Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

اهمیت نیاز بدن به عنصر آهن بر کسی پوشیده نیست. این ماده معدنی تاثیر بسزایی در رشد طبیعی نوزادان و کودکان دارد. نقش اصلی آهن خون رسانی به تمام بافت ها و اندام های حیاتی بدن است. کمبود یا فقر آهن باعث ایجاد اختلالاتی در بدن می شود. از جمله این اختلالات می توان عدم رشد جسمی کافی، اختلال در توانایی های ذهنی، اختلال رفتاری، ضعیف شدن بدن، خستگی، بی حالی، کاهش تمرکز و کم اشتهایی را نام برد. قطره آهن آیروفیکس دایونیکس (Dayonix Irofix Iron Drops) با جذب آهن بالا و بدون الکل، گلوتن و رنگ مصنوعی، آهن مورد نیاز نوزادان را تامین خواهد کرد.

در این مقاله شما را با قطره آهن آیروفیکس دایونیکس و موارد مصرف و قیمت آن آشنا می کنیم. هم چنین نشریه جهان شیمی فیزیک، اطلاعات جامعی را در مورد انواع قطره آهن نوزاد از طریق مقالاتی با عناوین زیر در اختیار شما قرار می دهد. لطفا با ما همراه باشید.

قطره آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

قطره آهن لیپوزوفر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

قطره آهن سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

قطره فرولی ب ب (Ferroli Bebe): بهترین قطره آهن برای کودکان

 

قطره آهن آیروفیکس

 

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس یکی دیگر از انواع قطره هایی است که به تامین آهن روزانه مورد نیاز کودک کمک می کند. ترکیبات این قطره شامل آهن میکروکپسوله شده (لیپوزومال) و ویتامین D است. فرمولاسیون خاص این فرآورده باعث افزایش فراهمی زیستی محصول و جذب بهتر آن به ویژه در بیماران با مشکلات گوارشی مانند بیماری های التهابی روده یا سلیاک می شود. در واقع مصرف این نوع از قطره آهن، عوارض گوارشی، بوی بد فلزی و سیاه شدن دندان ها را نیز به دنبال ندارد که در ادامه توضیحات تکمیلی در این باره ارائه خواهد شد.

قطره آهن آیروفیکس خوبه؟

 

اولین موضوعی که درباره مصرف آهن در کودکان به ذهن ما می رسد سیاه شدن و ایجاد لکه در دندان های آنها است.چرا که تا چندسال قبل این مشکل در تمامی قطره های آهن رایج بود و توصیه می شد برای جلوگیری از آن دهان کودک شستشو شود یا دندان ها بلافاصله با دستمال پاک شود که با وجود تمام این مراقبت ها باز هم لکه های سیاه کم و بیش ایجاد می شد.

خوشبختانه در حال حاضر این معضل مهم در قطره های آهنی همچون قطره آهن آیروفیکس دایونیکس با توجه به فرمول ساخت منحصر به فرد آن در مراحل تولید،بطور کامل رفع شده است. دیگرنیازی نیست بابت سیاه شدن دندان های کودک خود نگران شوید.می توانید با آسودگی خاطر این مکمل حیاتی را که منبع مهم تامین آهن کودکان شماست را مصرف کنید.

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن
قطره آهن آیروفیکس دایونیکس چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس ساخت کجاست

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس، تحت لیسانس دیونیکس فارما کشور آلمان در داخل کشور تولید می شود. این محصول دارای پروانه ساخت شرکت امید دارو سلامت ایران در کشور ما فرآوری، تولید و به دست مصرف کننده می رسد و به لحاظ کیفیت و قیمت در ردیف قطره های آهن خارجی جای می گیرد. این قطره آهن در بطری های شیشه ای ۳۰ میلی لیتری همراه با یک قطره چکان مجزا بسته بندی و به بازار ارائه می گردد.

بهترین زمان مصرف شربت آیروفیکس

قطره آهن آیروفیکس را می توانید از ۶ماهگی تا پایان ۳ سالگی در کودکان شروع کنید. میزان مصرف این قطره در کودکان یک تا شش سال، یک میلی لیتر در روز و کودکان ۱ تا ۳ سال یک و نیم میلی لیتر در روز توصیه شده است.

با توجه به اینکه ممکن است بدن برخی نوزادان به مصرف مکمل های دارویی واکنش نشان دهد بهتر است درباره میزان و نحوه مصرف این قطره با پزشک کودک خود مشورت کنید.

برای اینکه به جذب بهتر قطره آهن آیروفیکس دایونیکس در بدن کمک کنید بهتر است این قطره همراه غذا مصرف نشود ،چون ممکن است مصرف این قطره همراه با غذا تا ۵۰ درصد از جذب آن بکاهد.

قطره آهن آیروفیکس بهتره یا سیدرال

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس و قطره آهن سیدرال گوچه هر دو در زمره قطره های آهن خارجی جای می گیرند. قطره آهن سیدرال گوچه تحت لیسانس ایتالیا و قطره آهن آیروفیکس دایونیکس تحت لیسانس کشور آلمان است.

از ویژگی های مشترک مصرف این دو قطره می توان به سیاه نشدن دندان ها و نداشتن عوارض گوارشی ناشی از مصرف قطره آهن اشاره کرد که دلیل آن فرمولاسیون ویژه این محصولات می باشد.

اما آنچه که قطره آهن آیروفیکس دایونیکس را از سیدرال متمایز میکند، وجود میزان مشخصی از ویتامین دی در این محصول است. تحقیقات نشان می دهد وجود ویتامین دی می تواند به پیش گیری از ایجاد کم خونی در بدن کمک نماید. از این جهت قطره آهن آیروفیکس دایونیکس با دارا بودن مقدار مشخصی از ویتامین دی (در هرمیلی لیتر ۲.۵ میکروگرم) می تواند تاثیر مضاعفی بر رفع کم خونی کودک شما داشته باشد و در عین حال ویتامین دی مورد نیاز بدن نیز تامین شود.

لازم به ذکر است درباره ویژگی های دیگر قطره آهن سیدرال گوچه، قبلا در سایت جهان شیمی فیزیک به تفصیل توضیحات تکمیلی ارائه شده است که می توانید با صرف کمترین زمان این مطلب را نیز مشاهده نمایید.

رنگ قطره آهن آیروفیکس

همانطور که می دانید تقریبا تمامی قطره های آهن کودک و حتی بزرگسال، به رنگ قهوه ای تیره و یا مشکی است.

این رنگ تیره حاصل استفاده از ترکیبات سولفات آهن است که معمولا در همه قطره های آهن استفاده می شود.

این تیرگی رنگ قطره های آهن علاوه بر دندان ها می تواند در تغییر رنگ مدفوع انسان نیز تاثیر گذار باشد و رنگ مدفوع را در نوزادان شیرخوار به سبز و در کودکان و افراد بالغ به قهوه ای تیره یا مشکی تغییر دهد.

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

عوارض قطره آهن Irofix

بهتر است این قطره را همزمان با دارو های دیگر مصرف نکنید. چرا که ترکیب آهن با ترکیبات داروها میتواند روند جذب آن را کندتر کند. برای مثال کلرا مفنیل، آنتی اسیدها، نمک های کلسیم، آنزیم های گوارشی، آنتاگونیست های اچ۲، تتراسایکلین و عواملی از این قبیل می توانند در جذب نمک های آهن تاثیر گذار باشند.

این قطره شامل ۷ میلی گرم آهن المنتال از نوع لیپوزومال در هر میلی لیتر می شود و هما نطور که گفتیم هیچ گونه عوارض گوارشی از آن گزارش نشده است.

شربت آیروفیکس برای بزرگسالان

 

بین سیزده تا هجده سالگی آهن مورد نیاز بدن در دختران و پسران می تواند متفاوت باشد. بطور معمول در پسران ۱۱میلی گرم و در دختران ۱۵ میلی گرم مصرف آهن می تواند نیاز روزانه بدن را تامین کند. البته بهتر است حتی در بزرگسالان نیز مصرف این قطره آهن با مشورت پزشک صورت گیرد.

مصرف قطره آهن آیروفیکس دایونیکس در زنان باردار و همچنین مادران در دوران شیردهی توصیه نمی شود.

قطره آهن آیروفیکس دایونیکس چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن
قطره آهن آیروفیکس دایونیکس چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

 شربت آیروفیکس برای کودکان

میزان مصرف این قطره در نوزادان و کودکان در دوره های مختلف متغیر است. بطور متوسط میزان مصرف قطره آهن در نوزادان و کودکان به صورت ذیل است:

تا ۶ ماهگی ۰.۲۷ میلی گرم

۷ تا ۱۲ ماهگی ۱۱ میلی گرم

۱ تا ۳ سال ۷ میلی گرم

۴ تا ۸ سال ۱۰ میلی گرم

۹ تا ۱۳ سال ۸ میلی گرم

خرید اینترنتی قطره آهن آیروفیکس

 

قبل از خرید قطره آهن آیروفیکس در نظر داشته باشید که این قطره یک مکمل غذایی جهت تامین اهن مورد نیاز بدن کودک شما می باشد. این محصول به هیچ وجه جایگزین غذا یا دارو نیست و جهت پیشگیری یا درمان بیماری خاص از آن استفاده نمی شود.

با این وجود بهتر است درباره خرید نوع قطره آهن مصرفی خود ضمن مطالعه شخصی و کسب اطلاعات اولیه، حتما با پزشک اطفال مشورت کنید. پزشک با توجه به سیستم بدن کودک شما و حساسیت های احتمالی، ممکن است در کودکان مختلف، مصرف قطره های آهن متفاوتی را تجویز کند. از این رو هرگز به طور خودسرانه از این مکمل ها استفاده نکنید. جهت خرید این محصول می توانید هم بصورت آنلاین از داروخانه های معتبر اینترنتی و هم بصورت حضوری اقدام نمایید. لطفا قبل از خرید به علامت استاندارد و تاریخ انقضای محصول توجه نمایید.

قیمت قطره آهن آیروفیکس

با توجه به اینکه این محصول قطره آهن در داخل کشور تولید می شود، قیمت پایین تری نسبت به نمونه های مشابه خارجی دارد. البته ناگفته نماند که قطره آهن آیروفیکس دایونیکس تحت لیسانس آلمان تولید می گردد و کاملا قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی است. در حال حاضر می توانید این قطره آهن را بین ۹۵۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰۰ تومان از دارو خانه های سراسر کشور تهیه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا