Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید سولفات کروم II | کاربرد سولفات کروم II چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سولفات کروم II و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سولفات کروم II دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سولفات کروم II در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سولفات کروم II در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سولفات کروم II نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سولفات کروم II به روزرسانی می‌شود.

سولفات کروم (II) (Chromium sulfate) یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CrSO4 · n H2O است. سولفات کروم (II) یک ماده جامد آبی رنگ است که به راحتی در آب حل می شود و محلول های کروم (II) به راحتی توسط هوا به گونه های (Cr III) اکسیده می شوند. ذر ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به خواص و کاربرد این ماده ببشتر میپردازیم.

مراکز خرید و قیمت فروش سولفات کروم II در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سولفات کروم II و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سولفات کروم II در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سولفات کروم II در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سولفات کروم II در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سولفات کروم II را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

سولفات کروم (II) چیست و چه کاربردی دارد

این ترکیب از واکنش نمک های سولفات و استات کروم (II) و همچنین کاهش سولفات کروم (III) توسط روی تولید می شود. کروم یک فلز سخت و شکننده به رنگ نقره ای خاکستری و بسیار براق است. این فلز در معرض هوا تیره نمی شود ولی هنگام گرم شدن اکسید کرومیک سبز را تشکیل می دهد.

کروم در مقابل اکسیژن ناپایدار است و بلافاصله یک لایه نازک اکسید تولید می کند که در برابر اکسیژن غیرقابل نفوذ است و از فلز زیرین محافظت می کند.

کاربردهای اصلی کروم در آلیاژهایی از قبیل استیل ضدزنگ، در آبکاری کرومی و سرامیک فلزی است. کروم در متالورژی استفاده می شود تا مقاومت در برابر خوردگی را افزایش دهد و لایه های براق ایجاد کند. از این عنصر برای تولید یاقوت های مصنوعی استفاده می شود.

در محلول های آبی، سولفات کروم (II) مجتمع های آبی فلزی را احتمالاً با شش لیگاند آب تشکیل می دهد. ساختار نمک‌های بلوری این ترکیب مشابه هیدرات‌های سولفات مس (II) است. محلول های آبی CrSO4 در دمای بین ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد برای چند روز پایدار هستند اگر در یک محیط بدون اکسیژن نگهداری شوند.

محلول آبی سولفات کروم (II) را باید در ظرف مناسبی نگه داری کرد زیرا یک ماده کاهنده قدرتمند باعث کاهش آب و به مرور زمان آزادسازی گاز هیدروژن می شود که ممکن است به انفجار منجر شود.

ترکیب خشک و پودرهای درشت CrSO4·۵H2O را می توان حداقل برای مدت هشت ماه در حضور هوا نگهداری کرد ولی پودر ریز سولفات کروم (II) به سرعت در حضور اکسیژن تجزیه می شود.

عوارض و خطرات سولفات کروم (II)

از آنجا که از ترکیبات کروم در رنگ‌ها و ترکیبات برنزه کننده چرم استفاده می شوند این ترکیبات اغلب در مکانهای صنعتی فعال و متروکه، در خاک و آب زیرزمینی یافت می شوند و نیاز به پاکسازی محیطی و اصلاح دارند.

رنگ های اولیه که حاوی کروم هگزاوالان هستند هنوز هم به طور گسترده ای برای برنامه های هوافضا و پالایش خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. افراد معمولا از طریق تنفس، خوردن یا آشامیدن و از طریق تماس پوستی در معرض کروم یا ترکیبات کروم قرار می گیرند.

سطح کروم در هوا و آب به طور کلی کم است. در آب آشامیدنی نیز سطح کروم پایین است، اما آب چاه های آلوده ممکن است حاوی کروم خطرناک (IV) باشد. کروم (VI) برای سلامتی انسان به ویژه برای افرادی که در صنعت فولاد و نساجی کار می کنند خطرناک است. افراد سیگاری با احتمال بیشتری در معرض کروم قرار دارند.

در صورت تماس سولفات کروم (II) با پوست، لباس ها و کفش های آلوده را تعویض کرده و موضع را با مقدار زیادی آب سرد بشوئید و دوش بگیرید.

در صورت تماس با چشم ها آنها را با آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه بشوئید، چشم ها را نبندید و از مالیدن چشم ها خودداری کنید. در تمام موارد پس از انجام تهمیدات اولیه حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید.

سولفات کروم بازیک

سولفات کروم بازیک یک ماده پودری است که به دلیل داشتن تراکم خاص دانه های آن در هنگام استفاده ظاهر زیبایی ایجاد می کند. این محصول اغلب در دباغی ها و به منظور رنگرزی در پوست استفاده می شود. زیرا سازگاری مناسبی با انواع مواد به کار برده شده در دباغی چرم دارد. این ماده سبز رنگ علاوه بر دباغی، در نساجی و صنعت چاپ نیز به کار برده می شود. همچنین این محصول به عنوان پیش ساز سایر ترکیبات کروم نیز استفاده می شود.

فرمول شیمیایی کروم سولفات

فرمول شیمیایی کروم سولفات Cr2(SO4)3 است که به شکل یک فلز نقره ای رنگ دیده می شود که در آب حل می شود و در هوا نیز اکسید می شود. کروم سولفات یک فلز سخت است که در محصولات به کار برده شده مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد و سطح براقی را نیز بر روی آنها ایجاد می کند. کروم سولفات اغلب در آلیاژهایی مانند استیل ضد زنگ و در صنعت آبکاری در آبکاری کروم و سرامیک فلزی به کار برده می شود.

اسکاندیم سولفات

اسکاندیم سولفات به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنعت کشاورزی به کار برده می شود. این ماده به عنوان یک ترکیب شیمیایی از عنصر اسکاندیم و اسید سولفوریک تشکیل شده است. اسکاندیم سولفات هنگام استفاده در صنعت کشاورزی باید ابتدا به یک محلول رقیق تبدیل شود و سپس برای تقویت محصولات استفاده شود. این محلول اغلب برای بهبود رشد و تامین مواد مغذی به گیاهانی مانند نخود و ذرت و گندم در هنگام جوانه زدن اضافه می شود.

کروم سه فسفات

کروم سه فسفات یک ماده پرکاربرد در صنعت است که در صنایعی مانند رنگ و رزین، صنعت آبکاری، چاپ و در دباغی انواع پوست استفاده می شود. این محصول پرکاربرد با خلوص بالا و ظاهری بلوری برای استفاده در صنعت تولید و به فروش می رسد.

این ماده به دلیل ناپایداری در هوای محیط به سرعت با اکسیژن واکنش می دهد و یک لایه اکسید تولید می کند که این لایه در برابر اکسیژن مقاوم است و به عنوان محافظ از فلز زیرین عمل می کند.

Crpo4

Crpo4 یک ترکیب معدنی با ساختار مونوکلینیک است که برای کاتالیز کاتیونی به منظور کاهش سمیت فلزهای سمی موجود در محیط زیست در هنگام پاکسازی به کار برده می شود. این ترکیب می تواند نقش موثری در کاهش غلظت سرب موجود در آب آشامیدنی و آب رودخانه ها داشته باشد. این ماده اغلب به عنوان پوشش ضد خوردگی در صنعت ساخت و ساز برای استفاده بر روی فلزات به صورت آبکاری و یا پاشش محلول روی سطح بستر استفاده می شود.

کروم فسفید

کروم فسفید یکی دیگر از ترکیبات کروم است که اغلب به عنوان یک پوشش و محافظ برای جلوگیری از تغییر ماهیت شیمیایی سطح اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک عامل ضد خوردگی قوی طول عمر مفید و ماندگاری محصولات را افزایش می دهد.

علاوه بر اینکه به عنوان پرایمر عمل می کند به عنوان یک ماده متخلخل بطور چشمگیری سطح جسم را افزایش می دهد. سطح بزرگ تر به فلز این امکان را می دهد که سطح بیشتری برای اتصال به جسم دیگر داشته باشد و درنتیجه دوام بیشتری ایجاد می کند.

کروم ۳ فسفات

کروم ۳ فسفات به عنوان یک ترکیب معدنی کاربرد فراوانی در صنعت پلیمر دارد. این ترکیب به عنوان یک کاتالیزور در آلکیلاسیون هیدروکربن های آروماتیک مانند متیلاسیون تولوئن در کنار متانول به کار برده می شود. این ماده همچنین به عنوان یک ساختار چند لایه برای کاهش لرزش و نویز در موتور ماشین استفاده می شود. کروم ۳ فسفات به سختی در آب حل می شود و دارای ساختار کریستالی است.

کروم دو سولفید

کروم دو سولفید به صورت یک ماده جامد در صنعت استفاده می شود که قابلیت انحلال بالایی در آب دارد و به راحتی نیز به اکسید تبدیل می شود. این ماده به دلیل قابلیت برنزه سازی در دباغی و تولید یاقوت مصنوعی استفاده می شود.

همچنین به عنوان پیش نیاز برای ساخت سایر ترکیبات حاوی کروم نیز به کار برده می شود. کروم دو سولفید هنگامی که در دباغی استفاده می شود علاوه بر سازگاری بالا با مواد به کار رفته در این صنعت، چرم مورد نظر پس از پردازش با این ماده قابلیت تبدیل به هر رنگی را پیدا می کند.

 

خرید سولفات کروم II

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سولفات کروم II از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سولفات کروم II، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفات کروم II را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سولفات کروم II با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا