Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی صنعتی | تولید و کاربرد مواد شیمیایی صنعتی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مواد شیمیایی صنعتی و موارد مصرف گوناگون آن ها است. همچنین اگر تصمیم به خرید مواد شیمیایی صنعتی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید مواد شیمیایی صنعتی گوناگون در بازار این مواد می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مواد شیمیایی صنعتی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی صنعتی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه مواد شیمیایی صنعتی به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش مواد شیمیایی صنعتی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مواد شیمیایی صنعتی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مواد شیمیایی صنعتی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مواد شیمیایی صنعتی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

تولید مواد شیمیایی (Production of chemicals) شامل مجموعه ای فرایندها و عملیات هایی است که در ساخت مواد شیمیایی نقش دارند. تولید مواد شیمیایی در اواخر قرن نوزدهم شاهد انفجار در مقدار تولید و انواع مواد شیمیایی تولید شده بود و صنایع بزرگ شیمیایی در آلمان و بعدا در ایالات متحده شکل گرفت.

مواد شیمیایی اولیه یک دسته از مواد شیمیایی گسترده شامل پلیمرها، پتروشیمی های فله، واسطه ها، سایر مشتقات و مواد شیمیایی معدنی و کودهای شیمیایی هستند. برای آگاهی بیشتر در این زمینه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید. در حال حاضر به خصوص مواد شیمیایی حاوی کربن تعداد بسیار زیادی از مواد ضروری برای اقتصاد و زندگی مدرن را تولید می کند. این صنعت مواد اولیه را از نفت به دست می آورد و آنها را به مواد واسطه یا مواد شیمیایی اساسی تبدیل می کند.

اگرچه در طول تاریخ ساخت مواد شیمیایی همواره وجود داشته اما تولد صنایع سنگین شیمیایی ( ساخت مواد شیمیایی در مقادیر زیاد برای استفاده های گوناگون) به طور کلی همزمان با آغاز انقلاب صنعتی رخ داد.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

تاریخچه تولید مواد شیمیایی + قیمت خرید و فروش

یکی از اولین مواد شیمیایی که در مقادیر زیادی از طریق فرآیندهای صنعتی تولید شد اسید سولفوریک بود. در سال ۱۷۳۶، داروساز Joshua Ward فرایندی برای تولید این ماده برای مصارف خودش طراحی کرد که شامل گرم کردن نیترات پتاسیم بود و به گوگرد اجازه داد تا اکسید شود و با آب ترکیب شود. این اولین تولید عملی اسید سولفوریک در مقیاس بزرگ بود.

جان روبوک و ساموئل گاربت اولین کسانی بودند که در سال ۱۷۴۹ کارخانه ای در مقیاس بزرگ در پرستون پانس، اسکاتلند تأسیس کردند که از اتاق های چگالشی سرب برای ساخت اسید سولفوریک استفاده می کردند.

در حال حاضر صنایع شیمیایی، بسیاری از ترکیبات واسطه را تولید می کنند که به عنوان پایه ای برای بسیاری از محصولات شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید صنایع شیمیایی بیش از ۵۰،۰۰۰ ماده شیمیایی و فرمولاسیون تولید می کنند.

به عنوان مثال، اتیلن، یکی از مهمترین مواد شیمیایی فله از دیدگاه انرژی است که برای تولید محصولات مختلف از حلال ها تا پلاستیک ها استفاده می شود. صنایع شیمیایی حتی سوخت و الکتریسیته را برای تولید مواد اولیه مصرف می کند و این امر تجزیه و تحلیل انرژی در صنعت شیمیایی را نسبت به سایر صنایع پیچیده تر می کند.

بهتر است بدانید
در اوایل قرن هجدهم پارچه ها با استفاده از ادرار یا شیر ترش و قرار گرفتن در معرض آفتاب برای مدت طولانی سفید می شدند که باعث ایجاد تنگناهای شدید در تولید می شد. تولید اسید سولفوریک در اواسط قرن به عنوان یک عامل کارآمدتر و همراه با آهک در این زمینه مورد استفاده قرار گرفت، اما این کشف پودر سفید کننده چارلز تننت بود که باعث ایجاد اولین شرکت بزرگ صنعتی شیمیایی شد.

پودر وی از واکنش کلر با آهک خرد شده خشک ساخته شد و در آن دوران محصولی ارزان و موفق بود. وی کارخانه ای را در سنت رولوکس، شمال گلاسکو افتتاح کرد و تولید آن از ۵۲ تن در سال ۱۷۹۹ به تقریباً حدود ۱۰،۰۰۰ تن تنها در عرض ۵ سال رسید.

تولید مواد پتروشیمی به جیمز یانگ در اسکاتلند و ابراهیم پینو گسنر در کانادا بر می گردد که شروع به تهیه مواد شیمیایی از نفت کردند. اولین پلاستیک توسط الكساندر پاركس، متالورژیست انگلیسی اختراع شد.

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی صنعتی | کاربرد مواد شیمیایی صنعتی چیست؟
قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی صنعتی | کاربرد مواد شیمیایی صنعتی چیست؟

جالب است بدانید که
در سال ۱۸۵۶ او پارکسین،سلولوئید مبتنی بر نیتروسلولوز که با انواع مختلفی از حلال ها تیمار می شود را ثبت کرد. این ماده که در نمایشگاه بین المللی لندن در سال ۱۸۶۲ به نمایش گذاشته شد و بسیاری از کاربردهای زیبایی شناسی و کاربردی مدرن پلاستیک را پیش بینی می کرد.

سپس تولید صنعتی صابون از روغن های گیاهی توسط ویلیام لور و برادرش جیمز در سال ۱۸۸۵ در لنكشایر براساس فرایند شیمیایی مدرن اختراع شده توسط ویلیام هوف واتسون كه از گلیسیرین و روغن های گیاهی ابداع شده بود، آغاز شد.

تا دهه ۱۹۲۰، شرکتهای شیمیایی کوچک در شرکت های بزرگ ادغام شدند و دوپونت در اوایل قرن بیستم در آمریکا به یک شرکت بزرگ مواد شیمیایی تبدیل شد.

در حال حاضر ساخت مواد شیمیایی صنعتی با تکنولوژی بالا است جاییکه رقابت بیشتر مبتنی بر ظرفیت سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه است تا هزینه کار.

فروش مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی مختلف در صنعت بسیار کاربرد دارند. در صنایع مختلف از این مواد شیمیایی برای تولید محصولات مختلف استفاده می کنند. از این رو صنایع مختلف نیاز بسیار زیادی به ترکیبات شیمیایی دارند. مواد شیمیایی صنعتی توسط بسیاری از نمایندگی فروش در شهرهای مختلف به صورت عمده به فروش می رسد. شما همچنین می توانید این ترکیبات شیمیایی را از بسیاری از سایت های فروش به راحتی خریداری کرده و در محل مورد نظر تحویل بگیرید.

مواد شیمیایی پودری

مواد شیمیایی به اشکال مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. تولید کنندگان برای استفاده راحت تر مصرف کنندگان ترکیبات شیمیایی را به صورت پودر به بازار عرضه می کنند. موادی شیمیایی پودری مختلفی در بازار وجود دارد که به روش های مختلفی طبقه بندی می شوند. هنگام کار با مواد شیمیایی پودری باید بسیار احتیاط کرد و شرایط ایمنی را رعایت نمود. ذرات ترکیبات شیمیایی پودری به راحتی می توانند در محیط پراکنده شوند و از طریق استنشاق وارد بدن شوند.

لیست مواد شیمیایی قابل اشتعال

مواد شیمیایی را می توان به چندین کلاس خطر مختلف دسته بندی کرد. کلاس خطر تعیین می کند که چگونه ترکیبات شیمیایی باید ذخیره و نگهداری شوند و چه تجهیزات و روش های خاصی برای استفاده ایمن از آنها لازم است. بسته بندی ترکیبات شیمیایی چه توسط فروشنده عرضه شود و چه در آزمایشگاه تولید شده باشد، باید دارای برچسب هایی باشد که به وضوح خطرات مرتبط با آن ماده شیمیایی را مشخص کند.

ترکیبات شیمیایی قابل اشتعال موادی هستند که به راحتی آتش می گیرند و می سوزند. این مواد می توانند مایع، جامد یا گاز باشند. نمونه های رایج ترکیبات شیمیایی قابل اشتعال شامل بنزین، اتانول، استون، گازوئیل، تولوئن، زایلن و متانول است. مواد شیمیایی قابل اشتعال خطر آتش سوزی جدی دارند و باید با آنها با احتیاط رفتار کرد. برخی از اقدامات ایمنی اولیه هنگام کار با مواد شیمیایی قابل اشتعال عبارتند از:

  • نگهداری مایعات قابل اشتعال در ظروف در بسته
  • دور نگه داشتن مواد قابل اشتعال از منابع حرارتی
  • استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE) هنگام کار با این مواد
  • کار در یک منطقه با تهویه مناسب
  • آموزش کارگران در مورد حمل و نگهداری صحیح ترکیببات شیمیایی قابل اشتعال

مواد شیمیایی خطرناک

مواد شیمیایی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. آنها در صنایع مختلف، از کشاورزی گرفته تا تولید و مراقبت های بهداشتی استفاده می شوند. در حالی که ترکیبات شیمیایی می توانند بسیار مفید باشند، می توانند خطرات زیادی هم برای مردم و هم برای محیط زیست ایجاد کنند. درک این خطرات و اتخاذ اقداماتی برای به حداقل رساندن آنها بسیار مهم است.

شواهد رو به رشدی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را با انواع مشکلات سلامتی، از جمله سرطان، مشکلات تولید مثلی و اختلالات غدد درون ریز مرتبط می کند. استفاده از ترکیبات شیمیایی گسترده و در حال رشد است. پیشگیری بهترین راه برای محافظت از مردم و محیط زیست در برابر حوادث و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی است. چهار راه اصلی وجود دارد که افراد می توانند در معرض ترکیبات شیمیایی خطرناک قرار گیرند. این راه ها عبارتند از:

استنشاق

استنشاق رایج ‌ترین راه قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی خطرناک است، زیرا فقط مقدار کمی بخار شیمیایی یا غبار لازم است تا وارد ریه‌ ها شود و در جریان خون جذب شود.

بلع

در صورت وجود ترکیبات شیمیایی در غذا یا آب آنها به راحتی وارد بدن می شوند. همچنین اگر فردی یک ماده شیمیایی مانند یک محصول پاک کننده یا آفت کش را ببلعد، ممکن است دچار مسمومیت با مواد شیمیایی شود.

جذب از طریق پوست

جذب از طریق پوست راه کمتری برای قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی خطرناک است، اما همچنان ممکن است. اگر فردی با یک ماده شیمیایی مایع تماس پیدا کند یا در معرض بخار یا گرد و غبار شیمیایی قرار بگیرد، ممکن است از طریق پوست جذب بدن شود.

تزریق

اگر فردی در معرض یک سوزن آلوده به یک ماده شیمیایی قرار گیرد یا در طی یک عمل پزشکی به طور تصادفی با یک ماده شیمیایی به او تزریق شود، ممکن است در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار گیرد.

کاربرد مواد شیمیایی

طیف گسترده ای از ترکیبات شیمیایی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها کاربرد خاصی در صنایع شیمیایی دارند. امروزه صنایع مختلف بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی قادر به تولید محصولات خود نخواهند بود. مواد شیمیایی کاربردهای بسیار زیادی در زندگی روزمره ما دارند. آنها در محصولاتی مانند شوینده ها، محصولات کشاورزی، محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات غذایی، محصولات شیمیایی و بسیاری دیگر از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند.

لیست شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی

امروزه مواد شیمیایی در صنایع مختلف به خصوص صنایع شیمیایی بسیار کاربرد دارند. شرکت های بسیار زیادی وجود دارد که ترکیبات شیمیایی را با کیفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. تولید کنندگان بسیار زیادی در داخل کشور ایران و خارج از کشور وجود دارند که نیازهای بازار به ترکیبات شیمیایی را برآورده می کنند. بزرگترین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی در جهان، شرکت آلمانی BASF است که فروش سالانه این شرکت حدود ۷۰ میلیارد دلار است. شرکت های تولید کننده برتر موجود در کشور ایران نیز شامل شرکت رزیتان، فسفات تجارت ایرانیان، صنایع شیمیایی آروین و بسیاری از شرکت های دیگر است.

موضوع فعالیت شرکت تولید مواد شیمیایی

شرکت های تولید کننده مختلفی وجود دارد که امروزه طیف گسترده ای از ترکیبات شیمیایی را تولید و به بازار عرضه می کنند. موضوع  فعالیت این شرکت ها برآورده کردن نیاز مصرف کنندگان به انواع ترکیبات شیمیایی است. این تولید کنندگان محصولات خود را در کیفیت های مختلف تولید می کنند. شما امروزه می توانید ترکیبات شیمیایی را با برندهای مختلف در بازار پیدا کرده و خریداری کنید.

خط تولید مواد شیمیایی

خط تولید مواد شیمیایی از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. تجهیزات خط تولید ترکیبات شیمیایی شامل راکتور، بویلر، کندانسور، پرکن تک نازل و دو نازل، محفظه واکنش و بسیاری از تجهیزات دیگر است. تولید کنندگان با توجه به نوع ترکیبات شیمیایی تولیدی، تجهیزات مناسب را انتخاب و به خط تولید اضافه می کنند. کارگرانی که در خط تولید ترکیبات شیمیایی کار می کنند باید قوانین بسیار زیادی را رعایت کنند تا از عوارض جانبی قرار گرفتن در معرض ترکیبات شیمیایی دور بمانند.

تولید مواد شیمیایی پرکاربرد

مواد شیمیایی مختلفی در صنایع شیمیایی برای تولید محصولات استفاده می شوند. پرکاربردترین آنها شامل اسید سولفوریک، کلر، اتیلن، اسید فسفریک، آمونیاک، نیتروژن و اکسیژن است. تولید کنندگان مختلقی در داخل و خارج از کشور ایران وجود دارد که پرکاربرد شیمیایی پرکاربرد را در کیفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. شما می توانید آنها پرکاربرد را به راحتی از نمایندگی های فروش مواد شیمیایی خریداری کنید.

تولید مواد شیمیایی با سرمایه کم

روش های مختلفی برای تولید مواد شیمیایی وجود دارد. بسیاری از تولید کنندگان این محصولات را با سرمایه کم تولید و به بازار عرضه می کنند. شما با سرمایه کم می توانید یک تولیدی مواد شیمیایی در مقیاس کوچک را ایجاد کنید. تولید مواد شیمیایی با سرمایه کم، سود بسیار زیادی را برای شما فراهم خواهد کرد. یکی از ترکیبات شیمیایی که با سرمایه کم می توانید آن را تولید کنید، سولفات آلومینیوم است که در صنایع شیمیایی بسیار کاربرد دارد و سود زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

طرح تولید مواد شیمیایی

طرح تولید مواد شیمیایی شامل مطالعات بازار، مطالعات فنی و مطالعات مالی است. طرح های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران از آنها برای تولید بهینه ترکیبات شیمیایی استفاده می کنند. هدف اصلی طرح تولید ترکیبات شیمیایی بررسی توجیه پذیری یک طرح سرمایه گذاری است. این طرح ها توسط مهندسین و کارشناسان مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد.

تولید مواد شیمیایی در خانه

روزانه ما با مواد شیمیایی بسیار مختلفی سروکار داریم. اینها ممکن است برای سلامتی مضر باشند، بنابراین داشتن اطلاعات کافی قبل از استفاده از این مواد بسیار ضروری است. شما در خانه می توانید برخی از ترکیبات شیمیایی را تولید و استفاده کنید. مهمترین آنها شوینده ها هستند. شما همچنین می توانید محصولاتی مانند دهان شویه، سفید کننده، خوشبو کننده هوا، ژل های آتش زنه و بسیاری از ترکیبات شیمیایی دیگر را در منزل به راحتی تولید کنند. تنها نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که قبل از کار با ترکیبات شیمیایی باید از وسایل محافظت شخصی مانند دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید تا از بروز عوارض جانبی جلوگیری کنید.

لیست مواد شیمیایی تولید داخل

امروزه تولید کنندگان بسیار زیادی در داخل کشور وجود دارد که طیف وسیعی از مواد شیمیایی را تولید و به بازار عرضه می کنند. این تولید کنندگان مواد شیمیایی را در گریدهای مختلف با بهترین درجه کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. ترکیبات شیمیایی تولید داخل کشور علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مقرون به صرفه ای نسبت به رقبای خارج از کشور دارند. لیست مواد شیمیایی تولید داخل کشور به سه دسته مواد معدنی پایه، محصولات شیمیایی مشتق شده از نفت و پلیمرها دسته بندی می شوند. برخی از پرکاربرد ترین آنها شامل اسید سولفوریک، کلر، اتیلن، آمونیاک، نیتروژن و اکسیژن است.

لیست مواد شیمیایی

طیف وسیعی از مواد شیمیایی در جهان وجود دارد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تولید محصولات مختلف بدون آنها امکان پذیر نخواهد بود. لیست برخی از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنایع عبارتند از:

ردیف نام ماده فرمول شیمیایی
۱ آب اکسیژنه H۲O۲
۲ آب ژاول NaOCl
۳ آب مقطر H۲O
۴ آمونیاک NH۳
۵ آمونیوم کلراید(نشادر) NH۴Cl
۶ اتانول C۲H۵OH
۷ استون C۳H۶O
۸ اسید بوریک H۳BO۳
۹ اسید سولفوریک H۲SO۴
۱۰ پلی وینیلی الکل(PVA) (C۲H۴O)x
۱۱ پلی وینیل پیرولیدون(PVP) (C۶H۹NO)n
۱۲ تیو سولفات سدیم Na۲S۲O۳
۱۳ سود پرک(سود سوز آور) NaOH
۱۴ سولفات مس(کات کبود) CuSO۴
۱۵ سیلیکاژل SiO۲
۱۶ کربن فعال C
۱۷ کربوکسی متیل سلولز(CMC)
۱۸ کلرید روی ZnCl۲
۱۹ گلیسیرین جامد C۳H۸O۳
۲۰ نیترات روی Zn(NO۳)۲
۲۱ نیترات سرب Pb(NO۳)۲
۲۲ نیترات کلسیم Ca(NO۳)۲
۲۳ نیترات منیزیم Mg(NO۳)۲
۲۴ هگزان C۶H۱۴
۲۵ هیدروکلریک اسید HCl

 

قیمت روز مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی گریدهای مختلفی دارند. آنها توسط بسیاری از تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید و به بازار عرضه می شود. قیمت روز این ترکیبات شیمیایی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت مواد شیمیایی صنعتی می توانید به نمایندگی های فروش این مواد یا بسیاری از سایت های فروش ترکیبات شیمیایی مراجعه کنید.

روند تولید و فروش مواد شیمیایی

پلیمرها و پلاستیک ها، به ویژه پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی وینیل کلرید، پلی اتیلن ترفتالات، پلی استایرن و پلی کربنات حدود ۸۰٪ از تولید مواد شیمیایی را در سراسر جهان تشکیل می دهند.

مواد شیمیایی در بسیاری از کالاهای مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما آنها در بسیاری از بخش های مختلف دیگر از جمله تولید محصولات کشاورزی، ساخت و ساز و صنایع خدماتی نیز استفاده می شوند.

تولید لاستیک و پلاستیک، منسوجات، پوشاک، پالایش نفت، خمیر کاغذ و فلزات اولیه همگی از مواد شیمیایی تهیه می شوند. مواد شیمیایی تقریباً ۳ تریلیون دلار سرمایه جهانی را به خود اختصاص می دهند و شرکت های شیمیایی اتحادیه اروپا و ایالات متحده بزرگترین تولید کنندگان مواد شیمیایی در جهان هستند.

تولید و قیمت مواد شیمیایی در جهان

مقیاس تولید مواد شیمیایی در حال حاضر از بزرگترین حجم تولیدی (پتروشیمی و مواد شیمیایی اولیه) گرفته تا مواد شیمیایی ویژه و مواد شیمیایی کوچک و سالم تمایل به سازماندهی دارد.

واحدهای تولیدی پتروشیمی و کالاهای شیمیایی در کل واحدهای تولیدی با روند تولید و پردازش مداوم هستند. توجه داشته باشید که تمام مواد شیمیایی پتروشیمی یا کالاها در یک مکان واحد ساخته نمی شوند، بلکه گروه هایی از مواد مرتبط اغلب برای موفقیت صنعتی و همچنین راندمان بالاتر در کنار هم فعالیت می کنند.

مواد شیمیایی در بزرگترین مقیاس ها در چند مکان در سراسر جهان به عنوان مثال در تگزاس و لوئیزیانا در امتداد سواحل خلیج فارس، در Teesside در شمال شرقی انگلیس در انگلستان و در روتردام در هلند ساخته می شوند.

در مکان های تولیدی در مقیاس بزرگ غالباً تعدادی از واحدهای تولیدی وجود دارد که در آب و برق و زیرساخت های وسیع مانند نیروگاه ها، تأسیسات بندری، پایانه های راه و راه آهن با هم شراکت دارند.

جالب است بدانید
فرآیندهای شیمیایی مانند واکنشهای شیمیایی در گیاهان عمل می کنند تا مواد جدیدی را در انواع مختلف تولید کنند. در بسیاری از موارد واکنش ها در تجهیزات خاص مقاوم در برابر خوردگی در دماها و فشارهای بالا با استفاده از کاتالیزور صورت می گیرد.

محصولات این واکنشها با استفاده از تکنیک های مختلفی از جمله تقطیر به ویژه تقطیر کسری، رسوب، تبلور، جذب، تصفیه، تصعید و خشک کردن از هم جدا می شوند.

فرایندها و محصولات معمولاً در طول و بعد از تولید توسط سازمان های اختصاصی و آزمایشگاه های کنترل کیفیت در محل بررسی می شود تا از ایمنی این محصولات اطمینان حاصل شود.

شرکتهای شیمیایی غالباً یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه برای توسعه و آزمایش محصولات و فرایندها دارند. این امکانات ممکن است شامل کارخانجات آزمایشی باشد و چنین امکانات تحقیقاتی ممکن است در مکانی جدا از کارخانه های تولیدی واقع شود.

مواد شیمیایی تولید شده به روشهای مختلفی از جمله خط لوله، مخزن ماشین ها، سیلندرها، بطری ها و جعبه ها بسته بندی و تحویل داده می شوند.

پرسش و پاسخ مواد شیمیایی صنعتی

خرید مواد شیمیایی صنعتی در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان مواد شیمیایی صنعتی متصل می ‌کند. برای خرید مواد شیمیایی صنعتی تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

قیمت مواد شیمیایی صنعتی

قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید مواد شیمیایی صنعتی موردنظرتان نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی صنعتی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها است؛ علاوه بر آن برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت مواد شیمیایی صنعتی است.

فروش ‌مواد شیمیایی صنعتی

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی مختلف از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی صنعتی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید مواد شیمیایی صنعتی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مواد شیمیایی صنعتی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مواد شیمیایی صنعتی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مواد شیمیایی صنعتی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مواد شیمیایی صنعتی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع گوناگون به ویژه صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. درود بی کران و شب خوش

    خیلی مقاله خوبی دارید و از اینکه درباره تولید مواد شیمیایی پرکاربرد توضیحاتی ارابه کردید، بسیار ممنونم. به نظرم بد نیست در مورد شرایط سرمایه گذاری برای تولید و صادرات مواد شیمیایی در ایران اطلاعات جامع تری تهیه کنید. این هم پیشنهاد من به شما

  2. تازه فهمیدم که تامین مواد شیمیایی برای فروشندگان این صنف فقط از طریق موجودی انبار نیست؛ خیلی از فروشندگان مواد شیمیایی جنسی را می فروشند که الزاما در انبار خود موجود ندارند. داشتن موجودی یک ماده شیمیایی در انبار برای خریدار مزیتی رو ایجاد می کنه؟ شما خرید ماده شیمیایی از فروشنده ای که هیچ ارتباطی با واردکننده نداره را توصیه می کنید؟

  3. تولید مواد شیمیایی با سرمایه کم ، چقدر واقع بینانه است؟ برای کسی که تصمیم به سرمایه گذاری برای تولید یک ماده شیمیایی داشته باشد، با فرض اینکه زمین و سوله آماده باش با احتساب هزینه های تکنولوژی ، تجهیزات ، منابع انسانی و کادر ستادی فروش ؛ چقدر سرمایه مورد نیاز است؟

  4. تجار و دوستان عزیزم، می دونم که خیلی از شما سال ها و دهه هاست تجربه فعالیت اقتصادی رسمی برای فروش مواد شیمیایی دارید. حتما هم اولین کاری که انجام دادید، ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی بوده. مهمترین امر در ثبت شرکت، موضوع فعالیت شرکت تولید مواد شیمیایی هست؛ چرا که موضوع فعالیت ناقص، قطعا میزتونه در آینده دردسرساز بشه . در این زمینه، هر تجربه یا نمونه‌ای دارید؛ منت می گذارید، اگر اینجا مطرح کنید.

  5. در این چند سال در یوتیوب ویدیوهایی ترند شده که تولید مواد شیمیایی در خانه یا آزمایشات مواد شیمیایی را به شکل جذاب نشان می دهد. تا اینجای کار مشکلی نیست ، مشکل از وقتی آغاز می شود که کودکان به دلیل جذابیت این ویدیوها ترغیب می شوند این آزمایش ها را در خانه انجام دهند. به نظر می رسد نیاز است که سایت شما پیشگام شود و محتواهایی را برای فرهنگ سازی به دانش آموزان یا خانواده ها آموزش دهد؛ تا درباره خطرات این آزمایش ها توجیه شوند.

  6. دسترسی به شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی در کشور هندوستان چگونه ممکن است؟ ایا سفارت ایران در هند می تواند در ارایه چنین لیستی به شرکت های تولیدی ایران کمک کند؟ آیا کسی تجربه ای از چنین همکاری و مشارکتی را دارد؟
    تشکر و ممنون

  7. ادمین محترم جهان شیمی
    تو رو خدا لیست مواد شیمیایی تولید داخل رو به هر فرمت و ساختاری که صلاح می دونی ؛ تو این مقاله قرار بده، ناسلامتی یکی از شعارهای امسال اشتغال آفرین هست و شما به عنوان مرجع مواد شیمیایی این ظرفیت رو دارید، که از تولیدکنندگان ایرانی حمایت و برای افزایش اشتغال و تولید ملی ، محصولات اون ها رو به به خریداران و مخاطبان خودتون معرفی کنید

  8. لیست شرکت های مواد شیمیایی تهران رو از کجا می تونم دانلود کنم؟ اصلا چنین لیستی وجود داره؟ من هر چقدر سرچ کردم ، این لیست رو نتونستم پیدا کنم ؛ فقط اسم شرکت ها هم باشه کفایت می کنه نیازی به تلفن یا آدرس هم نیست.

  9. خرید مواد شیمیایی صنعتی مثل خرید خیلی از مواد اولیه دیگر قطعا ریزه کاری ها و نکاتی دارد که فروشندگان باتجربه بهتر از هر کسی آن را می دانند. در مورد این نکات و فوت و فن ها؛ آشنایی ، شیوه تشخیص مواد تقلبی یا کم کیفیت هر نکته ای هست، بفرمایید.

  10. به نظرم قرار دادن لیست مواد شیمیایی قابل اشتعال برای همه خوانندگان سایت می تواند مفید باشد. خصوصا کسانی که در قسمت انبارداری کارخانه ها یا کارگاه ها فعالیت می کنند. خوب است قسمتی از سایت را به این موضوع مهم اختصاص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا