Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از عرق لیمو و خواص جالب لیموترش چه می دانید؟

عرق لیمو یک نوشیدنی خنک و دلپذیر است که به روش تقطیر حاصل می شود . لیمو دارای مواد مغذی، کربوهیدارت ،چربی ، ویتامین ها ، مواد معدنی و مقدار کمی قند تشکیل شده است. این عرق دارای طبع سرد است و برای درمان ناراحتی های دستگاه گوارشی، رفع اسهال، تسکین اعصاب، رفع عطش ، پاکسازی خون ، کاهش وزن استفاده می شود.  عرق لیمو سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث ازبین بردن سموم از بدن می شود. در ادامه این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی فواید عرق لیمو و خواص جالب لیموترش می پردازیم.

خواص عرق لیمو

عرق لیمو
عرق لیمو

لیمو و عرق آن در طب سنتی خواص درمانی فراوانی دارد. لیمو بعد سیب از مفید ترین میوه ها به شمار می آید و در رده دوم خواص دارویی قرار دارد. در قسمت زیر به مهمترین خواصاین عرق اشاره می کنیم

خواص آبرسانی عرق لیمو

ازبهترین نوشیدنی ها برای جبران کمبود آب بدن عرق گیاهی لیمو است. این عرق به دلیل ترکیبات و املاح معدنی فوق العاده می تواند گزینه خوبی برای آبرسانی بدن باشد.

عرق لیمو سرشار از ویتامین

لیمو و فرآورده های آن منبع غنی از ویتامین C هستند، این عرق  یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول ها در برابر آسیب رساندن به رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین C یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری سرماخوردگی است. این عرق خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی رو کاهش می دهد و فشار خون را کم می کند

کاهش وزن بدن

براساس تحقیقات انجام شده، آنتی اکسیدان های پلی فنولی موجود در لیمو تاثیر چشم گیری در کاهش وزن دارد. ترکیبات این عرق فعالیت چربی سوزی را افزایش می دهد. متخصصان علوم تغذیه معتقدند که لیمو متابولیسم بدن را افزایش میدهد و باعث کاهش وزن می شود.

 سلامت پوست

عرق لیمو
عرق لیمو

آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در لیمو و عرق آن از پوست دربرابر آسیب های نورخورشید ، رادیکال های آزاد محافظت می کند. این نوشیدنی از چین و چروک و خشکی پوست جلوگیری می کند.

سلامت قلب 

چاقی و اضافه وزن ، فشار خون بالا، کلسترول بالا از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است. براساس مطالعه صورت گرفته برروی موش ها نشان داده شده است که دی لیمونن باعث کاهش قند خون، تری گلیسرید و کلسترول بد می شود و در عین حال افزایش دهنده کلسترول خوب است.پکتین موجود در لیمو با افزایش ترشح اسیدهای صفرای تولیدی کبد میزان کلسترول را کاهش می دهد.

عرق لیمو و بهبود هضم غذا

از گذشته برای جلوگیری از یبوست از آب لیمو استفاده می کردند و آن را به عنوان ملین هنگام صبح می نوشیدند. اگر در ابتدای روز از آب لیمو گرم استفاده کنید فعالیت سیستم هضم بدن را تقویت می کند.با مصرف این عرق، غذا را بهتر هضم کنید و از انباشت و تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

عرق لیمو و تازه شدن نفس

آیا برای شما اتفاق افتاده است برای ازبین بردن بوی سیر یا بوی های شدید لیمو به دست خودتون مالیده باشید؟ همین راه حل محلی می تواند ایده خوبی برای ازبین بردن بوی بد دهان شود.

نوشیدن این عرق در هنگام صبح یا بعد هرغذا می تواند بوی بد دهان را ازبین ببرد. هم چنین لیمو باعث تحریک بزاق دهان می شود و به این ترتیب از خشک شدن دهان جلوگیری می شود.

درمان سنگ کلیه

عرق لیمو
عرق لیمو

اسید سیتریک موجود در لیمو از سنگ کلیه جلوگیری می کند.سیترات یکی از اجزای اسید سیتریک است که باعث کاهش اسید درادرار می شود. با مصرف این عرق نه تنها سیترات ایجاد می شود، بلکه مانع ایجاد یا دفع سنگ کلیه هم می شود.

 نحوه ی مصرف عرق لیمو

شما می توانید از این عرق در هرزمان از روز مصرف کنید و از خواص بیشمار آن بهره مند شووید. اما تاثیر بیشتر این عرق در زمان صبح است. مصرقفاین عرق در هنگام صبحباعث سم زدایی و چربی زدایی می شود.

مضرات استفاده ی عرق لیمو

مصرف عرق لیمو هیچ گونه عارضه ای به همراه ندارد. اما مصرف بی رویه آن ممکن است باعث پوسیدگی دندان، تشدید آفت دهان، ایجاد حالت تهوع و استفراغ، تشدید ناراحتی های معده و تکرر ادرار می شود. البته این عوارض بیشتر در مصرف بیش از حد عرق لیمو ظاهر می شود.

قیمت و خرید عمده عرقیات گیاهی

یکی از عوامل مهم و موثر بر روی قیمت خرید عرق لیمو، غلظت و کیفیت آن است. برای تهیه عرق های گیاهی خالص و با کیفیت به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید. هم چنین امروزه با وجود فروشگاه های اینترنتی، خرید عرقیات و محصولات مشابه تبدیل به امری ساده شده است. زمان خرید محصولات گیاهی باید به تاریخ، علامت و مجوز سازمان غذا و دارو توجه کنید. این مهمترین نکته ای است که می توان برای تشخیص اصل بودن عرق های گیاهی استفاده کرد. سازمان غذا و دارو یک مرجع نظارت بر بهداشت و سلامت محصولات است که می توان به آن اعتماد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا