Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهیصنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید انیدرید مالییک | کاربرد مالئیک انیدرید چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد انیدرید مالییک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید انیدرید مالییک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش انیدرید مالییک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان انیدرید مالییک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت انیدرید مالییک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش انیدرید مالییک به روزرسانی می‌شود.

برخی مواد شیمیایی در صنعت بسیار مورد استفاده هستند که از جمله آن‌ ها می ‌توان به فتالیک انیدرید اشاره کرد. این ماده در صنعت پلیمر و رنگ بسیار مورد استفاده بوده که در نشریه جهان شیمی فیزیک مطلب کاملی در رابطه با کاربردهای آن منتشر کرده ‌ایم. امروز قصد داریم تا شما را با ماده شیمیایی دیگری به نام مالئیک انیدرید آشنا کنیم.

مالئیک انیدرید، ماده‌ ای سفید رنگ، با بوی تند است. این ماده شیمیایی فاقد آب و به اصطلاح آب ‌گیری شده است. از این ماده در تولید پوشش ها و رزین های صنعتی استفاده می شود.

 

مراکز خرید و قیمت فروش انیدرید مالئیک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش انیدرید مالئیک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان انیدرید مالئیک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده انیدرید مالئیک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید انیدرید مالئیک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش انیدرید مالئیک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

مشخصات کلی مالئیک انیدرید + قیمت خرید و فروش مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید در دمای ۱۱۳ درجه فارنهایت ذوب می شود. این ماده به دو صورت جامد و مایع حمل می شود. نقطه اشتعال آن ۲۱۸ درجه فارنهایت بوده و دمای احتراق خودکار آن ۸۹۰ درجه فارنهایت گزارش شده است. از مالئیک انیدرید برای ساخت رنگ و پلاستیک و سایر مواد شیمیایی استفاده می شود.

قیمت فروش و تولید مالئیک انیدرید

برای تولید مالئیک انیدرید، مونومرهای بوتان را در حالت گازی اکسید می کنند. در طی فرآیندهای پیچیده وسخت، گروه متیل گاز بوتان به کربوکسیلات تبدیل شده و زنجیره ی اصلی کربنی را هیدروژن زدایی می کند. از آنجایی که این واکنش به صورت خود به خودی انجام می شود، مالئیک انیدرید در شرایط عادی بسیار پایدار است.

علاوه بر استفاده از مونومر بوتان برای تولید مالئیک انیدرید می توان در تولید آن از فرآیند اکسیداسیون بنزن یا سایر ترکیبات آروماتیک استفاده کرد. از دهه دوم قرن ۲۱ تنها کارخانه های کوچ از طریق فرآیند بنزنی برایشان از نظر اقتصادی صرفه دارد، از این روش برای تولید این ماده استفاده می کنند.

مالئیک انیدرید چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
مالئیک انیدرید چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

ساختار مالئیک انیدرید

در هر دو مدل سنتز مالئیک انیدرید، بنزن و بوتان به درون جریان هوای گرم وارد می شوند و از روی یک بستر کاتالیزوری که دمای زیادی دارد عبور خواهند کرد. پس از این مرحله، نسبت بوتان یا بنزن به هوا برای کاهش خطر و جلوگیری از اشتعال مخلوط، به شدت کنترل خواهد شد. در ترکیب بنزن از پنتوکسید وانادیوم و تری اکسید مولیبدن و در واکنش بوتان، از فسفات وانادیم استفاده می شود. میزان گرمای تولید شده در این واکنش که اصطلاحا واکنش های اکسیداسیون جزیی کربن نامیده می شوند، نیمی از میزان گرمای تولیدی در اثر اکسیداسیون کامل یا سوختن بوتان یا بنزن تولید می شود.

صورت واکنش در سنتز مالئیک انیدرید با استفاده از بوتان به شرح زیر است:

C4H10 + 3.5 O2 → C2H2C2O3 + 4 H2O

مزایای روش جدید نسبت به روش سنتی تولید مالئیک انیدرید

در روش سنتی استفاده از بنزن به دلیل قیمت بالاتر آن نسبت به بوتان صرفه اقتصادی ندارد. همچنین سمی بودن بنزن و وجود مقررات پیچیده و هزینه بر بهداشتی باعث شده تا تولید کنندگان از این روش استفاده نکنند. علاوه بر این، در تولید مالئیک انیدرید هنگام استفاده از بنزن به ازای هر شش اتم، دو اتم از اتم های موجود به دی اکسید کربن تبدیل می شوند؛ در چنین شرایطی این سنتز به دلیل تولید گازهای گلخانه ای مناسب نخواهد بود. دلیل دیگری که سبب می شود تا روش سنتی کنار گذاشته شود، کاهش چشمگیر بازدهی واکنش به دلیل تولید دی اکسید کربن است.

در عوض فرایندهای کاتالیزوری مدرن از یک مولکول مونومر بوتان آغاز می شود. در طول فرایند، فقط اکسیژن متصل شده و آب حذف می شود. به همین دلیل روش های جدید تر از لحاظ بازدهی بهتر بوده و از نظر اقتصادی به صرفه ترهستند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های انیدرید مالئیک

نام ماده مالئیک انیدرید (Maleic anhydride)
فرمول مولکولی C₂H₂(CO)₂O
جرم مولکولی ۹۸.۰۶ g/mol
چگالی (دانسیته) ۱.۴۸ g/cm³
نقطه ذوب ۵۲.۸ °C
نقطه جوش ۲۰۲ °C
دیگر نام ها Furan-25-dione

واکنش های مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید از لحاظ شرکت در واکنش های مختلف بسیار فعال است. این ماده به صورت خود به خودی در واکنش ها شرکت می کند. هیدرولیز این ماده، سبب ایجاد واکنشی میان انیدرید و آب ایجاد شده که باعث تولید نوعی دی اسید که از خانواده ی الکن ها می شود. در این واکنش حتی الکل و استر نیز تولید می شوند.

مالئیک انیدرید چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن
مالئیک انیدرید چیست؟ کاربرد و قیمت خرید و فروش آن

کاربرد مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید در تولید بسیاری از مواد و ترکیب ها و وسایل روزمره کاربرد دارد. برای مثال حدود ۵۰٪ از تولید جهانی، رزین های پلی استرغیراشباع، فایبرگلاس ها و ایلاف شیشه ای هستند.

این مواد در وسایلی چون خودرو، انواع لوله ها، قایق های سبک و نیمه سنگین و مخازن نگهداری در ابعاد مختلف استفاده می شوند.

از دیگر کاربردهای مالئیک انیدرید می توان به تولید ترمو پلاستیک های پلی اورتان، رزین های پلی بوتیلن ترفتالات، الیاف اسپندکس اشاره کرد.

از این ماده همچنین در تولید خمیر کاغذ، مواد احیا کننده در تولید اپوکسی ها که کاربردهایی مانند ایجاد سطوح تمیز در کارخانه های تولید دارو استفاده می شود.

روان کننده هایی که در موتور های گازوئیلی و دیزلی به عنوان پراکنده کننده و مهار کننده های خوردگی استفاده می شود نیز از مالئیک انیدرید تولید می شود.

بازار خرید و فروش مالئیک انیدرید

قیمت مالئیک انیدرید به دلیل تقاضای بالا در صنایع مختلف، بسیار رقابتی است. در بازارهای جهانی فروش آن در مقادیر کم و متوسط در بازه قیمتی ۰.۷ تا ۱ دلار به ازای هر کیلوگرم است. قیمت مالئیک انیدرید در ایران تابع قیمت جهانی و قیمت ارز است.

قیمت فروش انیدرید مالئیک صدر شیمی گستران یزد

انیدرید مالئیک صدر شیمی گستران یزد یک محصول ایرانی است که با قیمت بسیار مناسب و کیفیت خوب به بازار عرضه شده است. برای خرید این محصول به راحتی می توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام نمایید.

پرسش های رایج در مورد انیدرید مالییک

خرید انیدرید مالییک در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان انیدرید مالییک متصل می ‌کند. برای خرید انیدرید مالییک تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

خرید انیدرید مالئیک ایرانی

انیدرید مالئیک ایرانی در مقایسه با نوع خارجی این محصول قیمت پایین تری دارد و به راحتی قابل دسترسی است. برای کاربردهای مختلف می توانید از محصولات ایرانی استفاده نمایید.

فروش انیدرید مالئیک چینی

انیدرید مالئیک چینی یکی از انواع انیدرید مالئیک خارجی موجود در بازار ایران است. برای خرید آن می توانید به فروشگاه های آنلاین مراجعه کرده و آن را سفارش دهید.

تولید کننده انیدرید مالئیک در ایران

انیدرید مالئیک یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد در صنایع مختلف است. این ترکیب شیمیایی به صورت تجاری از اکسیداسیون بخارات n-بوتان به دست می آید. امروزه تولید کنندگان زیادی این ترکیب شیمیایی را در ایران تولید می کنند. میزان مصرف این ماده شیمیایی در صنایع پایین دستی روز به روز در حال افزایش است. انیدروید مالئیک در ایران توسط شرکت صدر شیمی گستران یزد به بازار عرضه می شود.

موارد مصرف انیدرید مالئیک

انیدرید مالئیک شکل انیدرید اسید مالئیک است. این ترکیب شیمیایی به عنوان یک محصول واسطه در صنایع شیمیایی، به ویژه در تولید نرم کننده ها، رزین های پلی استر غیر اشباع و مواد خام برای رنگ ها و پوشش ها استفاده می شود. از دیگر کاربردهای انیدرید مالئیک می توان به سنتز آفت کش ها، رنگ ها، داروها، عوامل برنزه کننده و مواد پخت برای رزین های اپوکسی اشاره کرد.

چیزی که این ماده شیمیایی خورنده را بسیار جالب می کند، توانایی آن در انتقال از فاز جامد به گاز حتی در دمای اتاق است. موارد مصرف انیدرید مالئیک در صنایع بسیار زیاد است. سایر موارد مصرف این ترکیب شیمیایی شامل استفاده در صنعت خودرو، صنعت نفت و گاز، تولید پلاستیک حرارتی پلی اورتان، صنعت کاغذ سازی، صنایع غذایی و صنایع داروسازی دارد.

قیمت فروش و روش تولید مالئیک اسید

انیدرید مالئیک با اکسیداسیون جزئی n – بوتان تولید می شود. این ترکیب شیمیایی را می توان همراه با ایزومرهای بوتن، n – پبوتان از طریق کراکینگ بخار این واکنش به دست آورد. برخی از روش ‌های قدیمی ‌تر از بنزن به جای n- بوتان برای سنتز فرم انیدرید اسید مالئیک استفاده می‌ کنند. با این حال، این روش همیشه مقرون به صرفه نیست زیرا قیمت بنزن دائما در حال افزایش است.

امروزه این ماده شیمیایی از طریق فرآیند کاتالیزوری مدرن با اتصال اکسیژن به یک مولکول ۴ کربنی و حذف آب از آن بدون تأثیر بر اتم کربن، انیدرید مالئیک تولید می شود. در نتیجه، روش جدید بسیار کارآمد تر و مقرون به صرفه تر است.

فروش مالئیک انیدرید

این ماده شیمیایی کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. در نتیجه تقاضا روز به روز برای آن در حال افزایش است. فروش مالئیک انیدرید توسط بسیاری از نمایندگی های فروش محصولات شیمیایی انجام می شود.

خرید مالئیک انیدرید

خرید مالئیک انیدرید امروزه بیشتر از طریق سایت های فروش محصولات شیمیایی صورت می گیرد. این ماده شیمیایی را می توانید در خلوص و مقدار متفاوت در بازار خریداری کنید. توصیه می شود این محصول را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

قیمت مالئیک انیدرید

قیمت مالئیک انیدرید در بازار می تواند براساس عوامل بسیار زیادی متغیر باشد. این عوامل شامل کشور تولید کننده، خلوص ماده و نوسانات بازار ارز است. برای اطلاع از قیمت این محصول شیمیایی می توانید به سایت های فروش محصولات شیمیایی مراجعه کنید.

کاربرد مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید برای تولید انواع رزین ها، مواد افزودنی، عوامل پخت اپوکسی و کوپلیمرها ضروری است. هر یک از این مواد نقش حیاتی در سیستم های نگهداری پیشگیرانه صنعتی ایفا می کنند که برای محافظت از سطوح و تجهیزات فلزی در برابر خوردگی بسیار مفید هستند. این ماده شیمیایی در صنعت نفت و گاز و صنایع دارویی نیز بسیار کاربرد دارد.

تولید کننده مالئیک انیدرید

تولید کننده مالئیک انیدرید در کشور ایران، شرکت صدر شیمی گستران یزد است. این ترکیب شیمیایی توسط بسیاری از کشورهای دیگر نیز تولید و به بازار عرضه می شود. یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده این ماده شیمیایی کشور چین است.

مالئیک انیدرید خرید

افزودنی های روغن روان کننده سومین کاربرد بزرگ مالئیک انیدرید است. انیدرید مالئیک در تولید روغن روان کننده و سیالات هیدرولیک برای افزایش عملکرد روان کننده ها با ایجاد قلیاییت، کنترل استاتیکی و گرد و غبار، امولسیون سازی، مهار خوردگی، پراکندگی، پایداری برشی و سیالیت در دمای پایین استفاده می شود. برای خرید مالئیک انیدرید می توانید به سایت ها و شرکت های فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

قیمت خرید مالئیک انیدرید یزد

مالئیک انیدرید یزد یکی از محصولات خوب و باکیفیت ایرانی است. این ترکیب یک واسطه شیمیایی آلی است که به صورت سوزن‌ های کریستالی، تکه‌ ای، گلوله‌ ای، میله‌ ای یا توده‌ های بی ‌رنگ و کریستالی ظاهر می‌ شود و برای تولید انواع مواد شیمیایی کشاورزی و رزین‌ های پلی ‌استر غیراشباع (UPR) در اتومبیل‌ ها، لوازم الکتریکی و قایق‌ ها و غیره استفاده می ‌شود.

خطرات خرید و کاربرد مالئیک انیدرید

مشاهده شده است که قرار گرفتن حاد در معرض استنشاق انسان با مالئیک انیدرید باعث تحریک مجاری تنفسی، سوزش حنجره، سرفه رفلکس، اشک ریزش، سردرد، سوزش چشم و سوختگی قرنیه می شود (که در عرض ۴۸ ساعت بهبود می یابد).

مشاهده شده است که مواجهه مزمن با مالئیک انیدرید باعث برونشیت مزمن، حملات شبه آسم، ادم ریوی، تحریک دستگاه تنفسی فوقانی، سوزش چشم و درماتیت در کارگران می شود. در برخی افراد آلرژی ایجاد می شود به طوری که غلظت های پایین تر را دیگر نمی توانند تحمل کنند.

خرید انیدرید مالییک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید انیدرید مالییک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید انیدرید مالییک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان انیدرید مالییک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید انیدرید مالییک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بازتاب: مالئیک اسید چیست؟
  2. تو خیلی از سایت ها سرچ کردم ، ولی لیست شرکت های تولید کننده انیدرید مالئیک در ایران ، خاورمیانه و دنیا هیچ جا نبود. تو رو خدا شما که مرجع مواد شیمیایی هستید؛ بجز اتصال فروشندگان به خریداران لیست شرکت های تولیدکننده رو هم در سایت بذارید .‌

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا