Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپزشکیعمومی

دستگاه لیزر فرکشنال چیست؟ عوارض، کاربرد و قیمت دستگاه

آیا هر چقدر پوست خود را لایه برداری می کنید، باز هم منافذ بسته شده دارید؟ آیا پوست شما نسبت به قبل احساس خستگی و سفت شدن کمتری دارد؟ آیا خطوط و چین و چروک های ظریف روی پوست شما پدیدار شده اند؟ آیا قرمزی باقی مانده از آکنه دارید؟ آیا همیشه نگران وضعیت پوستی خود هستید؟ پس این مطلب در رابطه با دستگاه لیزر فرکشنال برای شماست.

امروز در جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا روشی موثر و کارآمد برای بهبود شرایط پوستی به شما معرفی کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

حتما شما هم اسم دستگاه لیزر فرکشنال یا RF را زیاد شنیده اید. پیش از این در مطالب جداگانه با شما در رابطه با دستگاه های لیزر موهای زائد نظیر دستگاه الکساندرایت و الکس دایود صحبت کرده بودیم. اما این بار قرار است دستگاه لیزری را به شما معرفی کنیم که کار آن از بین بردن موهای زائد نیست. این دستگاه لیزر وظیفه دارد تا سلامت پوست شما را تضمین کرده و برای آن شادابی به ارمغان آورد.

اگر شما بر روی پوست خود مواردی چون جای زخم، خطوط ریز چین و چروک، آکنه، برجستگی بافت پوست، کشش و قرمزی، احساس احتقان و خاصیت ارتجاعی حس می‌ کنید، استفاده از دستگاه لیزر فرکشنال خیال شما را بابت از بین رفتن تمام این موارد راحت می کند.

کاربرد دستگاه لیزر فرکشنال

دستگاه لیزر فرکشنال با ترکیب کردن دو روش درمانی، می تواند نتایج شگفت انگیزی برای شما به ارمغان آورد. استفاده از این لیزر بسیاری از نگرانی های شما را در رابطه با شرایط پوستی برطرف خواهد کرد.

فرکشنال RF یک فناوری جدید است با ترکیب دو روش درما استامپ (میکرونیدلینگ) و فرکانس رادیویی مشکلات پوستی را برطرف می کند. فرکانس رادیویی از انرژی برای گرم کردن بافت پوست استفاده می کند. این حرکت، بازسازی بافت را تحریک کرده و بنابراین تولید کلاژن و الاستین جدید را افزایش می دهد.

از تکنیک درما استامپ برای نفوذ ملایم به پوست استفاده می شود. این تکنیک به فرکانس رادیویی اجازه می دهد تا از سر سوزن ها عبور کند و تا سطح عمیق تری در پوست نفوذ کند. درما استامپ همچنین به شکستن بافت اسکار کمک می کند و فرمولاسیون کلاژن جدید را تحریک می کند تا از طریق فرورفتگی رشد کند. به همین ترتیب رنگ و بافت پوست را عادی می کند.

بهترین زمان انجام فرکشنال

برای گرفتن نتیجه خوب بهتر است جلسات درمانی با دستگاه لیزر فرکشنال ماهی یکبار انجام شود. همچنین توصیه شده است که این جلسات سه الی شش ماه تکرار شوند. مدت زمان جلسات درمانی فرکشنال یک ساعت است. بعد از درمان با دستگاه لیزر فرکشنال ممکن است تا ۲۴ ساعت قرمزی و گرمای خفیفی در پوست خود احساس کنید که بسیار طبیعی ست. بعد از این ۲۴ ساعت شما به راحتی مجاز به استفاده از لوازم آرایشی و مراقبتی روتین خود خواهید بود.

دستگاه لیزر فرکشنال بر هر دو لایه‌ های سطحی و عمقی پوست تاثیر می گذارد. لایه رویی پوست ما روپوست یا اپی درم نام دارد که در حقیقت ظاهر پوست ماست. لایه دوم زیر اپی درم، درم نام دارد که روند پیری پوست با پیر شدن این لایه مشخص می شود.

دستگاه لیزر فرکشنال با انجام دو فعالیت، به تغییر ظاهر پوست شما کمک می کند. اولین کار مهم این لیزر، تحریک کلاژن سازی با افزایش دما است. کلاژن سبب شادابی، قوام و زیبایی پوست می شود.

فعالیت بعدی مهم فرکشنال، فعال کردن فیبروپلازی است. فیبروپلازی نام فرایندی ست که بافت های فیبروزی بدن را می سازد. این بافت های فیبروزی خود نیز سبب ساخت کلاژن شده و رشته های پروتئینی کلاژن را کوتاه تر و مستحکم تر می کنند. بافت های فیبروزی زمانی ایجاد می شوند بافت طبیعی بدن آسیب دیده باشد.

دستگاه لیزر فرکشنال جهت تحریک پوست آسیب جزئی و مفید به پوست وارد می کند تا لایه درم ضخیم تر شود و کلاژن سازی افزایش یابد. از همین رو، درمان فرکشنال موقتی ست چرا که لایه درم دائما در معرض تخریب و پیری قرار دارد و این درمان باید هرچند وقت یکبار تکرار شود.

"<yoastmark

موارد مناسب برای استفاده فرکشنال

اگر به مشکلاتی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم دچار هستید، درمان با دستگاه لیزر فرکشنال برای شما مناسب است: پوست افتاده یا شل شده، ترک بدن (استرچ مارک)، اسکار و جای زخم آکنه، آکنه‌ کیستی، منافذ باز یا بسته پوستی، خطوط و چین و چروک‌ های ظریف، مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست

اقدامات پیش از درمان

لیزر فرکشنال به اقدامات خاصی نیازی ندارد، کافی ست تا  ۲ هفته قبل در معرض نور مستقیم خورشید نباشید. از سولاریوم استفاده نکنید و آفتاب نگیرید.

اگر پیش از اقدام برای درمان با لیزر فرکشنال، لیزر جوانسازی انجام داده اید، حداقل سه ماه صبر کنید بعد برای لیزر فرکشنال اقدام کنید. اگر پوست خود را لایه برداری کرده اید نیز بهتر است چند هفته صبر کنید.

اقدامات بعد از درمان

بعد از انجام لیزر فرکشنال، داشتن درد طبیعی ست. عوارض دیگری نظیر قرمزی، حساسیت پوست به لمس و احساس کشیدگی تا سه روز بعد کاملا رفع خواهند شد.

بعد از درمان با دستگاه فرکشنال نوشیدن فراوان مایعات و استفاده‌ مداوم از کرم ضد آفتاب توصیه می شود.

عوارض لیزر فرکشنال

درمان با لیزر فرکشنال عوارض خاصی ندارد؛ اما بسیار مهم است که این درمان توسط اپراتور متخصص انجام شود تا از زخم ها و خونریزی های احتمالی جلوگیری شود. همچنین باید بدانید که این لیزر مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کرده و یک دستگاه مجاز در سراسر دنیاست.

هزینه لیزر فرکشنال

هزینه انجام درمان با دستگاه لیزر فرکشنال در مراکز مختلف متفاوت است اما به طور میانگین می توان گفت هزینه هر جلسه درمان از یک میلیون تومان آغاز می شود.

در برخی مراکز نیز شما مجبورید سری مخصوص دستگاه را به صورت فردی از کلینیک تهیه کنید که قیمت آن از ۶۰۰ هزار تومان آغاز می شود.

با این حال قبل از تصمیم به اقدام برای درمان لیزر فرکشنال بهتر است مرکز درمانی معتبری یافته و از همانجا استعلام قیمت کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا