Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

راهنمای خرید نرم کننده مو و معرفی بهترین نرم کننده ها

همه خواهان موهایی زیبا، سالم و براق هستند ولی این امر بدون مراقبت های ویژه امکان پذیر نخواهد بود. در حال حاضر هزاران نرم ‌کننده مو وجود دارد که ادعا می‌ کنند نتایج شگفت ‌انگیزی ارائه می ‌دهند، اما اغلب اوقات مبالغ زیادی برای محصولاتی که اصلا کارایی چندانی ندارند، هزینه می ‌کنیم.

در حالی که پیدا کردن یک نرم کننده عالی برای مو ممکن است شبیه به پیدا کردن سوزن در انبار کاه باشد ولی محصولات فوق العاده زیادی در بازار وجود دارد. اگر از وعده های بیهوده و موهای آسیب دیده خسته شده اید با مطالعه این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک می توانید یک نرم کننده مناسب برای موهایتان تهیه کنید.

نرم کننده مو چیست

در حالی که وظیفه شامپو این است که مو و پوست سرتان را از کثیفی و آلودگی پاک کند، نرم کننده نقش حمایتی را برای نرم کردن و قابل کنترل نگه داشتن تارهای مو ایفا می کند. نرم کننده ها از ترکیبات آبرسانی تشکیل شده اند که رطوبت را برای جلوگیری از شکنندکی و حفظ براقی و استحکام موهای شما تامین می کنند.

نرم‌ کننده در واقع قسمت ‌هایی از موهای شما را که ممکن است پس از شستشو با شامپو خشک شوند، تغذیه می ‌کند. این یک قدم مهم است زیرا واقعا به ترمیم موهای شما کمک کمی کند تا در نهایت احساس بهتری داشته باشید. این فراورده ها مانند یک ماده مغذی و آبرسان برای تارهای مو و انتهای موی شما عمل می کنند و باید به طور منظم استفاده شوند.

چه کسانی به نرم کننده مو نیاز دارند

به بیان ساده باید بگوییم همه افراد! استفاده از نرم کننده ها به صورت روتین شامل عناصر تغذیه کننده مو برای هر نوع مویی است (بسته به محصولی که انتخاب می کنید) و باید هر زمانی که موها را شامپو می کنید از آن استفاده کنید. اگر شما فردی هستید که با خشکی و موخوره مبارزه می کنید یا موهای رنگ شده دارید، به نرم کننده بیشتر نیاز دارید.

اگر موهای نازک یا چرب دارید، یا به طور کلی نگران این هستید که نرم ‌کننده موهایتان را سنگین کند یا ریشه‌ های مو را چرب نشان دهد بهتر است این محصولات را روی انتهای موهایتان استفاده کنید.

مزایای استفاده از نرم کننده

حقیقت این است که اگر می خواهید موهایی براق و سالم داشته باشید استفاده از نرم کننده ضروری است. اگر هر بار که موهایتان را شامپو می ‌زنید آن را نرم نکنید باعث شکننده شدن موها و در نهایت بدحالتی موها خواهد شد. هنگامی که این اتفاق می افتد، موها نازک تر و بسیار کمتر جذاب به نظر می رسند. این مسئله نه تنها بر جذابیت و زیبایی موهای شما تاثیر می گذارد، بلکه ممکن است حالت دادن به موهای شما بسیار مشکل ساز شود.

بسیاری از مردم ادعا می کنند که نیازی به نرم کردن موهای خود ندارند زیرا به طور طبیعی موهایشان چرب است. ولی بهتر است بدانید که همه ما در موهایمان چربی طبیعی داریم. آنها توسط پوست سر تولید می شوند و به حفظ سلامت موها کمک می کنند. با این حال، برخی از افراد دارای چربی اضافی هستند که منجر به موهای «چرب» می شود. اما این بدان معنا نیست که شما نیازی به حالت دادن به موهای خود ندارید، فقط باید نرم کننده مناسب موهای خود را پیدا کنید.

این محصولات نه تنها نه تنها موها را ترمیم می کنند بلکه به جلوگیری از آسیب بیشتر نیز کمک می کند. اگر زمان زیادی را صرف گرما دادن یا رنگ آمیزی موی خود می کنید، این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا این موارد این فراورده می توانند آسیب جدی ایجاد کنند.

بهترین راه برای حالت دادن به مو، استفاده از نرم کننده پس از شستشوی کامل با استفاده از شامپو است. نرم کننده با ایجاد یک لایه محافظ رطوبت و تقویت موها آن را کمی در برابر آسیب مقاوم می کند. این محصولات حالت دادن به موها را بسیار آسان ‌تر کرده و به از بین بردن گره ‌ها کمک می‌ کند.

بنابراین موها حالت ارتجاعی بیشتری خواهند داشت و هنگام برس زدن دیگر آسیب نمی بینند و زمانی که خشک می شوند، درخشندگی زیبایی خواهند داشت که بسیاری از ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم.

مزایای استفاده از نرم کننده
مزایای استفاده از نرم کننده

آیا باید هر روز از نرم کننده استفاده کنید

استفاده روزانه از نرم کننده مو هیچ آسیبی به موهای شما وارد نمی کند این محصولات موهای شما را شاداب و با طراوت می کنند و به موهای شما کمک می کند برای مدت طولانی تری زیبا بماند. البته همه چیز به نوع مو و نیازهای موی شما بستگی دارد. توصیه می کنیم هر بار که دوش می گیرید از نرم کننده استفاده کنید.

نرم کننده را روی موهای مرطوب یا خشک استفاده کنیم

حقیقت این است که این محصولات روی موهای خیس یا مرطوب بسیار موثر هستند. نرم کننده روی موهای مرطوب راحت تر پخش می شود و این اطمینان را می دهد که موهای شما بیشترین بهره را از نرم کننده می برند. هنگام استفاده با آب، گره موها را باز کرده و آنها را صاف و نرم می کند. البته، نرم‌ کننده های خاصی وجود دارد که می ‌توانید آن‌ها را روی موهای خشک استفاده کنید تا قبل از برس زدن یا شانه کردن گره موها باز شود و به محافظت از موها کمک کند.

روش صحیح انتخاب نرم کننده

اکنون که می دانید باید به طور منظم از نرم کننده استفاده کنید، مهم است که آن را به درستی انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که هر شامپو را با یک نرم کننده استفاده کنید و در درجه اول محصول را روی انتهای موهای خود (جایی که بیشترین آسیب و خشکی رخ می دهد) استفاده کنید.

اگر موهای شما فوق العاده خشک است یا به مقداری رطوبت اضافی نیاز دارد، پیشنهاد می کنیم برای آبرسانی بیشتر، به جای یک نرم کننده ساده از یک نرم کننده آبرسان استفاده کنید.

هنگام خرید نرم کننده مو چه نکاتی را باید در نظر گرفت

نرم کننده ها با در نظر گرفتن انواع مختلف مو ساخته می شوند. اگر نرم ‌کننده ‌ای بخرید که برای موهای خشک فرموله شده است، در حالی که موهای شما به طور طبیعی بسیار چرب است مشکلات موهای شما حل نخواهد شد. بنابراین قبل از اینکه به یک نرم کننده اعتماد کنید، به این نکات خرید نگاهی بیندازید.

مواد تشکیل دهنده نرم کننده مو

یکی از اولین کارهایی که باید هنگام خرید نرم کننده مو انجام دهید این است که به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. این ترکیبات کارایی محصول را برای موهای شما نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر حاوی انواع مختلفی از روغن ‌های ضروری مانند روغن آرگان باشد، احتمالا یک نرم‌کننده آبرسان عمیق است. برعکس، ممکن است متوجه موادی مانند پروتئین و کراتین شوید. اینها برای ترمیم آسیب و تقویت مو عالی هستند.

علاوه بر این، همیشه بهتر است به دنبال نرم‌کننده‌هایی باشید که حاوی مواد طبیعی هستند، زیرا این نرم‌کننده‌ها روی موهای شما ملایم‌ تر خواهند بود و هیچ گونه تحریک یا مشکل دیگری ایجاد نمی‌ کنند. اگر سبک زندگی گیاه خواری دارید مهم است که مطمئن شوید نرم کننده و مواد تشکیل دهنده آن همگی با محیط زیست سازگار هستند.

در این بین برخی از مواد وجود دارند که ضرر بیشتری نسبت به فایده دارند و باید به هر قیمتی از مصرف آنها پرهیز کرد. اگر هر یک از موارد زیر را روی برچسب نرم کننده مشاهده کردید، از خرید آن صرف نظر کنید.

  • پارابن
  • سولفات ها
  • سیلیکون ها
  • کوکامید DEA
  • ایزوپروپیل الکل
  • کلریدها
روش صحیح انتخاب نرم کننده
روش صحیح انتخاب نرم کننده

نوع موها

اگر موهای شما خیلی زود چرب می شود انواع خاصی از نرم کننده ها وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. فریب این فکر را نخورید که نیازی به استفاده از نرم کننده ندارید. درست مانند افرادی که پوست چرب دارند باید محصولات مراقبت از پوست مناسب موی خود را پیدا کنند، کسانی که موهای چرب دارند باید به دنبال نرم کننده هایی باشند که دارای ویژگی های زیر باشند:

  • نرم کننده های متعادل کننده که به متعادل کردن تولید چربی پوست سر شما کمک می کند و چرب شدن موها جلوگیری می کند.
  • از هر چیزی که موها را آبرسانی می کند اجتناب کنید و بیشتر به سمت نرم کننده هایی بروید که به عنوان سبک یا تقویت کننده تبلیغ می شوند.

اگر موهایتان را زیاد تحت حرارت قرار داده اید، ممکن است آسیب زیادی به موهایتان وارد شده باشد. برخی از نرم کننده ها به طور خاص برای موهای خشک و آسیب دیده فرموله شده اند. در این رابطه ممکن است به چیزی بسیار قوی تر نیاز داشته باشید

  • می ‌توانید نرم‌ کننده‌ ای را انتخاب کنید که آبرسانی بیشتری داشته باشد
  • شما باید نرم کننده مو را در نظر بگیرید که صاف کننده و آبرسانی عمیق باشد.
  • محصولاتی که حاوی مقدار زیادی روغن طبیعی هستند برای موهای شما بهترین خواهند بود. شما باید سعی کنید از هر چیزی که ادعا می کند حجم دهنده است اجتناب کنید زیرا این کار می تواند تاثیر معکوس داشته باشد.

معرفی بهترین انواع نرم کننده مو

نرم کننده های موی زیادی در بازار وجود دارد که پیدا کردن یک نرم کننده مناسب برای شما مانند یک چالش بزرگ به نظر می رسد. برای راحتی کار ما در ادامه بهترین نرم کننده های موی را به شما معرفی می کنیم.

نرم کننده موی R+Co Perfect

این نرم کننده مو دارای رایحه میوه ای خوشبو حاوی نارنگی همراه با اسطوخودوس خاکی و کاج تازه است. مطمئنا پس از استفاده از آن احساس نشاط خواهید کرد. استفاده آن بعد از شامپو باعث می شود موهایی زیبا، صاف، نرم و سالم داشته باشید.

این، نرم کننده مملو از مواد طبیعی است که سلامت مو را تقویت می کند. روغن دانه باباسو یک ماده مرطوب کننده غنی است که می تواند موهای شکسته را ترمیم کند و درخشندگی را به آنها بازگرداند. اگر از خشکی پوست سر رنج می برید این محصول برای شما عالی است. همچنین عصاره توت در آن وجود دارد که برای حفظ تعادل چربی مو و پوست سر و کاهش چربی اضافی بسیار عالی است.

نرم کننده Oribe Gold

همه چیز در مورد این نرم کننده مو واقعا لوکس است. از بسته بندی زیبا و پر زرق و برق گرفته تا فرمولاسیون بدون سولفات و پارابن. این نرم کننده یک محصول عالی برای افراد مسن است که می خواهند جوانی و شادابی را به موهای خود بازگردانند. همچنین یک انتخاب عالی برای افرادی است که موهای خود را بیش از حد اصلاح کرده اند و نیاز به بازگرداندن درخشش طبیعی دارند.

فرمول سبک است و در عین حال نتایج استثنایی را ارائه می دهد که باعث می شود موها سالم تر از همیشه به نظر برسند. نرم‌کننده Oribe Gold  کوتیکول‌ های مو را هدف ترمیم نهایی قرار می ‌دهد و موها را صاف و حالت دار می کند.

این نرم کننده با موها فوق العاده سازگار است و حاوی انبوهی از مواد مغذی و مراقبت کننده است. این نرم کننده کاملا عاری از مواد مضر است و حاوی روغن آرگان و عصاره سرو مدیترانه ای برای تغذیه مو و بازگرداندن درخشش موها است. با استفاده از این نرم‌ کننده، دو شاخه شدن انتهای مو و آسیب ناشی از گرما برطرف می‌ شود.

بهترین انواع نرم کننده مو
بهترین انواع نرم کننده مو

نرم کننده Redken Extreme

این نرم کننده عمیقا مغذی، زمانی که با سایر محصولات موجود استفاده می شود تا ۷۵٪ شکستگی و آسیب را ترمیم می کند، جایی که ممکن است قبلا غیرقابل برگشت بوده باشد. این محصول بهترین حالت دهنده برای موهای آسیب دیده و پر از ترکیبات مغذی است که موها را به آرامی درمان می کند و نتایج شگفت انگیزی ارائه می دهد.

یکی از نکات قابل توجه در مورد این نرم کننده این است که سطح پروتئین آن بسیار بالاتر است و این بدان معنی است که در ترمیم موهای شکسته فوق العاده موثر است.

این نرم کننده به ریشه ها نفوذ می کند و همچنین انتها و مغر هر تار مو را درمان می کند. اگر می خواهید یک درمان قوی داشته باشید این نرم کننده را مورد استفاده قرار دهید.

نرم کننده VIRTUE Recovery

این نرم کننده مو با رایحه دلپذیر نارگیل، نه تنها موهای شما را به خوبی نرم و لطیف می کند، بلکه حس بویایی شما را نیز تحریک می کند. اگر به دنبال یک نرم کننده جهت موهای ضخیم و غنی هستید که موهای آسیب دیده را ترمیم کند و به آنها جان تازه ای بدهد، این محصول مناسب شما است.

نرم کننده ریکاوری VIRTUE بر اساس تحقیقات علمی ساخته شده است و از مواد منحصر به فردی استفاده می کند که سلامت موها را بهبود می بخشد. یکی از این مواد آلفا کراتین است که ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. این ماده از کراتین طبیعی بدن شما تقلید می کند و موها را به طبیعی ترین شکل ممکن التیام می بخشد.

نتایج نشان می ‌دهد که استفاده از این نرم‌ کننده ضخامت از دست رفته را به موها باز می‌ گرداند. کاربران هنگام استفاده شاهد افزایش ضخامت موها تا ۲۲٪ بوده اند.

این نرم کننده حاوی روغن دانه بائوباب است. اگر موهای خشک یا آسیب دیده دارید، این روغن درمانی عالی است. عصاره گریپ فروت موجود در آن نیز سرشار از آنتی اکسیدان است که به بازگشت درخشندگی موها کمک می کند زیرا پوست سر را سم زدایی می کند.

نرم کننده Redken All Soft Argan Oil

روغن آرگان در این محصولات برای مرطوب کردن و ترمیم موها در نظر گرفته شده است و تاثیر خوبی روی موها دارد. این ترکیب نه تنها به بازیابی رطوبت کمک می کند بلکه روغن آرگان همچنین دارای قدرت جلوگیری از شکنندگی موها در آینده است.

اما جدای از فواید روغن آرگان برای مو که در این نرم کننده به مقدار کافی وجود دارد این نرم کننده گره موها را باز می کند و حالت دادن به آن را بسیار آسان تر می کند و آسیب های ناشی از شانه کردن را کاهش می دهد.

با تقویت هیدراتاسیون و ترمیم تارهای شکننده، موهای شما تا ۱۵ برابر بیشتر مرطوب شده و حسی باورنکردنی خواهید داشت.علاوه بر روغن آرگان، این نرم کننده حاوی مقادیر بالایی از پروتئین سویا نیز هست که به موها بافتی تازه می بخشد و به استحکام کلی آن می افزاید.

نرم کننده عمیق موی سر سینره

نرم کننده عمیق موی سینره حاوی عصاره انار و پروتئین های هیدرولیز شده گندم است که باعث نرمی و لطافت مو و اثرات مضر حرارت سشوار و رنگ مو را کاهش می دهد. عصاره گندم موهای شما را نرم و لطیف تر کرده و از موی شما در برابر نور آفتاب حفاظت می کند. این محصول از ایجاد الکتریسیته ساکن در موها جلوگیری کرده و لطافت و زیبایی را به موهای شما برمی گرداند.

استفاده صحیح از نرم کننده مو
استفاده صحیح از نرم کننده مو

نرم کننده مو و ترمیم کننده بسیار قوی شون

این محصول حاوی عصاره آووکادو است که موهای آسیب دیده و رنگ شده را ترمیم می کند. همچنین حاوی ویتامین‌های A،B و C است در پیشگیری از تخریب ساختار مو و تغذیه ها موها بسیار موثر است. این نرم کننده با تنظیم PH مو می‌تواند به موهای آسیب دیده و رنگ شده جهت ترمیم کمک کند.

نرم کننده مو اکتیو مدل Pink

این نرم کننده جزو پرفروش‌ترین نرم کننده‌ های موجود در بازار است. این محصول دارای قابلیت نرم کنندگی و دارای ترکیبات خاص سیلیکونی برای خنثی کردن الکتریسیته ساکن و جلوگیری از وز شدن و آشفتگی موها است.

نرم کننده مو لطیفه مدل GOLD

نرم کننده مو لطیفه مدل GOLD یک محصول ایده آل برای موهای رنگ شده و آسیب دیده است که دارای قابلیت نرم کنندگی بالایی است. در فرمولاسیون نرم کننده مو لطیفه ویتامین‌های E، Cو B5 و همچنین عصاره بابونه و آلوئه ورا، شی باتر، روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن جوانه گندم وجود دارد که برای لطافت و نرمی موها فوق العاده هستند.

راهنمای استفاده صحیح از نرم کننده مو

همه می ‌دانند که نرم‌کننده مو برای حفظ سلامت و زیبایی موها فوق العاده است اما همه به درستی از نرم‌کننده مو استفاده نمی‌ کنند. در این رابطه بهتر است بدانید که برچسب روی نرم کننده اطلاعات کاملی برای استفاده در اختیار شما قرار می دهد، اما برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که همیشه باید در نظر داشته باشید.

نرم کننده را نمی توان به درستی روی موهایی که خیلی خیس هستند استفاده کرد. اگر موهای شما خیلی خیس است، نرم کننده به سادگی از بین می رود. نتیجه این است که به‌ جای اینکه موهایتان فواید آن را دریافت کند، به معنای واقعی کلمه نرم کننده را هدر می دهید. بنابراین ابتدا موهای خود را جمع کنید تا کمی آب آنها گرفته شود و سپس نرم کننده را روی موها استفاده کنید.

همیشه از مقدار مناسب نرم کننده استفاده کنید. مقدار زیاد اصراف است و مقدار کم برای نیازهای شما کافی نخواهد بود. استفاده از نرم کننده روی پوست سر و ریشه اغلب منجر به حالت دهی بیش از حد می شود. بهتر است نرم کننده را به انتهای موهای خود بمالید که آسیب دیده ترین قسمت مو است. سعی کنید نرم کننده را نسبتا یکدست روی موهای خود بمالید. می توانید یک شانه دندانه پهن را روی موهای خود بکشید تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت روی موهای شما اعمال می شوند.

به نرم‌کننده خود زمان کافی بدهید تا عملکرد لازم را ارائه دهد. استفاده از نرم‌کننده فقط به یک یا دو دقیقه زمان نیاز دارد. نرم‌کننده‌ای که برای درمان عمیق طراحی شده است باید چند دقیقه بیشتر روی موها بماند. پس از اتمام استفاده از نرم کننده، باید آن را کاملا بشویید. در واقع باید آنقدر موها را آبکشی کنید که هیچ احساس لغزندگی روی موهایتان باقی نماند.

به این نکته توجه کنید که موهای خودتان را مستقیما بعد از حمام شانه نکنید زیرا موهای خیس خیلی سریع می شکنند. اجازه دهید خشک شود و سپس آن را به آرامی شانه کنید تا آسیب نبیند.

سخن پایانی

پیدا کردن بهترین نرم کننده مو برای موهایتان به معنای آزمایش صدها محصول مختلف است. با این حال، قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یک نرم کننده مناسب، مهم است که نیازهای موهای خود را در نظر بگیرید. یکی از بزرگ ‌ترین مشکلات این است که افراد از نرم‌کننده‌هایی استفاده می‌ کنند که برای رفع نیازهای موهایشان طراحی نشده ‌اند و این مسئله می ‌تواند منجر به ناکارآمدی آنها شود. توجه به نکات ذکر شده در این مقاله راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین نرم کننده است تا بتوانید از موهای سالم، نرم و قابل کنترل لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا