Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن

همستر ها حیوانات کوچک، دوست داشتنی، زیبا و پر عشقی هستند که رابطه بسیار گرم و صمیمی با صاحبانشان دارند. این حیوانات مانند جغد کل شب را بیدار می مانند و بیشتر در طول روز می خوابند، که به این دلیل انتخاب مناسبی برای کسانی هستند که وقت زیادی را در خانه نمی گذارانند و شاغل هستند. این جوندگان انرژی زیادی دارند، دوست دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند و بازیگوش و باهوش هستند. انواع مختلفی از همستر ها وجود دارد که تفاوت های جزئی با هم دارند و ویژگی های مشترکشان بیشتر است.

در مقالات سودمند نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات جامعی درباره نژاد های مختلف حیوانات خانگی از جمله نژاد های محبوب سگ ها مثل نژاد کانگل، سنت برنارد، جک راسل تریر، آلاسکن مالاموت، بیچون فرایز، چاوچاو، پیت بول، بولداگ، آکیتا، پامرانین، روتوایلر، چی هواهوا، پودل و ژرمن شپرد بیابید. در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک نیز می خواهیم درباره ویژگی های ظاهری، تغذیه، محل نگهداری و قیمت خرید و فروش انواع همستر ها توضیح بدهیم.

انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن
انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن

ویژگی های ظاهری انواع همستر

انواع مختلف همستر ها اندازه های مختلفی دارد، همستر سوری حدود ۶ تا ۸ اینچ قد دارد، همستر روسی کوتوله زمستانی سفید حدود ۳.۵ تا ۴ اینچ هستند، قد همستر های چینی حدود ۴ اینچ است و همستر های روبوروسکی به اندازه ۲ اینچ هستند.

محل زندگی انواع همستر ها

از آن جایی که همستر های وحشی در مکان های بزرگ و وسیع مثل بیابان ها زندگی می کنند، اگر می خواهید همستری را به سرپرستی بگیرید، حتما مکان فراخ و خوبی یا قفس و چرخ های گردان را فراهم کنید. خانه های پلاستیک مخصوص، آکواریوم یا قفس های سیمی که روی پایه پلاستیکی سوار شده اند و تهویه مناسبی دارند نیز می توانند انتخاب مناسبی برای همستر شما باشند. این حیوانات می توانند خیلی راحت از داخل قفس های چوبی فرار کنند به همین دلیل هم این قفس ها انتخاب مناسبی برای نگهداریشان نیست. خانه همستر ها بهتر است خیلی بزرگ نباشد و باید دارای مکان های جدا برای غذا، ورزش و استراحت آن ها باشد. قفس همستر ها و ملحفه هایشان را زود به زود و حداقل هفته ای یک بار با شوینده های ملایم و آب گرم بشویید و سپس خشک کنید.

انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن
انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن

بیماری ها و سلامت انواع همستر

از آنجایی که همستر ها اندازه کوچکی دارند، باید مراقب باشیم تا بیمار نشوند، چرا که بیماری در آن ها خیلی زود به وضعیت حاد می رسد. این جوندگان در کل سالم هستند و خیلی بیمار نمی شوند ولی در ادامه به بعضی از بیماری هایی که در آن ها شایع است می پردازیم.

یبوست

اگر دیدید همسترتان ظاهر خشنی دارد، احتمالا به یبوست مبتلا شده است که برای درمان آن بهتر است در رژیم غذایی حیوان، غذاهایی که فیبر بالایی دارند را اضافه کنید و اگر این عارضه درمان نشد حتما آن را پیش دامپزشک ببرید.

اسهال

اگر به همسترتان بیش از مقدار لازم غذا هایی با رنگ سبز بدهید، دچار اسهال می شود که از طریق حذف غذاهای سبزی که فیبر زیادی دارند، باید برنامه آن را به حالت تعادل برسانید و به جای آن غذاهای مقوی به او بدهید.

انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن
انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن

مراقبت از انواع همستر

همستر ها موجودات حساسی هستند که نیاز به توجه زیادی دارند، به طوری که اگر به آن ها محبت نکنید می توانند رفتار های بد و خشونت آمیزی از خودشان نشان دهند که در این صورت برای نزدیکی به آن ها از تشویقی یا بسته های غذایی استفاده کنید و کم کم اعتماد آن ها را جلب کنید. اگر خواستید همستر را بلند کنید، هیچ گاه به بدن یا گردنش چنگ نزنید، چرا که ناخواسته فشار زیادی به سر آن وارد می کنید که می تواند بسیار خطرناک باشد. اگر وقتی می خواهید همسترتان را بردارید می ترسد یا حالت تهاجمی به خودش می گیرد، بهتر است برای بلند کردن او از یک لیوان کوچک کمک بگیرید.

فعالیت و ورزش

همستر ها باید هر روز ورزش و فعالیت کافی را داشته باشند و آن ها علاقه زیادی به بازی کردن و دویدن دارند. چرخ بازی وسیله مورد علاقه این جوندگان است ولی همواره دقت کنید که این چرخ را متناسب با اندازه حیوان انتخاب کنید، البته این چرخ را به مدت چند ساعت درون قفس قرار دهید چون فعالیت و ورزش بیش از حد برای حیوان ضرر دارد. طناب سیزال هم برای ای حیوانات انتخاب مناسبی است چرا که دوست دارند بالا و پایین بروند. شما می توانید تحت عنوان یک حیاط ورزشی با رول های دستمال توالت یا چوب های کارتن مسیر هایی را درست کنید. قایم شدن و بالا رفتن از کارهای مورد علاقه این همستر ها است که وسیله های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن
انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن

انواع همستر ها

همستر کوتوله روسی

اندازه این همستر ها ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر است و بدنشان شفاف، گرد و چاق است. این حیوانات در مناطق نیمه بیابانی آسیای مرکزی، علفزار های شمال چین و مغولستان، صحرا ها و جلگه ها زندگی می کنند. در این گونه همستر های نر از ماده بزرگتر هستند. این حیوانات به راحتی با سایر همستر ها ارتباط برقرار می کنند و کاملا اجتماعی هستند. همستر های کوتوله روسی حداکثر تا دو سال عمر می کنند و حوصله زیادی ندارد. این حیوانات وقتی می ترسند گاز می گیرند و از آن جایی که اندازه کوچکی دارند، انتخاب مناسبی برای خانه هایی که کودک دارند هستند. بدن این گونه از همستر ها ارتجاعی و منعطف است و پاهای پشمالویی دارند.

همستر روبورفسکی

محل اقامت این همستر ها شمال چین و قسمت های شرقی و غربی مغولستان است. روبورفسکی ها کوچکترین نژاد های همستر هستند که ترسو هستند و رام کردنشان کار سختی است. به همین دلیل هم این همستر ها انتخاب مناسبی برای نگهداری در خانه نیستند. این حیوانات بین زیباترین انواع همستر ها قرار می گیرند و به رنگ طلایی- نارنجی با چشم هایی سیاه و ابروهای سفید هستند. طول عمر آن ها معمولا حدود ۳ سال است و رابطه خوبی با سایر نژاد های همستر دارند.

همستر سوری یا طلایی

این همستر ها به رنگ طلایی روشن هستند و معمولا تحت عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند. رنگ و اندازه این حیوانات تغییر می کند و مدل مو بلند سوری با نام همستر خرسی عروسکی و همستر مو بلند مشکی با نام خرسی سیاه اروپایی نیز خوانده می شود.

انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن
انواع همستر و قیمت خرید و فروش آن

همستر دو رگه

از ترکیب دو نژاد همستر کوتوله سفید زمستانی روسی با همستر کوتوله روسی کمپبل همستر های دو رگه به وجود می آیند. از آنجایی که تولد فرزند دو رگه برای همستر مادر کار سختی است، معمولا اصلاح نژاد در این جانداران انجام نمی شود.

همستر کوتوله سفید روسی

این همستر ها تقریبا به طول ۸ تا ۱۰ سانتی متر هستند و نسبت به سایر گونه ها کوچکتر اند. ظاهر این همستر ها به شکل تخم مرغ است، نوار های واضح تیره و روشنی روی پشتش دارد و ستون فقراتشان انحنایی به سمت عقب دارد.

همستر اروپایی

این همستر ها اگر نر باشند حدود ۳۲ سانتی متر و اگر ماده باشند حدود ۲۵ سانتی متر طول دارند. همستر های اروپایی جزو بزرگترین نژاد های همستر ها هستند و شناگران حاذقی هستند. این همستر ها در حاشیه رودخانه ها، نواحی مرکزی و شرقی روسیه و اروپا، جلگه ها و علفزار ها زندگی می کنند و به وسیله متورم شدن به راحتی روی آب شناور می مانند. از آنجایی که همستر های اروپایی کمی تندخو و خشن هستند، نمی توانند حیوانات خانگی خوبی باشند و بیشتر در آزمایشگاه ها و تحقیقات پزشکی استفاده می شوند. این نژاد معمولا ۸ سال عمر می کند و رنگ بدنش قهوه ای روشن است، شکمی سیاه دارد و پهلو هایش روشن اند.

همستر رومانی

همستر های رومانی شباهت زیادی به همستر های روسی دارند و در بلغارستان، شمال روسیه و جنگل ها و علفزار های رومانی یافته می شوند. رنگ این حیوانات قهوه ای است و شکم سفیدی دارند. همستر های رومانی به طور حرفه ای سوراخ های زیر زمینی حفر می کنند و تولید مثلشان در فصل بهار و تابستان است . از این همستر ها در تحقیقات پزشکی استفاده می کنند و قدشان به اندازه ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است.

همستر چینی

خواستگاه همستر های چینی شمال چین و مغولستان است و شباهت بسیار زیادی از لحاظ ژنتیکی به موش دارند. این همستر ها ترسو هستند و گونه های ماده آن ها در فصل جفت گیری رفتار های تند و پرخاشگرانه ها نسبت به ماده ها از خودشان نشان می دهند. رنگ بدن این حیوانات قهوه ای تیره است و رگه هایی تیره ای روی آن دیده می شود. همستر چینی چشمان سیاه و گوش های خاکستری دارد، اجتماعی است و حداکثر می تواند تا ۳ سال عمر کند.

قیمت خرید و فروش انواع همستر

با توجه به سن، نوع و وضعیت سلامتی، قیمت خرید و فروش انواع همستر ها با یکدیگر متفاوت است و با توجه به نرخ بازار تعیین می شود. اگر می خواهید یک همستر بخرید، بهتر است آن را از فروشگاه های مطمئن یا سایت های فروش معتبر تهیه کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: آشنایی کامل با طوطی کاکادو تاج زرد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا