Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

فواید فوق العاده مصرف شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا یکی از بهترین شامپوهای موجود در بازار است که می تواند ریزش موی خانم ها و آقایان را به راحتی برطرف کند. موها دارای یک چرخه رشد سه فازی هستند که زمان این چرخه بین ۲ تا ۶ سال متغیر است. عوامل مختلفی می‎توانند بر چرخه مو تاثیر بگذارد و با کوتاه شدن فاز اول و دوم و طولانی شدن فاز سوم، ریزش موی دائمی‎ یا در بهترین حالت ریزش موی موقت اتفاق می افتد.

اگر ریزش موی غیرطبیعی دارید (بیش از ۶۰ تار مو در روز)، بهتر است به سرعت به دنبال یک درمان و علت ریزش موی خود باشید. عواملی مانند بیماری های خود ایمنی، بیماری های هورمونی، وراثت، مشکلات روحی همراه با استرس شدید، بیماریهای مربوط به پوست سر و رژیم غذایی نامناسب می توانند به صورت مستقیم بر روی سلامت موهایتان تاثیر بگذارند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه شامپو فولیکا ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

بهترین شامپو ضد ریزش مو

در هنگام مواجه با ریزش مو متخصصان پوست معتقدند که باید شامپوی معمولی خود را با شامپوی مخصوص ضد ریزش مو تعویض کنید زیرا این نوع شامپوها حاوی عناصر مفید و مغذی هستند که علاوه بر کمک به مهار ریزش مو برای تقویت متابولیسم فولیکول مو نیز بسیار مفید هستند.

مواد موثر و مغذی موجود در شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو می ‌توانند باعث افزایش مقاومت موها و تقویت فولیکول های مو شوند، در نتیجه در کاهش ریزش مو نیز موثر خواهند بود.

یکی از این شامپوهای مناسب در این رابطه شامپو تقویت‎ کننده و ضد ریزش موی سر فولیکا است که برای جلوگیری از ریزش موی آقایان و خانم‎ ها تهیه شده است. این شامپو بر پایه مواد ضد ریزش مو و تحریک کننده رشد مو تولید شده است.

بنابراین با افزایش جریان خون در مویرگ های پوست سر و انتقال مواد مغذی مورد نیاز ضروری به فولیکول های مو موجب تقویت ریشه های مو شده و به این ترتیب از ریزش موی سر جلوگیری می کند. این شامپو همچنین با پاکسازی مو و پوست سر برای بسیاری از الگوهای ریزش موی خانم ‌ها و آقایان مفید است.

مواد موثره موجود در شامپو فولیکا

کافئین

این ماده با مهار آنزیم ۵- آلفا ردوکتاز که دلیل اصلی تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (هورمون مؤثر در ریزش مو) است باعث افزایش تارهای مو در مرحله رشد می ‎شود. همچنین استفاده مداوم ازاین شامپو باعث کاهش ریزش مو و ضخیم شدن تارهای مو نیز خواهد شد.

کینین

این ماده با تحریک و فعال سازی ریشه مو موجب افزایش رشد مو می‎ شود.

عصاره آرنیکا

این عصاره حاوی بسیاری از اسیدهای چرب مفید برای پوست سر است که با افزایش جریان خون در مویرگ های پوست سر به تغذیه و تقویت فولیکول‎های مو و در نتیجه سلامت تارهای مو کمک می کند.

سیلک پروتئین

این ماده مفید رشته های کراتین مو را تقویت می کند و با تغذیه و آبرسانی ساقه مو به تارهای مو لطافت و درخشندگی می‎ بخشد.

ویتامین های B

ویتامین‎های گروه B کمپلکس، ویتامین های بسیار ضروری و مهم برای رشد موها و سلامت پوست سر هستند که با تغذیه و تقویت فولیکول مو باعث تحریک رشد موها می‎شوند.

زینک سولفات

این ترکیب ترشح چربی پوست سر را تنظیم می کند و با تنظیم این چربی باعث سلامت پوست سر و افزایش رشد موها می شود.

فواید فوق العاده مصرف شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا
فواید فوق العاده مصرف شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

نحوه استفاده از شامپوی تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا

پوست سر و تارهای مو را با مقدار مناسبی از شامپوی ضد ريزش و تقويت‎ كننده موی سر فوليكا به آرامی و به خوبی ماساژ دهید و سپس موها را آبكشی کنید. شستشوی موها با این شامپوی مفید را برای مدتی به صورت روزانه ادامه دهید تا علائم ریزش موی شما کاهش پیدا کند. سپس می توانید استفاده از این شامپو را به هفته ای یکبار محدود کنید تا از خواص شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا همچنان بهره مند شوید.

شامپو ضد ریزش مو فولیکا خوبه؟

  • این شامپو از ریزش مو جلوگیری می کند و حتی می تواند رشد موها را دوباره تقویت کنید.
  • حاوی ترکیبی اختصاصی از مسدود کننده های قوی DHT است.
  • ثابت شده است که ریزش مو را به شدت کاهش می دهد.
  • حاوی کافئین و منتول است که پوست سر را طراوت می بخشد و رشد مو را تحریک می کند و در عین حال احساس خنکی دلپذیری ایجاد کند.
  • التهاب پوست سر را کاهش می دهد و می تواند سفیدی زودرس موها را معکوس کند و موها را تیره تر نشان دهد.

عوارض شامپو فولیکا

شامپو فولیکا فاقد SLS، پارابن، سولفات یا سایر مواد شیمیایی مضر است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

نکاتی برای انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو

نوع مو و پوست سر خود را مشخص کنید

مانند انواع پوست، انواع مو و پوست سر را می توان به معمولی، خشک، چرب و حساس تقسیم کرد. انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو بر اساس نوع مو و پوست سر بسیار مهم است. اگر پوست سرتان خشک است، به یک شامپو حاوی مرطوب کننده نیاز دارید.

از طرف دیگر، پوست سر چرب به شامپویی نیاز دارد که بتواند ترشح بیش از حد سبوم را تنظیم کند، در حالی که کسانی که پوست سر حساس دارند باید شامپوی ضد حساسیت انتخاب کنند. به همین دلیل شناخت نوع پوست سر بسیار مهم است زیرا نمی توانید از شامپویی که برای پوست سر چرب ساخته شده است، روی پوست سر خشک استفاده کنید.

اگر موهای زبر، وز یا مجعد دارید به دنبال شامپویی باشید که علاوه بر جلوگیری از ریزش مو توانایی حالت دادن به موهای شما را داشته باشد. اگر موهای بسیار نازکی دارید از شامپویی استفاده کنید که بسیارملایم است و ترکیبات خشن و شیمیایی سنگین ندارد. اگر موهای خشکی دارید، به دنبال موادی در شامپویتان باشید که موهایتان را مرطوب نگه دارد.

از مواد مضر اجتناب کنید

مواد شیمیایی و نگهدارنده های مضرممکن است ریزش مو را بدتر کرده و باعث تحریک پوست سر شوند. بهترین انتخاب شامپوهایی هستند که کف زیادی ایجاد نمی کنند و در نتیجه می توانند برای پوست سر شما بی خطرباشند.

از محصولات مو حاوی موادی مانند سدیم لوریل سولفات (SLS)، پارابن، پروپیلن گلیکول، دی اتانول آمین (DEA)، ایمیدازولیدینیل اوره، کلرید سدیم و اسانس های مصنوعی اجتناب کنید. متاسفانه امروزه اکثر شامپوهای موجود در بازار حاوی این مواد مضر هستند به همین دلیل حتی بدون مشکل ریزش مو، بسیاری از مردم به محصولات مراقبت از مو طبیعی روی می آورند.

به سطح pH شامپوی انتخابی خود دقت کنید

pH اسیدی پوست سر لایه نازکی از عرق است که با روغن یا سبوم روی پوست سر شما مخلوط شده است، pH این لایه ۴.۵ – ۵.۵ است. ماهیت اسیدی تارهای موی شما از رشد باکتری ها و قارچ ها بر روی مو و پوست سر جلوگیری می کند، این امر همچنین به سالم ماندن کوتیکول مو کمک می کند.

بنابراین بهترین شامپو برای ریزش مو، شامپویی است که سطح pH آن مشابه PH پوست سر و موی شما باشد یعنی PH 5.5. اگر از محصولی استفاده می کنید که سطح pH متفاوتی دارد، بهتر است بدانید این سطح pH متفاوت موجب ضعیف شدن فولیکول های مو و در نتیجه ریزش مو می شود. پس به دنبال شامپوهایی باشید که pH آنها نزدیک به پوست سر شما باشد تا آسیبی به مو یا پوست سر شما وارد نشود.

شامپو ضد ریزش مو فولیکا خوبه؟
شامپو ضد ریزش مو فولیکا خوبه؟

ترکیبات مفید موجود در شامپوی ضد ریزش مو

مانند هر تصمیم دیگری برای خرید، تحقیقاتی که قبل از خرید یک شامپوی مناسب انجام می دهید به شما کمک می کند تا بهترین محصول را با توجه به شرایط موهایتان خریداری کنید. در اینجا چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید آگاهانه خرید کنید.

درک مواد تشکیل دهنده فعال مانند جینسینگ، ویتامین E، اسیدهای آمینه و ویتامین های خانواده B و مواد مهار کننده DHT می تواند به شما در خرید یک محصول خوب کمک کند. در ادامه به خواص ترکیبات موجود در شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا اشاره شده است.

دی هیدروتستوسترون (DHT)

DHT (دی هیدروتستوسترون) یک هورمون آندروژنیک است که می تواند با اتصال به گیرنده های پوست سر و کوچک کردن فولیکول های مو باعث از بین رفتن فولیکول های مو و در نتیجه طاسی شود. بنابراین اگر می خواهید ریزش موی خودتان را متوقف کنید، بایدDHT را مهار کنید. وجود این مواد مهار کننده در شامپو ریزش مو از فولیکول های مو در برابر اثرات DHT محافظت می کنند که در نتیجه آسیب را محدود کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک یک ماده طبیعی است که در همه چیز از گردو گرفته تا پوست درخت بید یافت می شود. اسید سالیسیلیک ماده فعال رایج در درمان آکنه است اما به دلیل اثرات آن بر ریزش مو نیز شناخته شده است. به عنوان یک لایه بردار، اسید سالیسیلیک برای از بین بردن سبوم اضافی – ماده روغن مانندی که توسط غدد چربی در پوست سر شما ترشح می شود، نیز استفاده می شود . سبوم می تواند حاوی مقادیر زیادی دی هیدروتستوسترون باشد، هورمونی که مسئول طاسی الگوی مردانه است.

اسید سالیسیلیک مستقیما DHT را مهار نمی کند (مانند فیناستراید) یا مسیرهای DHT را به صورت موضعی مختل نمی کند (مانند کتوکونازول)، اما به عنوان یک ماده کاهش دهنده سطح سبوم برای جلوگیری از DHT اضافی فوق العاده است.همچنین به دلیل داشتن اثرات ضد قارچی به یک درمان پیشگیرانه مفید برای کرم حلقوی پوست سر و سایر بیماری های پوست سر، مانند درماتیت سبورئیک تبدیل شده است.

کتوکونازول

کتوکونازول یکی از رایج ترین مواد موثر در شامپوهای ریزش مو است. کتوکونازول که برای کنترل رشد قارچ و درمان عفونت های قارچی پوست طراحی شده است، به طور گسترده در شامپوها و داروها به عنوان وسیله ای برای کنترل شوره سر، بثورات پوستی و ریزش مو استفاده می شود.

یکی از بزرگترین مزایای کتوکونازول این است در مسیر تولید DHT اختلال ایجاد می کند. ارتباط بین کتوکونازول و DHT به اندازه داروهای ضد ریزش مو مانند فیناستراید قوی نیست، اما این ماده به طور فعال روی همان گیرنده هایی که مسئول طاسی هستند، تاثیر می گذارد. کتوکونازول همچنین اندازه و نسبت فولیکول های مو در مرحله آناژن (رشد) را بهبود می بخشد.

پیریتیون روی

پیریتیون روی یک مجموعه کمپلکس روی است که از تقسیم سلول های قارچی و باکتریایی جلوگیری می کند و آن را به یک عنصر مهم در درمان شوره سر و درماتیت سبورئیک تبدیل کرده است.

مطالعات نشان داده اند که پیریتیون روی مزایایی برای جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو دارد. شامپوهای حاوی پیریتیون روی باعث افزایش جزئی تعداد تار مو در مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک متوسط ​​می شود. اگرچه اثر پیریتیون روی بر روی ریزش مو بسیار کم به نظر می رسد، اما اثرات ضد شوره سر آن، این ماده را به یک عنصر قابل توجه تبدیل کرده است.

نحوه انتخاب بهترین شامپوی ریزش مو

شامپوهایی را انتخاب کنید که فاقد مواد شیمیایی مانند سولفات هستند. مواد تشکیل دهنده یک شامپو برای جلوگیری از ریزش مو باید شامل روغن های ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها باشد. شامپوی ریزش مویی را انتخاب کنید که مستقیما علت ریزش موی شما را هدف قرار دهد.

اگر دلیل ریزش موی شما رژیم غذایی نامناسب است بهتر است شامپویی را انتخاب کنید که مواد مغذی مورد نیاز موهای شما را تامین کند و گردش خون را در پوست سر شما افزایش دهد. اگر از علت واقعی ریزش موهایتان مطمئن نیستید شامپویی را انتخاب کنید که دلایل مختلف ریزش مو را برطرف کند.

اگر به مواد خاصی حساسیت دارید از یک شامپوی ضد حساسیت برای ریزش مو استفاده کنید و همیشه لیست مواد تشکیل دهنده هر شامپویی را که می خواهید خریداری کنید در رابطه با آلرژی های خود بررسی کنید.

از شامپوهایی که ریزش مو را برطرف نمی کنند اجتناب کنید، حتی اگر به عنوان شامپوهای تحریک کننده رشد مو به بازار عرضه شده اند زیرا این شامپوها معمولا دارای موادی هستند که فقط به عنوان حالت دهنده و یا نرم کننده برای موهایتان عمل می کنند.

عوارض شامپو فولیکا
عوارض شامپو فولیکا

چرا باید از شامپوی ضد ریزش مو فولیکا استفاده کنیم

برای تغذیه و احیای پوست سر شما عالی است

موهای سالم روی پوست سر سالم رشد می کنند. زمانی که با ریزش موها دست و پنجه نرم می کنید، باید به سرعت دنبال درمان آن باشید یکی از راحت ترین راه حل ها استفاده از شامپوی ضد ریزش مو است که پوست سر شما تمیز نگه می دارد و باعث سلامت فولیکول های مو شده و به رشد مو نیز کمک می کند.

این روزها یک شامپوی ضد ریزش مو مانند فولیکا فقط برای حل مشکلات ریزش مو استفاده نمی شود بلکه این شامپو حاوی مواد مغذی است که می تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کرده و ریزش مو را نیز کاهش می دهد.

بهترین شامپو تقویت کننده مو

دلیلی که شامپوهای ضد ریزش مو مانند فولیکا را منحصر به فرد می کند فرمولاسیون خاص آنهاست. بیشتر آنها حاوی مواد بسیار مفید و مغذی پوست سر مانند قهوه و تورین هستند که به صورت یک ترکیب بسیار قوی در کنار هم عمل می‌کنند و روند ریزش مو را کاهش می دهند.

بنابراین هر وقت که به ذهنتان خطور می کند «چگونه ریزش مو را متوقف کنم؟» در این مورد، مراجعه به پزشک لزوما تنها راه حل موجود نیست بلکه استفاده از یک شامپوی مغذی ریزش مو مانند شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا می تواند ریزش مو را نسبتا کاهش دهد و نگرانی شما را برای همیشه پایان دهد.

تقویت مو و حمایت از رشد مو

بهتراست بدانیم شامپوی ضد ریزش مو روند ریزش مو را معکوس نمی کند، این شامپو به بهبود کیفیت موهای سر و وضعیت پوست سر کمک می کند. اگر برای یک دوره به صورت مداوم از محصولات مناسب برای ضد ریزش مو مانند فولیکا استفاده کنید، این شامپو با کمک به تقویت فولیکول های مو و در نتیجه حمایت از رشد مو، به سلامت پوست سر شما کمک فراوانی خواهد کرد.

کمک می کند تا موها پرپشت تر به نظر برسند

همه ما خواهان موهایی پرپشت و خوش حالت هستیم. بنابراین اگر ریزش مو را تجربه می ‌کنید، ممکن است متوجه شوید که موهایتان نازک ‌تر و کمتر به نظر می ‌رسند. خبر خوب این است که شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا می تواند موهای شما را پرپشت تر و ضخیم تر نشان دهد، فقط کافیست که به طور مداوم از این شامپو استفاده کنید.

استفاده از آن راحت است

اگر هدف شما جلوگیری از ریزش مو است، استفاده از شامپوی ضد ریزش و تقویت کننده فولیکا به صورت روتین بهترین نقطه برای شروع است. مانند هر شامپوی دیگری، شامپوی ریزش مو فولیکا در دسترس است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شامپو را روی پوست سر خود بمالید، به آرامی آن را ماساژ دهید و کاملا بشویید.

موهای درخشانی را به شما می دهد که آرزویش را داشتید

گاهی اوقات، مشکلات ریزش مو به تنهایی ایجاد نمی شود بلکه به دلیل استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده حرارتی ایجاد می شود. بنابراین ممکن است در انتخاب بین شامپوی ترمیم کننده مو یا شامپوی ریزش مو سردرگم باشید.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو فولیکا می تواند هر دو کار را انجام می دهد. شامپوهای ریزش مو از مواد غنی ‌کننده‌ای مانند ویتامین‌ ها تشکیل شده ‌اند که ریشه‌های موی شما را تقویت می ‌کنند و اجازه می ‌دهند مواد مغذی مستقیما به نوک موها برسند.

چرا باید از شامپوی ضد ریزش مو فولیکا استفاده کنیم
چرا باید از شامپوی ضد ریزش مو فولیکا استفاده کنیم

اشتباهات رایج در مورد نحوه استفاده از شامپو ریزش مو

اغلب افراد اشتباهات رایجی درهنگام استفاده از شامپوی ریزش مو مرتکب می شوند که می تواند آسیب بیشتری به موها و پوست سر وارد کنند. این موارد در ادامه شرح داده شده است:

شستن موها با آب داغ یا بسیار گرم

آیا عاشق آب گرم هستید و به صورت مداوم از آب گرم استفاده می کنید. این مسئله می تواند بزرگترین دلیل برای ریزش مو باشد. درست مانند حالت دادن موها با وسایل حرارتی، آب گرم به موهای شما آسیب می رساند و به دلیل اثر حرارت اضافی می تواند فولیکول های مو را ضعیف کند. بنابراین بهتر است در صورت لزوم برای آبکشی موهای شامپو زده از آب ولرم استفاده کنید.

 شامپو را بر روی طول موهایتان بمالید نه روی ریشه موهایتان

شامپوها برای استفاده روی پوست سر تولید می شوند در حالی که نرم کننده ها برای طول مو هستند. در مورد نحوه استفاده صحیح از شامپو ریزش مو بهتر است همیشه شامپو را با حرکات دایره ای روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید تا روی موهای شما اثر کند سپس موهایتان را به خوبی آبکشی کنید.

موهایتان را برای مدت طولانی شستشو ندهید

بسیاری از ما زمان بسیار طولانی را صرف شستشوی موهایمان می کنیم که این کار اشتباهی است زیرا بخار آب گرم موجب سست شدن ریشه موها می شود و در طولانی مدت موجب ریزش مو می شود. بهترین حالت این است که موقع حمام کردن ابتدا تمام قسمت های بدن به جز موها را بشوییم و در آخر موهایمان را شامپو زده و به آرامی بشوییم و آبکشی کنیم.

 رقیق کردن شامپو

رقیق کردن شامپوی ریزش مو یک کار غیر ضروری است و دلیل علمی برای انجام آن وجود ندارد و دقیقا مشخص نیست ریشه این کار از کجا آمده است. رقیق کردن شامپوی ضد ریزش مو حتی ممکن است تاثیری که می تواند دراولین شستشوی مو داشته باشد را کاهش دهد و این کاهش اثر شامل ویتامین ها و مواد مغذی هستند که با رقیق شدن شامپوی ریزش مو کاهش پیدا می کنند پس لطفا از انجام این کار خودداری کنید.

 نگه داشتن شامپو برای چند دقیقه

اغلب ما شامپو را به مدت طولانی بر روی موهایمان نگه می داریم و فکر می کنیم اثرات آن قوی تر خواهد بود. اما استفاده طولانی مدت از شامپو و اجازه دادن به اینکه برای مدت طولانی بر روی موهایمان بماند تاثیر خاصی بر روی موهایمان نخواهد داشت.

در واقع فقط باید زمان بیشتری را صرف ماساژ شامپو ضد ریزش مو بر روی سر کنید، حرکت دایره ای برای مدت کوتاه می تواند جریان خون را در پوست سرتان تحریک کرده و با افزایش جریان خون باعث رشد مجدد مو و کاهش ریزش مو شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا