Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

هر آنچه از خواص و عوارض عرق ‌به دانه و برگ به باید بدانید

عرق به دانه و برگ به، به واسطه خواص بینظیر دارویی که دارد تبدبل به یک نوشیدنی پرطرفدار شده است. میوه به، به دلیل داشتن ترکیبی به نام «پکتین» که از کربوهیدرات‌های پیچیده است، خواص دارویی دارد و به درمان اسهال کمک می‌کند. این میوه دارای خاصیت تقویت‌کننده‌ی معده و التیام ورم روده و مقوی قلب، ضدنفخ، ادرارآور، قاعده‌آور و خلط‌آور است و نقش موثری در بهبود بیماری‌های ریوی دارد.

به در طب سنتی از میوه های پر خواصی است که حتی از دانه و برگ آن برای مصارف دارویی استفاده می کنند. دانه و برگ دارای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های فراوانی است. از مهمترین خواص میوه به می توان به تقویت قلب و بهبود بیماری های تنفسی اشاره کرد.

خواص به دانه

در داخل میوه به دانه هایی به رنگ قهوه ای یا قهوه ای تیره وجود دارد. این دانه ها غنی از موسیلاژ (لعاب) هستند و ۲۰ تا ۲۲ درصد وزن دانه را لعاب آن تشکیل می دهد. لعاب دانه های به نقش موثری در درمان سرفه و گرفتگی صدا و رفع التهابات مخاط‌ ها دارد. دانه های به همچنین خواص ضد باکتریایی دارند و می توان برای رقع بوی بد دهان و گلو درد و آفت های دهان استفاده کرد.

دانه های به باعث کاهش وزن می شوند و علت آن وجود کالری، چربی و نمک آن است. هم چنین این دانه ها منبع غنی از فیبر و ویتامین هستند.

فیبر بالای دانه به برای درمان زخم معده، یبوست، اسهال مفید است و باعث تقویت سیستم گوارشی می شود.

خواص برگ به

هر آنچه از خواص و عوارض عرق ‌به دانه و برگ به باید بدانید
هر آنچه از خواص و عوارض عرق ‌به دانه و برگ به باید بدانید

اکثر افراد از خواص دارویی برگ به بی خبر هستند . برگ به دارای خواص ضدعفونی کننده کاملا قوی است حتی می توان برای ضدعفونی کرندن انواع زخم ها از برگ به استفاده کرد. برگ به همچنین باعث کاهش استرس و اضطراب، نرم شدن مخاط ریه و سینه می شود. از جوشانده برگ های به می توان به عنوان ضماد برروی ورم چشم استفاده کرد تا تورم آن کاهش یابد.

خواص عرق ‌به دانه و برگ به

به تقویت کننده قلب است.
ادرار آور است.
نرم کننده سینه است.
مقوی معده و دستگاه هاضمه است.
قابض است.
خونریزی را بند می‌آورد.
مسهل است.
تنگی نفس مفید است.
استفراغ را بند می‌آورد.
اسهال‌های ساده و اسهال خونی را درمان می‌کند.
به، بهترین و مفیدترین میوه برای مسلولین است.
خونریزی از رحم را متوقف می‌کند.
اثر مفید روی بواسیر درد.
برای هضم غذا مفید است.

خواص عرق ‌به دانه و برگ به برای قلب

برای حفظ سلامتی قلب بسیار مفید است و از آن پشتیبانی می کند. آنتی اکسیدان های آن می توانند قلب را دربرابر بیماری های مختلف محافظت کنند. براساس مطالعات انجام شده، ثابت شده است که برگ به سطح کلسترول بد خون را کاهش می دهد . این مطالعه برروی افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی انجام شده است.

ترکیبات موجود در برگ به برای تقویت سیستم قلب و عروق بسیار موثر است. برای کاهش کلسترول و فشار خون و جلوگیری از تشکیل لخته های خون  می شود.

هم چنین برای ازبین بردن گرفتگی های رگ ها می توان از دمنوش برگ به استفاده کرد. و هرروز یک لیوان دمنوش برگ به را مصرف کنید تا گرفتگی کرونر قلب برطرف شود.

خواص عرق به دانه و برگ به برای کبد

هر آنچه از خواص و عوارض عرق ‌به دانه و برگ به باید بدانید
هر آنچه از خواص و عوارض عرق ‌به دانه و برگ به باید بدانید

برگ به ضدعفونی کننده است و باعث پاکسازی کبد می شود . این عرق می تواند از کبد شما دربرابر سموم محافظت کند و با توجه به اینکه باعث پاکسازی کبد می شود برای درمان کبد چرب به کار می رود.

تقویت اعصاب و آرامش دهنده

عرق به دارای عطر و بوی دلنشینی است.. در صنایع خوراکی از به و عطر آن برای تهیه کمپوت، مربا و مارمالاد  استفاده می کنند. رایحه دلپذیر به بسیار آرامش دهنده و تسکین دهنده است . شما می توانید عرق به را در فضای اتاق خود اسپری کنید و از عطر آن استفاده کنید.

خواص عرق به دانه و برگ به برای سیستم گوارش

این عرق یکی از راهکار های موثر دردرمان اسهال و ورم روده بزررگ است. عرق به دانه و برگ به برای بهبود اسهال های کوچک که در اثر تنبلی روده ها به وجود می آید مفید است. نوشیدن این عرق به هضم غذا کمک می کند. مصرف این عرق هم چنین به تقویت معده کمک می کند و از ابتلا به اسهال های ساده و خونی جلو گیری می کند.

روش مصرف عرق ‌به دانه و برگ به

یک فنجان صبح و یک فنجان شب میل شود

قیمت خرید و فروش عرق ‌به دانه و برگ به

عرق دانه به و برگ به از عرقیات گیاهی محبوب سنتی به حساب می آید. این عررق دارای خواص فراوان دارویی و درمانی است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد.

با توجه به این که مصرف محصولات طبیعی و گیاهی بسیار مورد توجه است امکان وجود محصولات تقلبی نیز در بازار وجود دارد. برای خرید عرق به اصل می توانید به عطاری ها و مراکز خرید مطمئن مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا