Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید بی سولفیت سدیم | کاربرد سدیم هیدروژن سولفیت

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بی سولفیت سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بی سولفیت سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بی سولفیت سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بی سولفیت سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بی سولفیت سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بی سولفیت سدیم به روزرسانی می‌شود.

بی سولفیت سدیم (Sodium bisulfite) که با نام سدیم هیدروژن سولفیت نیز شناخته می شود ماده ای با فرمول شیمیایی NaHSO3 است. بی سولفیت سدیم را می توان با عبور دادن دی اکسید گوگرد از محلول سدیم کربنات در آب تهیه نمود.
بی سولفیت سدیم در حقیقت یک ترکیب واقعی نیست بلکه ترکیبی از نمک هایی است که در آب حل می شوند تا محلول هایی از یون های سدیم و بی سولفیت را تولید کنند.

این ترکیب شیمیایی جامدی سفید رنگ با بوی دی اکسید گوگرد است که صرف‌نظر از ماهیت آن به عنوان افزودنی غذایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله نشریه جهان شبمی فیزیک با این ماده شیمیایی بیشتر آشنا شوید .
این ماده به شدت برای پوست و سایر بافت ها تحریک کننده است و به صورت موضعی برای بیماری های انگلی پوست و به عنوان ضدعفونی کننده دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

مراکز خرید و قیمت فروش بی سولفیت سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بی سولفیت سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بی سولفیت سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بی سولفیت سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بی سولفیت سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بی سولفیت سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

بی سولفیت سدیم در تصفیه آب میوه های تازه قبل از شروع تخمیر استفاده می شود و در دوزهای بالا به صورت محلول در آب برای ضد عفونی بطری ها و تجهیزات کاربرد دارد. این ماده برای کاهش برخی از اثرات منفی ذخیره سازی مانند اکسیداسیون و بد شدن طعم، به شراب اضافه می شود. در حال حاضر بحث هایی در این رابطه وجود دارد که این ماده باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در افراد می شود.

بی سولفیت سدیم جیست ؟
بی سولفیت سدیم جیست ؟

کاربرد بی سولفیت سدیم در صنایع غذایی

بی سولفیت سدیم محصولی بسیار با ارزش و همه کاره است که در فرآیند تولید شراب چندین نقش اساسی دارد و تقریباً بدون استثنا در کلیه شراب های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

بی سولفیت سدیم به دلیل ظرفیت آنتی اکسیدانی آن در حفظ مواد غذایی، در تهیه مواد غذایی پخته شده، شراب، میوه های خشک و مربا استفاده می شود. همچنین از آن به عنوان یک عامل کاهش دهنده در تولید کوکی ها و کراکرها استفاده می کنند. این ماده به تجزیه ماتریس گلوتن موجود در کراکرها کمک کرده و خمیر را شل و پایدار می کند تا احتمال پاره شدن آن زیر غلتک ها کمتر شود.

این ماده در کنسروهای میوه میکروب ها را می کشد و از قهوه ای شدن آنها جلوگیری می کند و جهت حفظ طراوت بصری سبزی ها به سبزیجات برگ سبز اضافه می شود. بی سولفیت سدیم هنگام افزودن به آب، گاز دی اکسید گوگرد را آزاد می کند و تقریباً ۲۴ ساعت قبل از تخمیر وقتی به شراب اضافه می شود مخمرها، قارچ ها و باکتری ها را می کشد.

هنگام استفاده از این ماده باید احتیاط کرد چون برخی افراد نسبت به این ماده حساسیت نشان می دهند. از طرفی سولفیت ها ممکن است پس از پخت، طعم ناخوشایندی در محصول نهایی بوجود بیاورند بنابراین در صورت استفاده بیش از ppm 10 باید بر روی برچسب محصول درج شود.

شایان ذکر است که این ترکیب شیمیایی منبع مهمی از ویتامین B1 است که به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.
گاز سولفور آزاد شده از این ماده به عنوان ضدعفونی کننده عمل کرده و باکتریها، میکروب ها و میکروارگانیسم های مضر موجود در مواد غذایی را از بین می برد.

محلول بی سولفیت سدیم برای دکلراسیون فاضلاب شهری، کاغذ و خمیر کاغذ و در تصفیه خانه های نساجی کاربرد دارد. این ماده برای اکسیژن زدایی، تصفیه آب دیگ های بخار، نگهدارنده در فرآیند عکاسی، دسولفوراسیون گاز دودکش ها و به عنوان یک کاهش دهنده ملایم در سنتز آلی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به راحتی مقادیر اضافی برم، ید، استرهای اسمات، تری اکسید کروم و پرمنگنات پتاسیم را از محلول حذف می کند.

کاربرد متابی سولفیت سدیم

متابی سولفیت سدیم به عنوان یک عامل نگهدارنده و یک ماده جامد کریستالی در سنتز مواد شیمیایی و در صنعت مواد شوینده در محصولات پاک کننده، شوینده ها و صابون ها به کار برده می شود. این محصول به عنوان یک عامل ضد خورندگی در صنعت تولید نفت و گاز و به عنوان یک عامل سفید کننده در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی در تولید کرم های نارگیل استفاده می شود. همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در صنعت داروسازی به کار برده می شود.

متا بی سولفیت سدیم در تصفیه آب

متا بی سولفیت سدیم در تصفیه آب به عنوان یک ماده آنتی باکتریال و برای پاک کردن رسوبات از لوله های دستگاه آب آشامیدنی به کار برده می شود. همچنین کمک می کند کلر مازاد استفاده شده در صنعت تصفیه نیز کاهش پیدا کند. این ماده همچنین O3 را جذب می کند و اکسیژن موجود در آب را نیز برای کاربردهای خاص کاهش می دهد. در تصفیه آب دو ماده اکسید کننده یعنی کلر و ازون نیز توسط این ماده قبل از فرایند اسمز معکوس به راحتی حذف می شوند.

متابی سولفیت سدیم در میوه خشک

متابی سولفیت سدیم در میوه خشک کمک می کند که خواص و طعم و ظاهر میوه ها حفظ شود و از اکسید شدن آنها جلوگیری می کند. در نتیجه میوه هایی مانند زردآلو، سیب و گلابی که رنگ روشنی دارند با استفاده از این ماده ظاهر خود را حفظ می کنند و تغییر رنگی در آنها ایجاد نمی شود. البته استفاده از این ماده باید در اندازه و دوز مشخص استفاده شود زیرا در صورت استفاده بیش از اندازه می تواند حالت خمیری ایجاد کند.

روش تولید متا بی سولفیت سدیم

متا بی سولفیت سدیم از طریق فرایند تبلور از یک محلول اشباع شده هیدروکسید سدیم به همراه SO2 تولید می شود که هیدروژن نیز با عبور از این محلول کمک می کند هوا از این واکنش خارج شود. این ترکیب همچنین می تواند از طریق یک محلول اشباع شده از کربنات سدیم و SO2 نیز تولید شود. این محصول به صورت یک پودر کریستالی و یک عامل نگهدارنده در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی برای تثبیت مواد تشکیل دهنده به کار برده می شود.

متابی سولفیت سدیم در سرکه

متابی سولفیت سدیم به عنوان یک عامل تثبیت کننده و به عنوان یک ماده پرکاربرد در گرید خوراکی تولید شده است که در صنعت غذا به کار برده می شود. این ماده می تواند به طور موثری با داشتن ویژگی های خود از فاسد شدن محصولات و مواد غذایی مانند آب میوه ها، سرکه و آبلیمو و همچنین میوه های خشک و غذاهای دریایی جلوگیری کند. این محصول به صورت یک پودر کریستالی به سرعت رطوبت را جذب می کند و اکسیده می شود بنابراین بهتر است در ظرف درب بسته نگهداری شود.

میزان مصرف متابی سولفیت سدیم

میزان مصرف متابی سولفیت سدیم به عنوان یک ماده خوراکی ایمن براساس یک دوز مشخص به کار برده می شودو مصرف کم یا بیش از اندازه مشخص شده می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. این ماده به عنوان یک عامل نگهدارنده و آنتی باکتریال در محصولات غذایی استفاده می شود. میزان دوز در نظر گرفته شده برای انسان به ازای هر کیلوگرم وزن حدود ۰.۷ گرم تعیین شده است. این مقدار در بدن انسان باعث ایجاد واکنش آلرژیک و عوارض خاصی نخواهد شد و به عنوان افزودنی مجاز به وسیله سازمان غذا و دارو تایید شده است.

متا بی سولفیت سدیم خوراکی

متا بی سولفیت سدیم خوراکی به عنوان یک عامل تثبیت کننده و افزایش ماندگاری از رشد میکروارگانیسم های مضر در غذاها جلوگیری می کند. همچنین کمک می کند که با گذشت زمان این مواد تازگی و طراوات خود را ازدست ندهند. به همین دلیل در کمپوت و کنسروهای میوه و سبزیجات به کار برده می شود. از این ماده همچنین در بیسکوییت های رژیمی، سس ها و مواد فرآوری شده و برخی از غذاهای دریایی نیز به صورت ایمن و در دوز مشخص استفاده می شود.

فروش بی سولفیت سدیم

بی سولفیت سدیم به عنوان یک ماده غیرآلی شناخته می شود که بویی شبیه بوی سولفور را از خود منتشر می کند. این ماده در گریدهای مختلفی تولید می شود و برای استفاده در صنایع مختلف به فروش می رسد. این ماده در صنعت کاغذسازی و صنعت نساجی به عنوان عامل سفید کننده در الیاف ها و خمیرکاغذ به کار برده می شود. علاوه بر این نیز در چرم سازی باعث بالا بردن کیفیت چرم و عامل نگهدارنده از ترک خوردن چرم جلوگیری می کند.

عوارض و خطرات بی سولفیت سدیم

هنگام استفاده از این ماده مراقب باشید زیرا باعث تحریک دستگاه تنفسی، گلو و بینی خواهد شد و آنرا در محل خشک و خنک و با تهویه مناسب نگهداری کنید. در صورت تماس با چشم ها ابتدا ماده اولیه را از روی صورت پاک کرده و سپس چشم ها را آب فراوان شستشو دهید. در صورت تماس با پوست ابتدا لباس های آلوده را عوض کرده و محل را با مقدار فراوان آب حداقل به مدت ۶۰ دقیقه شسشتو دهید.

 

خرید بی سولفیت سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بی سولفیت سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بی سولفیت سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بی سولفیت سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بی سولفیت سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا