Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

ویژگیها و خواص فوق العاده عسل ارگانیک

عسل ارگانیک (Organic Honey) به عسلی گفته می شود که گلهایی که زنبورها برای تولید عسل از آن استفاده می کنند با مواد شیمیایی تیمار نشده باشند. عسل ارگانیک با داشتن مواد مغذی ، مواد معدنی و فواید سلامتی بسیار زیاد ، می تواند برای مقاصد مختلفی مانند کاهش وزن ،  درمان مشکلات تنفسی ، سرماخوردگی ، حساسیت دستگاه تنفسی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

عسل یک ابرغذا با خواص غذایی و دارویی فراوان است که مصرف آن در سراسر جهان قدمت تاریخی دارد و برای سلامتی بدن بسیار ارزشمند است. در طب چینی از این خوراکی برای افزایش انرژی و طول عمر استفاده می کنند. فواید درمانی این ماده مغذی در کتاب های مذهبی همه ادیان آمده است و ارسطو از آن برای بهبود زخم ها استفاده می کرد.

اصطلاح خرید عسل ارگانیک هیچ ارتباطی با فرایند تولید عسل ندارد. تولیدکنندگان عسل ارگانیک باید از نظر استانداردهای تعیین شده از سوی شورای کشاورزی ارگانیک محلی ، در مناطقی که زنبور عسل به دنبال شهد است ، منابع عسل ، مدیریت زنبور ، استخراج و حمل و نقل و بسته بندی مواردی را رعایت کنند.

در حال حاضر انواع مختلف عسل براساس منبع گل طبقه بندی می شوند که هرکدام طعم و عطر مشخص خود را دارند. عسل یکی از متنوع ترین غذاهای روی کره زمین است و به عنوان یک شیرین کننده طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا از خواص عسل ارگانیک بیشتر بگوییم.

فواید عسل ارگانیک برای سلامتی

امروزه بیش از ۳۰۰ نوع عسل وجود دارد که هرکدام از آنها دارای مزایای سلامتی خاصی هستند . به طور عمده عسل را می توان به عنوان خام یا فرآوری شده طبقه بندی کرد. عسل بسته به ترکیب ، منبع تولید  ، روشهای پردازش و کاربردهای درمانی انواع مختلفی دارد.

مصرف عسل برای جلوگیری از آسیب یا بیماری ساختار دفاعی بدن را تقویت می کند. این ماده مغذی حتی برای ترمیم زخم نیز مفید است و باعث ایجاد لایه ترمیم کننده بین زخم و پانسمان بدون آسیب بافتی می شود و احتمال اینکه جای زخم بر روی پوست باقی بماند را به حداقل می رساند. علاوه بر این خاصیت ضد باکتریایی آن مانع از آلودگی ثانویه زخم ها می شود.

عسل ارگانیک با کیفیت مملو از آنتی اکسیدان ها از جمله ترکیبات فنولیک و اسیدهای آلی است. یکی از  مطالعات صورت گرفته نشان داده است که عسل گندم سیاه باعث افزایش مزایای آنتی اکسیدانی در بدن می شود.

به گزارش انستیتوی ملی بهداشت عسل ارگانیک حداقل دارای ۳۱ ویتامین و مواد معدنی است که برخی از آنها شامل ویتامین C ، فسفر ، منیزیم ، سدیم ، پتاسیم و کلسیم هستند. اگر به دنبال دریافت مقادیر توصیه شده روزانه ویتامین ها و مواد معدنی  به طور طبیعی هستید ، عسل یک افزودنی غذایی عالی است.

بهتر است بدانید:

عسل خام ارگانیک همچنین خاصیت ضد قارچ و ضد باکتریایی دارد که آن را به یک داروی مناسب برای رفع مشکلات پوستی مانند اگزما ، شوره سر و آکنه تبدیل می کند.

عسل ارگانیک به بهبود  کیفیت خواب کمک می کند. عسل با کمک به تولید ملاتونین به افرادی که مشکل خواب دارند، مفید است. این هورمون چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند که معمولا در این افراد بهم ریخته است. برای اینکه  شب ها راحت تر بخوابید ۱ – ۲ قاشق چایخوری عسل را به فنجان چای خودتان اضافه کرده و قبل از خواب بنوشید.

ترکیبات آنتی اکسیدانی عسل ارگانیک به کاهش فشار خون کمک می کنند. مطالعات انجام شده در موش های آزمایشگاهی و انسان ها کاهش فشار خون بعد از یک دوره مصرف عسل را نشان می دهد.

مصرف عسل ارگانیک سطح کلسترول خون را بهبود می بخشد. در طی یک کارآزمایی بالینی ۸ هفته ای بر روی ۴۸ بیمار دیابتی مشاهده شد که عسل به کاهش LDL یا کلسترول بد کمک می کند.

مصرف عسل ارگانیک تری گلیسیریدها را کاهش می دهد. یک مطالعه مقدماتی متقاطع که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد ، نشان داد که مصرف ۰.۵ میلی لیتر عسل به ازاء هر کیلوگرم  وزن به صورت روزانه به مدت ۱۲ هفته اثرات مثبتی بر متابولیسم بیماران دیابتی نوع ۱ دارد. این اثرات شامل کاهش سطح تری گلیسیرید سرم ، کلسترول کل، کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم و کاهش سطح گلوکز ناشتا است.

ویژگیها و خواص فوق العاده عسل ارگانیک
ویژگیها و خواص فوق العاده عسل ارگانیک
نکته:

عسل سلامت قلب را ارتقا می بخشد . این ماده غذایی با اثرات مثبتی که بر فشار خون ، کلسترول و تری گلیسیرید دارد جای تعجب نیست که  می تواند سلامت قلب را ارتقا ببخشد. مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که عسل به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

عسل ارگانیک به کنترل وزن کمک می کند زیرا جایگزینی عالی برای قند است ، به ویژه اگر سعی می کنید وزن خود را در حالت متعادل نگه دارید. شاخص گلیسمی (GI) عسل پایین تر از قند است و در دامنه متوسط ۵۴-۵۹ می باشد. در حالیکه شاخص قند سایر فرم های قند می تواند به ۱۰۵ برسد.

با این حال ، استفاده از یک مارک با کیفیت بالا بسیار مهم است زیرا ممکن است عسل در مارک هایی با کیفیت پایین با شربت ترکیب شوند. فواید سلامتی عسل هنگامی که جایگزین سایر شیرین کننده های غیر سالم می شود بسیار مورد توجه است.

جالب است بدانید:

عسل ارگانیک ایمنی بدن را تقویت می کند. اثرات ضد باکتری این خوراکی مفید به جلوگیری از عفونت های ناشی از قارچ ها ، باکتری ها و ویروس ها کمک می کند. برای دریافت انرژی اضافی و تقویت سیستم ایمنی قبل از صبحانه عسل مصرف کنید.

مزیت دیگر این ماده خوراکی افزایش مقاومت در برابر حساسیت ها است. از آنجا که هنگام مصرف عسل ارگانیک بدن شما با گرده های گلی که زنبورها از مناطق مختلف جمع کرده اند مواجه می شود ، باعث ایجاد ایمنی در برابر آلرژن ها خواهد شد. بنابراین هنگامی که در آینده با آن آلرژن ها تماس داشته باشید نسبت به آنها کمتر واکنش نشان خواهید داد. این واکنش ها عموما شامل خارش چشم های آبکی و عطسه های مداوم هستند.

عسل ارگانیک همچنین به بهبود تمرکز و حافظه کمک می کند. بررسی مطالعات سال ۲۰۱۵ نشان داد که عسل با تاثیر بر نواحی از مغز که مربوط به حافظه است به بهبود یادگیری و حافظه کمک می کند.  عسل باعث کاهش استرس اکسیداتیو در مغز و افزایش فاکتورهای رشد مغز می شود.

خواص کابردی عسل ارگانیک

شواهد همچنین نشان می دهد که عسل می تواند یک درمان مؤثر برای سرفه باشد. تحقیقات نشان داده است که در مقایسه با دو داروی رایج سرفه ، عسل مؤثرتر است.

عسل به  تسریع در بهبود ضایعات و سوختگی ها کمک می کند. این ماده مغذی  pH اسیدی دارد که به آزادسازی بیشتر اکسیژن که نقش مهمی در بهبود زخم ها دارد، کمک می کند. قند طبیعی عسل نیز دارای خاصیت اسمزی است که تورم را به حداقل می رساند و جریان لنفاوی را در بافتهای آسیب دیده تحریک می کند.

مصرف عسل به بهبود دستگاه گوارش نیز کمک می کند. عسل ارگانیک به عنوان یک پروبیوتیک قوی ، ممکن است برای بهبود روند هضم نیزمفید باشد. مطالعه انجام شده بر روی موش های تغذیه شده با عسل نشان داد که عسل به جلوگیری از اثرات مضر مایکوتوکسین ها و افزایش میکرو فلور روده کمک می کند.

اکنون که از فواید شگفت انگیز عسل ارگانیک برای سلامتی خود آگاه شدید، می توانید از آن به عنوان یک جایگزین سالم قند یا یک درمان خانگی طبیعی استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که باید آنرا در حد اعتدال مورد استفاده قرار گیرد زیرا حاوی کالری و قند است که می تواند باعث چاقی شود.

خطرات احتمالی عسل به ویژه برای کودکان بسیار کم است. اگر مطمئن نیستید که افزودن عسل به رژیم غذایی تان برای شما مفید است با پزشک خودتان مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا