Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپرخوانندهپزشکیعمومی

دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا

امروزه در دنیای رسیدگی به پوست و مراقبت های مربوط به آن، لیزرهای مختلفی به کار می روند که قصد داریم شما را با دستگاه لیزر ipl آشنا کنیم. پیش از این در نشریه جهان شیمی فیزیک راجع به دستگاه های لیزر دیگری چون لیزر فرکشنال، لیزر هایفو، لیزر الکساندرایت و … صحبت کردیم.

دستگاه لیزر ipl  از فلش لامپ های زنون تشکیل شده است که نور چند طول موجی و غیر منسجم ایجاد می کنند. این نورها بر ساختار پوست تاثیرات مختلفی دارند. دستگاه لیزر ipl امکانی را فراهم می کند تا با انتخاب فیلترهای مناسب برای اهدافی خاص، نتایج مناسبی کسب کنید.

دستگاه لیزر ipl مانند هر دستگاه لیزر دیگری، یک نورِ درمانی است که از آن برای درمان و از بین بردن لکه هایی که بر اثر کهولت سن بر روی پوست ایجاد می شوند، از بین بردن آسیب های ناشی از نور آفتاب یا همان آفتاب سوختگی ها و لکه های حاصل از تابش خورشید، از بین بردن کک و مک، از بین بردن رد بخیه زایمان، واریس، درمان چین و چروک پوست و حتی کاهش آن ها، روزاسه و موهای زائد استفاده می کنند.

پالس نوری دستگاه لیزر ipl  برای از بین بردن موای زائد کل بدن و صورت، یک روش غیر تهاجمی و بی خطر به شمار می رود. نوری که از این دستگاه لیزر ساطع می شود، فولیکول مو را هدف قرار داده و سبب گرم شدن و از بین رفتن آن خواهد شد. این فرایند بدون ایجاد سوختگی و یا آسیب رسانی به پوست انجام می شود.

عوارض جانبی

حذف موهای زائد با دستگاه لیزر ipl سریع و کاملا بدون درد انجام می شود. عوارض جانبی این روش بسیار کم است با این حال، علائمی چون قرمزی و تورم در ناحیه درمان ایجاد می شود که نهایتا تا ۲۴ ساعت بعد از پایان درمان رفع خواهند شد.

افراد مناسب برای لیزر ipl

دستگاه لیزر ipl مانند اکثر دستگاه های لیزر، بیشتر برای افرادی مناسب است که پوست روشن و موی تیره دارند.

پس از استفاده از این روش، اگر مو دوباره رشد کند، به صورت نازک و کرکی خواهد بود و مانند گذشته ضخیم نیست.

دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا
دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا

عملکرد دستگاه لیزر ipl

دستگاه لیزر ipl بیشتر بر روی رنگدانه ها تمرکز می کند. ملانین یا رنگدانه موهای زائد با جذب انرژی پالس های شدید دستگاه لیزر ipl، گرم شده و از بین خواهند رفت. در هر تابش اشعه این دستگاه، صدها فولیکول مو نابود خواهند شد.

نقاط قابل استفاده

دستگاه لیزر ipl بدون اینکه محدودیت سنی یا جنسیت داشته باشد، برای تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با انواع پوست و مو با رنگ های مختلف سازگار است.

با این حال از آنجایی که تراکم ملانین در پیاز موهای تیره بیشتر است، افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند با نتایج بهتری رو به رو خواهند شد.

تعداد جلسات درمان

به طور متوسط بین ۴ تا ۶ جلسه برای رفع موهای زائد با دستگاه لیزر ipl نیاز است. اما افرادی که پوست تیره تری دارند به دلیل تراکم رنگدانه در پوست، بیشتر انرژی پالس های دستگاه را دریافت کرده و انرژی کمتری به ملانین مو می رسد؛ در نتیکه این دسته از افراد باید تعداد جلسات درمانی خود را افزایش دهند.

میزان تاثیر گذاری دستگاه لیزر ipl

هیچ کدام از دستگاه های لیزر نمی توانند تاثیر دائمی ایجاد کنند. با این حال درمان با دستگاه لیزر ipl به نسبت سایر دستگاه ها ماندگاری بیشتری دارد.

با این دستگاه، برخی افراد به طور کامل درمان می شوند اما در اکثر مواقع، افراد پس از مدتی با رویش مجدد موهایی با ضخامت بسیار کم و کم رنگ تر از قبل مواجه می شوند. از همین رو بهتر است سالانه یک بار برای تمدید درمان اقدام کنند.

دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا
دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا

کاربرد

دستگاه لیزرipl   کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره کردیم:

  • درمان دائمی موهای زائد
  • جوانسازی پوست های خشک با چروک ریز سطحی
  • رفع قرمزی پوست گونه و بینی
  • آکنه های ملتهب و قرمز
  • رفع چربی پوست و کاهش منافذ باز آن
  • قرمزی پس از بهبود جوش و رفع جای جوش
  • کک ومک وآسیب های پوستی ناشی از آفتاب
  • روزاسه یا قرمزی پوست
  • تالنژکتازی یا ضایعات عروقی

دستگاه لیزر ipl و ضایعات عروقی

عواملی چون افزایش سن و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی، می تواند سبب شکنندگی مویرگ ها و عروق خونی شود. این اتفاق سبب ایجاد ضاعه عروقی یا تالنژکتازی خواهد شد که به آن عروق عنکبوتی نیز می گویند. این ضایعات در نقاط مختلف بدن مانند صورت، بازو و پاها دیده می شوند.

این بیماری به خوبی به ipl پاسخ می دهد. برای ضایعات عروقی پاها ipl و Nd-YAG laser  با هم می توانند مفید باشند.

در طول درمان با دستگاه لیزر ipl ، نور این دستگاه توسط خون داخل عروق کوچک جذب شده، عروق را گرم و تخریب می کند. با گذشت زمان عروق تخریب شده جذب و ناپدید خواهند شد. از دستگاه لیزر  ipl برای  درمان واریس نیز استفاده شود.

دستگاه ipl و جوانسازی پوست

دستگاه ipl به حفظ شفافیت پوست نیز کمک خواهد کرد. از جمله درمان های پوستی می توان به انواع کرم ها و لایه بردارها، روش های میکرودرم و لیزر اشاره کرد. اما مزیت دستگاه لیزر ipl به شرح زیر است:

– نتایج حاصل از درمان با دستگاه ipl در جوانسازی پوست به راحتی و بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود

–این دستگاه لیزر همه ی صورت را درمان می کند نه فقط نواحی کوچک را

–بلافاصله بعد از درمان می توانید به فعالیت های روزانه ی خود برگردید

– بصورت تدریجی، ظاهری طبیعی  برای پوست به ارمغان می آورد

– نتایج آن ماندگاری طولانی مدت دارد

دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا
دستگاه لیزر IPL چیست؟ قیمت، عوارض و مزایا

جوانسازی پوست با ipl موثرترین درمان پوست در مقایسه با سایر دستگاه های مشابه است.

دستگاه لیزر ipl می تواند بیماری های پوستی زیادی را به صورت همزمان درمان کند. برای مثال قرمزی های پوست که ناشی از عروق خونی هستند و لکه های رنگی مانند فرکل و لکه های ناشی از افزایش سن و نور خورشید همگی به طور همزمان با این درمان از بین خواهند رفت.

دستگاه لیزر ipl چروک های گردن و دست ها را که اغلب به دلی آسیب ناشی از نور خورشید و کهولت سن ایجاد می شوند، درمان خواهد کرد.

شروع کار با دستگاه  ipl

هر بیمار با توجه به نوع بیماری و نیاز خود، روش درمانی متفاوتی را با دستگاه لیزر ipl تجربه خواهد کرد. این درمان با توجه به شدت بیماری نیز متفاوت خواهد بود.

به طور متوسط هر پزشک برای بیماری خود یک طول درمان سه هفته ای یعنی بین ۴ تا ۶ جلسه درمان در نظر می گیرد. مدت زمان هر جلسه درمان با این دستگاه لیزر ۲۰ دقیقه است. شما بلافاصله بعد از پایان جلسه درمان می توانید فعالیت های روزمره خود را آغاز کنید.

نکته مثبت در استفاده از این دستگاه لیزر، درمان طبیعی و ماندگاری طولانی مدت آن خواهد بود.

فرایند درمان

پیش از شروع درمان با این دستگاه لیزر مانند هر دستگاه دیگری باید بیمار را آماده کرد. قبل از شروع، معمولا یک لایه ژل سرد روی ناحیه مورد درمان مالیده می شود. همچنین بیمار باید از عینک محافظ استفاده کند. طی درمان پزشک یا متصدی آموزش دیده دستگاه، هندپیس یا سری رابط لیزر را به آرامی روی پوست حرکت می دهد.

نور بصورت پالس های کوچک به پوست می رسد که در و ناراحتی به همراه نخواهد داشت.

اثراتی مانند قرمزی پوست، التهاب، خارش و از این دست عوارض جزیی، با گذشت ۲۴ ساعت از درمان رفع خواهند شد و جای نگرانی نیست. در اکثر موارد درمان با دستگاه لیزر ipl برای صورت است با این حال از این دستگاه برای گردن، قفسه سینه و دست ها نیز استفاده می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا