Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

سم کنه کش لوبیا چیست و از مزایای آن چه می دانید؟

سم کنه کش لوبیا یکی از سمومی است که در مزارع پرورش لوبیا مورد استفاده قرار می گیرد. لوبیا یکی از ساده ترین سبزیجات باغی برای کشت است و با مراقبت بسیار کم محصولی پربار تولید می کند. اکثر آفات لوبیا به راحتی از طریق روش های طبیعی کنترل می شوند و به ندرت نیاز به استفاده از آفت کش دارند. اما در برخی موارد مانند هجوم کنه ها شما نیاز به استفاده از سموم خواهید داشت.

تولید لوبیا معمولی (Phaseolus vulgaris L) تحت تاثیر بسیاری از عوامل زیستی و غیر زیستی است که در طول چرخه رشد آن برهم کنش دارند. بیماری ها برخی از عوامل زیستی اصلی موثر بر تولید لوبیا هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با سم کنه کش لوبیا ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها و موارد کاربرد آفت کش لوبیا و سموم آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید سم آفت لوبیا دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش سم آفت لوبیا در بازار سموم و آفت کش ها می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان سم و آفت کش لوبیا در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت سم و آفت کش ها هستند؛ قیمت آفت کش و سم لوبیا نیز تحت تاثیر این موارد است.
لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش سم لوبیا به روزرسانی می‌شود.

شرایط مناسب رشد لوبیا

لوبیا هوای گرم، آفتاب کامل و خاک با زهکشی خوب را برای رشد ترجیح می دهد. رشد لوبیا از دانه ها یا گیاهان مقاوم به بیماری به کاهش مشکلات لوبیا کمک می کند. زمین عاری از زباله، از جمله گیاهان پس از برداشت، راه دیگری برای کاهش مشکلات رشد لوبیا است.

گرما و رطوبت بیش از حد مسئول اکثر مشکلات آفات و بیماری ها است. برای جریان هوای بهتر، به خصوص در مناطق مرطوب، فضای بیشتری بین گیاهان بگذارید. با اجتناب از آبپاشی برگ ها را خشک نگه دارید تا به کاهش رشد قارچ ها کمک کند. در نهایت، مطمئن شوید که تناوب زراعی را حداقل یک سال در میان در باغ انجام دهید تا از مشکلات لوبیا مرتبط با عوامل خاک جلوگیری کنید.

همچنین توجه داشته باشید که انواع متعددی از قارچ ها در خاک زندگی می کنند که می توانند محصولات لوبیا، به ویژه نهال ها را خراب کنند و باعث عدم رشد لوبیا شوند. ممکن است ریشه ها بمیرند و برگ ها زرد شوند. گیاهان ممکن است تغییر رنگ و رشد ضعیفی از خود نشان دهند. اطمینان حاصل کنید که لوبیا در خاکی با زهکشی مناسب کاشته می شود، زیرا رطوبت بیش از حد محیطی ایده آل برای رشد قارچ است.

سم کنه کش لوبیا چیست؟
سم کنه کش لوبیا چیست؟

آشنایی با آفات لوبیا

بسیاری از ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری های لوبیا از طریق بذر ایجاد می شوند. بیماری های منتقله از طریق بذر منجر به جوانه زنی ضعیف، قدرت ضعیف گیاه، بازدهی کم محصولات و بذر بی کیفیت می شود. برخی از آفات حشره ای نیز از طریق آسیبی که به بذر در مزرعه و ذخیره سازی وارد می کنند، بر کیفیت بذر و رویش گیاه تاثیر می گذارند. برخی ارگانیسم های بیماری زا در داخل لوبیا رشد کرده و پخش می شوند.

برخی دیگر مستقیما به نهال ها حمله می کنند و باعث کاهش قابل توجهی در توده و بازدهی گیاه می شوند. مقدار غالب بذر لوبیا مورد استفاده کشاورزان در مقیاس کوچک از برداشت منظم محصولات غذایی و جایی که شیوه‌ های مدیریت آفات و بیماری ‌های محدود استفاده می ‌شود، به دست می ‌آید.

از این رو سطوح مختلفی از عفونت ناشی از بذر را می توان انتظار داشت که بسته به فصل، نوع بیماری و شیوه های مدیریتی مورد استفاده می تواند منجر به بیماری های زراعی بعدی شود. ایجاد عفونت ناشی از بذر در طول زمان نیاز به جایگزینی بذر با استفاده از بذر تمیز یا سالم دارد.

کنه لوبیا

فصل خشک، محصولات لوبیا را مستعد ابتلا به کنه‌های عنکبوتی دو نقطه ‌ای می ‌کند. آسیب و مدیریت کنه عنکبوتی با استفاده از سم کنه کش لوبیا برای لوبیاهای خوراکی بسیار مشابه است. یک کنه عنکبوتی جفت نشده می تواند شروع یک کلنی جدید باشد و در شرایط گرم کلنی ها می توانند به سرعت رشد کنند.

کنه ‌های عنکبوتی پس از برداشت گندم به لبه مزارع لوبیا حرکت می ‌کنند و می ‌توانند با استفاده از یک «بالون» ساخته شده از تارهای تابیده شده در مزارع بر اثر باد حرکت کنند. آنها به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند و برای دیدن به لنز ۱۰x نیاز دارند.

تخم‌ها در قسمت زیرین برگ‌ های لوبیا یافت می‌شوند و کوچک، گرد و شفاف هستند. هنگام جستجو، یک برگ از گیاه را بردارید و آن را روی کاغذ سفید تکان دهید تا کنه های عنکبوتی را در حال حرکت ببینید. سم کنه کش لوبیا در مقابله با این آفات بسیار موثر است.

اهمیت استفاده از آفت کش ها در لوبیا

حشرات، بیماری ‌ها، علف ‌های هرز و ویروس‌ های گیاهی می ‌توانند به تمام مراحل رشد لوبیا سبز آسیب بزنند. در این بین مراحل گل‌ دهی و رشد غلاف حیاتی است زیرا غلاف‌ های آسیب‌ دیده نمی ‌توانند به بازار عرضه شوند.

متاسفانه، تنها نسبت‌های کمی از اسپری منتشر شده در بالای گیاهان راه خود را به گل‌ها و غلاف‌ها – اهداف حیاتی – پیدا می‌ کند. زیرا برگ ها بخش زیادی از اسپری اعمال شده از سربار را فیلتر می کنند.

تجهیزاتی که اسپری را به غلاف‌ها نزدیک‌ تر می ‌کنند، شانس بیشتری برای رسوب بیشتر و یکنواخت ‌تر روی غلاف‌ ها دارند. بنابراین زمینه بسیار زیادی برای بهبود تکنیک های کاربرد با تجهیزات اسپری هوایی و زمینی وجود دارد.

کاربرد سم کنه کش لوبیا

سمپاش هایی که با کمک هوا کار می کنند برای استفاده از سم کنه کش لوبیا بسیار مفید هستند زیرا مزایای قابل توجهی از جمله مدیریت بهتر رانش و نفوذ اسپری دارند.

نگهداری منظم تجهیزات سمپاشی شامل کالیبراسیون و ارزیابی پوشش اسپری نیز برای کنترل موثر آفات و بیماری ضروری است. لازم به ذکر است که نتیجه ضعیف استفاده از اسپری منجر به بازدهی کم محصول می شود زیرا محصول آسیب دیده یا لکه دار غیر قابل فروش است.

آفات گیاه لوبیا
آفات گیاه لوبیا

توصیه های کلی در مورد آفات گیاه لوبیا

حشرات متعددی به لوبیا حمله می کنند. با این حال، بسیاری از آنها را می توان به راحتی با دست یا با آب صابون جدا کرد. اگر در پرورش لوبیا مشکل دارید باغ را برای بررسی شواهد ناشی از آسیب حشرات بررسی کنید. بازرسی مکرر و حذف سریع حشرات و کنه های آسیب رسان گام ‌های مهمی برای کنترل یا کاهش آلودگی ‌های سنگین است که معمولا به اقدامات شدیدتری مانند استفاده از آفت ‌کش‌ها نیاز دارد. بسیاری از حشرات در بوته ها، درختان و زمین های مجاور زمستان گذرانی می کنند. تمیز نگه داشتن محوطه باغ می تواند به کنترل بیماری و آفات لوبیا کمک کند.

مشکلات آفات معمولا از سالی به سال دیگر متفاوت است، اما اقدامات خوب و اساسی می تواند آنها را به حداقل برساند و همچنین می تواند سلامت گیاهان لوبیا را تضمین کند که قطعا گیاهان سالم توانایی بیشتری در برابر هجوم حشرات دارند. اگر با آفات لوبیا مشکل داشتید، خاک را در اوایل بهار شخم بزنید. شخم زدن خاک هر گونه حشره زمستان گذرانی را از بین می برد.

در اواخر بهار، دو هفته پس از آخرین یخبندان، لوبیاها را در آفتاب کامل بکارید. دانه های لوبیا خاک سرد و خیس را تحمل نمی کنند و ممکن است دیر رشد کنند یا به طور کلی رشد نکنند. دانه های لوبیا را به عمق ۱ اینچ و ۲ تا ۴ اینچ فاصله از هم بکارید تا پس از بیرون آمدن برگ های واقعی، ۱۲ اینچ از هم فاصله بگیرند. آنها را آبیاری کنید تا خاک به طور یکنواخت مرطوب بماند و باغ را از نظر آفات حشرات کنترل کنید.

بسیاری از انواع لوبیا تحت تاثیر بیماری قرار می گیرند. با این حال، با انتخاب و کاشت ارقام مقاوم به بیماری می توان از بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد. کاشت چرخشی لوبیا حداقل یک سال در میان، آبیاری مناسب و دستورالعمل های حفظ فاصله نیز کمک کننده است.

قیمت سم کنه کش لوبیا

قیمت خرید و فروش سم کنه کش لوبیا برحسب حجم و برند آن در بازار سموم و آفت کش ها متفاوت است. شما می توانید از طریق فروشندگان معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت سم کنه کش لوبیا اقدام به خرید آن نمایید.

فروش ‌سم کنه کش لوبیا

برای اطلاع از قیمت فروش سم کنه کش لوبیا از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین فعالان خرید و فروش آفت کش لوبیا در بازار سم و آفت کش ها است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

سم کنه کش قوی

سم های کنه کش قوی و کاملی برای از بین بردن این حشره کوچک در بازار وجود دارد. آنها دارای مواد فعال ترکیب شده ای هستند که به صورت ذرات معلق در هوا برای خلاص شدن از شر کنه اسپری می شوند. اسپری‌های آئروسل یکی از کاربردی ترین سم ها برای از بین بردن کنه است، زیرا می‌توانید اسپری را به زیر تخت‌ ها یا مکان ‌هایی که ممکن است مه‌ پاش‌ ها نتوانند به آن‌ ها دسترسی پیدا کنند، استفاده کنید. بهتر است حشره کشی را انتخاب کنید که هم حاوی یک عامل کشنده کنه های بالغ و هم یک تنظیم کننده رشد حشرات (تخم ها، لاروها و شفیره ها) باشد.

سم کنه کش فلفل

سم کنه کش فلفل یک سم کنه کش حاوی روغن فلفل است که بدون جاگذاری اثرات سمی خود به راحتی کنه های موجود در گیاهان آپارتمانی، صیفی جات و مرکبات را از بین می برد. این سم با تاثیر بروی سیستم تنفسی انواع حشرات را از بین می برد. این سم غلیظ با بوی تند فلفل را باید به صورت مستقیم برروی گیاهان مورد نظر اسپری کنید و برای اطمینان بیشتر بهتر است بعد از سه الی چهار روز از سم پاشی اولیه مجددا استفاده از این سم را تکرار کنید.

سم کنه کش گیاهان آپارتمانی

برای گیاهان آپارتمانی باید در انتخاب سم بسیار دقت کنید. سم کنه کش گیاهان آپارتمانی حاوی ترکیبات شیمیایی ارگانوفسفره هستند. بنابراین برای بدست آوردن بهترین نتیجه بهتر است این سم را بین ساعت ۳ تا ۸ صبح استفاده کنید زیرا در این ساعات روزنه های گیاهی باز است و مواد شیمیایی به راحتی می توانند جذب شوند. همچنین میزان فعالیت حشرات در این ساعات نیز بیشتر است. بعد از سم پاشی نباید کودکان یا حیوانات به این گیاهان دست بزنند زیرا این گیاهان به شدت سمی هستند.

سم کنه کش مرکبات

سم کنه کش مرکبات یک سم قوی و کاربردی است که برای از بین بردن کنه درختان میوه به کار برده می شود. این سم علاوه بر اینکه می تواند کنه بالغ را از بین ببرد، این قابلیت را دارد که تخم کنه را که در لابه لای میوه مرکبات پنهان شده است را نیز کاملا از بین ببرد. این سم با تاثیر بر ساختار پوششی حشره به سرعت می تواند تاثیرگذار باشد. بهترین زمان استفاده از سم کنه کش مرکبات ابتدای فصل و یا اواسط فصل می باشد.

قویترین کنه کش

قویترین کنه کش را باید باتوجه به مناسب بودن آن با دوره زندگی کنه انتخاب و خریداری کرد. به عنوان مثال سم کنه کشی که برای کنه بالغ طراحی شده است بر روی تخم کنه تاثیرگذار نخواهد بود. البته در حال حاضر اکثر سم های کنه کش دوکاره شده اند یعنی همزمان هم کنه بالغ و هم تخم کنه را از بین می برند. این نوع کنه کش ها ماندگاری بالایی دارد و برای کنه هایی که در مقابل سم های فسفره مقاوم شده اند با دوز بالا قابل استفاده است.

بهترین سم کنه کش سیستمیک

سم کنه کش سیستمیک یک سم بسیار قوی و موثر است که به محض استفاده در سراسر بافت گیاه پخش می شود. این نوع سم محلول در آب است به همین دلیل با جذب آب به راحتی در تمام بافت های گیاه حرکت می کند. کنه کش سیستمیک در سیستم عصبی کنه اختلال ایجاد می کند و با تاثیرگذاری فوق العاده بالا کنه ها را به راحتی از بین می برد. سم کنه کش سیستمیک همچنین می تواند باعث مسمومیت سایر حشرات شود.

بهترین سم برای کنه تارتن

کنه تارتن که کنه گلخانه ای نیز نامیده می شود، به راحتی در مدت زمان محدودی آسیب بسیار زیادی به گل ها می رساند. به دلیل اینکه کنه ها در مراحل مختلفی از رشد خود هستند بنابراین اغلب در گلخانه ها از مخلوط چند سم برای از بین بردن این آفات استفاده می شود. به عنوان مثال از دو سم آبامکتین و کلوفنتزین برای یک وعده سم پاشی استفاده می شود و برای نوبت های بعد می توان با اسپیدور و همچنین از گوگرد به صورت محلول در آب و یا به صورت پودر برای از بین بردن این کنه در گلخانه ها استفاده کرد.

حشره کش و کنه کش سیستمیک

حشره کش و کنه کش سیستمیک اغلب از نوع نئونیکوتینوئیدها هستند. این سم ها به راحتی به وسیله گیاه جذب می شوند و در تمامی بافت ها و سلول های گیاهی حرکت می کنند بنابراین با شستشو این سم از بین نمی رود اما درک استفاده از این نوع حشره کش و کنه کش بسیار مهم است. یکی از مزایای این نوع سم این است که اغلب برای حشرات مکنده بسیار مناسب است و نتایج بهتر و موثرتری نسبت به حشره کش و کنه کش غیر سیستمیک ارائه می دهد.

خرید سم کنه کش لوبیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا