Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپزشکیعمومی

دستگاه لیزر هایفو چیست؟ قیمت، کاربرد و عوارض دستگاه

امروزه با توجه به آلودگی های شدید محیط زیستی، سلامت پوست انسان به شدت در معرض خطر قرار گرفته است؛ تا جایی که این معضل موجب پیر شدن پوست و از بین رفتن شادابی آن شده است. از همین رو یکی از راه‌ های مقابله با پیری و فرسودگی پوست، استفاده از دستگاه های لیزر مختلف برای درمان آن است. از جمله این موارد می توان به دستگاه لیزر هایفو اشاره کرد.

پیش از این در رابطه با انواع دستگاه های لیزر مانند دستگاه الکساندرایت، دستگاه دایود، دستگاه الکس دایود برای رفع موهای زائد و دستگاه لیزر فرکشنال برای شادابی و زیبایی صحبت کردیم. دستگاه لیزر هایفو یکی از دستگاه های پر طرفدار است که برای زیبایی و شادابی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. امروز در جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با جزئیات مختلف این دستگاه آشنا کنیم.

هایفو که در زبان انگلیسی به صورت HIFU نوشته می‌ شود، مخفف کلمات High-Intensity Focused Ultrasound است. این عبارت به معنای امواج متمرکز ماورای صوت (اولتراسونیک) با شدت بالا است. در علم پزشکی این امواج بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شاید شما هم عبارت لیفت یا لیفتینگ را زیاد شنیده باشید. لیفت یا لیفتینگ روشی برای کشیدن پوست صورت و گردن است. این روش که کاملا بدون درد انجام می ‌شود، انواع گوناگونی دارد که هایفو جزء آخرین تکنولوژی های آن است. دستگاه لیزر هایفو در مدت زمان یک جلسه حدودا یک ساعته، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد پوست صورت و گردن را کشیده و عمل کلاژن سازی پوست را سرعت می بخشد.

از این طریق، دستگاه لیزر هایفو با استفاده از امواج اولتراسونیک یا مافوق صوت، منجر به جوانسازی پوست صورت و گردن خواهد شد.

عملکرد دستگاه لیزر هایفو

در دستگاه لیزر هایفو، امواج با استفاده از یک تکنولوژی بسیار پیشرفته و توسط ابزاری شبیه به عدسی که صوت را در یک نقطه کانونی متمرکز می نماید، به عمق نقطه ای دلخواه تابانده شده و موجب ایجاد گرما می شود. گرمای موضعی سبب نفوذ امواج به بافت زیرین کلاژن های قدیمی و تخریب شده می شود و کلاژن سازی را تحریک می کند. به این ترتیب کلاژن جدید در پوست ساخته شده و جوانسازی پوست به همین سادگی اتفاق می افتد.

لیزر هایفو برای جوانسازی پوست استفاده می شود.
لیزر هایفو برای جوانسازی پوست استفاده می شود.

وظایف دستگاه

۱- لیفتینگ صورت، گردن و غبغب

در قسمت صورت و گردن ما یک لایه عضلانی به نام SMAS قرار دارد. این عضله را در حقیقت فونداسیون یا پایه تمام لایه های پوستی می دانند. این عضله در عمق ۴.۵ میلی متری پوست قرار دارد.

امواج مافوق صوت دستگاه لیزر هایفو، به منظور اثر گذاری بر عضله SMAS به داخل پوست هدایت شده و در عمق این عضله تاثیر می گذارند. امواج در این عضله دایره های متحدالمرکزی ایجاد کرده که در مرکز آن ها حرارت به ۷۰ درجه سانتی گراد می رسد.

این حرارت سبب ایجاد فعل و انفعالات پیچیده در عضله مذکور شده و فیبریل های عضلانی را تحریک می کند. دستگاه لیزر هایفو با ایجاد انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات صورت، گردن و دکولته‌ سبب رفع افتادگی، شلی و لاغری عضلات و جوانسازی چهره خواهد شد.

۲- جوانسازی پوست

همانطور که گفتیم مهم ترین وظیفه دستگاه لیزر هایفو، جوانسازی پوست است. جوانسازی از طریق هایفو در صورتی امکان پذیر است که امواج اولتراسونیک بتوانند در عمق ۳ میلی متری پوست نفوذ کنند و حرارت ۶۰ درجه ای ایجاد کنند. در این عمق از پوست لایه درم رتیکولر قرار دارد. درجه حرارت ذکر شده با ایجاد گرما در این لایه موجب بازیابی کلاژن ها و الاستین های کهنه شده و با از بین بردن آن ها پوست را تحریک به ساخت کلاژن و الاستین جدید می کند.

همین فرایند سبب کم شدن چین و چروک صورت شده و طراوت و شادابی به پوست باز خواهد گشت. با فعال شدن روند جوانسازی در پوست، این فرایند تا سه ماه بعد از انجام درمان هایفو ادامه خواهد داشت.

مزیت روش هایفو

درمان توسط دستگاه لیزر هایفو یکی از ایمن ترین روش های موجود در دنیای زیبایی است. این دستگاه از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز رسمی دریافت کرده و همین امر سبب شده تا در اکثر نقاط دنیا مورد پذیرش باشد. این روش برخلاف روش هایی چون جراحی، هیچگونه برش، خونریزی، کبودی، قرمزی و التهاب در پوست ایجاد نمی کند. یکی دیگر از مزایای این روش این است که دوره نقاهت خاصی ندارد و به راحتی می توانید به فعالیت های روزمره خود بپردازید.

مزیت مهم این دستگاه، دوره درمان کوتاه است. شما با انجام یک جلسه هایفو به مدت یک الی سه سال از هر روش دیگری برای لیفتینگ و جوانسازی پوست بی نیاز خواهید شد. برخلاف دیگر روش های لیزری، این درمان نیاز به تکرار ماهانه ندارد.

از سوی دیگر هیچ کدام از روش های درمانی اثر دائمی ندارند. درمان با دستگاه لیزر هایفو برخلاف روش های دیگر دوام طولانی مدت دارد. همچنین این روش در مقایسه با سایر روش ها از قیمت پایین تری برخوردار است.

لیفتینگ صورت توسط لیزر هایفو انجام می شود.
لیفتینگ صورت توسط لیزر هایفو انجام می شود.

کاربرد دستگاه لیزر هایفو

دستگاه لیزر هایفو برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر هستند:

رفع چین و چروک اطراف چشم

بالا کشیدن ابروها

لیفت چانه

درمان تیرگی و سیاهی دور چشم

لیفت گونه ها

رفع افتادگی پلک

رفع خط خنده

از بین بردن خط اخم

رفع غبغب

لاغری

لیفت گردن

لیفت پیشانی

لیفت صورت

زاویه دار کردن فک و مشخص شدن آن

درمان منافذ باز پوست

نقاطی که توسط لیزر هایفو درمان می شوند.
نقاطی که توسط لیزر هایفو درمان می شوند.

لاغری با دستگاه لیزر هایفو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دستگاه لیزر هایفو برای لاغری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه می تواند شما را برای لاغری موضوعی در نقاطی مانند صورت، شکم و پهلو یاری کند. امواج اولتراسونیک این دستگاه با نفوذ به بافت چربی ها، آن ها را به صورت دائمی از بین خواهد برد.

بد نیست بدانید که سلول های چربی اگر در معرض دمای ۵۶ درجه سانتی گراد قرار گیرند به طور کامل از بین خواهند رفت. دستگاه لیزر هایفو علاوه بر از بین بردن این بافت ها کلاژن اطراف ناحیه مورد درمان را منقبض کرده و از شل شدن بافت جلوگیری می کند.

نواحی از بدن که شما می توانید با استفاده از دستگاه لیزر هایفو برای لاغر شدن آن ها اقدام کنید به شرح زیر هستند:

شکم

ناحیه ران مانند سمت داخلی ران

پشت بدن

غبغب

باسن

بازوها

پهلوها

نتایج لاغری با دستگاه لیزر هایفو پس از یک تا سه جلسه درمان مشاهده می‌ شود. کل جلسه درمان چاقی با دستگاه لیزر هایفو حدود ۴۵ الی ۶۰ دقیقه طول می کشد. این درمان در یک بازه سه ماهه بهترین نتیجه را به شما ارائه خواهد داد.

استفاده از لیزر هایفو برای لاغری
استفاده از لیزر هایفو برای لاغری

عمق‌‌ های مختلف نفوذ هایفو

عمق ۱٫۵ میلی‌ متر

این درمان به منظور روشن سازی پوست انجام می شود. در این درمان میزان ملانین پوست پس از ۴ جلسه به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

عمق ۳ میلی ‌متر

درمان در این عمق به منظور کشیدن و سفت شدن پوست انجام می شود. در این ناحیه از پوست، کلاژن ساختاری قرار داشته و گرما سبب تحریک کلاژن سازی می شود.

عمق ۴٫۵ میلی ‌متر

درمان در این عمق از پوست اصلی ترین کار دستگاه هایفو یعنی لیفیتینگ را انجام می دهد. گرما در این نقطه سبب جوانسازی پوست و از بین رفتن بافت های کلاژن قدیمی می شود.

افراد مناسب برای هایفو

اگر شما دچار یکی از مشکلات زیر باشید، درمان با دستگاه لیزر هایفو برای شما مناسب نخواهد بود:

وجود عفونت فعال در ناحیه درمان

دیابت پیشرفته

وجود پروتز فلزی در ناحیه درمان

افراد زیر ۳۰ سال

خانم های باردار

بیماران صرعی

وجود استنت قلبى

داشتن زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان

مزایای دستگاه لیزر هایفو

از جمله مزایای درمان با دستگاه لیزر هایفو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتیجه خوب درمانی

سرپائی

بدون جراحی

بدون خطر

فقط در یک جلسه

عدم نیاز به داشتن محیط استریل برای انجام هایفو

بدون خون ریزی

بدون هیچ نوع اشعه‌

عوارض بسیار کم

نتایج ماندگار و بدون بازگشت

روش کار ساده

نداشتن محدودیت سنی

بدون درد

قابلیت تکرار

دستگاه لیزر هایفو چیست؟
دستگاه لیزر هایفو چیست؟

عوارض دستگاه لیزر هایفو

عوارض دستگاه لیزر هایفو نسبت به سایر روش‌ ها بسیار کم است. این روش سبب ایجاد یک قرمزی کم و گذرا در پوست ناحیه درمان می شود. البته اگر اوپراتوری که درمان با دستگاه لیزر هایفو را بر عهده دارد ماهر نباشد می تواند صدمات جبران ناپذیری به پوست شما وارد کند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام، مرکز معتبر را شناسایی کرده و نزد افراد متخصص درمان شوید تا دچار مشکل نشوید.

به غیر از این مورد، عوارض دیگری برای این دستگاه گزارش نشده است.

مراقبت های قبل و بعد از هایفو

قبل از شروع درمان به وسیله دستگاه هایفو نیاز به اقدام خاصی نیست. اما بعد از آن، از گرم کردن پوست خود اجتناب کنید. بهتر است برای ظهور نتایج عالی، از مکمل های کلاژن ساز بعد از درمان استفاده شود.

لیزر هایفو دو سال دوام دارد.
لیزر هایفو دو سال دوام دارد.

ماندگاری

این روش یک روش درمانی کاملا غیر تهاجمی است که اثر درمان آن تا یک الی سه سال باقی می ماند. این درمان نیاز به تکرار مداوم ندارد.

اما اگر می خواهید همیشه پوستی جوان داشته باشید، در این صورت می توانید هر ۱ تا ۲ سال یک بار این درمان را تکرار کنند.

هزینه درمان با دستگاه لیزر هایفو

هزینه درمان با دستگاه لیزر هایفو به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این عوامل می توان به سن و وزن افراد، ناحیه مورد درمان و تعداد جلسات مورد نیاز اشاره کرد. اما به طور کلی در مراکز مختلف هزینه این درمان از یک میلیون تومان در هر جلسه آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا