Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیرنگ و رزینصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم | کاربرد ادتا ۲ و ۴ سدیم

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ادتا ۲ و ۴ سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ادتا ۲ و ۴ سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ادتا ۲ و ۴ سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ادتا ۲ و ۴ سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ادتا ۲ و ۴ سدیم به روزرسانی می‌شود.

ادتا (EDTA) یا اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یک ماده بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است و بیشتر به عنوان شلاته کننده مورد استفاده قرار می گیرد. ادتا به صورت ۲ و ۴ سدیم موجود است که کاربرد آنها در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک شرح داده می شود.

ادتا یک ماده شیمیایی است که اولین بار در سال ۱۹۳۵ توسط فردیناند مانز شناخته شد و در حال حاضر برای مقاصد صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب یک آمینوپلی کربوکسیلیک اسید جامد، بی رنگ و محلول در آب است. ادتا باز کنژوگه اتیلن دی آمین تترااستات است که کاربرد پذیری آن به دلیل نقشی است که به عنوان لیگاند و شلاتور برای جداسازی یونهای Ca2 + و Fe3 + بازی می کند.

پس از اتصال EDTA به یک مجموعه فلزی، یون های فلزی در محلول باقی می مانند اما واکنش پذیری کمتری دارند. این ترکیب به صورت چندین نمک تولید می شود که مهمترین آنها ادتا دی سدیم، دی سدیم کلسیم و تترا سدیم هستند. ادتا دی سدیم یک عامل شلاتور است که قادر به حذف فلزات سنگینی مانند سرب یا جیوه از خون است.

مراکز خرید و قیمت فروش ادتا ۲ و ۴ سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ادتا ۲ و ۴ سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ادتا ۲ و ۴ سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ادتا ۲ و ۴ سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ادتا ۲ و ۴ سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب برای پایین آمدن سطح کلسیم خون و همچنین کنترل اختلالات ریتم قلبی ناشی از داروهای قلب به نام دیجیتالیس (دیگوکسین، لانوکسین) استفاده می شود.

در صنعت نساجی EDTA مانع از تاثیر ناخالصی ها بر محصولات رنگ شده می شود. در صنعت خمیر کاغذ و کاغذسازی این ترکیب مانع از توانایی یونهای فلزی خصوصا Mn2 + از کاتالیز کردن نامتناسب پراکسید هیدروژن می شود که در سفید کننده بدون کلر استفاده می شود.

به روش مشابه، EDTA به عنوان ماده نگهدارنده یا تثبیت کننده برای جلوگیری از تجزیه اکسیداتیو کاتالیزوری که توسط یون های فلزی کاتالیز می شود، به بعضی از مواد غذایی اضافه می شود.

در نوشابه های حاوی اسید اسکوربیک و بنزوات سدیم، EDTA تشکیل بنزن (یک سرطان زا) را کاهش می دهد.

ادتا ۲ سدیم

 

ادتا ۲ سدیم (اتیلن دی آمین تترااستیک اسید دی سدیم) یک ماده شلات ساز است که برای جداسازی و کاهش واکنش یون های فلزی که ممکن است در بسیاری از محصولات صنعتی و مراقبت شخصی وجود داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.

از EDTA 2Na در پاک کننده ها، مواد شوینده، کودها، محلول های ساخت فیلم رنگی، پاک کننده ها و اصلاح کننده pH استفاده می شود. این ترکیب همچنین در واکنش ردوکس برای پلیمریزاسیون لاستیک بوتیل بنزن به عنوان بخشی از فعال کننده جهت کنترل سرعت پلیمریزاسیون استفاده می شود.

این ترکیب در لوازم آرایشی برای افزایش اثربخشی و بهبود پایداری صابون های جامد و شوینده های حمام استفاده می شود. کرم ها، روغن ها، محصولات مراقبت از مو و بسیاری از فرمول های مراقبت شخصی برای اهداف مختلف از این ترکیب استفاده می کنند. متاسفانه این ترکیب به سختی دچار تجزیه زیستی می شود و رهاسازی آن در آب خطرناک است.

آشنایی با کاربردهای ادتا ۲ و ۴ سدیم
آشنایی با کاربردهای ادتا ۲ و ۴ سدیم

ادتا ۴ سدیم

 

ادتا ۴ سدیم (اتیلن دی آمین تترااستیک اسید چهار سدیم) یک ماده محلول در آب است که به عنوان شلاتور مورد استفاده قرار می گیرد و با اتصال به یون های معدنی خاص آنها را غیرفعال می کند.

این ماده شیمیایی از این طریق می تواند از خراب شدن محصولات آرایشی و بهداشتی جلوگیری کند، زیرا رشد قارچ و سایر میکروارگانیسم ها را متوقف می کند.

Na4 EDTA همچنین به حفظ شفافیت، محافظت از ترکیبات رایحه بخش و جلوگیری از خراب شدن محصولات کمک می کند. یکی از اصلی ترین کاربردهای این ترکیب کمک به محصولات مراقبت شخصی برای بهتر عمل کردن در آب سخت است.

ادتا ۴ سدیم در مرطوب کننده ها، محصولات مراقبت از پوست و پاک کننده ها، صابون های حمام، شامپوها و نرم کننده ها، رنگ مو، اکسیدان و بسیاری از محصولات بکار می رود. این ترکیب همچنین در غذاهای بسته بندی شده، ویتامین ها و غذای کودک مورد استفاده قرار می گیرد.

گفته می شود کاربرد این ترکیب در مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی بی خطر است زیرا این ماده به خوبی جذب پوست نمی شود. اما مواردی در رابطه با حساسیت زایی آن در برخی افراد گزارش شده است. این ماده یک تحریک کننده قوی برای چشم است و تخریب آهسته آن می تواند برای محیط زیست خطرناک باشد.

فروش ادتا ۲ سدیم

فروش ادتا ۲ سدیم به عنوان یک ماده کیلیت ساز که می تواند با کاتیون های فلزی پیوند برقرار کند و آنها را به دام بیندازد و همچنین به منظور خالص سازی محلول ها در آزمایشگاه انجام می گیرد. این ماده به عنوان یک باز مزدوج می تواند قدرت انحلال رسوبات آهکی را افزایش دهد. این محصول در صنایع مختلفی مانند صنایع پزشکی و داروسازی، صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و در صنعت کاغذ در فرایند تهیه خمیر کاغذ به کار می رود.

فروش ادتا ۴ سدیم

فروش ادتا ۴ سدیم به دو شکل جامد و هیدراته و در اندازه های مختلف توسط تولیدکنندگان این محصول صورت می گیرد. این ماده قابلیت انحلال در آب را دارد و به عنوان عامل کاهنده در صنعت تصفیه آب از طریق اتصال به یون های منیزیم و کلسیم سختی آب را کاهش می دهد. علاوه بر این بطور گسترده ای در صنعت مواد شوینده نیز به دلیل قابلیت رسوب دادن یون های فلزی استفاده می شود.

دی سدیم ادتا

دی سدیم ادتا محصولی جامد و کریستالی و محلول در آب است که به عنوان یک ماده پرکاربرد در بسیاری از صنایع استفاده می شود. به عنوان مثال این ماده در صنعت شوینده ها به عنوان یک ماده تثبیت کننده و بالا برنده پایداری شوینده ها و همچنین اثربخشی بیشتر این محصولات به کار برده می شود. علاوه بر این در صنایع شیمیایی در سیستم های بازسازی به عنوان حمل کننده فلزات و در صنعت نساجی برای خالص سازی رنگ ها استفاده می شود.

ادتا چیست

ادتا به عنوان یک اسید پلی پروتیک به سه روش مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. این ماده به عنوان یک ماده سمی در نظر گرفته نشده است اما مصرف بیش از حد آن می تواند مشکلات سلامتی خطرناک و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد. بیشترین استفاده از این محصول در صنعت پزشکی است که در بیماران مبتلا به آگلوتینین به عنوان یک ماده ضد انعقاد از جمع شدن پلاکت ها جلوگیری می کند. همچنین برای درمان مسمومیت های ناشی از فلزات سنگین نیز به کار برده می شود.

قیمت ادتا

ادتا به عنوان یک محصول پرکاربرد در ترکیب با سدیم به فروش می رسد و بر اساس برند و وزن بسته بندی قیمت گذاری می شود. روش تولید این محصول به این صورت است که ابتدا ادتا به صورت ترکیب با نمک سدیم تولید می شود و پس از انجام پردازش به فرم اسیدی تبدیل می شود. از کاربردهای این ماده می توان به استفاده در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی اشاره کرد که موجب می شود مقاومت بالایی در برابر مولکول های هوا از خود نشان دهند.

خرید ادتا

خرید ادتا معمولا به صورت نمک انجام می گیرد که کاملا بدون بو و کریستالی است. این محصول در صنایع غذایی به عنوان ماده ایمن استفاده می شود. در صنعت غذا از این ماده به دلیل طعم شور و به عنوان عامل جلوگیری از اکسیداسیون ترکیبات موجود در مواد غذایی استفاده می شود. زیرا می تواند از واکنش فلزات موجود در مواد اولیه محصولات که می تواند باعث ایجاد تغییر در رنگ و طعم غذا شود، جلوگیری کند.

تولید کننده edta

با توجه به کاربردهای این محصول تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید محصول کرده اند که با توجه به ویژگی خاص در صنایع مختلف به کار برده می شود. یکی از کاربردهای این محصول استفاده از آن در صنعت پزشکی است که اغلب برای افرادی که دچار مسمومیت به وسیله فلزات سنگین شده اند این ماده تجویز می شود. Edta در صنعت پزشکی در روشی که به آن کلاته درمانی می گویند به صورت وریدی تزریق می شود و یون های مضر درون خون بیمار را احاطه و سپس از طریق ادرار دفع می کند.

کاربرد ادتا در شوینده

ادتا به عنوان ماده ای که به اشکال دو یا چهار سدیمی وجود دارد، می تواند به راحتی به یون های فلزی متصل شود و به همین دلیل در صنعت شوینده استفاده می شود. کاربرد این ماده در شوینده ها و پاک کننده هایی است که در آب های سخت کارایی ندارند. آب های سخت معمولا حاوی مقادیر بالایی از یون های فلزی کلسیم و منیزیم هستند که باعث می شوند محصولات شوینده کارایی ضعیفی داشته باشند. اما ادتا با جداسازی این یون های فلزی باعث می شود قدرت کف کنندگی و پاک کنندگی این محصولات افزایش یابد.

تولید ادتا در ایران

تولید ادتا ایران باعث شده است که این ماده با کیفیت مناسبی وارد بازار شود و واردات این محصول کاهش یابد. زیرا تولید کنندگان ایرانی نیاز مصرف کنندگان داخلی را به خوبی برآورده کرده اند. ادتا در صنعت پزشکی مانند دندانپزشکی کاربرد فراوانی دارد زیرا این ماده با تشکیل کلیت، کلسیم موجود در بافت های نرم و دیواره دندان را از بین می برد و در نتیجه می تواند در هنگام عصبی کشی نیز برای حذف ریشه دندان کمک کند. علاوه بر این به دلیل داشتن خواص آنتی باکتریال نیز به عنوان ضدعفونی کننده دندان اثربخشی مطلوبی دارد.

خرید edta صنعتی

خرید edta صنعتی به منظور استفاده در صنایع مختلف انجام می شود زیرا کاربردهای فراوانی دارد. این محصول به عنوان یک عامل از بین برنده یون های سختی آب که باعث رسوب گذاری نیز می شوند در تصفیه آب و فاضلاب استفاده می شود. همچنین در صنعت نساجی برای خالص سازی و جلوگیری از تاثیر یون های فلزی برای تغییر رنگ پارچه ها به کار برده می شود.

علاوه بر این در صنعت غذا نیز به عنوان یک نمک مجاز از واکنش های یون های فلزی که می توانند باعث تغییر رنگ محصول نهایی شوند، جلوگیری می کند.

قیمت ادتا ۲ سدیم

قیمت ادتا ۲ سدیم با توجه به نوسانات بازار تعیین می شود و به صورت روزانه و آنلاین اطلاع رسانی می شود. این ماده در صنعت تولید کاغذ و چوب برای خنثی کردن یون فلزی که تاثیر مخربی در تولید کاغذ دارند، به کار برده می شود و می تواند نقش موثری در کیفیت تولید این محصول داشته باشد. علاوه بر این در صنعت سیمان نیز برای ترکیب بهتر آهک و اکسید منیزیم به کار برده می شود. همچنین در کشاورزی نیز برای انحلال یون های فلزات و نگه داشتن PH مناسب خاک استفاده می شود.

دی سدیم ادتا برای پوست

دی سدیم ادتا به عنوان یک عامل تثبیت کننده در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مانند پاک کننده ها و صابون ها به کار می رود. زیرا می تواند کمک می کند این محصولات پایدارتر شوند و همچنین اثربخشی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این استفاده از دی سدیم ادتا از فاسد شدن این محصولات و همچنین رشد میکروارگانیسم های مضرمانند قارچ ها در این محصولات جلوگیری کرده و ماندگاری و طول عمر مفید آنها را افزایش می دهد. ولی بهتر است قبل از استفاده از این محصولات تست حساسیت انجام دهید.

دی سدیم ادتا

دی سدیم ادتا که به عنوان عامل متصل کننده یون های فلزی و حذف آنها شناخته می شود دارای خواصی مانند تثبیت کنندگی و بالا بردن مدت زمان ذخیره سازی نیز می باشد. این ترکیب به صورت یک ماده بی بو و بی رنگ در اندازه های مختلفی به بازار عرضه می شود. این ماده در صنعت دارو سازی به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی استفاده می شود. زیرا می تواند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند و در نتیجه از ایجاد بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

عوارض و خطرات ادتا ۲ و ۴ سدیم

 

تماس EDTA با پوست و چشم ها باعث تحریک شده و فورا باید محل را با آب فراوان به مدت ۱۵ دقیقه شستشو دهید. این ترکیب باید در جای خنک و با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم نورخورشید انبار و ذخیره سازی شود زیرا در صورت شعله ور شدن گازهای سمی و تحریک کننده تنفس آزاد خواهد کرد.

 

خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ادتا ۲ و ۴ سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ادتا ۲ و ۴ سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا