Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید گلایسین | کاربرد گلایسین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد گلایسین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید گلایسین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش گلایسین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان گلایسین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت گلایسین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش گلایسین به روزرسانی می‌شود.

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با ماده ای به نام گلیسین یا گلایسین آشنا کنیم. این ماده آمینو اسیدی غیر ضروری است که در مواردی باید به صورت مکمل مورد استفاده قرار گیرد. از گلیسین برای مصارف صنعتی و دارویی استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعاتی که در رابطه با گلیسین نیاز دارید را مطالعه نمایید.

مراکز خرید و قیمت فروش گلایسین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش گلایسین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان گلایسین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده گلایسین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید گلایسین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش گلایسین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

گلیسین چیست

گلایسین (Glycine) یک اسید آمینه گلوکوژنیک، غیر ضروری و غیر قطبی است که عملکردهای بسیاری در بدن دارد. گلایسین با فرمول شیمیایی NH2‐CH2‐COOHکوچک ترین و ساده ترین آمینواسید موجود است؛ زیرا فقط حاوی یک اتم هیدروژن به عنوان زنجیره جانبی است. بدن ما به طور طبیعی گلیسین را از سایر اسیدهای آمینه سنتز می کند؛ ولی غذاهای سرشار از پروتئین حاوی این آمینواسید هستند. این ماده به عنوان مکمل رژیم غذایی نیز در دسترس است. گلیسین علاوه بر اینکه جزئی از پروتئین ها محسوب می شود، مزایای فراوانی برای سلامتی دارد.

گلیسین یک ماده جامد کریستالی بی رنگ و با طعم شیرین است و تنها اسید آمینه پروتئینوژنیک است. این ماده می تواند در محیط های آبگریز یا آب دوست پایدار باشد. اگرچه گلایسین می تواند از پروتئین هیدرولیز شده جدا شود، اما این ماده برای تولید صنعتی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ زیرا با فرآیند شیمیایی راحت تر می توان آن را تولید کرد.

گلیسین اسید آمینه

گلایسین یکی از اسید آمینه هایی است که بدن انسان از آن برای تولید پروتئین استفاده کرده و برای رشد و نگهداری بافت ها و سنتز مواد مهمی مانند هورمون ها و آنزیم ها به آن نیاز دارد.

دو فرآیند اصلی تولید این آمینواسید شامل آمیناسیون اسید کلرواستریک با آمونیاک است که گلایسین و کلرید آمونیوم را تولید می کند. روش دیگر سنتز اسید آمینه Strecker است که روش اصلی سنتز این آمینواسید در ایالات متحده و ژاپن است. سالانه حدود ۱۵ هزار تن گلایسین از این طریق تولید می شود.

هر آنچه باید در مورد گلایسین بدانید!
هر آنچه باید در مورد گلایسین بدانید!

عملکردهای گلایسین در بدن

عملکرد اصلی گلیسین سنتز پروتئین ها است. بیشتر پروتئین ها حاوی مقادیر کمی گلیسین هستند. یک استثناء در این رابطه کلاژن است که به دلیل تشکیل ساختار مارپیچی حاوی حدود ۳۵٪ گلیسین است. در کدهای ژنتیکی، گلیسین توسط همه کدون هایی که با GG شروع می شوند، یعنی GGU ، GGC ،GGA و GGG کدگذاری می شود.

این آمینواسید به عنوان یک واسطه بیوسنتز در یوکاریوت ها به عنوان پیش ساز اصلی پورفیرین ها، از گلیسین و سوکسینیل CoA توسط آنزیم ALA سنتاز سنتز می شود. گلایسین همچنین زیر واحد مرکزی کلیه پورین ها را تشکیل می دهد.

این اسید آمینه یک انتقال دهنده عصبی مهاری در سیستم عصبی مرکزی به ویژه در نخاع، ساقه مغز و شبکیه است. هنگامی که گیرنده های گلیسین فعال می شوند، کلرید وارد نورون شده و باعث ایجاد پتانسیل پس سیناپسی مهاری (IPSP) می شود.

کاربردهای گلایسین چیست 

گلایسین جهت معلق کردن مواد در آبمیوه ها و آبلیمو در صنایع غذایی کاربرد ویژه ای دارد.

این آمینواسید به دلیل ارزش غذایی پایین در مواد غذایی خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ ولی به عنوان یک طعم دهنده در صنایع غذایی کاربرد دارد. ماده مذکور طعم شیرین ملایمی دارد و مزه نهایی ساخارین را پوشش می دهد.

این ماده همچنین دارای خاصیت نگهدارنده است که ممکن است به دلیل تشکیل کمپلکس با یون های فلزی باشد. مجتمع های فلزی گلیسینات، به عنوان مثال گلیسینات مس (II) به عنوان مکمل خوراک دام استفاده می شوند.

گلیسین واسطه ای در سنتز انواع محصولات شیمیایی است. این ماده در ساخت علف کش های گلیفوزات، ایپرودیون، گلیفوزین و غیره استفاده می شود. این ماده به عنوان واسطه دارویی مانند تیامفنیکلول نیز کاربرد دارد.

اسید آمینه نام برده شده، در تحقیقات آزمایشگاهی یک مؤلفه مهم برای برخی از محلول های مورد استفاده در روش SDS-PAGE برای تجزیه و تحلیل پروتئین ها است. این ماده به عنوان یک عامل بافری کننده، حافظ pH و جلوگیری کننده از آسیب دیدن نمونه در حین الکتروفورز عمل می کند.

گلایسین همچنین برای از بین بردن آنتی بادی های حاوی برچسب پروتئینی از غشاهای وسترن بلات استفاده می شود تا اجازه جستجوی پروتئین های بیشمار را از طریق ژل SDS-PAGE به ما بدهد.

این کار باعث می شود داده های بیشتری از یک نمونه استخراج شود، قابلیت اطمینان داده ها افزایش یابد و میزان پردازش نمونه و تعداد نمونه های مورد نیاز کاهش یابد.

فواید مصرف گلیسین

گلایسین یکی از آمینواسیدهایی است که برای سنتز گلوتاتیون در بدن مورد استفاده قرار می گیرد. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با کاهش سطح رادیکال های آزاد امکان ابتلا به بیماری ها و پیری را کاهش می دهد.

این آمینواسید برای سنتز کراتین در بدن مورد نیاز است که انرژی لازم برای انجام حرکات سریع و کوتاه مانند وزنه برداری را فراهم می کند. تولید کراتین باعث افزایش قدرت عضلانی شما شده و برای سلامت استخوان ها و عملکرد مغز مفید است.

در حالی که بدن شما به طور طبیعی کراتین را سنتز می کند، مصرف مقدار کم گلیسین ممکن است باعث کاهش تولید کراتین در بدن شود.

گلایسین اسید آمینه اصلی موجود در کلاژن است و کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شما است. بنابراین، مهم است که به اندازه کافی گلیسین مصرف کنید تا از تولید کلاژن در بدن حمایت شود.

این اسید آمینه تأثیر آرام بخشی بر مغز شما دارد و می تواند با پایین آوردن دمای درونی بدن خاصیت خواب آوری داشته باشد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف ۳ گرم گلیسین قبل از خواب، مدت زمان به خواب رفتن را کاهش داده، کیفیت خواب را بهبود می بخشد و خواب آلودگی روزانه را کاهش می دهد.

گلایسین همچنین می تواند با جلوگیری از آترواسکلروز و سفت شدن رگ ها از بیماری های قلبی جلوگیری کند. جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد که گلیسین با جلوگیری از التهاب می تواند اثرات مضر الکل را بر روی کبد شما کاهش دهد. این آمینواسید همچنین ممکن است تحلیل عضلات را در شرایطی مانند پیری یا سوء تغذیه کاهش دهد.

هر آنچه باید در مورد گلایسین بدانید!
هر آنچه باید در مورد گلایسین بدانید!

پودر گلیسین

این آمینو اسید به صورت پودری در بازار به فروش می رسد. از جمله خواصی که برای پودر گلیسین ذکر شده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پودر گلایسین اسید آمینه ای پایدار است و براحتی به اسید آمینه های دیگر تبدیل نمی شود.

شدیداً قطبی و آبدوست

دارای طعم شیرین

پودر گلایسین در محیط های مختلف از خود خواص اسیدی و بازی متفاوتی نشان می دهد.

در بسیاری از مکمل های غذایی و همچنین در نوشیدنی های پروتئینی استفاده می شود .

از آن برای کاهش عصاره تلخ ساخارین استفاده می شود.

در فرمولاسیون داروها استفاده می شود و جذب دارو را در معده بهبود می بخشد.

به عنوان یک اصلاح کننده اسیدیته یا بافر برای ترکیب برخی نوشیدنی ها کاربرد دارد.

قرص گلیسین

گلیسین به صورت گلایسین سولفات به شکل قرص تولید شده است. این فرآورده جهت پیشگیری، تشخیص یا درمان بیماری تولید نشده است. برای مصرف آن حتما باید از پزشک مجوز داشته باشید.

در صورت حساسیت به این فرآورده، مواد دیگر، غذاها، مواد محافظ و رنگ ها پزشک را مطلع نمایید. چنان چه که یک نوبت مصرف فرآورده را فراموش کردید به محض به یاد آوردن آن را مصرف نمایید. در صورتی که زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد، از دو برابر کردن دوز مصرفی خودداری نموده و دوز فراموش شده را رها کنید.
دوره مصرف بسته به شدت کمبود و شرایط فرد متفاوت است. با این حال به طور معمول در حدود ۱۰ تا ۲۰ هفته یا بیشتر باید مصرف شود. این در شرایطی است که وجود عامل پاتولوژی مقاوم زمینه ای به اثبات رسیده باشد. این فرآورده حاوی آهن بالاتر از ۴۵ میلی گرم است.

قرص گلیسین برای چیست

در مصرف این قرص، اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می کن این است که قرص گلیسین برای چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که قرص گلیسین برای کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن به خصوص در دوران بارداری، شیردهی و برای سوء تغذیه تجویز می شود.

خرید قرص گلیسین

قرص گلیسین نمونه دارویی آمینو اسید گلیسین است. در حقیقت ۸۰ الی ۸۵ درصد بازار را گلیسین دارویی تشکیل می دهد. این ماده را می توان به صورت آنلاین از شرکت های وارد کننده مواد شیمایی خریداری کرد. همچنین در برخی بازار های دارویی نیز قرص گلیسین یافت می شود. از این ماده در فرمولاسیون بسیاری از داروها بهره گرفته می­ شود چرا که اسبب بهبود جذب انواع مختلفی از داروها در معده خواهد شد. بهترین نوع این ماده توسط شرکت مرک آلمان تولید شده است. شما می توانید آن را در بسته بندی ها و اوزان مختلف از بازار تهیه کنید.

قیمت گلیسین

قیمت گلایسین به عنوان یک آمینو اسید که به صورت محلول و قرص در صنعت داروسازی استفاده می شود با توجه به برند شرکت تولید کننده متفاوت است. این ماده که به بدن برای ساخت پروتئین و ساخت هورمون ها و آنزیم ها کمک می کند بطور طبیعی به صورت مکمل در دسترس است و دارای فواید سلامتی فراوانی است. مصرف مکمل های گلایسین مانند یک آنتی اکسیدان قوی در بدن عمل می کنند و از بدن در برابر رادیکال های آزاد که پایه و اساس بسیاری از بیماری ها هستند محافظت می کنند. در صورتی که بدن میزان کافی گلیسین نداشته باشد گلوتاتیون کمتری تولید می شود که بر روی کنترل استرس تاثیر مستقیمی دارد.

اگر در رابطه با قیمت گلیسین کنجکاو هستید باید بدانید که این ماده به دلیل وارداتی بودن، در برهه های زمانی مختلف قیمت متفاوتی دارد. همچنین این ماده با تغییر قیمت دلار در ایران دچار نوسان قیمتی خواهد شد. در حال حاضر در تیرماه ۱۴۰۱ بسته بندی ۱۰۰ گرمی از این محصول با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به بالا به فروش می رسد.

سرم گلایسین

سرم گلایسین یک محلول ۱.۵ درصد است که به عنوان یک سرم شوینده اغلب برای شستشو اندام تناسلی در طی جراحی های خاص به کار برده می شود. این سرم برای افراد مبتلا به بی ادراری قابل استفاده نیست و در افرادی که مبتلا به بیماری های کبدی هستند نیز به دلیل جذب توسط بدن ممکن است موجب تجمع آمونیاک خون شود. سرم گلایسین به عنوان یک داروی استریل در بطری های پلاستیکی و حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر در دسترس است که در مراکز درمانی و بیمارستان ها اغلب برای کمک به خروج مواد اضافی در بیماران مبتلا به اورمی و یا در افرادی که مسمومیت های حاد دچار شده اند، استفاده می شود.

محلول گلایسین

محلول گلایسین به عنوان محلول شستشو دهنده برای خارج کردن ادرار و یا سایر مایعات در افرادی که از طریق کلیه مصنوعی دیالیز می شوند و یا برای شستشو مجاری ادرار استفاده می شود. این محلول را نمی توان تزریق کرد بنابراین یک محلول تزریقی نیست. این محلول شستشو در عمل هایی مانند برداشتن پروستات اغلب استفاده می شود اما بهتر است آن را به مقدار کم استفاده کنید زیرا ممکن است وارد جریان خون شود. علاوه بر این در افرادی که مشکل نارسایی کلیوی یا قلبی دارند این محلول می تواند تعادل الکترولیتی را برهم بزند به همین دلیل در صورت استفاده بهتر است وضعیت بیمار بطور مداوم چک شود.

سرم گلایسین چیست

سرم گلایسین به عنوان یک محلول شستشو دهنده و یک محلول دیالیز باید قبل از استفاده با توجه به دستورالعمل درج شده روی سرم با آب خالص مخلوط و رقیق شود. همچنین به دلیل اینکه این یک محلول استریل است در هنگام استفاده باید موارد بهداشتی به خوبی رعایت شود. این سرم بر اساس میزان پتاسیم موجود در خون به عنوان یکی از محلول های قابل استفاده در بیماران دیالیزی استفاده می شود. سرم گلایسین حاوی ۲۵ درصد گلایسین است که به صورت محلول در آب برای مصارف پزشکی به جز تزریق مستقیم قابل استفاده است.

تبدیل سرین به گلایسین

سرین به عنوان یک آمینو اسید از طریق سه واکنش از ۳-فسفوگلیسرات تولید می شود و سپس به وسیله یک واکنش دوطرفه به وسیله هیدروکسی متیل ترانسفر که نیاز به کوآنزیم هایی مانند متیلن و پیریدوکسال فسفات دارد به گلیسین تبدیل می شود. سرین به عنوان یک اسیدآمینه غیرضروری در ساخت دیواره سلول های مغز و در ساختمان چربی ها و پروتئین ها وجود دارد و وظیفه آن ساخت سیستئین مورد نیاز برای بدن است. وجود این آمینو اسید برای جلوگیری از التهابات مغز بسیار ضروری است که در صورت کمبود آن باید با مصرف مکمل یا مواد غذایی این کمبود به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در بدن جبران شود.

خرید گلایسین

گلایسین به عنوان یک ماده مهم و یک اسیدآمینه به دلیل داشتن خواص فراوان در صنعت داروسازی به صورت مکمل تولید و به فروش می رسد. استفاده از این ماده در مکمل های غذایی برای کمک به درمان کم خونی های مرتبط به فقر آهن به خصوص در دوران شیردهی یا بارداری بسیار مفید است. مصرف این ماده به صورت مکمل با توجه به شرایط و مشکلات سلامتی فرد متفاوت است و با نظر پزشک تجویز و مصرف می شود. مصرف گلایسین به شکل مکمل می تواند کیفیت خواب را افزایش دهد و به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید و همچنین احساس خواب آلودگی در طول روز را نیز کاهش می دهد.

هر آنچه باید در مورد گلایسین بدانید!
هر آنچه باید در مورد گلایسین بدانید!

مکمل گلیسین

پزشکان مکمل گلیسین را برای افرادی که دارای اختلالات خواب هستند توصیه کرده اند. این افراد با مصرف ۳ گرم گلیسین پیش از خواب، مشکل اختلال خواب خود را پشت سر خواهند گذاشت. مکمل گلیسین در درمان هپاتیت ب تاثیرگذار است. این مکمل اثرات مثبتی در عدم تحلیل رفتن ماهیچه و بر سلامت قلب از خود به نمایش گذاشته است.

مکمل گلیسین در درمان برخی بیماری ها از جمله سکته مغزی و اسکیزوفرنی و رفع برخی مشکلات متابولیکی کاربرد دارد. در موارد پیوند عضو مانند پیوند کلیه، به سبب محافظت از کلیه از این مکمل استفاده می شود. مکمل گلیسین در کاهش خطرات احتمالی جنون، در افزایش تقویت حافظه و در جلوگیری از انواع سرطان بسیار مفید است. در برخی موارد نیز افرادی برای بهبود زخم های خود، این ماده را به صورت مستقیم به پوست خود تزریق کرده و روند بهبود را تسریع می کنند.

عوارض گلایسین

گلیسین به راحتی به عنوان یک مکمل غذایی به شکل کپسول یا پودر در دسترس است. اگر دوست ندارید قرص مصرف کنید، فرم پودری آن به راحتی در آب حل می شود و طعم شیرینی دارد.

مصرف مکمل گلیسین در مقادیر پایین بی خطر است و مطالعات نشان داده است مصرف آن تا ۹۰ گرم در روز طی چند هفته هیچ عوارض جانبی جدی در پی ندارد. دوز استاندارد توصیه شده گلایسین در این مطالعات حدود ۳-۵ گرم در روز است.

خرید گلایسین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید گلایسین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید گلایسین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان گلایسین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید گلایسین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا