Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول پرولیو Prolive برای درمان کبد چرب

قرص و کپسول پرولیو که دارویی موثر برای درمان کبد چرب و پیشگیری از ابتلا به آن، محافظت از کبد، محافظت از کیسه صفرا و تنظیم آنزیم های دستگاه گوارش است، معمولا پرولیو باریج است که از زرد چوبه و عصاره خار مریم تهیه می شود.

کبد یکی از مهم ترین و حساس ترین ارگان های بدن است که مراقبت از آن تاثیر زیادی در حفظ سلامتی به خصوص در سنین بالا دارد. این اندام دارای نقشی مهم و حیاتی در سوخت و ساز و تجزیه قند ها، پروتئین ها و چربی ها دارد و انرژی بدن را تامین می کند، به همین دلیل هم هر گونه آسیبی که به آن وارد شود، ممکن است مشکلات جدی برای ما به وجود بیاورد. یکی از عواملی که باعث آسیب کبد می شود تغذیه نادرست است و در صورتی که این آسیب ادامه بیابد، باعث بیماری های مزمن و خطرناک کبدی می شود.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می خواهیم درباره نحوه مصرف، کاربرد، عوارض، هشدار مصرف و قیمت قرص و کپسول پرولیو صحبت می کنیم. شما می توانید در سایر مقالات این سایت مطالب جالب، آموزنده و کاربردی درباره سایر دارو هایی مثل کپسول ریوریا، قرص جینکو تیدی، کپسول میلک تیستل، کپسول لیور دتوکس و قرص بیوتین بیابید.

قرص و کپسول پرولیو prolive چیست؟

این قرص مکملی کاربردی برای درمان بیماری های کبدی از جمله کبد چرب و حفاظت از کیسه صفرا و کمک به آنزیم های کبدی است. این محصول گیاهی در ایران از موادی چون قاصدک، کنگر فرنگی، زرد چوبه و خار مریم درست می شود و معمولا به شکل کپسول های ۵ میلی گرمی است. با این که این دارو گیاهی است و عوارض زیادی ندارد، باید مراقب باشید آن را بیش از اندازه مصرف نکنید تا با مشکل مواجه نشوید. اگر کبد چرب درمان نشود، به مرور زمان باعث تجمع چربی در کبد و اختلال این اندام  می شود که در نهایت فرد دچار بیماری سیروز کبدی می شود.

کبد

کبد را می توانیم به عنوان مهم ترین کارخانه شیمیایی بدن در نظر بگیریم، این اندام ماده ای به نام صفرا تولید می کند که در کیسه صفرا ذخیره شده و با اثر بر روده موجب دفع سموم از روده و هضم چربی ها می شود. بیماری کبد چرب بیشتر در سنین ۴۰ تا ۶۰ بروز می یابد. چاقی و دیابت نوع ۲ از عواملی هستند که زمینه ساز این بیماری بوده و این عارضه در بزرگسالان و حتی کودکان نیز دیده می شود. متاسفانه درمان قطعی برای بیماری کبد چرب وجود ندارد ولی می توانیم با کنترل وزن، کاهش میزان چربی بدن و کنترل میزان مصرف قند و ابتلا به دیابت از ابتلا به آن جلوگیری کنیم.

کبد چرب چیست؟

این بیماری که در پزشکی اصطلاحا Fatty liver یا جگر چرب نام دارد، در اثر تجمع واکوئل های چربی در سلول های هپاتوسیت کبدی به وجود می آید که التهاب کبد را در به دنبال دارد. کبد چرب می تواند به علت مصرف بیش از حد الکل ایجاد شود یا در اثر سو تغذیه، چاقی و دیابت در افراد مستعد به وجود بیاد. اگر چربی کبد فردی به بیشتر از ۵ تا ۱۰ درصد وزن کبدش برسد، می گوییم به کبد چرب مبتلا است.

این بیماری در انواع کبد چرب الکلی، غیر الکی و بارداری وجود دارد و ۴ گرید مختلف دارد. بیماری کبد چرب را می توانید بدون استفاده از دارو های شیمایی و با تغییر سبک زندگی، تغذیه و ورزش تا حدی کنترل و درمان کنید. به علاوه مصرف امگا ۳ سه بار در هفته و مصرف یک روز در میان قرص ویتامین E ۴۰۰ می توانیم روند این عارضه را کند کرده و آن را درمان کنیم.

قرص و کپسول پرولیو Prolive برای درمان کبد چرب
قرص و کپسول پرولیو Prolive برای درمان کبد چرب

گیاهان دارویی موثر در درمان کبد چرب

دارو های گیاهی از جمله بومی آملا، کاسنی، برینگراج، آووکادو، نارگیل، کاهو، قارچ، زنبق، قارچ، زردچوبه، زنجبیل، کلم بروکلی، کلم بروکسل، چای سبز، ریشه گیاه بابا آدم و خار مریم در درمان این بیماری تاثیرات زیادی دارند که تعدادی از آن ها را در ساختار قرص پرولیو می بینیم. در این بین خارمریم از زمان قدیم و یونان باستان یکی از مهم ترین دارو ها برای درمان بیماری های کیسه صفرا و کبد بوده است.

قاصدک

این گیاه ماده ای به نام اسید کینورنیک دارد که در قاصدک تولید می شود و در تولید صفرا کاربرد دارد. این ترکیب از کبد محافظت می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است.

کنگر فرنگی

نام دیگر این گیاه آرتیشو است، ماده ای به نام سیلیمارین تولید می کند که باعث کاهش سمیت کبد می شود و از آن حفاظت می کند.

زردچوبه

در ریشه زردچوبه مواد ضد التهاب قدرتمند و ترکیبات فعالی وجود دارد که سطح و مقدار صفرا را افزایش می دهد و سمیت کبد را خنثی می کند.

خارمریم

ترکیب سیلیمارین موجود در این گیاه اثری هپاتوپروتکتیو داشته، آنتی اکسیدان قوی است و باعث می شود سلول های کبدی سمی نشوند و از آسیب به آن ها جلوگیری شود.

خواص و کاربرد های قرص و کپسول پرولیو

این دارو معمولا برای درمان و کنترل بیماری های کبدی از جمله کبد چرب، محافظت از کیسه صفرا، تنظیم کردن و تعدیل آنزیم های گوارشی استفاده می شود.

دوز و نحوه مصرف قرص و کپسول پرولیو

این دارو را می توانید با نسخه و تجویز پزشک مصرف کنید، مصرف سر خود آن توصیه نمی شود. به طور معمول مصرف این قرص روزی ۱ تا ۳ عدد و در فواصل منظم توصیه می شود. برای این که دچار عوارض گوارشی نشوید، بهتر است این کپسول را بعد از صرف غذا و با آب زیاد مصرف کنید.

نکات مهم در رابطه با مصرف قرص و کپسول پرولیو

اگر در مرحله شیردهی یا بارداری هستید، این قرص را تحت نظر پزشک مصرف کنید.

در صورتی که فراموش کردید دارو را در زمان مقرر بخورید، در صورتی که نزدیک به زمان دوز بعدی باشد، تا آن زمان صبر کنید ولی اگر فاصله زمانی زیاد باشد، می توانید قرص را مصرف کنید.

قبل از مصرف، ترکیبات این دارو را مطالعه کنید و اگر به یکی از آن ها حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید.

اگر با مصرف دارو دچار علائمی از جمله تورم لب، زبان، صورت یا گلو و تنگی نفس شدید، که نشانه های حساسیت هستند، مصرف را قطع کنید و به سرعت به اورژانس بروید.

عوارض قرص و کپسول پرولیو

در صورتی که این کپسول را زیر نظر پزشک و با دستور او مصرف کنید و به گیاهان موجود در آن حساسیت نداشته باشید، دچار هیچ عارضه جانبی نمی شوید. قیمت خرید قرص و کپسول پرولیو چیزی حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است البته این قیمت حدودی و مربوط به این تاریخ است.

قرص و کپسول پرولیو Prolive برای درمان کبد چرب
قرص و کپسول پرولیو Prolive برای درمان کبد چرب

نحوه عمل قرص و کپسول پرولیو

بر اساس آزمایش هایی که انجام داده اند، در گیاه خار مریم ترکیبی به نام سیلی مارین وجود دارد که از بروز فیبروز کبدی و ایجاد اختلال در عملکرد کبد جلوگیری می کند. به این صورت که این ترکیب، بازسازی سلول های آسیب دیده کبد و بیوسنتز پروتئین ها را تحریک می کند.

کووکومینات سدیم موجود در زرد چوبه، موجب افزایش ترشح نمک های صفرا می شود و از این طریق باعث درمان و پیشگیری از سنگ های صفراوی می شود. کورکومین همچنین می تواند سمیت کبد را کاهش دهد و از بروز سیروز کبدی جلوگیری کند. کار دیگری که این ماده انجام می دهد، مهار تغییر چربی، نکروز حاصل از آفلاتوکسین و هایپرپلازی است. عصاره گیاه تره فرنگی نیز که یکی از ترکیبات این قرص است، آسیب های هیستوپاتولوژیک به کبد و تغییراتی که در آنزیم های کبدی ایجاد شده است را بر طرف می کند و آن را از بین می برد. عصاره قاصدک همراه با عصاره کنگر فرنگی کبد را از اثر سم الکل حفظ و بازسازی سلول های کبدی را تحریک می کند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: محصولات گیاهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا