Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

گیاه پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم

گیاه پپرومیا بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان است. بیشتر آنها گیاهان چند ساله هستند که به دلیل شاخ و برگ های زینتی خود طرفداران بسیاری دارند.

در ظاهر گیاهان پپرومیا تنوع قابل توجهی وجود دارد و این یکی از چیزهای واقعا جالب در مورد آنها است. شما می توانید مجموعه ای قابل توجه از گیاهان پپرومیا بسازید و هنوز هیچ دو گیاهی که کاملاً شبیه به هم به نظر می رسند نداشته باشید.

گیاهان پپرومیا معمولاً فشرده هستند و به ندرت در محیط داخلی بیش از ۱۲ اینچ در ارتفاع رشد می کنند و آنها را برای ظروف، بالکن یا فضاهای داخلی کوچک ایده آل می کند. آنها معمولاً دارای ساقه های محکم و بسیاری از آنها دارای برگ های گوشتی با ویژگی های آبدار هستند.

در ادامه با نشریه علمی جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا با تاثیرات و فواید و عوارض جانبی مصرف این گیاه شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

گل پپرومیا

گیاهان پپرومیا واقعاً به خاطر گلهایشان شناخته نمیشوند. برخی از گونه ها سنبله های گل نسبتاً برجسته ای دارند، در حالی که برخی دیگر به سختی قابل توجه هستند. جذابیت واقعی گیاه پپرومیا، شاخ و برگ های خارق العاده آن است که بیش از آن نمایش گل کم رنگ را جبران می کند.

ایا گیاهان پپرومیا سمی هستند؟

خوشبختانه گیاهان پپرومیا برای انسان و حیوانات خانگی کاملاً ایمن هستند. هیچ خطری برای حیوانات خانگی شما در اثر تماس یا بلعیدن وجود ندارد. در حالی که من مطمئن

هستم که آنها طعم خیلی خوبی ندارند، اگر حیوان خانگی شما علاقه ای به خوردن نوک برگ های عجیب و غریب در اینجا و آنجا دارد، نگران نباشید.

به همان اندازه، برای آن دسته از افرادی که بچههای کوچک دارند که میتوانند با خیال راحت گیاه پپرومیا را در هر جایی از خانهشان بگذارند، بدون اینکه فکر کنند سلامتی فرزندانشان در خطر است یا خیر

مشکلات رایج گیاهان پپرومیا

پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم
پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم

چرا پپرومیا من پژمرده می شود؟

گیاهان پپرومیا به دو دلیل اصلی پژمرده خواهند شد. اولی آبیاری زیاد و دومی کم آبیاری. به نظر می رسد کم آبی یکی از دلایل واضح پژمردگی است، اما آبیاری بیش از حد کمی تعجب آورتر است. دلیل این امر این است که در هر دو حالت گیاه آب کافی دریافت نمی کند.

گیاهی که کمتر آبیاری می شود دارای برگ های چروکیده، خشک و پژمرده خواهد بود و ممکن است نوک برگها ترد باشد. خاک برای لمس بسیار خشک خواهد شد و وقتی انگشت خود را عمیق تر به پایین فشار دهید، دقیقاً تا ته آن خشک می شود. ریشه های ساده به آب دسترسی ندارند، بنابراین راه حل فقط آبیاری گیاه و نظارت بر سطح رطوبت خاک است.

در مورد آبیاری بیش از حد، این یک مشکل بسیار جدی تر است. آبیاری بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود که ریشه ها را از بین می برد. اگر ریشه ها بمیرند، گیاه نیز نمی تواند آب موجود در خاک را که به وفور وجود دارد، جذب کند. هنگامی که خاک را برسی کردید، باید مشخص شود که مشکل آبیاری بیش از حد است. این نیاز به توجه فوری دارد و حتی در این صورت ممکن است نتوانید گیاه خود را با موفقیت احیا کنید.

اگر مشکل خیلی شدید نیست، به سادگی آبیاری گیاه را متوقف کنید و بگذارید خشک شود. هر گونه شاخ و برگ که خیلی آسیب دیده است را بردارید و مطمئن شوید که از این به بعد به مقدار کم آبیاری کنید.

با این حال، اگر گیاه به شدت پژمرده می شود، باید آن را دوباره بکارید. ابتدا شاخ و برگ های گیاه را که به شدت آسیب دیده اند جدا کنید. سپس گیاه را با احتیاط از گلدان خارج کنید. سعی کنید تا حد امکان خاک مرطوب و غرقابی را از ریشه جدا کنید. ریشه ها را ارزیابی کنید و مشخص کنید کدامیک سالم هستند و کدامیک مبتلا به پوسیدگی ریشه هستند. برای جلوگیری از گسترش پوسیدگی ریشه، باید ریشه های بیمار را با یک قیچی استریل بردارید.

هنگامی که تمام ریشه های بیمار برداشته شد، گیاه را در مخلوط گلدانی جدید با مقادیر مساوی کمپوست گلدان و پرلیت قرار دهید. بعد از جابه جای ، فقط گیاه را خیلی کم آبیاری کنید و قبل از هر ابیاری حواستان باشد یک هفته گذشته باشد .

از این نقطه، برای تعیین اینکه آیا آبیاری لازم است یا خیر، با احساس خاک هدایت شوید. هر چند روز یکبار انگشت خود را داخل خاک فرو کنید و فقط زمانی گیاه را آبیاری کنید که ۳تا ۶ سانتیمتر بالای خاک کاملاً خشک شود.

چرا پپرومیا من برگ می ریزد؟

ریزش برگ هم می تواند نشانه ای از الگوی رشد طبیعی گیاه پپرومیا باشد و هم می تواند نشانه ای از مشکلات باشد. هنگامی که گیاه پپرومیا شاخ و برگ جدیدی ایجاد می کند، اغلب برخی از برگ های پایین تر و قدیمی تر را می ریزد تا انرژی را روی شاخ و برگ جدید متمرکز کند. این کاملا طبیعی است و جای نگرانی نیست.

با این حال، اگر گیاه شما چندین برگ از نواحی مختلف گیاه میریزد، میتواند نشانه مشکلات بزرگتری باشد. اگر به تازگی گیاه خود را خریداری کرده اید، ممکن است نشانه آن باشد که از گیاه در فروشگاه یا در حال حمل و نقل به درستی مراقبت نشده است. اگر اینطور است، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که اکنون مراقبت را بهینه کنید و امیدوار باشید که به مرور زمان گیاه بهبود یابد.

ریزش برگ ها همچنین می تواند نشانه آبیاری بیش از حد باشد، بنابراین این را در نظر داشته باشید و به طور مرتب خاک را بررسی کنید تا ارزیابی کنید که چه زمانی آبیاری لازم است.

اگرچه خیلی مستعد ابتلا به بیماری نیست، ریزش برگ  میتواند نشانه آلودگی یا بیماری باشد، بنابراین زمانی را صرف بررسی دقیق جلو و پشت برگ های گیاه خود کنید. اگر مشکلی را شناسایی کردید، باید به سرعت با آنها مقابله کنید. در ادامه این مقاله درباره چگونگی شناسایی و رفع بیماری ها و آفات صحبت خواهم کرد.

پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم
پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم

چه چیزی باعث زرد شدن برگ های پپرومیا می شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که گیاه پپرومیا دارای برگ های زرد است، از جمله آبیاری نامناسب، نور زیاد خورشید، یا به عنوان واکنشی به تغییر ناگهانی موقعیت یا دما.

یکی از دلایل اصلی زرد شدن برگهای گیاه پپرومیا، نور زیاد خورشید است. در حالی که گیاهان پپرومیا در نور روشن و غیرمستقیم خورشید این کار را انجام می دهند، آنها به نور مستقیم و طولانی مدت واکنش خوبی نشان نمی دهند. گیاهان پپرومیا در زیستگاه طبیعی خود در زیر سایه بان جنگل های استوایی و نیمه گرمسیری یافت می شوند، در نتیجه نور مستقیم خورشید به آن ها نمی رسد، اگرچه محیط های گرم را دوست دارند.

زرد شدن برگ ها به دلیل نور مستقیم بیش از حد خورشید می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. برگها ممکن است به طور کلی پژمرده و با زرد شدن همگن برگها ظاهر شوند. گاهی اوقات ممکن است لکه های سوخته روی برگ ها، به خصوص در نوک برگ ها و لبه ها وجود داشته باشد.

اگر متوجه شدید که گیاه پپرومیا شما در طول روز در معرض نور مستقیم خورشید زیادی قرار می گیرد، یا اگر آن را در نزدیکی یک پنجره رو به جنوب قرار داده اید، وقت آن است که آن را به مکان دیگری منتقل کنید.

یکی دیگر از دلایل مهم زرد شدن برگ ها، آبیاری بیش از حد است که همانطور که می دانید، به طور کلی بزرگترین مشکل برای مراقبت از پپرومیا است. از روش هایی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم برای تعیین اینکه آیا گیاه شما بیش از حد آبیاری شده یا کم از لمس خاک استفاده کنید و در صورت لزوم آن را اصلاح کنید.

چرا برگ های پپرومیا من پیچ خورده است؟

این کمی غیرعادی است، اما معمولاً ناشی از اشکالات یا کمبود مواد مغذی است. ابتدا گیاه خود را بررسی کنید تا هجوم ها را بررسی کنید، به ویژه خرده های آرد، که به صورت توده های سفید پنبهای در سطح زیرین برگها یا روی ساقه ها ظاهر میشوند. اگر حشرهای پیدا کردید، میتوانید از صابون حشره کش برای از بین بردن این آفات استفاده کنید.

از طرف دیگر، اگر برگ ها و ساقه های شما خوب به نظر می رسند، باید به مواد مغذی فکر کنید. کمبود کلسیم یکی از علل شناخته شده پیچ خوردگی برگ در گیاهان پپرومیا است. این می تواند ناشی از آبیاری بیش از حد در یک محیط رشد اسیدی مانند ذغال سنگ نارس باشد. اسیدیته بالا باعث کاهش در دسترس بودن کلسیم در خاک می شود و از جذب گیاه جلوگیری می کند.

از طرف دیگر، استفاده از نیتروژن یا فسفر بیش از حد در گیاه پپرومیا می تواند از جذب کلسیم توسط گیاه جلوگیری کند و در نتیجه با پیچ خوردگی برگ مشخصه کمبود کلسیم همراه شود.

پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم
پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم

بیماری های پپرومیا

گیاهان پپرومیا نسبتاً مقاوم به بیماری هستند، اما چند بیماری باکتریایی و قارچی وجود دارد که باید مراقب آنها بود.

شایع ترین بیماری که گیاهان پپرومیا را مبتلا می کند پیتیوم است که باعث پوسیدگی ساقه و ریشه می شود. این احتمالاً جدی ترین بیماری است که پپرومیا با آن مواجه می شود و می تواند به سرعت باعث مرگ گیاهی شود که قبلاً سالم بوده است.

پیتیوم یک عفونت قارچی فرصت طلب است که در شرایط بی هوازی خاک غرقابی رشد می کند. به همین

دلیل است که پرهیز از آبیاری بیش از حد گیاه پپرومیا بسیار مهم است.

پیتیوم می تواند در مرحله کاملاً پیشرفته قبل از بروز علائم باشد، زیرا معمولاً از ریشه گیاه شروع می شود. ممکن است متوجه ایجاد لکه های سیاه یا ادماتوز روی ساقه گیاه شوید، اما در این مرحله، اغلب خیلی دیر شده است. اولین علامت مشکل معمولاً افتادگی گیاه، پژمرده شدن یا به طور کلی ناراضی به نظر می رسد.

شما می توانید پیتیوم را با شناسایی خاک غرقابی و سپس بررسی ریشه ها شناسایی کنید. ریشه های آسیب دیده خیس و ظریف خواهند بود و برای زنده ماندن گیاه باید حذف شوند. هرس تهاجمی قسمت های آسیب دیده ریشه و تعویض گلدان با گلدان جدید و مخلوط گلدانی بهترین امید برای نجات گیاه است.

آیا لک داشتن برگ های پپرومیا طبیعی است؟

لکه های سیاه یا قهوه ای روی برگ های گیاه پپرومیا چیزی است که باید فورا مورد توجه قرار گیرد. محتمل ترین مشکل بیماری های عفونی لکه برگی است، مانند لکه برگ Cercospora، لکه برگ Phyllosticta یا لکه برگ Rhizoctonia.

راه حل این است که بلافاصله گیاه را از سایر گیاهان منطقه جدا کنید و قسمت های آلوده گیاه را جدا کنید. بهتر است کل برگ ها را جدا کنید و گیاه را به شدت هرس کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام مناطق بیماری از بین می روند. حتما از قیچی استریل یا قیچی هرس برای حذف شاخ و برگ های بیمار استفاده کنید.

پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم
پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم

آفات گیاه پپرومیا

پپرومیا نسبتاً در برابر آفات مقاوم است، اما معمولاً می تواند توسط پشه های قارچی، کنه ها و شپشک های آرد آلود تحت تأثیر قرار گیرد.

مگس های قارچی مگس های سیاه کوچکی هستند که در خاک مشاهده می شوند. آسیب به گیاه توسط لاروها انجام می شود که از ریشه گیاه تغذیه می کنند. مگس ها در واقع به طور مستقیم به گیاه آسیب نمی رسانند.

کاهش آبیاری و پوشاندن ترکیب گلدان با ماسه باید به کنترل آنها کمک کند. از طرف دیگر، افزودن مقدار کمی پودر دارچین به بالای خاک شما یک گزینه عالی است و به خوبی جواب می دهد.

شپشک های آرد آلود به صورت توده های سفید رنگ در سطوح پایینی برگ ها و روی ریشه شناسایی می شوند. کپک نیز در کنار شپشک آرد آلود وجود دارد. رشد گیاهان آلوده متوقف خواهد شد و درمان هر چه سریعتر باید شروع شود . درمان باید با صابون یا اسپری حشره کش باشد یا می توانید روغن چریش را امتحان کنید.

کنه ها معمولاً بسیار ریز هستند و می توانند برای مدت طولانی قابل شناسایی نباشند، اغلب تا زمانی که آسیب قابل توجهی به گیاه  شما وارد نشود متوجه انها نمیشوید. کنه ها می توانند باعث ایجاد نواحی نکروز یا قسمت های مرده در برگ ها و توقف رشد جدید شوند. مبارزه باید با پوشش کامل گیاه با صابون یا اسپری آفت کش باشد.

تکثیر پپرومیا با قلمه ساقه

این به طور ایده آل در بهار انجام می شود، زمانی که رشد جدید پر جنب و جوش خواهد بود. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای برداشتن قلمه ساقه در گلدان برای گیاه پپرومیا آورده شده است.

یک ساقه سالم را از گیاه جدا کنید،در حالتی که سه جفت برگ بر روی ان باشد . برای این کار از یک قیچی تیز یا قیچی استریل استفاده کنید.

جفت برگ های پایینی را بردارید تا قسمت کوتاهی از ساقه نمایان شود.

انتهای برش را به پودر ریشه زایی آغشته کنید.

یک سوراخ کوچک در محیط گلدان ایجاد کنید

قلمه را وارد کنید و خاک گلدان را در اطراف قلمه محکم کنید

محیط گلدان را کاملاً آبیاری کنید.

انواع گونه های گیاه پپرومیا

–Peperomia argyreia و Peperomia sandersii پپرومیا هندوانه به دلیل ویژگی های متمایز شاخ و برگ که شبیه ظاهر هندوانه است، یک رقم بسیار محبوب است. آنها دارای برگ های سبز تیره و نوارهای نقره ای هستند که از مرکز برگ ها در خطوط منحنی به سمت نوک برگ ها حرکت می کنند. برگ ها توسط دمبرگ های منفرد نگهداری می شوند که اغلب به رنگ قرمز هستند.

Peperomia caperata پپرومیا  زمردی ریپل  دارای ظاهری گلگون به شاخ و برگ های خود و برگ های سبز تیره، قرمز یا بنفش است. برگها در طول خود چینهای عمیقی دارند که باعث میشود برگها عمیقاً بافتی به نظر برسند، گویی چروکیده شدهاند. این گونه پپرومیا به خصوص فشرده است که برای رشد در یک ظرف پنجره ای یا تراریوم ایده آل است.

پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم
پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم Peperomia caperata

Peperomia obtusifolia (گیاه لاستیکی بچه یا صورت فلفلی) –  یک گیاه همیشه سبز چند ساله با عادت رشد عمودی است. دارای برگهای سبز تیره، آبدار و بیضی

Peperomia scandens   این یک گونه کم رشد و دنباله دار از پپرومیا است. دارای برگ هایی به رنگ سبز روشن، قلبی شکل، با حاشیه نازک سفید یا زرد کم رنگ است. یک گزینه واقعاً خوب برای ریختن روی کناره گلدان یا آویزان کردن از یک سبد آویزان است

Peperomia nivalis- این یک گونه کوچک و خزنده پپرومیا است که ویژگی های شاداب برجسته ای دارد. دارای برگهای ضخیم، سبز روشن و گوشتی است که شکل چین خورده غیرمعمولی دارند. این ویژگی در تعدادی از گونه های پپرومیا از جمله Peperomia graveolens وجود دارد که سطح زیرین برگ قرمز است و به سمت بالا منحنی می شود و ظاهری راه راه ایجاد می کند.

پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم
پپرومیا و هرآنچه که باید در مورد آن بدانیم

هنگام خرید گیاه پپرومیا به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید گیاه پپرومیا، باید مطمئن شوید که گیاه سالمی را به خانه می برید، بنابراین در اینجا چند نکته مفید وجود دارد.

ابتدا سعی کنید از باغ معتبر خرید کنید. گیاهان پپرومیا کمی به دماهای پایین حساس هستند، بنابراین حمل و نقل یا نگهداری نامناسب می تواند واقعاً به گیاه آسیب برساند. اگر گیاهی اخیراً تحت شرایط نامناسب قرار گرفته باشد، ممکن است اسیب دیده باشد ولی در ظاهر مشخص نباشد.

برگها را از نظر لکه های سیاه، زردی، پژمردگی یا علائم آسیب فیزیکی بررسی کنید. حتماً به هر دو قسمت جلویی و پشتی برگ ها نگاهی بیندازید تا بیماری قارچی و آفات را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا