Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

خواص بادام هندی برای سلامتی بدن و زیبایی پوست و مو

خواص بادام هندی برای سلامتی به دلیل داشتن ترکیبات مغذی بسیار مفید است. بادام هندی بومی آمریکای جنوبی به خصوص برزیل است. این آجیل امروزه به طور گسترده در آب و هوای گرم مختلف در سراسر جهان کشت می شود. بادام هندی بیشتر در دسرهای هندی استفاده می شود و به خوش طعم شدن غذاها کمک می کند. از خمیر این خوراکی در کشور هند برای تهیه آبگوشت غلیظ و خامه ای با طعم های مختلف و همچنین برای تزئین بیشتر غذاها استفاده می شود.

این خوراکی نه تنها در کشور هند، بلکه در سرتاسر جهان بسیار مشهور و محبوب است. از این خوراکی می توانید به عنوان یک میان وعده استفاده کنید یا آن را به اسموتی ها، سالادها و سیب زمینی سرخ شده خود اضافه کنید.

بادام هندی نه تنها برای بهبود طعم غذا استفاده می شود، بلکه برای بهبود سلامت کلی بدن نیز استفاده می شود. این خوراکی سرشار از مواد مغذی است و از خواص آن می توان به کنترل سطح قند خون، کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و غیره اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص این خوراکی برای سلامتی، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

بادام هندی چیست

بادام هندی میوه یک درخت همیشه سبز استوایی است که در سال ۱۵۵۸ در برزیل کشف شد. مانند بسیاری از آجیل ها و دانه ها، بادام هندی سرشار از مواد مغذی سالم برای بدن است. این خوراکی در بین گیاه خواران و کسانی که رژیم غذایی گیاهی دارند بسیار محبوب است. زیرا این آجیل مقدار زیادی پروتئین را برای گیاه خواران فراهم می کند.

بادام هندی طعم ملایم و بافت خامه ای و غنی و طعمی شبیه به بادام زمینی دارد. بادام هندی علیرغم مواد مغذی فراوان چربی کمتری نسبت به سایر آجیل ها دارد. بادام هندی در اصل بومی نواحی ساحلی شمال شرقی برزیل است.

بادام هندی سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی بسیار مناسب و مفید هستند. دانه های این درخت شبیه کلیه هستند که به طور گسترده در آب و هوای گرمسیری کشت می شوند. این آجیل معمولا در کشورهایی مانند هند، سریلانکا، کنیا و تانزانیا فرآوری می شود.

تاریخچه استفاده از بادام هندی

درخت بادام هندی، برای اولین بار در قرن شانزدهم توسط دریانوردان پرتغالی به کشور هند معرفی شد. این درختان برای اولین بار در شهرهای ساحلی هند برای جلوگیری از فرسایش خاک کاشته شدند. به دلیل سیستم ریشه ای گسترده ای که دارند، برای کاهش فرسایش خاک استفاده می شوند و از خاک در برابر باران محافظت می کند.

امروزه بادام هندی یکی از با ارزش ترین آجیل های فرآوری شده در بازارهای جهانی می باشد. ویتنام بزرگترین تولید کننده بادام زمینی در جهان و کشور هند دومین تولید کننده بزرگ این آجیل در جهان است.

قیمت این خوارکی به دلیل فرآوری بسیار سخت و زمان گیر، بسیار بالا است. دشوارترین مرحله در نحوه فرآوری بادام هندی، استخراج آجیل لوبیا شکل از پوسته آن است که کار فشرده ای دارد و به نیروی کار ماهر نیاز دارد. هنگامی که پوسته این خوراکی باز می شود، روغن بسیار خورنده ای به بیرون می ریزد که به آن CNSL یا مایع پوسته بادام هندی گفته می شود. این روغن در صورت تماس با پوست باعث سوختگی و ایجاد زخم می شود.

حقایق تغذیه ای در مورد بادام هندی
حقایق تغذیه ای در مورد بادام هندی

حقایق تغذیه ای در مورد بادام هندی

بادام هندی برای سلامتی بسیار مفید است. این خوراکی منبع غنی از پروتئین ها و مواد معدنی ضروری از جمله مس، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، پتاسیم و روی است. طبق گزارشات سازمان USDA، بادام هندی حاوی ویتامین C، ویتامین های B، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و ویتامین K است.

این خوراکی ها منبع غنی از اولئیک اسید هستند و در صورت مصرف متعادل، مقدار خوبی از چربی تک غیراشباع و مقادیر کم چربی های چند غیراشباع بدون کلسترول را برای بدن فراهم می کنند. یک اونس بادام هندی حاوی ۱۵۷ کالری و حدود ۹ گرم کربوهیدرات است.

فواید مصرف بادام هندی برای سلامتی

فواید بادام هندی برای سلامتی باورنکردنی است. شما می توانید با مصرف این خوراکی در حد اعتدال از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید. فواید این آجیل برای سلامتی عبارتند از:

قلب را سالم نگه می دارد

بادام هندی منبع خوبی از چربی های غذایی سالم است که در بدن ما برای جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A ،D، E و K و تولید اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز بسیار ضروری هستند. این چربی ها برای بهبود عملکرد قلب مفید هستند و در صورت مصرف به مقدار مناسب حتی در افراد دیابتی به کاهش کلسترول بد ( کلسترول LDL ) کمک می کنند.

کلسترول LDL می تواند در نتیجه مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده افزایش یابد و تهدیدی بزرگ برای افرادی است که از بیماری های قلبی- عروقی مانند تصلب شرایین (معروف به سخت شدن شریان ها) رنج می برند. مطالعات نشان داده‌ است که مصرف چربی ‌های غیراشباع به جای چربی‌ های اشباع، سطح کلسترول HDL یا خوب را در بدن افزایش می ‌دهد، سطح تری گلیسیرید خون را کاهش می ‌دهد و همچنین فشار خون را کاهش می‌ دهد.

گنجاندن آجیل هایی مانند بادام هندی، ماهی و روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کانولا در رژیم غذایی می تواند این چربی های غیراشباع سالم را برای بدن فراهم کند. بنابراین توصیه می شود این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سلامت ماهیچه ها و اعصاب شما را تامین می کند

بادام هندی منبع خوبی از منیزیم است که برای بهبود سلامت استخوان ها، ماهیچه ها، بافت ها و اندام های بدن مفید است. منیزیم ممکن است به حفظ فشار خون، تقویت ایمنی بدن، حفظ عملکرد عصبی و قوی نگه داشتن استخوان ها به شما بسیار کمک کند.

همچنین ممکن است در عملکردهای متابولیک بدن نیز نقش مفیدی داشته باشد و به تنظیم سطح قند خون بدن (از طریق فعالیت انسولین) کمک می کند. کمبود منیزیم می تواند متابولیسم کلسیم و هورمون های مسئول تنظیم آن را تغییر دهد. با مصرف منظم و در حد اعتدال این خوراکی می توانید منیزیم مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

به مدیریت بیماری دیابت کمک می کند

بادام هندی حاوی مقادیر بسیار کمی قند است. کلسترول این خوراکی صفر است که آن را برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر می کند. با این حال، متخصصان تغذیه به افراد دیابتی برای کنترل و مدیریت علائم بیماری خود توصیه می کنند تنها ۴ تا ۵ عدد بادام هندی در روز مصرف کنند.

تولید گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد

بادام هندی سرشار از مس است که ممکن است به متابولیسم آهن در بدن و کمک به تولید گلبول های قرمز خون بسیار کمک کند. این خوراکی همچنین به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای کمک به حفظ سلامت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

مصرف در حد اعتدال این آجیل می تواند برای بهبود عملکرد سیستم عصبی و اسکلتی بدن حیاتی باشد. کمبود مس در بدن ممکن است منجر به پوکی استخوان، ضربان قلب نامنظم و کم خونی شدید شود. بنابراین بهتر است مصرف این خوراکی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

فواید مصرف بادام هندی برای سلامتی
فواید مصرف بادام هندی برای سلامتی

ممکن است سلامت استخوان و دندان ها را تقویت کند

این خوراکی حاوی مقدار زیادی فسفر است که برای حفظ سلامت دندان ها و استخوان ها بسیار مفید است. فسفر همچنین ممکن است به سنتز پروتئین، جذب کربوهیدرات ها، چربی ها و حفظ سلامت سلولی به بدن کمک کند. پزشکان تغذیه مصرف این آجیل را برای تقویت سلامت استخوان ها بسیار توصیه می کنند.

خطر بروز بیماری کم خونی را کاهش می دهد

بادام هندی منبع خوبی از آهن رژیمی است که برای حمل اکسیژن در بدن حیاتی است و به عملکرد خوب آنزیم ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. کمبود آهن در رژیم غذایی می تواند منجر به خستگی، کم خونی و افزایش حساسیت به عفونت ها در فرد شود.

از ایجاد سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند

سنگ های صفراوی رسوبات سنگ مانندی هستند که معمولا از کلسترول تشکیل شده است که در کیسه صفرا تجمع می یابد. عوامل خطر بروز سنگ های صفراوی شامل افزایش سن، وزن و هرگونه مشکل گوارشی است. مصرف منظم آجیل های سالم مانند بادام هندی می تواند به کاهش خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا به شما بسیار کمک کند.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

این آجیل حاوی عناصر معدنی مفید برای سلامتی مانند روی است. این ماده معدنی در تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونت های میکروبی و التیام زخم ها نقش حیاتی دارد. مصرف این خوارکی در دوران بارداری برای رشد و حفظ سلامت بدن کودک بسیار مهم است. این آجیل به دلیل داشتن ترکیبات مفید مانند برخی از آنتی اکسیدان ها، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

چگونه بادام هندی را مصرف کنیم

آجیل بادام هندی طعمی غنی و کره ای دارد و کمی شیرینی دارد. آنها را می توان به صورت برشته یا ساده و با نمک یا بدون نمک میل کرد. آنها یک میان وعده سالم هستند. این خوراکی یک ماده غذایی محبوب در طیف وسیعی از غذاها مانند کلوچه، بیسکویت و بستنی است. این بادام همچنین برای تهیه سس های خامه ای وگان و شیر وگان استفاده می شود.

هر اونس از این بادام حاوی حدود ۱۶۰ کالری است، بنابراین بهتر است یک مشت از این خوراکی (۱۶-۱۸ دانه) را در روز مصرف کنید و از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید.

خواص بادام هندی برای مردان

مردان می توانند از خواص بسیار زیاد بادام هندی بسیار استفاده کنند. این آجیل سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید برای سلامتی است. مصرف این خوراکی سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به عملکرد بهتر آنزیم های بدن کمک می کند. همچنین باعث تقویت قدرت باروری در مردان می شود. یکی از مهمترین خواص این خوراکی بهبود عملکرد قلب و کاهش سطح کلسترول خون است.

بادام هندی یکی از معدود خوراکی هایی است که مقدار مس بالایی دارد. یک اونس بادام هندی ۶۲۲ میلی گرم مس دارد. متخصصان تغذیه مصرف ۹۰۰ میلی گرم مس را به صورت روزانه برای بزرگسالان توصیه کردند.

کمبود مس در بدن منجر به کاهش تراکم مواد معدنی استخوان و همچنین افزایش خطر پوکی استخوان در بزرگسالان می شود. مس همچنین نقش حیاتی در حفظ الاستین و کلاژن در بدن دارد و به حفظ اجزای ساختاری اصلی بدن کمک می کند.

بادام هندی به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز بسیار کمک می کند. پروآنتوسیانیدین ها یکی از فلاونول هایی هستند که به جلوگیری از رشد سلول های تومور کمک می کند. این آجیل دارای پروآنتوسیانیدین است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

چگونه بادام هندی را مصرف کنیم
چگونه بادام هندی را مصرف کنیم

خواص بادام هندی برای زنان

خواص بادام هندی برای زنان بسیار زیاد است. این خوراکی به دلیل داشتن چربی های تک غیراشباع یا سالم، به مدیریت وزن بسیار کمک می کند. مصرف این آجیل به بانوان کمک می کند تا چربی های ذخیره شده خود را به اسیدهای چرب آزاد تبدیل کنند. از آنجایی که بادام هندی سرشار از مس است که به متابولیسم کمک می کند، به عملکرد بهتر تیروئید نیز کمک می کند.

این خوراکی همچنین سرشار از مس و ویتامین C است و هر دو برای داشتن پوستی سالم و انعطاف پذیر به بانوان کمک می کند. این آجیل به حفظ سطح کلاژن و الاستین در پوست نیز کمک می کند و باعث جوان ماندن پوست می شود. ویتامین C بیشتر به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند و به آن درخشندگی می بخشد.

خواص بادام هندی برای ریه

خواص بادام هندی بسیار زیاد است. این خوراکی نه تنها به پاکسازی سیستم و سهولت عملکردهای مختلف بدن کمک می کند، بلکه در کاهش استرس و به طور کلی بهبود خلق و خوی نیز عالی است. بادام هندی به دلیل داشتن ترکیبات مفید و آنتی اکسیدان های قوی برای تقویت ریه نیز بسیار مناسب است و از بروز التهابات در بدن جلوگیری می کند. التهاب در بدن یکی از علائم اولیه بروز بیماری های مزمن مانند بیماری های ریوی است.

خواص بادام هندی برای اسپرم

بادام هندی سرشار از روی و سلنیوم است. این دو ماده مغذی در افزایش تعداد اسپرم و حتی بهبود کیفیت آن بسیار مفید هستند و در عین حال میل جنسی را بهبود می بخشند. این آجیل به نوعی در بهبود باروری موثر است و مصرف آن در طب سنتی برای افزایش باروری بسیار توصیه می شود.

خواص بادام هندی در طب سنتی

در طب سنتی مصرف بادام هندی به دلیل خواص بسیار زیاد آن، توصیه می شود. این بادام سرشار از چربی های مفید برای سلامتی است که به جای تاثیر منفی بر قلب، سلامت آن را تقویت می کند. این آجیل سرشار از چربی های تک غیراشباع و غیراشباع است که برای سلامت قلب بسیار مفید است و همچنین سطح کلسترول خون را کاهش می دهد که به حفظ سلامت رگ های خونی بسیار کمک می کند.

بادام هندی منبع غنی از پروآنتوسیانیدین است. این ترکیب شیمیایی نوعی فلاونول است که از تکثیر سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند. این خوراکی همچنین منبعی غنی از مس و مواد معدنی مفید برای سلامتی است که هر دو به پیشگیری از سرطان روده به مصرف کنندگان بسیار کمک می کنند. به طور کلی، مصرف منظم بادام هندی به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

خواص بادام هندی برای فشار خون

مصرف منظم بادام هندی به صورت محدود به جلوگیری از بیماری های مرتبط با خون به شما بسیار کمک می کند. بادام هندی سرشار از مس است. نقش مهمی در از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن دارد. کمبود مس در بدن همچنین منجر به کمبود آهن و بروز بیماری کم خونی می شود.

مطالعات ثابت کرده اند که مصرف منظم این بادام به کاهش فشار خون سیستولیک تا حدود پنج درجه کمک می کند. مصرف این خوراکی به جلوگیری از احتمال بروز افزایش فشار خون به شما بسیار کمک می کند.

خواص بادام هندی برای موی سر

مصرف بادام هندی و استفاده از روغن آن روی پوست سر به بهبود سلامت مو بسیار کمک می کند. روغن تولید شده از این بادام دارای مقدار زیادی مس است که به تولید رنگدانه مو و پوست به نام ملانین در بدن بسیار کمک می کند. همچنین به دلیل داشتن اسیدهای اولئیک و لینولئیک به تقویت رنگ مو و همچنین بافت ابریشمی و صاف پوست کمک می کند. شما می توانید برای داشتن موی شاداب و درخشنده روزانه از این آجیل استفاده کنید.بادام هندی مملو از پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری است که از ریزش بی مورد موی سر جلوگیری می کند و باعث رشد مو می شود.

خواص بادام هندی در طب سنتی
خواص بادام هندی در طب سنتی

خواص بادام هندی برای معده

از آنجایی که این آجیل منبع خوبی از فیبر خوراکی است، برای بهبود عملکرد معده بسیار مناسب است. مصرف روزانه این خوراکی به محافظت از بدن در برابر بیماری های معده و بهبود عملکرد صحیح گوارش بسیار کمک می کند. مصرف ۲ تا ۳ بادام هندی در روز برای حفظ عملکرد مناسب روده ها بسیار توصیه می شود.

خواص بادام هندی برای پوست

بادام هندی بیش از آنچه تصور کنید برای پوست، مو و بدن شما مفید است. این دانه ها سرشار از عناصری مانند آهن و روی هستند و از این رو در کنترل بیماری کم خونی بسیار موثر هستند. آنها حاوی ویتامین C، روی، منیزیم، سلنیوم و آهن هستند که برای پوست شما بسیار مفید هستند. با داشتن سطح بالایی از مس و فسفر، آنها بهترین خوراکی برای بهبود سلامتی موهای شما نیز هستند. فواید این خوراکی برای پوست و مو عبارتند از:

پوست را درخشان می کند

اگر می خواهید پوستی سالم، صاف و بدون چین و چروک داشته باشیم، بادام هندی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. این خوراکی غنی از عناصری همچون روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و فسفر است. این آجیل همچنین سرشار از پروتئین و ویتامین است که می تواند رنگ پوست شما را بهبود داده و از بروز چین و چروک ها جلوگیری کند.

ضد پیری است

بادام هندی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که باعث رشد سلول های جدید در پوست شما می شود. مصرف این خوراکی باعث می شود پوست شما سریع تر بازسازی شود و به حفظ حالت ارتجاعی پوست کمک می کند. خوردن روزانه این آجیل همچنین می تواند به بدن شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند.

اسکار، لک و هرگونه رنگدانه را از بین می برد

اگر به دنبال راهی آسان برای از بین بردن لکه پوست هستید و نمی خواهید از محصولات شیمیایی استفاده کنید، بادام هندی می تواند به شما کمک کند. این آجیل حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می تواند لک و برنزه شدن پوست را کاهش دهد.

عوارض جانبی مصرف بادام هندی

این بادام حاوی نمک های اگزالات است که مصرف زیاد آن، جذب کلسیم در بدن را دچار اختلال می کند. کلسیم انباشته شده می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه در بدن شود. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که افرادی که مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستند باید فقط مقادیر کم تا متوسط ​​این خوراکی را مصرف کنند.

علیرغم چندین فواید سلامتی، مصرف این خوراکی می تواند برای کسانی که به بادام حساسیت دارند، بسیار خطرناک باشد. واکنش های آلرژیک ناشی از آجیل درختی مانند بادام هندی، گردو و پسته می تواند خفیف یا شدید باشد. در صورت بروز هر گونه حساسیت پس از مصرف این خوراکی توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

آنافیلاکسی یک واکنش آلرژیک سریع پیشرونده است که می تواند در کل بدن به دلیل وجود برخی مواد شیمیایی رخ دهد. این بیماری بیشتر در اثر آلرژی غذایی ایجاد می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف بادام هندی می تواند خطر بروز واکنش آنافیلاکسی را افزایش دهد.

مصرف این خوراکی می تواند منجر به بروز علائمی مانند تنفس پر سر و صدا، بیهوشی، ظاهر رنگ پریده، تورم زبان یا گلو و گرفتگی صدا شود. در صورت مشاهده هریک از این علائم توصیه می شود سریعا به پزشک مراجعه کنید. سایر عوارض جانبی مصرف بادام هندی عبارتند از:

عوارض جانبی مصرف بادام هندی
عوارض جانبی مصرف بادام هندی

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی یک بیماری پوستی است که زمانی رخ می دهد که پوست با یک ماده حساسیت زا در تماس باشد. در اثر بروز این بیماری، کهیر و تورم می تواند در اطراف دهان یا سایر قسمت هایی که با آجیل یا پوسته آنها در تماس بوده ایجاد شود. اسید آناکاردیک موجود در بادام هندی، می تواند منجر به بثورات پوستی حاد و آلرژی شود.

مشکلات گوارشی

برخی از افراد در صورت حساسیت به بادام هندی ممکن است حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، سرفه و استفراغ را تجربه کنند.

مشکلات تنفسی

اگر به بادام هندی آلرژی دارید، آبریزش بینی، سرفه و تنگی نفس ممکن است رخ دهد. واکنش های شدیدتر می تواند منجر به یک وضعیت کشنده مانند ادم گلوت یا آنافیلاکسی شود.

به استثنای چند مورد، این خوراکی یک گزینه سالم برای استفاده در رژیم غذایی است. اگر این بادام در مقادیر مناسب مصرف شود، می تواند به حفظ سلامتی قوی و پایدار به شما کمک کند. بادام هندی می تواند جایگزین خوبی برای جبران مواد مغذی و ضروری بدن باشد، به ویژه در افرادی که گیاهخوار هستند یا از مصرف محصولات گوشتی اجتناب می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا