستگاه لیزر الکس دایود به عوامل مختلف مانند وزن افراد، مهارت اپراتور، امکانات کلینیک، منطقه کلینیک زیبایی و همچنین ناحیه مورد درمان بستگی دارد و در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی جلسات درمانی با این دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد کل بدن از جلسه ای ۴۰۰ هزار تومان آغاز می شود.

بهتر است برای اطلاع از قیمت های دقیق ابتدا کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به استعلام قیمت نمایید.

اگر شما قصد تهیه این دستگاه را برای کلینیک زیبایی خود دارید بهتر است بدانید که این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های موجود در ایران است که نیاز کمی به تعمیرات داشته و طول عمر بالایی دارد. لذا خرید آن برای کلینیک های زیبایی بسیار با صرفه است.

تفاوت با دستگاه لیزر الکساندرایت

تفاوت در طول موج این دو دستگاه سبب شده تا هر کدام برای انواع مختلفی از پوست مناسب باشند.

دستگاه لیزر الکساندرایت طول موج ۷۵۰ نانومتری دارد یعنی حدود ۱۰۰ نانومتر کمتر از طول موج دستگاه لیزر دایود است. از همین رو از دستگاه لیزر الکساندرایت برای پوست های روشن و زیتونی استفاده می شود. درحالی که دستگاه دایود بیشتر طیف های پوستی به خصوص پوست های تیره را پوشش می دهد.

البته لازم به ذکر است که سرعت عمل دستگاه دایود کمتر از سرعت عمل دستگاه الکساندرایت است. بنابراین با دستگاه لیزر دایود نیاز به جلسات درمانی بیشتری خواهید داشت.

همچنین تنظیمات دستگاه لیزر دایود بسیار خاص بوده و اگر اپراتور حرفه ای نباشد می تواند منجر به بازدهی کم شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که حتما به مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا