Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

اگرچه پروتئین وی و گینر مکمل های شگفت انگیزی هستند که به شما کمک می کنند تا اهداف تناسب اندام خود را به سرعت انجام دهید، اما باید در مورد موارد استفاده خاص، عوارض جانبی و مزایای هر مکمل اطلاعاتی داشته باشید. همه ورزشکارانی که هدف تناسب اندام دارند، نباید پروتئین وی مصرف کنند و همه ورزشکاران نباید از گینر استفاده کنند. بیایید به طور مفصل به مقایسه پروتئین وی و گینر بپردازیم.

قبل از تمایز پروتئین وی از افزایش وزن، باید بدانید که تغذیه برای دستیابی به اهداف تناسب اندام شما ضروری است و چرا فقط مکمل ها به شما در دستیابی سریع به آنها کمک نمی کنند. شما باید یک رژیم غذایی خوب داشته باشید تا به نتایج دلخواه برسید.

در یک فروشگاه مواد غذایی سالم، دو مرد جوان نزدیک شدند: یکی مردی با ظاهر لاغر بود و می خواست حجم عضلانی خود را افزایش دهد، در حالی که دیگری چاق به نظر می رسید و می خواست بدون از دست دادن توده عضلانی، چربی را کم کند. هر دو به دنبال یک مکمل پروتئین و چیزی بودند که به افزایش توده کمک کند. هم پروتئین وی و هم گینرها مزایای عضله سازی را ارائه می دهند. چه چیزی را انتخاب کنیم؟

وقتی صحبت از پروتئین وی و گینر به میان می آید، یک معضل رایج وجود دارد که بسیاری از علاقه مندان به تناسب اندام هنگام تلاش برای حجیم کردن یا عضله سازی با آن مواجه می شوند. سوالی که همیشه در حال رشد است این است که کدام محصول برای رفع نیاز ما مناسب تر است؟

بر اساس اهداف و الزامات خود، باید بتوانید پس از خواندن این مقاله تصمیم بگیرید که کدام محصول را انتخاب کنید. در نشریه جهان شیمی فیزیک از پرونئین وی و دیگر مکملها مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب شما را با تفاوت بین پروتئین وی و گینر آشنا میکنیم.

پروتئین وی چیست

پروتئین وی مخلوطی از پروتئین است که از شیر در تولید پنیر به دست می آید. شیر حاوی دو نوع پروتئین است: کازئین (۸۰%) و آب پنیر (۰.۲۰%). مایع باقی مانده در تولید پنیر به عنوان پروتئین وی شناخته می شود. آب پنیر اغلب به عنوان سریع جذب و یکی از غنی ترین منابع پروتئین در نظر گرفته می شود.

پروتئین وی مزایای زیادی دارد و سرشار از پروفایل اسید آمینه عالی است. این حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری است که می تواند به شما کمک کند پس از ورزش شدید به سرعت بهبود پیدا کنید. در مقایسه با سایر پروتئین ها، پروتئین وی یکی از بهترین مکمل های پروتئینی محسوب می شود. علاوه بر اسیدهای آمینه، پروتئین وی حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی نیز می باشد که به تقویت ایمنی و کنترل عفونت ها و بیماری ها کمک می کند.

پروتئین وی خالص ترین نوع پروتئین محسوب می شود. به راحتی هضم می شود و به سرعت در جریان خون آزاد می شود. شما می توانید پروتئین وی را به عنوان یک محصول جانبی در صنایع پنیرسازی یا فرآوری شیر دریافت کنید. به طور کلی، مکمل پروتئین وی حاوی مقداری گرم چربی و کربوهیدرات است.

بر اساس محتوای پروتئین، پروتئین های آب پنیر به ۳ دسته اصلی تقسیم می شوند – ترکیب پروتئین وی، کنسانتره پروتئین وی و پروتئین وی ایزوله.

به طور خلاصه، پروتئین وی به عنوان یک محصول جانبی در صنایع فرآوری شیر/پنیرسازی به دست می آید. در واقع، پروتئین وی خالص ترین شکل پروتئین موجود است. به راحتی هضم می شود و سپس به سرعت وارد جریان خون می شود.

تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید
تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

فواید پروتئین وی چیست

دلایل متعددی برای پیروی از یک رژیم غذایی متعادل در کنار داشتن غذاهای غنی از پروتئین وجود دارد. با این حال، در اینجا چند مزیت پروتئین وی برای ورزشکاران وجود دارد:

  • در کاهش وزن پشتیبانی می کند
  • به تقویت ترکیب بدن کمک می کند
  • باعث رشد عضلات می شود
  • به رفع گرسنگی کمک می کند

چه زمانی باید پروتئین وی مصرف کرد

شما باید بلافاصله پس از پایان تمرین پروتئین وی مصرف کنید. از آنجایی که ماهیچه‌های شما شروع به شل شدن می‌کنند، بلافاصله فرآیند ترمیم میکرو پارگی را شروع می‌کنند. ممکن است ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول بکشد تا معده شما پروتئین را جذب کند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم آن را در یک مرحله سرد شدن مصرف می کنند.

پروتئین وی را می توان در طول روز مصرف کرد تا نیاز روزانه شما به پروتئین را برآورده کند. علاوه بر این، برای کاهش خستگی و تسریع ریکاوری می توانید جلسات بعد از تمرین پروتئین وی مصرف کنید. استفاده توصیه شده از مکمل های پروتئین وی از پروتئین وی به پروتئین دیگر متفاوت است. لطفا بسته محصول پروتئین وی مربوطه را برای استفاده توصیه شده بررسی کنید.

چه کسی به پروتئین وی نیاز دارد

اگر در این دسته بندی ها قرار می گیرید، می توانید پروتئین وی را برای نتایج بهتر به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

  • ورزشکاران عمومی
  • ورزشکاران منظم
  • بدنسازان
  • افرادی که کمبود پروتئین دارند
  • افرادی با متابولیسم بالا که به دنبال رشد عضلانی هستند
  • افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند

چرا باید پروتئین وی مصرف کرد

برای جمع‌بندی سریع، پروتئین وی مکملی است که در زمان آزمایش شده است و نه تنها برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است، بلکه برای ورزشکاران معمولی که فقط می‌خواهند سالم بمانند نیز مفید است. این به بدنسازان کمک می کند تا با تقویت ماهیچه ها و افزایش استقامت و استقامت به پتانسیل واقعی خود دست یابند.

پروتئین گینر چیست

گینر یک مکمل غذایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین و چربی است که برای افزایش توده عضلانی بدن طراحی شده است. این یک پودر پروتئینی با کالری بالا است که می تواند کالری دریافتی روزانه شما را افزایش دهد و باعث افزایش وزن سالم شود. مخصوصاً برای افرادی که متابولیسم سریع دارند و حتی پس از خوردن یک رژیم غذایی جامد و سالم با مشکل به دست آوردن توده بدنی مواجه هستند مفید است.

گینر مکمل هایی هستند که دارای پروتئین همراه با مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی هستند تا کالری بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهند. معمولا حاوی کربوهیدرات و پروتئین به نسبت ۲: ۱ یا ۳: ۱ است، به این معنی که هر وعده گینر ۶۰ گرم کربوهیدرات و ۳۰ گرم پروتئین را فراهم می کند. بخش عمده ای از کالری به دست آمده از انبوه گینرها از کربوهیدرات هایی است که معمولاً مخلوطی از مالتوز و گلوکز هستند.

گینر یک مکمل تغذیه ورزشی است که مقدار زیادی کالری به شکل کربوهیدرات، پروتئین و چربی ارائه می دهد. به طور کلی، حاوی پروتئین و کربوهیدرات در یک جیره ۳:۱ یا ۲:۱ است، به این معنی که هر وعده گینر ۳۰ گرم پروتئین و ۶۰ گرم کربوهیدرات ارائه می دهد.

بخش عظیمی از کالری دریافتی از ‌گینر از کربوهیدرات‌هایی می‌آید که ترکیبی از گلوکز و مالتوز هستند.

تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید
تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

مزایای گینر چیست

چند مزیت قابل توجه گینرها شامل موارد زیر است:

  • به ریکاوری و ترمیم پس از تمرینات سخت کمک کنید
  • به افزایش عملکرد تمرینی کمک کنید
  • به رشد سریع عضله کمک کنید

چه زمانی باید گینر مصرف کنید

شما باید پس از ورزش در باشگاه، زمانی که بدن شما بیشتر از همه به غذا میل می کند، مکمل های گینر مصرف کنید.

چه کسانی به گینر نیاز دارند

اگر به یکی از این دسته‌ها تعلق دارید، می‌توانید مکمل‌های گینر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید:

  • بدنسازان
  • ورزشکاران منظم
  • افرادی که به دنبال رشد عضلات هستند
  • افرادی که به دنبال ترمیم و بازیابی عضلات هستند

چرا باید گینر مصرف کنید

گینر فقط برای یک هدف استفاده شده‌اند – افزایش وزن. نسبت بالایی از کربوهیدرات ها و چربی های موجود در افزایش وزن به فرد کمک می کند تا کالری دریافتی مورد نظر خود را به دست آورد.

چه زمانی از گینر استفاده کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم

هدف اصلی مصرف گینر افزایش کالری کلی است. به همین دلیل، بهتر است مکمل های افزایش توده را در صبح مصرف کنید تا در کل روز سوخت داشته باشید و کالری شما فورا افزایش یابد. برخی از شیک های گینر را شب ها قبل از رفتن به رختخواب می خورند تا بدنشان در طول شب وقت داشته باشد که مواد را به طور کامل جذب کند.

مصرف همزمان گینر و پروتئین وی

شما نمی توانید پروتئین وی و گینر را همزمان مصرف کنید. هنگامی که نوبت به دستیابی به اندام مورد نظر می رسد، بسته به هدف و نوع بدن خود، پروتئین وی یا گینرها را انتخاب کنید.

به همین ترتیب، به هر ورزشگاه متوسط ​​جو کمک می کند تا با بهبود احساس سیری، وزن خود را کاهش دهد و چربی بسوزاند. علاوه بر این، به عنوان یک منبع انرژی نیز عمل می کند و به هر فرد کمک می کند تا پروتئین مصرفی روزانه خود را افزایش دهد

ایا پروتئین وی حجم میدهد

از بهترین مکمل های بدنسازان برای عضله سازی و حجم دهی عضلات پروتئین وی است.

تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید
تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

تفاوت گینر با پروتئین وی

یکی از تفاوت های عمده بین پروتئین وی و گینر، تعداد کالری دریافتی از هر یک است. یک پودر پروتئین وی معمولی معمولا حاوی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری در هر وعده است در حالی که یک وعده ماس گینر ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ کالری دارد.

بدنسازی – حقیقت تلخ این است که اکثر مکملهای افزایش وزن حاوی کربوهیدرات هایی هستند که باعث افزایش انسولین می شوند و در نتیجه منجر به ذخیره چربی ناخواسته می شوند. در حالی که برعکس، مکمل های پروتئین وی بدن شما را با آنچه که بیش از همه به آن نیاز دارد – پروتئین خالص – سوخت می دهد. بنابراین، اگر هدف شما عضله سازی و افزایش قدرت است، توصیه می شود پروتئین وی را به جای جرمگیر انتخاب کنید.

ورزشکاری/ هیکل لاغر – افزایش وزن، ظاهر لاغر شما را به یک کابوس مطلق تبدیل می کند. بهتر است از پروتئین وی ایزوله استفاده کنید که فاقد کربوهیدرات و چربی است تا به شما در کاهش چربی و رسیدن به اندامی لاغر کمک کند.

بهبود عملکرد ورزشی – ورزشکاران معمولا در مورد وزن خود بسیار محتاط هستند زیرا ممکن است بر عملکرد آنها در زمین تاثیر بگذارد. بنابراین، مصرف انبوه گینرها به عنوان مکمل ممکن است گزینه مناسبی نباشد. در عوض، ورزشکاران باید خود را با پروتئین وی – که ثابت شده است برای افزایش استقامت، استقامت و بهبود عملکرد – سوخت.

افزایش وزن/حجم – افزایش وزن برای افرادی که سخت به دست می آورند یک سردرد است. افزایش وزن در چنین مواردی که تنها هدف افزایش وزن در سریع ترین زمان ممکن است، بسیار مفید است. با این حال، مانند هر مکمل دیگری، انبوه گیر یک قرص جادویی نیست. مصرف گینرها برای مدت طولانی ممکن است لایه‌هایی از چربی ناخواسته اضافه کند که پس از آن خلاص شدن از شر آن دشوار خواهد بود.

سلامتی خوب – بسیاری از مردم بر این باورند که پروتئین وی باید فقط زمانی مصرف شود که فرد بخواهد عضلات بزرگی بسازد. اما این یک دروغ کامل است. پروتئین وی نه تنها برای رشد عضلات مفید است، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است! تعداد انگشت شماری از تحقیقات نشان داده اند که پروتئین وی فشار خون را کنترل می کند، از سرطان پیشگیری می کند و از قلب سالم حمایت می کند.

حداقل ۴-۵ وعده غذایی در روز بخورید. به وعده های صبحانه و بعد از تمرین اهمیت دهید. همچنین هرگز یک وعده غذایی قبل از تمرین را حذف نکنید.

علاوه بر این، باید به این واقعیت نیز توجه داشته باشید که هیچ مکملی، اعم از پروتئین وی و گینر نمی تواند یک شبه به شما نتیجه دهد

دیگر تفاوت بین پروتئین وی و گینر

دیگر تفاوت بین پروتئین وی و گینر به شرح زیر است:

۱) ترکیب

اولا، پروتئین وی عمدتا از اسیدهای آمینه مختلف تشکیل شده است و می تواند تقریبا حاوی ۹۵ تا ۹۸ درصد پروتئین با تنها چند گرم کربوهیدرات یا چربی باشد. در گینر، محتوای کربوهیدرات معمولا بیشتر از محتوای پروتئین است. ماس گینرها بر اساس نسبت پروتئین به کربوهیدرات و تعداد کالری موجود در آن ها انواع مختلفی دارند، مانند گینر پر کالری، که کربوهیدرات ها در مقادیر بسیار بالایی نسبت به پروتئین و گینر بدون چربی وجود دارند که کربوهیدرات و پروتئین تقریبا برابر هستند. انتظار می رود که یک جرم گیر ایده آل دارای نسبت ۱:۳ پروتئین و کربوهیدرات باشد. علاوه بر وجود آنزیم‌های گوارشی و کراتین، یک انبوه ساز باید حاوی قند کمتری نیز باشد.

۲) عملکرد

مهم است که هنگام تصمیم گیری هدف نهایی خود را در نظر بگیرید. گینرها گزینه بسیار خوبی برای عضله سازی و به دست آوردن حجم زیادی هستند. اگر به دنبال عضله سازی بدون حجیم شدن هستید، پروتئین وی انتخاب بهتری است. گینر منجر به افزایش انسولین می شود و به طور بالقوه مقدار قابل توجهی چربی ناخواسته را نیز ذخیره می کند. برعکس، اگر مکمل های پروتئین وی را انتخاب کنید، بدن شما فقط با آنچه که نیاز دارد یعنی پروتئین خالص سوخت می شود.

گینرها به شما این امکان را می دهند که پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها را به روشی آسان، سریع و دقیق که برای به دست آوردن توده و حجم بدن ضروری است مصرف کنید. با این حال، هیچ کربوهیدرات، چربی یا کالری به پروتئین وی اضافه نمی شود و آن را منبع برجسته ای از پروتئین با کیفیت می کند.

اگر اهداف تناسب اندام را در ذهن داشته باشید، انتخاب بین پروتئین وی و گینر وی دشوار نخواهد بود. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید پروتئین وی و گینر را برای اهداف تناسب اندام خاص انتخاب کنید. بیایید پروتئین وی و گینر را با جزئیات مقایسه کنیم:

تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید
تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

افزایش وزن / حجیم

گیرها زمانی مفید هستند که افزایش وزن سریع تنها هدف باشد. با این وجود، گینرها یک آیتم جادویی نیست. بنابراین، اگر به مدت طولانی از این مکمل‌ها استفاده کنید، ممکن است چربی‌های ناخواسته‌ای ایجاد کنند که از دست دادن آن سخت خواهد بود.

 بدنسازی

بیایید این واقعیت را بپذیریم که افزایش‌دهنده‌های حداکثر وزن شامل کربوهیدرات‌هایی هستند که انسولین را تسریع می‌کنند و در نتیجه باعث ذخیره چربی ناخواسته می‌شوند. در مقایسه، مکمل های پروتئین وی بدن شما را با آنچه که بیشترین نیاز را دارد – پروتئین خالص – تغذیه می کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید ماهیچه‌ها را توسعه دهید و قدرت را افزایش دهید، به شما توصیه می‌کنم پروتئین وی را به جای جرم‌گیرها انتخاب کنید.

 افزایش عملکرد ورزشی

ورزشکاران در مورد وزن خود بسیار مراقب هستند زیرا ممکن است بر عملکرد آنها در رشته های مربوطه تاثیر بگذارد. از این رو، مصرف مکمل‌های گینر ممکن است انتخاب مفیدی نباشد. در عوض، ورزشکاران باید خود را با پروتئین وی که ثابت شده استقامت، استقامت و عملکرد ورزشی را تقویت می کند، انرژی دهند.

 سلامتی خوب

بسیاری از مردم فکر می کنند که باید پروتئین وی را تنها زمانی مصرف کنند که نیاز به رشد عضلات دارند. اما من با این موافق نیستم. پروتئین وی نه تنها برای عضله سازی مفید است، بلکه دارای بسیاری از عناصر مفید برای سلامتی شما است. مطالعات نشان می دهد که پروتئین وی می تواند فشار خون را متعادل کند، از قلب سالم حمایت کند و از سرطان جلوگیری کند.

 بدن لاغر/ ورزشی

اگر فقط برای اینکه خوب به نظر برسید، باشگاه می‌روید، دیگر نیازی به انبوه گینرها ندارید. افزایش انبوه مکمل ها ظاهر لاغر شما را به کابوس نهایی تبدیل می کند. در عوض، باید ایزوله پروتئین وی را انتخاب کنید که حاوی چربی و کربوهیدرات نباشد و به کاهش چربی و رسیدن به هدف لاغر بدن شما کمک کند.

واضح است که پروتئین وی عاری از انواع کربوهیدرات ها و چربی ها است و سالم تر است. از این رو، مکمل های پروتئین وی نسبت به مکمل های انبوه گینر برتری دارند. از این رو، برنده یک رژیم غذایی متعادل است.

هیچ جایگزینی برای یک رژیم غذایی متعادل وجود ندارد و اگرچه می‌توانید مکمل‌ها را برای رفع کمبود کالری مصرف کنید، اما این مکمل‌ها چیزی نیستند که کاملاً به آن وابسته باشید. دفعه بعد که برای خرید مکمل ها به یک فروشگاه بهداشتی مراجعه می کنید، این را به خاطر بسپارید.

مکمل پروتئین وی و گینر را از کجا بخریم

شما همیشه باید این مکمل ها را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا