Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیرنگ و رزینصنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید بوتیل گلایکول | کاربرد بوتیل گلیکول چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بوتیل گلیکول و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بوتیل گلیکول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بوتیل گلیکول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بوتیل گلیکول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بوتیل گلیکول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بوتیل گلیکول به روزرسانی می‌شود.

بوتیل گلایکول یا بوتیل گلیکول (Butyl glycol) یک مایع روغنی شفاف و بی رنگ با نقطه جوش بالا، فراریت پایین و بوی میوه ای ملایم است. بوتیل گلایکول مانند سایر اترهای گلایکول، طبیعت دوگانه دارد، که به علت وجود یک گروه اتری و یک گروه الکلی در یک مولکول است. در ادامه این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با این حلال آشناتر شوید .

مراکز خرید و قیمت فروش بوتیل گلیکول در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بوتیل گلیکول و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بوتیل گلیکول در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بوتیل گلیکول در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بوتیل گلیکول در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بوتیل گلیکول را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

بوتیل گلایکول یا بوتیل گلیکول چیست

بوتیل گلیکول با فرمول شیمیایی C6H14O2 در آب و طیف وسیعی از حلال های ارگانیک کاملا قابل انحلال است و همین مسئله آنرا تبدیل به یک حلال همه کاره با ویژگی‌های عملکردی عالی در بسیاری از برنامه های کاربردی کرده است.

بوتیل گلایکول همچنین به نام های BG ،۲-بوتوکسی اتانول، گلایکول مونو بوتیل اتر و اتیلن گلایول مونو بوتیل اتر شناخته می شود و در فرآوری مواد غذایی به عنوان یک کمک پردازشگر، ضد عفونی کننده و حلال استفاده می شود.

این حلال آلی با واکنش اتیلن اکسید و بوتانول نرمال (n-butanol) با استفاده از یک کاتالیزور تولید می شود. اگر نسبت اتیلن اکسید به n- بوتانول بیش از یک باشد، مونو اترهای دی و تری اتیلن گلیکول نیز تولید می شوند.

بوتیل گلایکول مایعی خنثی و جاذب رطوبت است که به خانواده اترهای گلایکول تعلق دارد. این ماده در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی می تواند به عنوان استارتر یا حلال استفاده شود. به عنوان مثال، این ماده به عنوان یک حلال برای رنگ‌های مبتنی بر آب استفاده می شود. همچنین به عنوان حلال در صنعت تولید جوهر، پوشش و رقیق کننده لاک نیز استفاده می شود.

افزایش کاربرد پوشش های مبتنی بر آب که از اسیدهای گلایکول به عنوان حلال استفاده می کنند، تقاضای بازار برای تولید این حلال آلی را افزایش داده است. با این حال، افزایش نگرانی در مورد سمیت بوتیل گلیکول ممکن است رشد بازار را به چالش بکشد.

کاربردهای بوتیل گلایکول

کاربرد اصلی بوتیل گلیکول به عنوان حلال در رنگها و پوشش های سطحی است و پس از آن محصولات پاک کننده و جوهرها مورد استفاده قرار می گیرد. سایر محصولات حاوی این ماده شیمیایی شامل رزین های آکریلیک، مواد آزاد کننده آسفالت، فوم های آتش نشانی و روکش های محافظ چرمی است.

بوتیل گلایکول ماده اولیه پاک کننده های مختلفی از جمله صابون های مایع، مواد آرایشی، محلول های پاک کننده خشک، لاک ها، علف کش ها و رنگ های لاتکس است. همچنین به نظر می رسد که این ماده برای کشتن بیشتر حشرات و عنکبوت ها بسیار عالی عمل می کند.

بوتیل گلایکول به عنوان ماده اولیه برای تولید بوتیل گلیکول استات مورد استفاده قرار می گیرد که خود یک حلال فوق العاده است. همچنین از آن به عنوان ماده اولیه برای تولید پلاستیک ساز با واکنش انیدرید فتالیک استفاده می شود.

بوتیل گلیکول در صنایع غذایی به عنوان یک ضدعفونی کننده برای تمیز کردن محصولات استفاده می شود و در برخی از پاک کننده های سطحی صنعتی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بوتیل گلایکول به دلیل خاصیت سورفاکتانتی در صنعت نفت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت بوتیل گلیکول

بوتیل گلیکول یکی از ترکیبات پرکاربرد در صنایع شیمیایی است که به عنوان یک حلال آلی در بسیاری از ترکیبات قابل انحلال است. به عبارتی به عنوان یک الکل شناخته می شود و به صورت یک مایع شفاف به بازار عرضه و به فروش می رسد. این محصول به دلیل اینکه در ساختار منحصر به فرد خود دو مولکول اتری و یک مولکول الکلی دارد به عنوان یک ماده شیمیایی با قابلیت انحلال بسیار بالا در در صنعت رنگ برای بهبود خواص رنگدانه ها و روان شدن بهتر رنگ و همچنین کمک به تسریع عمل خشک شدن رنگ ها هنگام استفاده به کار برده می شود.

جایگزین بوتیل گلیکول

جایگزین بوتیل گلیکول ماده ای است به نام پروپیلن گلیکول است که به عنوان یک ماده پایه در تولید رزین های پلی استر و به عنوان یک حلال و تثبیت کننده و همچنین تنظیم کننده ویسکوزیته در صنایع مختلف استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان افزودنی غذایی نیز به کار برده می شود. به عنوان یک ماده ایمن در صنعت داروسازی در تولید داروهایی مانند لورازپام از این ماده به دلیل اینکه در آب نامحلول است، استفاده می شود.

بوتیل گلیکول ایرانی

بوتیل گلیکول ایرانی یک مایع شفاف و پایدار است که بوی ملایمی دارد و به عنوان یک ماده سمی طبقه بندی می شود. به دلیل قیمت و کیفیت مناسب و ویژگی های منحصر به فرد در بسیاری از صنایع به کار برده می شود. این محصول به عنوان یک حلال عالی در صنعت رنگ سازی و تولید روکش های سطحی و همچنین تولید جوهر استفاده می شود. علاوه بر این نیز به عنوان یک عامل سورفکتانت در صنایع نفت و پتروشیمی به کار برده می شود.

بوتیل گلیکول برای پوست

بوتیل گلیکول یک ماده ایمن برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی است که اغلب در کرم های پوست به کار برده می شود. زیرا می تواند به ترمیم سلول ها و بافت های آسیب دیده کمک کند. همچنین با پوشش دهی مناسب برای سطح خارجی پوست باعث نرمی و طراوات پوست می شود. این ماده همچنین در تولید این محصولات با کمک به جذب آب اضافی علاوه بر اینکه از رشد میکروازگانیسم های مضر جلوگیری می کند، باعث می شود که این محصولات مقاومت بیشتری در برابر نور و دمای بالا از خود نشان دهند.

خواص بوتیل گلیکول

بوتیل گلیکول یک مایع آلی و روغنی است که فرار است و نقطه جوش بالایی دارد. از مهمترین خواص آن می توان به خاصیت سورفکتانت بودن و قابلیت انحلال عالی این ماده اشاره کرد که موجب شده است در بسیاری از مواد شیمیایی مانند سایر الکل ها و اسید سولفوریک به کار برده شود. این ماده همچنین قابلیت ترکیب شدن با محلول های مختلف را دارد و به راحتی می تواند چربی و روغن ها را در خود حل کند و به دلیل فراریت کم و بوی مطبوع به عنوان یک گزینه مناسب در تولید انواع رنگ ها به کار برده می شود.

بوتیل گلیکول استات

بوتیل گلیکول استات یک مایع شفاف است که دارای ساختار متفاوتی است که کمک می کند نسبت به سایر حلال ها دیرتر تبخیر شود. به همین دلیل به عنوان یک حلال مناسب در صنعت تولید رنگ و رزین در محصولاتی مانند رزین های نیترو و سلولز استفاده می شود. همچنین این ماده به دلیل اینکه می تواند کارایی و مقاومت هیدروکربن های آروماتیک و آلیافتیک را نیز افزایش دهد در این محصولات و در تولید پلی ونیل استات به کار برده می شود.

آنالیز بوتیل گلیکول

آنالیز بوتیل گلیکول شامل اطلاعاتی در مورد این محصول شیمیایی است که به مصرف کنندگان کمک می کند بعد از کسب اطلاعات کافی اقدام به خرید این محصول نمایند. این ماده به صورت یک مایع شفاف با بوی ملایم و نقطه جوش بالا به فروش می رسد. به دلیل داشتن خواصی مانند قابلیت انحلال بالا و ترکیب با سایر محلول ها و به عنوان یک ماده مقاوم در بسیاری از محصولات به کار برده می شود. این محصول همچنین به عنوان یک عامل سورفکتانت در فرمولاسیون محصولات شوینده، تمیز کننده خانگی و صنعتی استفاده می شود.

بوتیل دی گلیکول

بوتیل دی گلیکول یک حلال با کارایی مناسب و سرعت تبخیر بسیار پایین است که به عنوان روان کننده در تولید و آماده سازی محصولاتی مانند ملامین و کامپوزیت های رزین استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل چربی زدای قوی نیز در انواع محصولات پاک کننده اغلب به کار برده می شود. این ماده همچنین در صنعت رنگ به ویژه در رنگ های پوششی با افزایش برس پذیری کمک می کند که هنگام استفاده از این رنگ آثاری از قلمو برجای نماند.

عوارض و خطرات بوتیل گلیکول

بوتیل گلایکول یک تحریک کننده سیستم تنفسی شناخته شده است و می تواند بسیار سمی باشد. اما مطالعات حیوانی آن را جهش زا نمی دانند و هیچ مطالعه ای نشان نداده است که این ماده برای انسان سرطان زا است.

این ماده شیمیایی معمولا طی چند روز در حضور هوا و در واکنش با رادیکال های اکسیژن تجزیه می شود. این ماده به عنوان یک آلاینده مهم زیست محیطی در نظر گرفته نمی شود و تجمع زیستی نیز ندارد. مهمترین روش دفع بوتیل گلایکول سوزاندن است.

بوتیل گلیکول معمولاً از طریق جذب پوستی، استنشاق یا مصرف خوراکی مواد شیمیایی وارد بدن انسان می شود. حد مجاز برای تماس کارگران با این ماده PPm 20 است که بسیار بالاتر از آستانه تشخیص بو در محدوده ۰.۴ ppm است.

تمام افرادی که با این ماده شیمیایی سروکار دارند باید هنگام کار حتماً از دستکش و لباس کار مخصوص استفاده کنند. استنشاق بخارات این ماده موجب تحریک دستگاه تنفسی می شود بنابراین افراد هنگام کارکردن با این ماده حتماً از ماسک استفاده کنند.

ظروف حاوی بوتیل گلایکول باید به دور از منابع تولید حرارت و گرما و تابش نور خورشید در انبارهای خشک و خنک و با تهویه مناسب نگهداری شوند.

 

خرید بوتیل گلیکول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بوتیل گلیکول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بوتیل گلیکول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوتیل گلیکول را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بوتیل گلیکول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا