Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

قرص و کپسول سربروم گلد دارویی از که از ترکیب سیلیکا، فسفاتیدیل سرین، منیزیم، ویتامین های گروه B، رسوراترول و کیوتن یا Q10 ساخته شده فوایدی از جمله خاصیت ضد سرطان و پیری، افزایش ارتباط میان سلول های مغزی، محافظت از سیستم عصبی، جلوگیری از تخریب سلول های مغزی با افزایش سن و ممانعت از ایجاد اختلالات شناختی خفیف دارد، علاوه بر این، این قرص آنتی اکسیدان بسیار قوی است. قرص های سربروم گلد را که محصول کشور پرتغال هستند و معمولا درون یک قوطی پلاستیکی که درونش ۳۰ عدد قرص وجود دارد، به بازار مصرف ارائه می شوند. این دارو در گروه دارو هایی که برای کندی روند آلزایمر هستند، قرار دارد.

در این مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می خواهیم درباره کاربرد، نحوه مصرف، عوارض، نحوه مصرف و ترکیبات قرص و کپسول سربروم گلد صحبت کنیم شما می توانید در سایر مقالات این نشریه درباره داروهایی از جمله پودر واریوکلد، قرص زاناکس، قرص لیور پاور، پودر واریوکلد، شربت برونکلدین، قرص مکیدنی لیکوفار، قرص آدومدز، پودر گلوکومان، قرص و کپسول پرولیو، کپسول بوستر لیور، قطره خوراکی سیلیمارین، قرص نوروبیو سان دی، قرص ایموستیم و قرص دوپاویت مطالعه می کنیم.

قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

ترکیبات قرص و کپسول سربروم گلد

این قرص ها شامل فسفاتیدیل سرین، ویتامین های B6 و B12، سیسلیکا، منیزیم، رسوراترول و کیوتن هستند.

فسفاتیدیل سرین

این ترکیب نوعی ماده طبیعی است که به دلیل وجود آن غشا سلول انعطاف پذیر است و باعث می شود نورون ها بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین رادیکال های آزاد را تولید و باعث تحریک تولید استیل کولین می شود. تولید فسفاتیدیل سرین در سنین بعد از ۴۰ سالگی در بدن با کاهش قابل توجهی رو به رو می شود که به این دلیل باید از مکمل های آن استفاده کرد. مصرف حدود ۱۰۰ گرم از این ماده در افرادی که به مشکلات حافظه دچار هستند و به تازگی دچار بیماری آلزایمر شده اند، در بهبود تاثیر دارد.

مصرف این ماده همچنین باعث بهتر شدن رفتار های شناختی، توان و عملکرد حافظه می شود و شدت نشانه ها را کمتر می کند. مکمل های فسفاتیدیل سرین را از مغز گاو می گیرند ولی امروزه تعداد زیادی از کارخانه ها به دلیل نگرانی هایی که در رابطه با آلودگی این عصاره ها با بیماری هایی مثل جنون گاوی وجود دارد، آن را از سویا یا کلم تهیه می کنند ولی هنوز اثبات نشده است که این مکمل های گیاهی از نظر کیفیت و اثر گذاری با انواعی که از مغز گاو تهیه می کنند برابری می کند یا نه. البته سازمان غذا و داروی آمریکا همواره بر تولید همه دارو ها از جمله این مکمل ها نظارت ندارد، به همین دلیل هم بهتر است این مکمل یا هر مکمل دیگری را زیر نظر پزشکتان مصرف کنید.

 رسوراترول

رزوراترول یا رسوراترول نوعی ترکیب شیمیایی با شناسه پاب کم است که شکلی پودری دارد و به رنگ زرد و سفید است. این ترکیب یک آنتی اکسیدان است که بدن را در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند و این کار را با از بین بردن رادیکال های آزاد انجام می دهد. پوست قرمز بادام زمینی، مویز، کشمش، انگور قرمز، توت سفید و بلوبری حاوی این ترکیب هستند البته مقدار زیادی از آن در انگور سیاه وجود دارد.

کو آنزیم کیوتن

این ترکیب که در سلول ها به تولید انرژی کمک می کند، به طور طبیعی در بدن ما انسان ها تولید می شود ولی میزان آن در بدن با افزایش سن کاهش می یابد و افراد مسن باید مکمل هایی را که حاوی این ماده است مصرف کنند. کمبود کو آنزین کیوتن می تواند باعث ایجاد دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و اختلالات مغزی می شود علاوه بر این ها این ماده برای سلامتی فواید دیگری نیز دارد.

این ترکیب بعد از این که در بدن تولید می شود، در میتوکندری ذخیره می شود و انرژی تولید می کند. تولید کو آنزیم کیوتن علاوه بر افزایش سن می تواند به دلایل بیماری های میتوکندری، نیاز شدید بافتی که در اثر بیماری به وجود می آید، کمبود های تغذیه ای مثل کمبود ویتامین B6، استرس اکسیداتیوی که در اثر پیری به وجود می آید و نقص های ژنتیکی که در تولید این ماده نیز به وجود می آید ایجاد شود.

قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

کاربرد و موارد مصرف قرص و کپسول سربروم گلد

افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارند، برای این که عملکرد مغزشان بهتر شود، آلزایمر در آن ها پیشرفت نکند و شاداب و پر انرژی شوند، می توانند از این مکمل که در ساختارش منیزیم نیز دارد استفاده کنند، علاوه بر این، این قرص باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی نیز می شود. در ادامه به توضیح برخی از موارد مصرف این کپسول می پردازیم.

افزایش دقت و تمرکز

کپسول سربروم گلد به دلیل این که در ترکیبش منیزیم دارد باعث حل مشکل از دست رفتن حافظه، عدم تمرکز و پرتی حواس می شود علاوه بر این منیزیم عملکرد های اساسی مغز، حافظه و یادگیری را بهبود می بخشد. از جمله تاثیرات دیگر منیزیم تقویت حافظه کوتاه مدت و بلند مدت، افزایش توان یادگیری، افزایش توجه و جلوگیری از آشفتگی ذهنی دارد. کمبود این ماده باعث می شود فلزات سنگین در مغز رسوب کنند که در نتیجه آن فرد ممکن است به بیماری هایی از جمله پارکینسون، ام اس یا آلزایمر مبتلا شود.

کاهش روند پیری سلول های مغز

به طور طبیعی سلول های مغزی با افزایش سن کوچک، کم حجم و ضعیف می شوند به همین دلیل هم بعضی از افراد با وجود این که از مغزشان استفاده زیادی دارند، با افزایش سن به آلزایمر مبتلا می شوند. یکی از ترکیباتی که می تواند این روند پیری مغز را کند کنند، آن را تقویت کند و از بروز مشکلات مغزی جلوگیری کنند.

ویتامین های گروه B از جمله B6 و B12 هستند. این ویتامین ها باعث می شوند تولید پروتئین بتا آمیلوئید در بدن کاهش یابد و از آن جایی که این پروتئین با ایجاد بیماری آلزایمر ارتباط دارد، احتمال بروز بیماری کمتر می شود. وقتی تولید بتا آمیلوئید در بدن افزایش پیدا می کند و به گیرنده های حسی سلول های عصبی می چسبد، در پی ایجاد التهاب عملکرد پیام های عصبی و مخابره آن ها با مشکل مواجه می شود. از این رو هم مصرف مکمل سربروم گلد از طریق کاهش این ماده از بروز بیماری هایی که باعث ضعف حافظه می شوند، جلوگیری می کند.

بهبود عملکرد حافظه

یکی از ترکیبات به کار رفته در این کپسول فسفاتیدیل سرین است که یک ماده آمینواسیدی محلول در چربی بوده و باعث کاهش سرعت روند اختلال سلول های مغزی و پیری می شود. این ماده جلوی پیری سلول های عصبی را می گیرد، آسیب های وارده را ترمیم می کند و برخی از اثراتی که در نتیجه افزایش بلند مدت سطح کورتیزول ایجاد می شود را مهار می کند. اگر سطح کورتیزول خون زیاد شود، باعث بروز پیری زودرس، خستگی و ضعف سیستم ایمنی می شود. به همین دلیل هم مصرف مکمل های حاوی فسفاتیدیل سرین باعث کاهش التهاب، بهبود عملکرد حافظه، افزایش یادگیری، افزایش سرعت پردازش و ظرفیت استدلال و تفکر می شود.

قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول سربروم گلد چیست؟ کاربرد، موارد مصرف و عوارض آن

ویژگی های قرص و کپسول سربروم گلد

این قرص ویژگی های ضد پیری، سرطان، جلوگیری از اختلالات شناختی خفیف، کاهش تخریب سلول های مغزی حاصل از افزایش سن، محافظت از سیستم ایمنی و خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد.

نحوه مصرف قرص و کپسول سربروم گلد

این کپسول را بهتر است هر روز یک عدد همراه با غذای صبحانه تان میل کنید.

نحوه نگهداری قرص و کپسول سربروم گلد

این قرص را دور از دسترس کودکان و در جای خشک و خنک نگه دارید، به علاوه این کپسول صرفا یک مکمل غذایی است و نمی توانید از آن برای درمان، پیشگیری یا تشخیص بیماری ها استفاده کنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا