Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

روش مصرف و مزایای کود مایع تراست کلبر (کلسیم و بر Trust Calbor)

کود مایع تراست کلبر یک کود محلول پاشی خاص با محتوای کلسیم و بور بسیار بالا است. از این کود برای تغذیه برگی محصولات و برای جلوگیری یا از بین بردن کمبود کلسیم و بور در میوه ها، حبوبات و سبزیجات استفاده می شود. علاوه بر محتوای بالای کلسیم و بور، کود مایع تراست کلبر یک مکمل حاوی نیتروژن و تمام ریزمغذی‌ های مورد نیاز برای دستیابی به عملکرد و کیفیت مطلوب است.

کودهای غنی ‌شده ترکیبی از چند ریزمغذی هستند که نیاز غذایی محصول را بر اساس سطح، خاک و مرحله رشد گیاه برآورده می ‌کنند. تامین مواد مغذی گیاه را تقویت می ‌کند و مدیریت مواد مغذی خاص را برای دستیابی به حداکثر بازدهی به شیوه‌ ای مقرون به صرفه فراهم می‌ کند. تمرکز اولیه بر این است که با مصرف کمتر کود بازدهی بالاتری داشته باشیم که سود دهی را برای کشاورزان افزایش می دهد.

کلسیم و بور مهمترین مواد مغذی هستند که برای رشد، گلدهی و تشکیل میوه گیاهان حیاتی هستند. کمبود آنها از نظر کیفی و کمی خسارات سنگینی به همراه دارد. استفاده از نیترات کلسیم با بور خاک را سالم نگه داشته و تغذیه می کند و بهترین شانس را برای رشد عالی به گیاه می دهد. کود مایع تراست کلبر را می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

نقش کود مایع تراست کلبر در رشد محصولات

کلسیم جزء اصلی دیواره و غشای سلولی است. در صورت کمبود آن، تقسیم سلولی و رشد میرستمی و نوک ریشه تحت تاثیر قرار می گیرد. کلسیم نقش کلیدی در محافظت از سلول در برابر سموم و کند کردن روند پیری دارد. کلسیم کافی موجود در میوه به ماندگاری طولانی ‌تر کمک می ‌کند و به میوه‌های ذخیره ‌شده کمک می ‌کند تا در برابر طیف وسیعی از شرایط از جمله پوسیدگی، یخ زدگی و آفات مختلف مقاومت کنند.

بور برای حرکت قندها در داخل گیاه و تشکیل سلول‌های جدید در نقاط رشد شاخساره و ریشه مورد نیاز است. همچنین با برخی از عملکردهای کلسیم مرتبط است. بور بر گرده افشانی و رشد دانه های زنده تاثیر می گذارد که به نوبه خود به رشد طبیعی میوه ها به ویژه در انگور و توت فرنگی بطور موثر کمک می کند. کمبود بور نیز مستقیما باعث ترک خوردگی و اختلال در رشد میوه می شود. کمپلکس کلسیم و بور موجود در کود مایع تراست کلبر به جذب کلسیم و بور در برگ گیاه به سریع ترین و کارآمدترین روش کمک می کند.

مزایای استفاده از کود مایع تراست کلبر
مزایای استفاده از کود مایع تراست کلبر

مزایای استفاده از کود مایع تراست کلبر

  • برای رشد، استحکام، لقاح، گلدهی و تولید میوه در محصولات زراعی حیاتی است.
  • بسیار محلول در آب بوده و یک کود ایده آل هم برای استفاده خاک و هم برای محلول پاشی است.
  • حاوی مواد مغذی دوگانه کلسیم و بور است که برای میوه ها و سبزیجات مهم است.
  • جذب سایر مواد مغذی را افزایش می دهد و شکل و رنگ یکنواخت را برای تولید محصولات فراهم می کند.
  • استحکام دیواره سلولی و رشد گیاه و سلامت خاک را بهبود می بخشد.
  • کیفیت، درخشندگی محصول و طول عمر ذخیره سازی را بهبود می بخشد.
  • تحمل بیماری ها، آفات و استرس های محیطی مانند خشکسالی، سیل، کم آبی، گرمای بیش از حد، یخبندان و غیره را افزایش می دهد.
  • بازدهی محصولات را هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی افزایش می دهد.

مقدار و نحوه استفاده از کود مایع تراست کلبر

این کود تقویتی را باید به فاصله هر ۳-۲ هفته یک بار برحسب نوع محصول استفاده کرد. در صورت نیاز با مشورت کارشناسان کشاورزی می توان دفعات مصرف را افزایش داد. برای استفاده باید کود را با مقدار کافی آب مخلوط نموده سطح گیاه را به طور کامل سمپاشی کنید یا آن را روی سطح خاک اعمال کنید.

قابلیت اختلاط کود مایع تراست کلبر

این کود برخلاف حشره کش های ارگانو فسفره و منیزیم با کودهای دیگر و سموم کشاورزی به راحتی قابل اختلاط است. نکته ای که باید به آن توجه کنید انجام آزمایش اختلاط پذیری در سطح کوچک است تا به محصولات کشاورزی آسیبی وارد نشود.

قیمت خرید و فروش کود مایع تراست کلبر

این کود توسط شرکت های مختلفی به بازار عرضه می شود بنابراین بر اساس برند آن با قیمت های مختلفی در بازار خرید و فروش می شود. این کود را می توانید به صورت اینترنتی نیز خریداری نمایید.

روش نگهداری کود مایع تراست کلبر

کود را در جای خشک و خنک با تهویه مناسب و دور از نور خورشید قرار دهید. همچنین آن را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا