Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید آویسل (سلولز میکرو کریستالی) | کاربرد آویسل چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد آویسل و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید آویسل دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش آویسل در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان آویسل در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت آویسل نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش آویسل به روزرسانی می‌شود.

آویسل یا سلولز میکرو کریستالی یک ترکیب شیمیایی است که بیشتر به عنوان بافت دهنده و امولسیفایر استفاده می شود. سلولز میکرو کریستالی در بسیاری از صنایع به خصوص صنایع غذایی به خوبی شناخته شده است. آویسل به عنوان «خمیر چوب» نیز شناخته می شود.

از آنجایی که آویسل یک ماده گیاهی است، مقادیر بالایی فیبر را فراهم می کند. همچنین ممکن است به عنوان یک پایه مواد مغذی برای چندین ویتامین، مواد معدنی و ترکیبات مختلف نیز عمل کند. در صنایع شیمیایی از سلولز میکرو کریستالی به عنوان جاذب آب استفاده می شود تا خلوص ترکیبات در یک مخلوط پودری خاص حفظ شود.

این ماده گیاهی را می توان هم به عنوان یک ماده فعال و هم به عنوان یک ماده غیر فعال کننده در فرمولاسیون مکمل های سلامتی استفاده کرد. با این حال، بیشتر به عنوان یک ماده غیر فعال استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و خواص آویسل، لطفا با ما تا انتها در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش آویسل در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش آویسل و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان آویسل در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده آویسل در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید آویسل در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش آویسل را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

آویسل چیست + قیمت خرید و فروش آویسل

سلولز میکرو کریستالی یک ماده کمکی پرمصرف است که در بسیاری از فرمولاسیون های تولید قرص و دارو استفاده می شود. این ماده گیاهی به عنوان یک فیبر نامحلول در جریان خون جذب نمی شود، بنابراین در صورت مصرف خوراکی نمی تواند مسمومیت ایجاد کند.

در واقع، این ماده آنقدر بی اثر است که اغلب به عنوان دارونما در مطالعات دارویی کنترل شده استفاده می شود. با این حال، برخی از عوارض جانبی در مطالعات حیوانی مشاهده شده است. همچنین مصرف بیش از حد آویسل برای سلامتی انسان، ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشد.

آوسیل در اصل یک پلیمر طبیعی است و یک ماده کمکی رایج در صنعت داروسازی است. این ماده دارای خواص تراکم پذیری عالی است و این خاصیت باعث افزایش تقاضای آن در بخش داروسازی شده است. همچنین در محصولات غذایی فرآوری شده به عنوان بافت دهنده، عامل ضد جوش، امولسیفایر، جایگزین چربی و عامل حجیم کننده استفاده می شود.

افزایش آگاهی در مورد مزایای آویسل تقاضای آن را بسیار افزایش داده است. این ماده گیاهی در صنایع آرایشی و بهداشتی، به عنوان یک ماده پرکننده، ضخیم کننده و امولسیون کننده عمل می کند. سلولز میکرو کریستالی جایگزین مناسبی برای مواد با کالری بالاتر است و یکی از پرمصرف ترین افزودنی های غذایی است.

افزودن آویسل به محصولات غذایی می تواند بدون تداخل با طعم، بافت این محصولات را بهبود داده یا بر آن تأثیرات مثبت بگذارد. این ویژگی ها منجر به افزایش پذیرش این ماده در صنعت غذا و نوشیدنی شده است. علاوه بر این، سلولز میکرو کریستالی بدون افزودن کالری، حجم مواد غذایی را افزایش می دهد.

سلولز چیست

سلولز یک ترکیب شیمیایی متشکل از کربن، هیدروژن و اکسیژن است که تقریبا در تمام مواد گیاهی یافت می شود. این ترکیب آلی که فراوان ‌ترین ترکیبات روی زمین محسوب می ‌شود، حتی توسط برخی باکتری ‌ها نیز تولید می شود.

سلولز ساختار و استحکام دیواره سلولی گیاهان را فراهم می کند و فیبر رژیم غذایی انسان ها را تامین می کند. اگرچه برخی از حیوانات، مانند نشخوارکنندگان، می توانند سلولز را هضم کنند، اما انسان توانایی هضم این ترکیب شیمیایی را ندارد. سلولز در دسته کربوهیدرات های غیرقابل هضم قرار می گیرد که به عنوان فیبر رژیمی شناخته می شوند.

سلولز به دلیل خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فرد خود در هنگام حل شدن در آب، به یک افزودنی غذایی محبوب در بسیاری از صنایع تبدیل شده است. اگرچه سلولز را می توان در بیشتر مواد گیاهی یافت اما مقرون به صرفه ترین منابع تهیه سلولز، پنبه و خمیر چوب هستند. اگر ساختار پلیمر خیلی بزرگ نباشد (کمتر از ۲۰۰ واحد تکراری)، سلولز تبدیل به سلولز میکرو کریستالی یا آویسل می شود.

این ترکیب آلی در محصولات مراقبت از پوست، به صورت یک پودر ریز سفید رنگ استفاده می شود. اندازه ذرات بزرگ تر سلولز به عنوان یک ماده پاک کننده ملایم و ذرات فوق ریز آن به عنوان یک ماده کمکی در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. همچنین از آن می تواند به عنوان یک ماده مات کننده نیز در محصولات آرایشی استفاده کرد.

آویسل یا سلولز میکرو کریستالی چیست
آویسل یا سلولز میکرو کریستالی چیست

نحوه استفاده از سلولز در غذا

با افزایش آگاهی در مورد مصرف فیبر، امروزه سلولز به یکی از محبوب ترین افزودنی های غذایی تبدیل شده است. افزودن سلولز به غذا امکان افزایش حجم و فیبر را بدون تاثیر عمده بر طعم و مزه فراهم می کند. از آنجایی که سلولز به راحتی در آب مخلوط می ‌شود، اغلب برای افزایش محتوای فیبر نوشیدنی ‌ها و سایر مواد غذایی استفاده می شود.

سلولز امروزه به یک عامل حجیم کننده محبوب در غذاهای رژیمی تبدیل شده است. مصرف کنندگانی که غذاهای حاوی سلولز بالا را مصرف می کنند، از نظر جسمی و روانی بدون اینکه کالری زیادی مصرف کرده باشند احساس سیری می کنند.

عمل ژل شدن سلولز هنگامی که با آب ترکیب می شود، هم کیفیت غلیظ کنندگی و هم تثبیت کنندگی را در مواد غذایی ایجاد می کند. سلولز اغلب به سس ها به دلیل خواص غلیظ کنندگی و امولسیون کنندگی اضافه می شود. سلولز امکان تولید مواد غذایی غلیظ و خامه ای را بدون استفاده از چربی زیاد فراهم می کند.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های آویسل

نام ماده آویسل (سلولز میکروکریستالی – Microcrystalline cellulose, MCC)
فرمول مولکولی C14H26O11
کاربردها حوزه‌ی علوم آزمایشگاهی و صنایع دارویی و بهداشتی و صنعت غذایی

تاریخچه استفاده از آوسیل + قیمت خرید آویسل

کلمه هیدروسلولز در اواخر قرن نوزدهم ابداع شد و اغلب آن را قدیمی ترین پلیمر گیاهی می نامند. سلولز میکرو کریستالی در سال ۱۹۵۵ توسط باتیستا و اسمیت کشف شد و با نام تجاری آوسیل به بازار عرضه شد.

بعد از گذشت سال ها صنایع غذایی شروع به استفاده از سلولز میکرو کریستالی برای ساخت گلوله های فشرده و بهبود بافت آرد کردند. این ماده به دلیل ظرفیت مقاومت بالایش در برابر حرارت به یک ماده ساختاری محبوب تبدیل شد. در همان دهه، دانشمندان شروع به تولید مشتقات سلولز به شکل کلوئیدی جدید کردند. آنها برای به دست آوردن میکرو کریستال از ذرات فیبری بر هیدرولیز اسیدی متکی شدند.

خرید آویسل در داروسازی

آویسل در سال ۱۹۵۵ کشف شد و در حال حاضر رایج ‌ترین اتصال دهنده مورد استفاده در صنعت داروسازی است. محبوبیت این ماده ناشی از تطبیق پذیری و طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی آن است. سلولز میکرو کریستالی یا آویسل باعث افزایش ثبات و افزایش انتشار دارو می شود. سلولز از دیرباز یک ماده چسبنده مورد علاقه در صنعت داروسازی بوده است.

این ماده به عنوان یک جزء طبیعی و غنی از فیبر، در برخی از داروها استفاده می شود. دامنه استفاده از این ماده به تولید کپسول و قرص محدود نمی شود و در تهیه ژل های دارویی نیز استفاده می شود.

از این ماده می توان برای تراکم پذیری بیشتر قرص ها و اتصال فرآیندهای تولید مرطوب و خشک استفاده کرد. قدرت ضخیم شدن و ویسکوزیته بالای آوسیل، آن را به یک سلولز مهم در صنایع مختلف تبدیل کرده است. سلولز میکرو کریستالی یک چسب زیستی عالی است و در سیستم ‌های انتقال دارو با چسب نیز استفاده می‌ شود.

آویسل یا سلولز میکرو کریستالی چگونه ساخته می شود

سلولز میکرو کریستالی از سلولز چوب خالص و با عیار بالا تهیه می شود. از فرآیند هیدرولیز برای حذف سلولز تا زمانی که شکل میکرو کریستالی ایجاد شود، استفاده می شود. این ماده گیاهی را می توان به روش های مختلفی از طریق اکستروژن واکنشی، انفجار بخار و هیدرولیز اسیدی نیز تهیه کرد.

از نظر اندازه ذرات، آویسل را می توان در اندازه های مختلف میکرو مولکول تولید کرد. با توجه به ساختار میکرو کریستالی این ماده، سطح فعال گسترده و قدرت حفظ رطوبت فراوان را ارائه می دهد. اغلب از این ماده گیاهی به عنوان بهترین کمک اکستروژن در بازار به دلیل خاصیت اتصال عالی و انسجام آن یاد می شود.

پرسش های رایج در مورد آویسل

خرید آویسل در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان آویسل متصل می ‌کند. برای خرید آویسل تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

آویسل در صنعت داروسازی
آویسل در صنعت داروسازی

قیمت انواع گریدهای آویسل و خصوصیات آنها

گریدهای این ماده بسته به نوع سلولزی که از آن تهیه می شوند، متفاوت هستند. گرید Avicel PH 101 معمولا به عنوان یک عامل ضد جوش، امولسیفایر و جایگزین چربی استفاده می شود. Avicel PH 101 می تواند فوم ها را تثبیت کند و میزان نشاسته را گسترش دهد، اما بیشتر برای دانه بندی فرآیند مرطوب طراحی شده است.

وقتی صحبت از سیالیت به میان می آید، Avicel PH 102 بسیار مناسب است. این گرید از آویسل چگالی کم و انحلال پذیری بالایی را ارائه می دهد. مهمتر از آن، این ماده به بدن اجازه می دهد تا مواد مهم را به خوبی جذب کند.

گریدهای ۳۰۲ و ۱۰۲ آویسل تراکم پذیری و جریان پذیری بسیار خوبی دارند. گرید ۱۰۱ این ماده کوچک ترین اندازه ذرات را ارائه می دهد و گرید ۳۰۲ دارای چگالی ظاهری کمتری است. خصوصیات گرید های آویسل عبارتند از:

فروش آویسل گرید PH 101

  • این گرید یک درجه خوب از MCC است.
  • معمولا در دانه بندی مرطوب استفاده می شود.
  • استفاده از آن در اختلاط نهایی توصیه نمی شود، زیرا جریان پذیری آن ضعیف است.
  • به دلیل جریان ضعیف، تغییر وزن در فرآیند ممکن است رخ دهد.
  • اندازه ذرات آن ۵۰ میکرون است.
  • رطوبت کمی دارد.

آویسل گرید PH 102

  • نسبت به Avicel PH 101 گرید درشتی دارد بنابراین خواص جریان پذیری بهتری دارد.
  • در دانه بندی مرطوب به عنوان رقیق کننده استفاده می شود و تجزیه می شود.
  • همچنین در دانه بندی خشک کارایی دارد.
  • در فشرده سازی مستقیم، به عنوان یک چسب خشک عمل می کند و خواص جریان را بهبود می بخشد.
  • اندازه ذرات آن ۱۰۰ میکرون است.
  • دارای رطوبت کمتر از ۵ درصد است.

قیمت خرید آویسل گرید PH 103

  • دارای رطوبت کم است.
  • میزان رطوبت آن ۳ درصد است.
  • برای محصولات حساس به رطوبت استفاده می شود.
  • اندازه ذرات آن ۵۰ میکرون است.

خرید آویسل گرید PH 105

  • اندازه ذرات آن ۲۰ میکرون است
  • اندازه ذرات آن از سایر گریدهای این ماده شیمیایی کوچک تر است.
  • علیرغم داشتن کوچکترین اندازه ذرات، حداکثر تراکم را ارائه می دهد.
  • در دانه بندی خشک، دانه بندی مرطوب و فشرده سازی مستقیم استفاده می شود
  • همچنین در ترکیب با گرید های ۱۰۱ و ۱۰۲ استفاده می شود.
  • میزان رطوبت کمتر از ۵٪ است.

قیمت فروش آویسل گرید PH 112

  • اندازه ذرات آن ۱۰۰ میکرون است.
  • رطوبت کمی دارد.
  • میزان رطوبت آن ۱.۵ درصد است.
  • برای محصولات حساس به رطوبت استفاده می شود.

قیمت آویسل گرید PH 113

  • اندازه ذرات آن ۵۰ میکرون است.
  • میزان رطوبت آن ۱.۵ درصد است.
  • به دلیل سطح رطوبت پایین، برای محصولات حساس به رطوبت استفاده می شود.

فروش آویسل گرید ۲۰۰ PH

  • این ترکیب یک درجه درشت از سلولز میکرو کریستالی است.
  • اندازه ذرات آن ۱۸۰ میکرون است.
  • این ترکیب دارای بزرگترین اندازه ذرات در بین تمام گریدهای آویسل است.
  • خواص جریان پذیری بالایی دارد.
  • در دانه بندی خشک استفاده می شود.
  • همچنین در دانه بندی مرطوب استفاده می شود.
  • میزان رطوبت آن کمتر از ۵٪ است.

خرید آویسل گرید PH 301

  • اندازه ذرات آن ۵۰ میکرون است.
  • تراکم آن زیاد است.
  • جریان پذیری خوبی دارد.
  • برای تولید قرص های کوچک استفاده می شود.
مزایای استفاده از آوسیل در رژیم غذایی
مزایای استفاده از آوسیل در رژیم غذایی

مزایای استفاده از آوسیل در رژیم غذایی

سلولز میکرو کریستالی راه خود را به تمام صنایع در جهان باز کرده است. خواص بسیار زیاد این ماده، آن را به ماده ‌ای بسیار با ارزش در تمام صنایع تبدیل کرده است. بیشتر مواد غذایی که مصرف می کنیم، حاوی سلولز میکرو کریستالی است. در حالی که بسیاری از مردم نگران افزودن این ماده در صنایع غذایی هستند، مصرف آن برای سلامتی بی خطر است. برخی از مزایای آوسیل در محصولات غذایی عبارتند از:

خرید آویسل برای افزایش حرکات روده

از آنجایی که سلولز در روده جذب نمی شود، مصرف مقادیر زیاد آن ممکن است دفعات و حجم حرکات روده را افزایش دهد. با این حال، سلولز میکرو کریستالی نسبت به سایر اشکال سلولز تأثیر کمتری بر حرکات روده و دفع دارد.

خرید آویسل برای کاهش وزن

برخی از مطالعات نشان می دهد که مقادیر قابل توجهی از آویسل در رژیم غذایی می تواند باعث کاهش وزن شود. این ماده در بسیاری از مکمل های تغذیه و قرص های کاهش وزن یافت می شود.

کاربرد آویسل در صنایع شیمیایی

این ماده گیاهی یکی از موثرترین مواد افزودنی در صنایع تولید لوازم آرایشی، مواد غذایی، داروها و سایر محصولات فرآوری شده است. سلولز میکرو کریستالی از خمیر چوب به دست می آید و به عنوان یک ماده سفید، بی بو و پودری شناخته می شود. از نظر شیمیایی، این یک ماده بی اثر است که در بدن هضم و جذب نمی شود.

اگر آویسل به مقدار زیاد مصرف شود می تواند اثر ملین داشته باشد. این ماده به دلیل تراکم پذیری شگفت انگیز، دهه ها است که در صنعت داروسازی استفاده می شود. سلولز میکرو کریستالی اجازه می دهد تا قرص های سختی تشکیل شود که می توانند به سرعت در آب حل شوند. سلولز میکرو کریستالی حتی در غذاهای فرآوری شده نیز استفاده می شود. کاربردهای دیگر این ماده عبارتند از:

  • می توان از آن به عنوان جایگزینی برای چربی های ناسالم استفاده کرد.
  • بافت برخی از محصولات پخته شده را بهبود می دهد.
  • به عنوان یک امولسیفایر طبیعی عمل می کند.
  • وزن و حجم بیشتری را برای مواد غذایی فراهم می کند.

آیا استفاده از آویسل بی خطر است

سازمان غذا و دارو آمریکا به شرکت های مواد غذایی اجازه استفاده از این ماده را داده است. این سازمان بیان کرده است که استفاده از آویسل در مواد غذایی بی ضرر و یک افزودنی ارگانیک است. تولید کنندگان اجازه دارند سلولز میکرو کریستالی را به محصول خود، تا حدود چهار درصد وزنی اضافه کنند.

سلولز میکرو کریستالی یا آویسل که در محصولات گوشتی نیز وجود دارد. بسیاری بر این باورند که آویسل فقط یک پرکننده در محصولات مختلف است. سلولز میکرو کریستالی مانند نشاسته از گیاهان اصلاح شده ژنتیکی (GMO) ساخته نمی شود.

سلولز میکرو کریستالی یا آویسل ممکن است در برخی از بیماران واکنش آلرژیک ایجاد کند، اگرچه موارد کمی از این مشکل گزارش شده است. از آنجایی که این ماده جذب نمی شود، علائم واکنش آلرژیک احتمالا به علائم گوارشی مانند اسهال یا گاز معده محدود می شود.

تفاوت بین سلولز و نشاسته

این دو ماده دارای ساختار مشابهی هستند، زیرا پلیمرهای مبتنی بر گلوکز می باشند. سلولز یک پلیمر معمولی و طبیعی است که در پنبه، کاغذ و مواد غذایی غنی از فیبر وجود دارد. نشاسته نیز یک پلیمر در نظر گرفته می شود و رایج ترین کربوهیدرات در رژیم غذایی بسیاری از افراد است. موادی مانند سیب زمینی، گندم، برنج و ذرت حاوی مقدار زیادی نشاسته در داخل خود هستند.

سلولز، واحد گلوکز با پیوندهای بتا است. این بدان معناست که شما می توانید سلولز را هر چقدر می خواهید مصرف کنید، اما باز هم توسط معده شما هضم نمی شود. بدن انسان نمی تواند سلولز را تجزیه کند؛ بنابراین به راحتی دفع می شود.

با این حال، برخی از حیوانات مانند گاوها قادر به هضم سلولز از گیاهان هستند. آنها می توانند این کار را با پردازش سلولز با باکتری های همزیست در روده های چهار حفره ای انجام دهند. موریانه ها نیز می توانند سلولز را هضم کنند، زیرا حاوی آنزیم مورد نیاز برای تجزیه چوب هستند.

در مقایسه، نشاسته ماده ای است که به راحتی قابل هضم می باشد. بدن ما قادر به شکستن نشاسته به گلوکز است که می تواند در آینده به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

آیا استفاده از آویسل بی خطر است
آیا استفاده از آویسل بی خطر است

عوارض جانبی مصرف آویسل + قیمت خرید آویسل

مصرف بیش از حد آویسل در محصولات غذایی ممکن است عوارض جانبی برای سلامتی ایجاد کند. عوارض جانبی مصرف بیش از حد این ماده ممکن است شامل ایجاد گاز، نفخ و افزایش تولید مدفوع باشد. اگر بیماری کرون یا سابقه انسداد روده دارید، قبل از مصرف مکمل های حاوی این ماده با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

محصولات حاوی آویسل می توانند جذب برخی داروها را نیز کاهش داده و همچنین سطح قند خون بدن را پایین آورند. توصیه می شود از این مکمل ها از دوزهای کم شروع کنید تا گاز روده را به حداقل برسانید. مصرف این ماده همچنین ممکن است واکنش های آلرژیک نیز در فرد ایجاد کند.

خرید آویسل

سلولز میکرو کریستالی یا آویسل توسط بسیاری از شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی به بازار عرضه می شود. این ماده دارای گریدهای مختلفی براساس نوع کاربرد است. برای خرید آویسل می توانید به سایت های فروش اینترنتی محصولات شیمیایی یا نمایندگی شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی در شهر خود مراجعه کنید. توصیه می شود آویسل را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

قیمت فروش آویسل ۱۰۱

این ماده شیمیایی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. آویسل ۱۰۱ در بین گریدهای موجود بزرگترین ذرات با قطر متوسط ۵۰ میکرون را داراست و برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید آویسل ۱۰۲

آویسل ۱۰۲ یکی از گریدهای موجود میکروکریستالین های سلولز است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع میکروکریستالین های سلولز در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی- بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه ذرات آن ۱۰۰ میکرون و رطوبت کمی دارد.

آویسل ۱۰۳

این ترکیب در بین ذرات میکروکریستالین بسیار کم رطوبت است و اندازه ذرات آن ۵۰ میکرون است. معمولا از آن در محصولاتی که به کمترین مقدار رطوبت نیاز دارند، استفاده می شود.

خریدار آویسل ۱۰۵

اندازه این گرید از محصولات میکروکریستالین ۲۰ میکرون و از سایر انواع کوچک تر است. رطوبت کمی دارد و می توان آن را به صورت ترکیبی با گرید های ۱۰۱ و ۱۰۲ استفاده کرد.

فروش آویسل ۱۱۲

نوعی میکروکیستالین سلولز با میزان رطوبت اندک است و اندازه ذرات آن ۱۰۰ میکرون است. از این ترکیب در محصولات مختلفی که باید رطوبت کمی داشته باشند، استفاده می شود.

خرید آویسل ۳۰۱

آویسل ۳۰۱ تراکم زیاد و جریان پذیری کمی دارد به همین دلیل از آن در تهیه قرص های کوچک استفاده می شود. اندازه ذرات این گرید از میکروکریستالین های سلولز ۵۰ میکرون است.

فروشندگان آویسل ۳۰۲

یکی دیگر از گریدهای موجود میکروکریستالین های سلولز است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه دانه ها و مقدار رطوبت موجود در آنها تعیین کننده نوع کاربرد آنها خواهد بود.

مراکز فروش آلکون آویسل

آلکون آویسل یکی از انواع این ماده شیمیایی است که در بازار خرید و فروش می شود. یک پودر سفید و بدون جریان است. از نظر شیمیایی، این ماده بی اثر است، در طول هضم تجزیه نمی شود و جذب قابل ملاحظه ای ندارد. در مقادیر زیاد، حجم زیادی از رژیم غذایی را فراهم می کند و ممکن است منجر به اثر ملین شود.

مراکز خرید آویسل BASF

آویسل BASF محصولی با کیفیت است که در بازار ایران موجود است. سلولز میکرو کریستالی (MCC) برای اهداف صنعتی معمولا از خمیر چوب و الیاف پنبه خالص به دست می ‌آید. هر یک از اینها یک منبع طبیعی است، پنبه محصولی با ارزش افزوده بالا است و خمیر چوب معمولا به نوعی از جنگل زدایی سرچشمه می گیرد.

خرید پریتوس آویسل

آویسل پریتوس هند یک محصول وارداتی است که در بسته بندی ۲۰ کیلویی عرضه می شود. سلولز ریز کریستالی (MCC) یک سلولز نیمه پلیمریزه خالص است که از پیش ماده آلفا سلولز (نوع Iβ) سنتز شده است، که به عنوان خمیر از مواد گیاهی فیبری به دست می ‌آید، با اسیدهای معدنی که از اسید هیدروکلریک برای کاهش درجه پلیمریزاسیون استفاده می‌ کنند.

قیمت خرید هندی آویسل

آویسل توسط شرکت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. آویسل هندی یکی از محصولات باکیفیت موجود در بازار است که شما می توانید با خرید اینترنتی آن را به راحتی تهیه نمایید.

قیمت فروش آلمانی آویسل

آویسل آلمانی نوع دیگری از میکروکریستالین های سلولز است. سلولز پودری از پختن الیاف خام گیاهی – معمولا چوب – در مواد شیمیایی مختلف برای جداسازی سلولز ساخته می‌ شود و سپس خالص می ‌شود. نسخه ‌های اصلاح‌ شده تحت پردازش اضافی قرار می ‌گیرند، مانند قرار دادن آنها در معرض اسید برای تجزیه بیشتر فیبر.

لیست قیمت قیمت آویسل

قیمت آویسل به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع و کاربرد این ماده شیمیایی بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت میکروکریستالین های سلولز می توانید به شرکت های مواد شیمیایی یا سایت های فروش معتبر مراجعه نمایید.

کاربرد آویسل

این ماده به عنوان یک بافت دهنده، یک عامل ضد تشکیل، یک جایگزین چربی، یک امولسیفایر، یک افزایش دهنده و یک عامل حجیم کننده در تولید مواد غذایی کاربرد دارد. رایج ترین شکل آن در مکمل ها یا قرص های ویتامین استفاده می شود. در صنایع نیز از این ماده شیمیایی در کاربردهای مختلف استفاده می شود.

فروش آویسل

فروش میکروکریستالین های سلولز بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد. این محصولات در گریدهای مختلف با قیمت های متفاوت در بازار مواد شیمیایی فروخته می شوند.

تفاوت آویسل ۱۰۱ و ۱۰۲ + قیمت

آویسل ۱۰۱ و ۱۰۲ برخی از گریدهای این ترکیب شیمیایی هستند که تفاوت اصلی آنها در اندازه ذرات است. اندازه ذرات آویسل ۱۰۱ کوچکتر از ۱۰۲ است و هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. سلولز میکروکریستالی علاوه بر کاربرد آن در صنایع غذایی و نوشیدنی، در بخش داروسازی در تولید قرص ‌های جویدنی و پماد های موضعی نیز کاربرد دارد.

خرید میکروکریستالین سلولز

خرید میکروکریستالین سلولز به دلیل تغییرات شدید در ترجیح مصرف‌ کننده برای مواد گیاهی در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی طی سالهای اخیر افزایش یافته است. افزایش تقاضای آن در صنایع مختلف از جمله رنگ ‌ها و پوشش ‌ها، مراقبت ‌های شخصی، لوازم آرایشی و دارویی و داروسازی به رشد بازار ادامه دهد.

انتظار می رود که بخش غذا و نوشیدنی تقاضا برای سلولز میکروکریستالی افزایش یابد، زیرا تقاضای فزاینده برای مواد غذایی فرآوری شده مانند محصولات نانوایی و غذاهای آماده برای شام باعث رشد بازار می شود.

فروش کراس کارملوز

کراس کارملوز یا سدیم CMC یک پلیمر متقاطع از کربوکسی متیل سلولز سدیم است. این پودر به صورت پودری سفید، فیبری و بدون جریان است و معمولاً به عنوان یک تجزیه کننده مورد تایید FDA در تولید دارو استفاده می شود. تجزیه کننده ها تجزیه یک قرص در دستگاه روده را پس از مصرف خوراکی تسهیل می کنند. اتصال متقاطع باعث افزایش فراهمی زیستی دارو از طریق انحلال عالی دارو می شود. بدون مواد تجزیه کننده، قرص ها ممکن است به درستی حل نشوند که ممکن است بر مقدار ماده فعال جذب شده تأثیر گذاشته و در نتیجه اثربخشی را کاهش دهد.

طبق گفته کمیته منتخب FDA در مورد مواد غذایی GRAS، سدیم کربوکسی متیل سلولز عملا جذب نمی شود. کراس کارملوز به طور کلی در صورت استفاده در مقادیر معمولی ایمن در نظر گرفته می شود.

سخن آخر

آویسل یا سلولز میکرو کریستالی یک افزودنی رایج در صنایع دارویی و غذایی است. ویژگی های بسیار زیاد، آن را به یک عنصر ایده آل در این صنایع تبدیل کرده است. سلولز میکرو کریستالی در صنایع غذایی، یک ماده همه کاره است، زیرا می تواند حجم و بافت محصولات غذایی را بهبود دهد و ماندگاری این محصولات را نیز بهینه کند.

آویسل که سرشار از فیبر نامحلول است، اغلب از چوب درختان، پنبه یا ساقه گیاهان ساخته می شود. اگرچه سازمان غذا و دارو مصرف آن را در محصولات غذایی مجاز اعلام کرده است، اما برخی نگرانی در مورد این ماده وجود دارد. با این حال آویسل در صنایع مختلف بسیار استفاده می شود. امیدواریم از مطالعه این مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک لذت برده باشید.

خرید آویسل

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید آویسل از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید آویسل، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان آویسل را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید آویسل با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. بازتاب: بررسی خواص منحصر به فرد آویسل و کربن اکتیو در صنایع
  2. وقت شما بخیر، بهتون خسته نباشید می گم. زحمت بکشید پاسخ بدید. تفاوت آویسل ۱۰۱ و ۱۰۲ چیست؟ همچنین می خواهم بدانم میزان مجاز مصرف آویسل خوراکی در فرآورده های دارویی چقدر باید باشد؟

  3. آویسل در داروسازی کاربرد بسیار بسیار گسترده ای دارد؛ حداقل تا دوبرابر حجم این مقاله جا داره، از کاربرد آوسیل در تولید انواع داروهای پرمصرف، محتوای غنی تهیه کنید. پیشنهاد من به سردبیر سایت جهان شیمی ویرایش قوی تر این مقاله خوب است‌.

  4. آیا کاربرد میکرو کریستال سلولز در صنایع مختلف به ویژه صنعت آرایشی و غذایی که با جان و سلامتی مردم در ارتباط است؛ بی خطر می باشد؟ به نظرم جا دارد، به خطرات و میزان استفاده مجاز آوسیل در محصولات مختلف بیشتر و بهتر پرداخته شود.

  5. به صرفه ترین راه برای خرید آوسیل چیست؟

    انواع آوسیل مثل آوسیل ۱۰۱ و ۳۰۱ چه شباهت ها و فرق هایی دارند؟ شرکت ها و کارخانه ها در ایران ، از میان آوسیل هندی ، آلمانی و پیریتوس بیشتر مشتاق به خرید کدام نوع هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا