Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

اگر می خواهید حس خوشایندی را در زندگی خود تجربه کنید بهتر است با نگه داری از یک حیوان خانگی آن را بدست بیاورید. همچنین می توان تجربه های زیادی در مورد زندگی، حس احساس مسئولیت و خیلی چیزهای دیگر را با کمک آنها کسب کنید، این حیوانات می توانند بهترین دوست، رفیق و همدم شما باشد در این مقاله نشریه علمی شیمی فیزیک شما را با انواع حیوانات خانگی بامزه و شرایط نگه داری آنها آشنا می کنیم. مقالات متنوع و جذاب دیگری با موضوعات مختلفی از جمله حیوانات مختلفی مثل فنچ، مرغ عشق، عروس هلندی، خرگوش بلژیکی، خرگوش فرانسوی و … در این نشریه وجود دارد.

مواردی که قبل از انتخاب حیوان خانگی باید بدانید

نکاتی وجود دارد که قبل از انتخاب حیوان خانگی باید آن را بدانید اولین آن اینکه اعضای خانواده حساسیت به حیوان مورد نظر نداشته باشند، احساس مسئولیت در مورد نگه داری از آن، وجود کودک در خانه و داشتن هزینه کافی برای نگه داری از آن ها.

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان
بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

بهترین حیوانات خانگی

طبق آمار محبوب ترین حیوانات خانگی موارد زیر می باشند.

سگ

گربه

ماهی

همستر

پرنده

خرگوش

لاک پشت

مار

ایگوانا

خوخچه هندی

در ادامه توضیح مختصری درباره این حیوانات می دهیم.

گربه

جزو ۱۰ حیوان محبوب در بین مردم است، آن ها مناسب برای نگه داری در آپارتمان هستند و به فضای خیلی بزرگی احتیاج ندارند. حیوانات خیلی بامزه ای هستند که می توان خیلی آسان با همه اعضای خانواده انس بگیرند، آرام هستند و زیاد اهل بازیگوشی و سر صدا نیستند، نگه داری از گربه ها آسان است زیرا از خودشان تا حدودی می توانند مراقبت کنند و نسبت به حیوانات دیگر بیشتر می خوابند. آنها در طول شبانه روز تقریبا ۱۶ ساعت در خواب هستند بنابراین برای افراد شاغل که بیشتر وقتشان را در بیرون از خانه هستند، مناسب اند.

این حیوانات آموزش پذیر هستند و به آسانی می توان به آنها آموزش داد تا برای دستشویی کردن از خاک مخصوصشان استفاده کنند. لازم نیست که گربه ها حتما با جفت خود زندگی کنند و همدم داشته باشند چون اکثرا در طبیعت تنها زندگی می کنند و به مدت طولانی در خانه می توانند تنها بمانند.

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان
بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

سگ

در اروپا و آمریکا از پرطرفدارترین و محبوب ترین حیوانات خانگی محسوب می شوند، حیواناتی بسیار وفادار که به شدت با صاحب خود دوست است و رابطه احساسی با او برقرار می کنند، این حیوانات انواع نژاد های مختلفی دارند که با توجه به نژادشان رفتار و خصلت منحصر به فردی دارند البته آنها پر کاربرد هستند و در کارهایی مانند نگهبانی یا گارد مورد استفاده قرار می گیرند، می توان  با محبت کردن به این حیوانات دوستی و ارتباط برقرار کرد.

این حیوانات بسیار فعال و پر جنب و جوش هستند و نیازمند توجه و محبت صاحب خود اند. برای فعالیت و تخلیه انرژی نیاز به فضای زیادی دارند پس بنابراین برای مدت طولانی نمی توان آن ها را در داخل خانه تنها گذاشت چون در این صورت ممکن است باعث خرابکاری شوند اگر شاغل هستید و بیشتر در بیرون از خانه هستید سگ گزینه مناسبی برای شما محسوب نمی شود چون نیاز به بازی و پیاده روی روزانه دارند. اگر در آپارتمان زندگی می کنید نژادی از آنها را انتخاب کنید که برای زندگی آپارتمانی مناسب هستند، سگ ها شامل سه دسته اند، سگ های آپارتمانی، سگ های نگهبان و سگ های شکاری که هر کدام شرایط نگه داری متفاوتی دارند از برترین نژاد سگ ها برای نگه داری می توان به نژادهای چاوچاو، پودل، شیواوا و… اشاره کرد.

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان
بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

همستر

حیوانات بانمک و بازیگوشی هستند و به آسانی در جیب جا می شوند شرایط نگه داری آسانی دارند این حیوانات شبگرد هستند و در طول روز می خوابند و شب ها بیدارند. همستر ها برای خانواده هایی که کودک دارند گزینه مناسبی نیستند چون کودکان در طول روز با آن ها بازی کنند و مجبورمی شوند بر خلاف میلشان بیدار شوند برای همین ممکن است عصبانی و پرخاشگر شوند و گاز بگیرند. آنها اندام کوچکی دارند و می توانند برای اهل خانه سرگرم کننده باشند و خیلی آرام هستند و سر و صدایی ندارند، شرایط نگه داری آسانی دارند و مانند گربه و سگ بو نمی دهند. همستر ها حتما در قفس نگه داری شوند و نمی توانند تنها زندگی کنند و نیاز به جفت دارند.

ماهی

انواع ماهی قرمز که به اسامی دیگری مانند ماهی طلایی، ماهی گلی یا گلدن فیش معروف است، یک حیوان خانگی بی دردسر که شرایط نگه داری خیلی آسانی دارد که اگر در شرایط مناسب مثل تغذیه مناسب، اکسیژن کافی و محیط زندگی تمیز نگه داری شود تا ۱۰ سال زنده می ماند ولی اگر خوب مراقبت نشود خیلی زود تلف می شود.

ماهی را نمی توان در آغوش گرفت و رابطه احساسی با آن برقرار کرد ولی طبق تحقیقات نگاه کردن به ماهی در آب باعث کاهش استرس و کاهش فشار خون می شود، همچنین در کودکانی که پیش فعال هستند ناهنجاری های ناشی از این بیماری را کاهش می دهد. حتی این نیز گفته می شود به دلیل اینکه ماهی ها ذات آرام و بی آزاری دارند برای بیماران آلزایمری بسیار مفید اند. ماهی ها دارای انواع مختلفی هستند که زیبایی خاصی دارند، برای نگه داری از آنها در آکواریم باید به مقدار نیترات، نیتریت، آمونیاک، PH و سختی آب توجه داشته باشید چون اگر مقدارشان بیشتر از حد مجاز باشد باعث تلف شدن ماهی می شود.

پرنده یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در ایران پرندگان هستند، بیشتر پرندگان دارای هوش بالایی هستند و مهارت آموزش پذیری بالایی دارند و خیلی چیزها را می توانند از صاحب خود یاد بگیرند و بعضی از آنها می توانند صحبت کنند ولی چون حیوانات پر سرو صدایی هستند برای زندگی در آپارتمان مناسب نیستند. از ویژگی های مثبت آنها به این می توان اشاره کرد که به گردش و پیاده روی احتیاجی ندارند و می توان آنها را در قفس نگه داری کرد از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه اند و نسبت به سگ و گربه هزینه تغذیه آنها پایین تر است.
بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

ایگوانا

یکی از جدید ترین حیوانات خانگی محسوب می شود که به یکی از محبوبترین آنها تبدیل شده است، شاید ظاهر ترسناکی داشته باشد و خیلی ذات آرام و مطیعی دارد. ایگوانا ها از حیوانات گیاه خوار محسوب می شوند و تمایل دارند که در زیر نور آفتاب و خورشید باشند.

خوکچه هندی

از حیوانات پر طرفدار امروزه خوکچه های هندی هستند، این حیوانات دارای هوش بالایی هستند، همچنین ظاهر زیبایی دارند که ظاهر آن ها چیزی شبیه موش و خرگوش است و شباهتی به خوک ندارد و جزو خانواده جوندگان هستند علت نامگذاری آن به دلیل شباهت صدای آن به بچه خوک است و برای کودکان حیوان خانگی مناسب است، به دلیل خصلت آرام و بی آزاری که دارند. شرایط نگه داری از این حیوان آسان است فقط تغذیه آنها با مشورت دامپزشک باشد، تغذیه آنها بیشتر با علوفه های سفت و خشک می باشد که فیبر بالایی دارد، همچنین برای جلوگیری از رشد بی رویه دندان های آنها مناسب است.

خرگوش

جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین حیوانات در بین بچه ها است به دلیل ظاهر زیبا و با مزه شان یک حیوان بی دردسر و دوست داشتنی که همه عاشقش می شوند. خرگوش ها خیلی فعال و پر جنب و جوش هستند بنابراین قفس آنها باید بزرگ باشد، آنها را در قفس و یا در حیاط می توان نگه داری کرد. تغذیه خرگوش با علوفه خشک، یونجه تازه، انواع میوه و انواع سبزیجات تازه و نیز با  پلت مخصوص خرگوش انجام می شود.

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان
بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

مار

ممکن است شنیده باشید در سراسر دنیا بعضی از افراد از مارها به عنوان حیوان خانگی نگه داری می کنند با اینکه ترسناک هستند برخی مناسب برای نگه داری نیستند ولی برخی از آن ها مانند مار ذرت و پایتون توپی برای نگه داری مناسب هستند. برای مراقبت از آنها فضای بزرگی نیاز نیست و در محیط کوچک می توانن زندگی کنند.

پرنده

یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در ایران پرندگان هستند، بیشتر پرندگان دارای هوش بالایی هستند و مهارت آموزش پذیری بالایی دارند و خیلی چیزها را می توانند از صاحب خود یاد بگیرند و بعضی از آنها می توانند صحبت کنند ولی چون حیوانات پر سرو صدایی هستند برای زندگی در آپارتمان مناسب نیستند. از ویژگی های مثبت آنها به این می توان اشاره کرد که به گردش و پیاده روی احتیاجی ندارند و می توان آنها را در قفس نگه داری کرد از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه اند و نسبت به سگ و گربه هزینه تغذیه آنها پایین تر است.

لاک پشت

یکی از آرام ترین و ساکت ترین حیوانات خانگی محسوب می شود که بسیار دانا است و طول عمر زیادی دارد. قیافه دانایی دارد که کمک می کند یک کودک، انسان عاقلی بار بیاید، این حیوانات برای زمان طولانی یک جا ثابت می مانند و در این حالت کودکان بیشتر با این حیوانات صحبت می کنند. نگه داری از آنها آسان و ساده است و برای کودکان بی خطر اند و محیط بسیار کوچکی برای نگه داری نیاز دارند.

بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان
بهترین حیوانات خانگی برای نگهداری در منزل و آپارتمان

بیماری حیوانات خانگی

همه حیوانات خانگی مستعد انواع بیماری ها هستند با برخی از آنها در زیر آشنا می شوید.

هاری حیوانات خانگی

بیماری خطرناک ویروسی است که راه سرایت آن از طریق زخم یا گزش حیوان بیمار سرایت می کند. انسان ها از طریق سگ، گربه، اسکون، روباه، راکون و خفاش این بیماری را می گیرند. از طریق واکسن زدن سگ و گربه از سرایت این بیماری می توان جلوگیری کرد.

تب طوطی

تب طوطی نوعی از باکتری کلامیدیا است که تاثیرش بر کلیه طوطی است و قدرت واگیری بیشتری دارد و از پرندگان به حیوانات دیگر و انسان ها قابل سرایت است.

سرطان

علت آن رشد غیر قابل کنترل سلول های بدن است، از رایج ترین بیماری در حیوانات خانگی است.

مایکوباکتریوم مارینوم

علت این بیماری آب آلوده استخر و آکواریوم است ولی بیماری خفیف است.

سالمونلا

عامل این بیماری در مدفوع  خزندگان و دوزیستان است و قابل سرایت از طریق تماس پوست، قفس و سطح دیگر است.

قیمت خرید و فروش انواع حیوانات خانگی

حیوانات خانگی مختلف بنا بر نوع، نژاد، شکل، اندازه و این که آن ها را از کجا تهیه می کنید، قیمت خرید و فروش متفاوتی دارند. همواره بهتر است حیوان خانگی مورد نظرتان را از فروشگاه های آنلاین معتبر یا پت شاپ ها تهیه کنید و قبل از خرید، آن را پیش یک دامپزشک ببرید تا از سلامتی اش اطمینان حاصل کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا