Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قیمت فروش و خرید سولفات مس | کاربرد سولفات مس کات کبود

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد سولفات مس و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سولفات مس دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سولفات مس در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سولفات مس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت سولفات مس نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سولفات مس به روزرسانی می‌شود.

سولفات مس یا کات کبود (Copper sulfate) یک ترکیب معدنی است که از ترکیب ساده مس و سولفات تولید شده و به شکل مایع یا پودری موجود است. سولفات مس جامد که به عنوان پنتا هیدرات یا پنج آبه نیز شناخته می شود به شکل کریستال های آبی رنگ است و یک ماده اولیه محبوب برای تولید دیگر انواع نمک های مس است.

در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با این ماده بیشتر آشنا میشوید. کات کبود از طریق تیمار فلز مس با اسید سولفوریک غلیظ یا اکسیدهای آن با اسید سولفوریک رقیق به صورت صنعتی تولید می شود. این ترکیب همچنین می تواند با سنگ شویی آهسته سنگ معدن مس گرید پایین در هوا تولید شود و باکتری ها ممکن است برای تسریع این روند استفاده شوند. سولفات مس تجاری معمولاً خالص و ۹۸٪ است که ممکن است حاوی مقدار کمی آب نیز باشد.

مراکز خرید و قیمت فروش سولفات مس در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش سولفات مس و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان سولفات مس در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده سولفات مس در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید سولفات مس در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش سولفات مس را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

مس یک عنصر ضروری کمیاب است که در فرمولاسیون برخی از مکمل های مولتی ویتامین و مینرال بدون نسخه وجود دارد. مقادیر مس موجود در مکمل های معمولی با افزایش آنزیم های سرمی یا آسیب های کبدی آشکار از نظر بالینی همراه نیست. با این حال، مصرف بیش از حد تصادفی یا عمدی مس می تواند باعث صدمات حاد کبدی شود.

کاربردهای سولفات مس یا کات کبود

سولفات مس در درجه اول برای مقاصد کشاورزی به عنوان سموم دفع آفات، میکروب کش، مواد افزودنی خوراکی و مواد افزودنی خاک استفاده می شود. برخی از کاربردهای ثانویه آن به عنوان ماده اولیه در تهیه سایر ترکیبات مس، به عنوان یک معرف در شیمی تجزیه، به عنوان یک الکترولیت برای باتری ها و حمام های برقی و در پزشکی به عنوان قارچ کش، باکتری کش و قابض بکار می رود. مس یک کاتالیزور مهم برای سنتز هم در گلبولهای قرمز و جذب آهن است.

سولفات مس یک ماده شیمیایی بسیار کاربرد پذیر است و در طیف وسیعی از صنایع و کشاورزی استفاده می شود. کاربرد اصلی این ماده در کشاورزی است و در قدیم تنها کاربرد آن در صنعت فقط برای رنگ آمیزی و آبکاری بوده است. البته این ترکیب امروزه در بسیاری از فرایندهای صنعتی به کار گرفته می شود و به سختی می توان صنعتی را یافت که از این ترکیب استفاده نکند.

صنعت فیبر مصنوعی از این ماده در تولید مواد اولیه استفاده می کند. صنایع تولید فلز نیز از مقادیر زیادی سولفات مس به عنوان الکترولیت در پالایش مس، برای تولید سیم های فولادی با روکش مس و در فرایندهای مختلف آبکاری مس استفاده می کند.

در صنعت معدن نیز از این ماده به عنوان فعال کننده در تغلیط و شناورسازی سنگ معدن سرب، روی، کبالت و طلا استفاده می شود. کات کبود در صنعت چاپ به عنوان یک الکترولیت در تولید الکترود و به عنوان یک عامل اچینگ برای فرآیند حکاکی مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع تولید رنگ از این ترکیب در تولید رنگهای ضد رسوب استفاده می کنند و در رنگ آمیزی شیشه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سولفات مس یا کات کبود و کاربردهای آن
سولفات مس یا کات کبود و کاربردهای آن

سولفات مس برای از بین بردن جلبک ها در مخازن و استخرها استفاده می شود. این ماده در آب و هوای گرم برای جلوگیری از گسترش سندرم پای ورزشکاران در استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. این کار با مخلوط کردن این ترکیب شیمیایی با مواد تمیز کننده کف حمام ها، رختکن و استخر انجام می شود تا از رشد باکتری ها در کف این اماکن جلوگیری شود.

در مناطق گرمسیری این ماده برای از بین بردن نوعی قارچ که حلزون ها از آن تغذیه می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد تا از آسیب رساندن حلزون ها به گیاهان و محصولات زراعی جلوگیری شود.

کات کبود برای پیشگیری از مالاریا در تهیه سبز پاریس برای از بین بردن لارو پشه ها مورد استفاده قرار می گیرد. سولفات مس به عنوان ضدعفونی کننده ، میکروب کش و قارچ کش نیز در داروسازی کاربرد دارد.

سمیت زیست محیطی کات کبود

سولفات مس در آب بسیار محلول است و به همین دلیل به راحتی در محیط انتشار می یابد. مس موجود در خاک ممکن است حاصل از فعالیت های صنایع، وسیله نقلیه موتوری و ساخت و ساز باشد. این ترکیب به طور عمده در سطح خاک وجود دارد و تمایل به اتصال به مواد آلی دارد و هرچه خاک اسیدی تر باشد، چسبندگی کمتری ایجاد می شود.

سولفات مس یا کات کبود و کاربردهای آن
سولفات مس یا کات کبود و کاربردهای آن

 

سولفات مس قیمت

قیمت سولفات مس با توجه به کاربردهای مختلف این محصول بسیار مناسب و به صرفه است زیرا سولفات مس به عنوان یک ترکیب شیمیایی در طیف وسیعی از کاربردها در صنایع مختلف به ویژه در صنعت کشاورزی به کار برده می شود. این ماده همچنین به دو شکل بدون آب و آبدار در بازار برای کاربردهای مختلف در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است. سولفات مس بدون آب به عنوان یک ماده معدنی کمیاب اغلب در صنعت کشاورزی و تغذیه خاک و گیاهان استفاده می شود. نوع آبدار آن نیز که به عنوان رایج ترین سولفات مس شناخته می شود اغلب به عنوان یک ماده قارچ کش و از بین برنده باکتری ها و ویروس ها در گیاهان و درختان میوه استفاده می شود.

سولفات مس چیست

سولفات مس امروزه به عنوان یک محصول پرکاربرد در سراسر جهان تولید و برای مصارف متعدد استفاده می شود. این ماده که اغلب برای از بین بردن گیاهان و جلبک ها و علف های هرز به کار برده می شود دارای سمیت کمی است که البته میزان سمی بودن آن به مقدار مس به کار رفته در آن بستگی دارد. این ماده در آب قابل انحلال است و با ایجاد یک واکنش گرما زا در آب حل می شود که مایع بدست آمده نیز دارای خاصیت پارامغناطیسی است. محلول سولفات مس در صنعت کشاورزی به دلیل عملکرد مناسب برای جلوگیری از شیوع آفات و همچنین تغذیه و تقویت خاک به کار برده می شود و به باغداران و کشاورزان کمک می کند محصولی سالم و با کیفیت تولید کنند.

روش تهیه سولفات مس

روش های مختلفی برای تولید این ماده وجود دارد که تولیدکنندگان در سراسر دنیا با توجه به شرایط از یکی از روش های موجود برای تولید آن استفاده می کنند. بطور کلی در تهیه کات کبود از عنصر مس به عنوان ماده اولیه استفاده می شود که ممکن این مس به صورت ماده اولیه خام، سنگ معدن مس و یا ضایعات تولید شده مس برای تولید سولفات استفاده شود. پس از ذوب شدن این مواد درون آب ریخته می شوند تا تکه های متخلخل مس ایجاد شوند و سپس آنها را به درون اسید سولفوریک منتقل می کنند تا در مجاورت هوا قرار بگیرد و سولفات مس تولید شود. تولید این ماده به روش صنعتی از طریق واکنش اسید سولفوریک گرم شده و یا رقیق شده با مس یا اکسید مس انجام می گیرد.

سولفات مس را از کجا تهیه کنیم

امروزه تولید کنندگان بسیاری در زمینه تولید مس در کشور فعالیت می کنند و مصرف کنندگان این ماده می توانند این محصول را به صورت دهیدراته و یا هیدراته تهیه کنند. این ترکیب به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنعت کشاورزی در تولید کلروفیل گیاهان و انجام فتوسنتز تاثیر دارد. همچنین با تحریک تولید ویتامین A نفش مهمی در فعالیت اتیلن و بیوسنتز از خود نشان می دهد. برای جبران کمبود مس در برخی از خاک های کشاورزی می توان از کودهای حاوی این ماده و یا محلول پاشی استفاده کرد که تاثیر مستقیمی بر کیفیت و سلامت محصولات داشته باشد.

خطرات سولفات مس

این ماده حاوی مقادیری از مس و گوگرد است که به عنوان یک ماده سمی طبقه بندی می شود که البته میزان سمیت آن رابطه مستقیمی با مقدار مس موجود در این ماده دارد. تماس مستقیم این ماده با قسمت های مختلف بدن می تواند خطرات و مشکلات سلامتی بسیاری را به دنبال داشته باشد. تماس مستقیم این ماده با چشم می تواند با تحریک بینایی باعث ایجاد اختلال در بینایی و حتی کوری شود. همچنین تماس مقدار زیادی از آن با پوست ممکن است موجب شود مقداری از آن جذب پوست شود و با ایجاد کهیر و خارش شدید همراه با سوزش شدید پوست شود.

سولفات مس برای درختان

این ترکیب به عنوان یک ماده مغذی نقش موثری در سلامت درختان ایفا می کند. این ماده با کمک به تسریع فتوسنتز و رفع کمبود مس خاک می تواند از سلامت درختان حمایت کند. علاوه بر این استفاده از کودهای حاوی سولفات مس به دلیل اینکه حاوی مقادیر مناسبی از مواد آلی و باکتری های مفید است می تواند با بالا بردن کیفیت تغذیه درختان به رشد بیشتر آنها و محصولات بهتر کمک کند. سولفات مس همچنین به عنوان یک ماده حشره کش از درختان در مقابل آفات محافظت می کند و با غنی کردن خاک خواص و سلامت میوه ها را نیز بهبود می بخشد.

آنالیز سولفات مس

سولفات مس به عنوان یک محصول دارای کارایی فراوان در اشکال و رنگ های مختلف در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده می شود. این ماده که از طریق واکنش ساده بین مواد دارای مس مانند ضایعات حاوی مس و اسید سولفوریک گرم تولید می شود به عنوان یک ماده سمی طبقه بندی شده است. فرمول شیمیایی آن CuSO4 است و در کاربردهایی مانند محافظت از چوب در مقابل پوسیدگی، استفاده در صنعت آبکاری و تولید رنگدانه، برای تولید ابریشم مصنوعی و تولید لاستیک های مصنوعی و همچنین انجام حکاکی و چاپ سنگ و ساخت فولاد استفاده می شود. علاوه بر این در صنعت پتروشیمی و گاز برای خالص سازی گازها از طریق از بین بردن کلرید هیدروژن و سولفید هیدروژن به کار برده می شود.

عوارض جانبی احتمالی سولفات مس

در حالی که مس یک عنصر کمیاب است که به طور طبیعی در گیاهان وجود دارد، سولفات مس یک ماده طبیعی نیست و وقتی شخصی در معرض آن قرار داشته باشد می تواند به عنوان یک ماده تحریک کننده عمل کند.

محصولات زراعی و کشاورزی پس از تغذیه با این ترکیب پاک می شوند و کمترین خطری برای مصرف کنندگان محصولات زراعی وجود ندارد زیرا یا کات کبود به رسوبات خاک متصل شده و وارد گیاهان نمی شود.

افراد در صورت استفاده از این ماده برای اهداف کشاورزی یا باغداری، ممکن است در معرض آن قرار گیرد. این ماده در صورت جذب پوستی یا تماس با چشم ممکن است احساس سوزش ایجاد کند. در صورت مواجهه با چشم ها این ماده ممکن است منجر به خارش، اگزما، ورم ملتحمه، التهاب، تجمع مایعات یا تحریک قرنیه شود.

این ترکیب سمیت ملایمی دارد و در صورت بلع تصادفی اکثر اوقات با تحریک شدید دستگاه گوارش به سرعت باعث استفراغ می شود. در صورتی که فرد استفراغ نکند می تواند در معرض خطر مسمومیت با سولفات مس قرار بگیرد.

علائم مسمومیت شامل احساس سوزش در قفسه سینه یا شکم، طعم فلزی در دهان، حالت تهوع، سردرد، اسهال و تعریق بیش از حد است.
در هر صورت پس از بلع این ماده شیمیایی حتما باید به مراکز درمانی مراجع کرده و همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه آسیبی به مغز، کبد، کلیه ها یا روده معده وارد نشده است. اگرچه بسیار نادر است ولی در صورت عدم درمان، قرار گرفتن در معرض دوز بالای سولفات مس در بعضی مواقع می تواند باعث مرگ شود.

خرید سولفات مس

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید سولفات مس از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید سولفات مس، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان سولفات مس را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید سولفات مس با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا