Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

خرگوش آلمانی چیست و شرایط نگهداری از آن چگونه است؟

خرگوش آلمانی همانطور که از نامش پیداست، یک گونه خرگوش اروپایی است که منشا آن کشور آلمان است. این خرگوش با نام راین لندر (Rhinelander) در جهان شناخته می شود. این سویه در آغاز قرن بیستم در آلمان توسعه یافت و در طول دهه ۱۹۲۰، به کشورهای دیگر صادر شده است.

این خرگوش در آلمان به خوبی شناخته شده است. با این حال، در دهه ۱۹۳۰ نژاد این خرگوش به دلیل شکار بیش از حد، بسیار کاهش یافت. خرگوش های راین لندر دارای علامت های پروانه ای مشکی و زرشکی رنگی در زمینه سفید هستند. این گونه از خرگوش جثه ای بسیار بزرگی دارد. چربی طبیعی بدن آنها بین ۲.۷ تا ۴.۵ کیلوگرم است.

خرگوش راین لندر اصولا برای اهداف نمایشی نگهداری و پرورش داده می شود. این حیوانات بسیار باهوش هستند. آنها به دلیل آرامش، صمیمیت و محبت در جهان شهرت دارند. آنها به راحتی می توانند به عنوان حیوانات خانگی در نظر گرفته شوند. مانند بسیاری از گونه های خرگوش، خرگوش های راین لندر نیز اجتماعی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرگوش آلمانی یا راین لندر، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

تاریخچه خرگوش های آلمانی

خرگوش‌ های راین لندر از قرن هجدهم کشف شده اند و منشا آن ها کشور آلمان بوده‌ است. خرگوش های آلمانی در اصل برای استفاده از پوست و گوشتشان پرورش داده می شوند. اطلاعات زیادی در مورد چگونگی نامگذاری آنها وجود ندارد، اما برخی حدس می ‌زنند که ممکن است این نام از یک دره در رودخانه راین که منشا این حیوانات است، گرفته شده باشد.

خرگوش های آلمانی دارای خز بلند و متراکم با علائم سفید هستند که از والدین خود این علائم را به ارث برده اند. رنگ خرگوش ها می تواند بسیار متفاوت باشد و توسط ژن های والدین و همچنین عوامل محیطی تعیین می شود. برخی از نمونه های این خرگوش ها عبارتند از:

  • لوپ نقره ای آبی
  • قهوه ای شکلاتی
  • خالدار سیاه پوست
  • خرگوش کفش برفی

خرگوش آلمانی چیست

خرگوش راین لندر یا خرگوش آلمانی خرگوشی با اندازه متوسط تا بزرگ است که به دلیل علامت پروانه ای خود در جهان بسیار شناخته شده است. نام علمی این خرگوش Oryctolagus cuniculus است. این حیوانات امروزه به دلیل رفتار شیرین و طبیعت راحت خود حیوانات خانگی بسیار محبوبی هستند.

از آنجایی که خرگوش های راین لندر به طور طبیعی صبور و مطیع هستند، برای مجردها، افراد مسن و افرادی که برای اولین بار می خواهند حیوان خانگی داشته باشند، بسیار مناسب هستند. این خرگوش ها بسیار کمیاب هستند. تنها ۲۰۰۰ خرگوش بالغ راین لندر در سراسر جهان وجود دارد.

خرگوش های راین لندر ریشه در کشور آلمان دارند. این خرگوش ها برای اولین بار در دهه ۱۹۰۰ دیده شدند. در سال ۱۹۲۳، پرورش دهندگان برای اولین بار خرگوش آلمانی را به کشور های اروپایی صادر کردند. در سال ۱۹۲۵، انجمن پرورش دهندگان خرگوش آمریکا (ARBA) خرگوش های راین لندر را به رسمیت شناخت. متأسفانه در سال ۱۹۳۲، این موجودات کوچک ناپدید شدند و در سال ۱۹۷۲ در یک نمایشگاه آلمانی دوباره راه خود را به بازار حیوانان خانگی باز کردند.

خرگوش آلمانی چیست
خرگوش آلمانی چیست

ظاهر خرگوش های آلمانی

خرگوش های راین لندر ساختارهای فیزیکی متوسط تا بزرگ دارند. بدن آنها کاملا قوس دار است. این خرگوش ها از نظر طول کوچک هستند. آنها دارای یک خز سفید با علائم رنگی مشخص بر روی بدن و صورت خود مانند سیاه، نارنجی و قهوه ای هستند.

خرگوش‌ های آلمانی گوش‌ های بلندی دارند که به آنها ظاهری بامزه‌ می‌ دهد. چشمان آن ها هاله ای هوشیارانه دارد و پاهایشان لاغر و بلند است. به طور کلی، خرگوش‌ های راین لندر بدنی عضلانی و ورزشی دارند که آن‌ ها را در بین حیوانات خانگی مشهور کرده است.

این خرگوش ها معمولا ۶ تا ۱۰ ماه طول می کشد تا به رشد کلی و بلوغ برسند. میانگین وزن خرگوش های آلمانی ۶ تا ۱۰ پوند یا ۲ تا ۴ کیلوگرم است. خرگوش های راین لندر بسیار کوچک تر از نژاد مادری خود، یعنی خرگوش های Giant Doe هستند. با این حال، اندازه کلی این خرگوش ها می تواند بسیار متفاوت باشد و بسته به عواملی مانند رژیم غذایی می تواند متفاوت باشد.

نحوه ای نگهداری از خرگوش آلمانی

خرگوش های راین لندر به راحتی قابل نگهداری هستند. پوشش متراکم و نرم آنها نیاز به مراقبت و نظافت زیادی ندارد. کسانی که این خرگوش را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند، باید حداقل هر هفته یکبار خز آنها را شانه بزنند تا موهای مرده و نازیبا از بین بروند. خرگوش های آلمانی دو فصل پشم ریزی دارند. به صاحبان خرگوش‌ ها توصیه می‌ شود که در طول این دوره، چند بار در هفته با استفاده از یک برس نرم‌ تر، خز این حیوانات را شانه بزنند.

همچنین توصیه می شود سرپرستان خرگوش های آلمانی این حیوانات را حمام ندهند، مگر اینکه کثیف باشند. به یاد داشته باشید که حمام کردن می تواند یک تجربه وحشتناک برای خرگوش های راین لندر باشد. علاوه بر این، همیشه مراقب باشید چه زمانی نیاز به کوتاه کردن ناخن های این حیوانات وجود دارد.

محیط مناسب زندگی خرگوش های آلمانی

خرگوش های راین لندر می توانند شرایط آب و هوای گرم را تحمل کنند، زیرا پوششی سبک دارند که فقط به نظافت متوسطی نیاز دارد. با این وجود، مانند خرگوش های دیگر، این خرگوش ها فقط می توانند تا ۳۰ درجه سانتی گراد (۸۵ درجه فارنهایت) را تحمل کنند.

در صورت قرار گرفتن در دماهای بالا، خطر گرمازدگی در این حیوانات افزایش می یابد و گاهی اوقات تهدید کننده زندگی این حیوانات خانگی است. توصیه می شود برای داشتن حیوان خانگی سالم، دمای محیط را برای این خرگوش ها در محدوده مناسب نگهدارید. علاوه بر این، خرگوش های آلمانی بسیار فعال هستند و این فعالیت زیاد آنها را مستعد کم آبی می کند. کسانی که این خرگوش ها را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند، باید همیشه برای آنها آب تهیه کنند تا آنها را هیدراته و ایمن نگه دارند.

بر خلاف خرگوش های معمولی، خرگوش های آلمانی آب بیشتری می نوشند. به همین دلیل، صاحبان این حیوانات خانگی باید آب را به صورت ۲۴ ساعته در دسترس این خرگوش ها قرار دهند. با این حال، خرگوش های راین لندر مانند سایر نژادها از پاشیدن آب مانند حمام کردن و شنا لذت نمی برند. حمام کردن برای آنها بسیار استرس زا است و بدتر از آن می تواند آنها را مضطرب و بیمار کند.

ویژگی های خرگوش آلمانی چیست

این خرگوش ها حیوانات خانگی دوست داشتنی هستند و بدون شک می توانند به راحتی دل صاحبان خود را تسخیر کنند. با این حال، داشتن یک خرگوش Rhinelander مستلزم تعهد بزرگی است. این خرگوش های بزرگ جثه نیاز به مراقبت بیشتری دارند و مانند سایر حیوانات خانگی لایق بهترین ها هستند. برخی از ویژگی های این خرگوش عبارتند از:

دوست داشتنی هستند

خرگوش های آلمانی دوستانه و خوش اخلاق هستند. آنها پیوند عمیقی با صاحبان خود و حتی کودکان ایجاد می کنند. به همین دلیل، اگر احساس بی‌ توجهی و تنهایی کنند، به سرعت دچار پریشانی و بی ‌قراری می ‌شوند. این حیوانات دوست دارند بسیار نوازش شوند.

پرانرژی هستند

خرگوش های راین لندر عاشق پریدن و بازی کردن هستند. آنها دوست دارند ورزش کنند و وقت خود را بیرون از خانه بگذرانند. با این حال، این خرگوش ها به تغییرات آب و هوایی ناگهانی حساس هستند. کارشناسان توصیه می کنند زمانی که آنها در خارج از خانه هستند آنها را گرم نگه دارید یا فضایی راحت در داخل خانه برای آنها فراهم کنید تا بتوانند بازی کنند.

بسیار باهوش هستند

این حیوانات خانگی به طور طبیعی باهوش و کنجکاو هستند. آنها عاشق کاوش و کنجکاوی هستند. صاحبان این حیوانات بازیگوش باید برای آنها اشیا تعاملی مانند توپ های پرنده و اسباب بازی ها را فراهم کنند تا با آنها سرگرم شوند.

مهربان هستند

خرگوش های آلمانی حالتی شیرین، آرام و صلح آمیز دارند. از آنجایی که آنها مهربان هستند، این خرگوش ها به خوبی با بچه ها و بزرگسالان هماهنگ می شوند. علاوه بر این، خرگوش های راین لندر حتی برای صاحبان تازه کار نیز مناسب هستند، زیرا طبیعتا صبور هستند.

سایر ویژگی های خرگوش آلمانی

خرگوش های آلمانی حیوانات خانگی عالی هستند. آنها پرانرژی و صمیمی هستند. علاوه بر این، عاشق در آغوش گرفتن و نوازش شدن هستند. به همین دلیل، آنها همراهان فوق العاده ای برای مجردها و کودکان هستند. این حیوانات بسیار راحت اجتماعی می شوند و می‌توانند با حیوانات خانگی دیگر مانند سگ و گربه به راحتی زندگی کنند. علاوه بر این، آنها می توانند موجودات کوچک دیگری مانند خوکچه هندی و همستر را تحمل کنند.

این خرگوش ها اهمیتی نمی دهند که بچه های شما آنها را در آغوش بگیرند یا با گوش های آنها بازی کنند. با این حال، صاحبان باید به طور مداوم بچه ‌هایی را که با این خرگوش‌ ها بازی می‌ کنند نظارت کنند، زیرا مانند سایر خرگوش ‌ها، اگر بچه ‌ها با آنها اشتباه رفتار کنند، خرگوش‌ های آلمانی می ‌توانند کودکان را گاز بگیرند یا خراش دهند.

آیا خرگوش های آلمانی تهاجمی هستند

این خرگوش ها حیوانات خانگی تهاجمی و خطرناکی نیستند. خرگوش های راین لندر نسبت به سایر خرگوش ها و حیوانات خانگی پرخاشگری نشان نمی دهند. در عوض، آنها می توانند عشق و اعتماد متقابل را با سایر حیوانات خانگی به اشتراک می گذارند.

این خرگوش ها بسیار کنجکاو هستند. به دلیل کنجکاوی زیاد، آنها همیشه در حال کاوش و جستجو اطراف خواهید یافت. با این حال، از آنجایی که خرگوش های راین لندر باهوش هستند، نیاز به تحریک ذهنی دائمی دارند. توصیه می شود برای این حیوانات خانگی اسباب بازی های مناسب را فراهم کنید. در غیر این صورت، آنها می توانند به سرعت احساس خستگی و بی قراری کنند.

جمعیت خرگوش آلمانی در جهان چقدر است
جمعیت خرگوش آلمانی در جهان چقدر است

جمعیت خرگوش آلمانی در جهان چقدر است

جمعیت خرگوش های راین لندر در سراسر جهان تقریبا بیش از ۲۰۰۰ خرگوش نیست. به همین دلیل، این خرگوش ها کمیاب در نظر گرفته می شوند. با این وجود، در سال های اخیر، خرگوش های آلمانی محبوبیت زیادی به دست آورده اند. به طور کلی، خرگوش های راین لندر به سرعت می توانند سازگار شوند. با این حال، به یاد داشته باشید که برای این خرگوش ها بهتر است زمانی را در داخل خانه بگذرانند. یک قفس سرپوشیده وسیع می تواند برای آنها بسیار مناسب باشد.

طول عمر استاندارد خرگوش های آلمانی ۵-۸ سال است. با این حال برخی از خرگوش های راین لندر می توانند تا ۱۰-۱۲ سالگی زندگی کنند. طول عمر آنها به عوامل زیادی مانند غذا، رژیم غذایی، ورزش و تحریک ذهنی بستگی دارد. به طور کلی، معاینه منظم با دامپزشک به آنها کمک می کند زندگی طولانی و شادی تری داشته باشند.

شرایط مناسب مراقبت از خرگوش آلمانی

در حالی که مراقبت از خرگوش های راین لندر به طور کلی آسان است، اما آنها نیازهای خاصی دارند. توصیه می شود برای داشتن یک حیوان خانگی سالم شرایط لازم را برای این خرگوش فراهم آورید. نکات زیر به شما کمک می کند بهترین محیط زندگی را برای حیوان خانگی خود فراهم کنید:

  • روزانه مقدار زیادی یونجه و سبزیجات تازه برای خرگوش خود تهیه کنید.
  • قفس خرگوش خود را با تعویض منظم جای خواب و پاک کردن ظروف غذا تمیز نگه دارید.
  • جای خواب برای لانه های این حیوانات خانگی ضروری است و باید حداقل هر سه هفته یک بار تعویض شود.
  • زمانی که در حین غذا خوردن یا بازی خود را کثیف می ‌کنند، باید آن ‌ها را تمیز کنید.
  • گوش ها، چشم ها، بینی، دندان ها و اندام تناسلی خرگوش ها باید به طور مرتب از نظر علائم عفونت بررسی شوند.
  • اگر چیز غیر طبیعی مشاهده کردید، وقت آن است که در اسرع وقت با دامپزشک خود مشورت کنید.
  • همچنین توصیه می شود ناخن های آنها را به صورت منظم کوتاه کنید.

مشکلات عمده سلامتی خرگوش های آلمانی

این خرگوش ها مشکلات سلامتی از نظر نژاد ندارند. با این حال، مانند سایر خرگوش ها، آنها نیز مستعد نگرانی های مشابهی برای سلامتی هستند. در ادامه عمده مشکلات سلامتی که خرگوش های آلمانی اغلب با آن ها مواجه می شوند، برای شما ارائه شده است.

GI Stasis: این مشکل زمانی اتفاق می افتد که سیستم گوارشی خرگوش های آلمانی کند می شود یا به طور کامل از کار می افتد. برخی از علائم آشکار این بیماری کاهش اشتها و کمبود انرژی است.

کنه های گوش: این بیماری در بین خرگوش ها مانند طاعون رایج است. اگر خرگوش شما این کنه ها را داشته باشد، صدای تکان دادن سر آنها را خواهید شنید و ممکن است خرگوش شما بیش از حد خود را بخاراند.

مال اکلوژن: این اتفاق زمانی رخ می دهد که هر دو دندان های پایین و بالایی خرگوش های شما در یک راستا قرار نگیرند. این مشکل می تواند در تغذیه خرگوش ها مشکلات جدی را ایجاد کند. سرپرستان این خرگوش باید همیشه برای جلوگیری از این امر، خرگوش های خود را به دندانپزشک نشان دهند.

بهترین غذا برای خرگوش های آلمانی چیست

رژیم غذایی غذایی خرگوش های راین لندر باید از حدود ۷۰ درصد یونجه یا علف مرغوب تشکیل شده باشد. شما می توانید این غذاها را با سبزیجات برگدار و سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای، هویج و خیار نیز ترکیب کنند. علاوه بر این، خرگوش های آلمانی می توانند میوه هایی مانند انواع توت ها، خربزه و موز را به عنوان میان وعده نیز مصرف کنند.

قیمت خرگوش آلمانی

قیمت استاندارد خرگوش راین لندر در جهان حدود ۴۰ تا ۶۰ دلار است. اما این قیمت ممکن است بسته به معیارهای زیادی مانند شجره نامه، واکسیناسیون و محل پرورش دهنده متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت این حیوان خانگی می توانید به سایت های فروش یا فروشگاه های حیوانات خانگی مراجعه کنید.

سخن آخر

خرگوش های آلمانی بسیار نرم هستند. با این وجود، مراقبت مناسب از آنها ممکن است چالش برانگیز باشد. این خرگوش ها هرگز شما را نا امید نمی کنند و هر روز شما را می خندانند.

خرگوش های راین لندر به دلیل داشتن خزی به رنگ سیاه و سفید بسیار جذاب هستند. این خرگوش ها در صورت رشد کامل می توانند تا ۱۴ اینچ رشد کنند و به طور متوسط ​​حدود ۶ پوند وزن خواهند داشت. این خرگوش ها معمولا بسیار بزرگتر از سایر نژادهای خرگوش های موجود در جهان هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا