Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن

شربت زینکامپلکس مکملی غنی شده از زینک، ویتامین C و ویتامین‌های گروه B است و در سلامت پوست، مو، ناخن و سیستم ایمنی بدن نقش دارد. شربت زینکامپلکس حاوی زینک، ویتامین های گروه B و Cاست و مناسب تمام سنین بوده و ویتامین‌های مورد نیاز سلامت پوست، مو و ناخن را تامین میکند. این شربت برای بهبود اشتها و رشد جسمی و ذهنی کودکان لازم است. خواص آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در برابر عفونت های حاد و مزمن پوستی و تنفسی محافظت میکند.

نوع پوست، مو و ناخن‌های ما متفاوت است، زیرا ما از نظر ژنتیکی متفاوت هستیم، بنابراین حتی زمانی که برای مراقبت از پوست، مو و ناخن سالم شروع می‌کنید، مهم است که بدن خود را بشناسید. به همین دلیل است که باید از متخصص پوست راهنمایی بگیرید.

برنامه روزانه ما در رژیم غذایی و محصولاتی که روی بدن خود استفاده می کنیم تأثیر زیادی بر سلامت مو، پوست و ناخن های ما دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، داشتن محصولات مراقبت شخصی و به دست آوردن مواد مغذی مناسب برای رسیدن به این مهم مهم است.

کوتیکول ها نقش مهمی دارند زیرا پایه ناخن های شما را می بندند و از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کنند. برای داشتن ناخن های سالم، از برداشتن کوتیکول های آن خودداری کنید.

موهای براق، ناخن‌های قوی و پوست درخشان ممکن است نشانه‌ای از رژیم زیبایی عالی باشند، اما اهمیت یک رژیم غذایی عالی را نباید دست کم گرفت. غذا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی زیبایی است که مردم برای هزاران سال در داخل و خارج از آنها استفاده کرده اند. هیچ غذای جادویی وجود ندارد که ما را برای همیشه جوان نگه دارد، اما رژیم غذایی (و سبک زندگی و نگرش) بر ظاهر و پیری پوست شما تاثیر می گذارد. از موارد مصرف شربت زینکامپلکس در نشریه جهان شیمی فیزیک در اختیارتان قرار میدهیم.

شربت زینکامپلکس چیست

شربت زینکامپلکس حاوی ویتامین گروه B و C و برای متابولیسم بدن مفید است. این مکمل مو ، پوست و ناخن است و در حفظ سلامت مو و ناخن نقش دارد. این شربت طعم پرتقال دارد و برای کودکان و بزرگسالان مناسب است.

 

 

شربت زینکامپلکس برای چی خوبه

  • تامین ویتامین‌های گروه B
  • سلامت پوست، مو و ناخن
  • مناسب کودکان و بزرگسالان
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خواص آنتی اکسیدان

روش مصرف و زمان مصرف شربت زینکامپلکس

کودکان ۱ تا ۸ سال: روزی ۱ قاشق مرباخوری

کودکان ۹ تا ۱۳ سال: روزی ۱ قاشق مرباخوری، روزی ۲ بار

بزرگسالان: ۱ قاشق مرباخوری، روزی ۳ بار

شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن
شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن

هشدار در مصرف شربت زینکامپلکس

  • اگر به مواد غذایی و یا اجزای تشکیل دهنده مکمل آلرژی دارید به پزشک اطلاع دهید.
  • قبل از مصرف بطری را تکان دهید.
  • در دوران بارداری و شیردهی مصرف نشود.

تداخل دارویی شربت زینکامپلکس

اگر همزمان از داروهای دیگری استفاده میکنید به پزشک اطلاع دهید.

موارد مصرف شربت زینکامپلکس

  • غنی از آنتی اکسیدان
  • سلامت پوست، مو، ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تامین ویتامین های گروه B

عوارض شربت زینکامپلکس

اگر در مصرف عوارض شربت زینکامپلکس زیاده روی شود عوارضی هم بدنبال دارد.

راه های طبیعی برای بهبود سلامت مو، پوست و ناخن

موها، پوست و ناخن های سالم و قوی می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت کلی شما بگوید. یک رژیم غذایی متعادل پر از پروتئین، چربی های سالم و میوه ها و سبزیجات تازه می تواند به شما کمک کند موهایی درخشان، پوستی درخشان و ناخن هایی قوی داشته باشید.

مصرف پروتئین

پروتئین آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را برای تولید کراتین، بلوک اصلی ساختمان مو، پوست و ناخن، تامین می کند. حدود ۲۰ درصد از کالری روزانه شما باید از پروتئین باشد. غذاهای سالم و لذیذ زیادی وجود دارد که می تواند به شما در دریافت مقدار توصیه شده پروتئین در روز کمک کند. سعی کنید گوشت بدون چربی، لوبیا یا تخم مرغ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یک صبحانه متعادل با تخم مرغ به عنوان ستاره محل خوبی برای شروع است. برای یک وعده غذایی مغذی و انرژی‌زا، صبح‌ها تخم‌مرغ‌های همزده یا خیلی راحت را با نان تست غلات کامل امتحان کنید.

مصرف آنتی اکسیدان ها

برخی از غذاها دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که برای یک رژیم غذایی متعادل مهم هستند. توت ها، آووکادو و فلفل دلمه ای منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند به عنوان یک میان وعده سالم در طول روز نیز استفاده شوند. آنتی اکسیدان ها می توانند به محافظت از فولیکول های مو، بهبود استحکام مو کمک کنند و ممکن است رشد مو را تقویت کنند. یک میان وعده توت فرنگی تازه را در اواسط صبح امتحان کنید تا سطوح بالایی از ویتامین C دریافت کنید که می تواند از شکستن موها جلوگیری کند.

مصرف ماهی های چرب

ماهی سالمون، شاه ماهی و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب مهم امگا ۳ هستند که ممکن است سلامت پوست سر را تقویت کرده و ظاهر و استحکام موهای شما را بهبود بخشد. به علاوه، چربی های سالم برای هیدراتاسیون و رشد بافت پوست مهم هستند و با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست مرتبط هستند. با لذت بردن از یک ناهار ماهی سالمون کبابی همراه با سبزیجات تازه و رنگارنگ، چربی سالم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بدن به چربی نیاز دارد. نه از نوع شیرینی و پای چرب، بلکه چربی های ضروری امگا ۳ و امگا ۶. اگر پوست یا پوست سرتان خشک و خارش دار است، ممکن است به اندازه کافی از اینها نخورید. آنها را چربی های «ضروری» می نامند زیرا بدن نمی تواند آنها را بسازد. باید آنها را بخوری

هر دو چربی امگا ۳ و امگا ۶ موادی شبیه هورمون به نام پروستاگلاندین تولید می کنند که سپس به مواد دیگری تبدیل می شوند که بر ایمنی و التهاب در بدن تأثیر می گذارد. چربی های امگا ۳ التهاب، پاسخ های ایمنی و لخته شدن خون را سرکوب می کنند. چربی های امگا ۶ نیز برای سلامت پوست ضروری هستند، اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث التهاب و واکنش های آلرژیک شود. برای داشتن پوستی سالم به تعادل هر دو نوع چربی نیاز داریم. رژیم غذایی غربی ما نسبت به مقدار ایده آل نسبت امگا ۶ به امگا ۳ بیشتر است. خوردن مقداری ماهی در هفته، به ویژه ماهی های روغنی مانند سالمون، ساردین و ماهی تن، امگا ۳ را برای تعادل بهتر افزایش می دهد. ماهی های روغنی امگا ۳ با زنجیره بلند، EPA، DHA و DPA را تامین می کنند. اگر نمی توانید ماهی بخورید، دانه کتان را امتحان کنید. روغن بذر کتان (بذر کتان) غنی ترین منبع اسید α-لینولنیک (ALA) است – یکی دیگر از چربی های امگا ۳. مقداری ALA را می توان به امگا ۳ با زنجیره بلند تبدیل کرد، اما کمتر از ماهی تامین می کند.

شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن
شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن

مصرف ویتامین ها

ویتامین A با کمک به تولید سبوم به غدد پوست، سلامت پوست و مو را بهبود می بخشد. این ماده طبیعی و روغنی با حفظ رطوبت و محافظت از پوست در برابر عوامل خارجی از آسیب پوست جلوگیری می کند. سیب زمینی شیرین و اسفناج منابع عالی ویتامین A هستند. سعی کنید سیب زمینی شیرین پخته یا چیپس اسفناج را با برش دادن سیب زمینی شیرین بسیار نازک یا اسفناج در یک لایه، پر کردن روغن زیتون و نمک و پختن به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۳۷۵ درجه امتحان کنید. ، برای یک میان وعده بعد از ظهر بدون احساس گناه.

مصرف آب کافی

نوشیدن آب کافی در روز روشی است که اغلب نادیده گرفته می شود تا مو، پوست و ناخن های شما شاداب و سالم به نظر برسد. آب به مرطوب نگه داشتن مو و پوست شما کمک می کند و از شکننده شدن ناخن ها جلوگیری می کند. به علاوه، هیدراته ماندن می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد و حتی می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند.

برنامه روزانه ما در رژیم غذایی و محصولاتی که روی بدن خود استفاده می کنیم تاثیر زیادی بر سلامت مو، پوست و ناخن های ما دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، داشتن محصولات مراقبت شخصی و به دست آوردن مواد مغذی مناسب برای رسیدن به این مهم مهم است. مصرف روزانه آب کافی بزرگترین پاسخ برای مشکل پوست، ناخن و موی سالم است. این به عنوان تقویت کننده شماره یک زیبایی عمل می کند.

تغذیه سالم

همانطور که گفته می شود، سلامتی در درون، بیرون را هم منعکس می کند، اگر واقعاً هوس آن موهای قوی، پوست درخشان و ناخن های زیبا دارید، باید مراقب آنچه می خورید باشید. به عنوان مثال ویتامین ها، پروتئین ها و آهن باید در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده شود.

ورزش کنید

بدن خود را با ورزش هوازی متوسط ​​تقویت کنید. این باعث افزایش گردش خون در سراسر بدن می شود و به جریان یافتن آن به پوست سر، پوست و انگشتان کمک می کند

شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن
شربت زینکامپلکس چیست؟ موارد و روش مصرف و عوارض آن

مکمل های مناسب را مصرف کنید

بسته به نوع مو، پوست و ناخن شما مکمل هایی برای تقویت سلامت ما تولید می شود. این مکمل ها مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را فراهم می کند تا ظاهر و زیبایی طبیعی را از درون به شما بدهد. بر این اساس می توانیم شما را در مورد این مکمل ها راهنمایی کنیم.

آهن 

خستگی و کم انرژی بودن نشانه کمبود آهن است. در صورت کمبود آهن، مو، ناخن و پوست نیز ممکن است آسیب ببینند. پوست ممکن است بسیار رنگ پریده باشد، دچار خارش شود، یا ممکن است ترک خوردگی در کناره دهان ایجاد شود.

گوشت بهترین منبع آهن است: هر چه گوشت قرمزتر باشد، آهن بیشتری دارد. اگر گوشت نمی‌خورید، می‌توانید آهن را از حبوبات و غلات کامل دریافت کنید، اما به راحتی جذب نمی‌شود، بنابراین ویتامین C (از آب میوه، میوه‌ها و فلفل دلمه‌ای) را به وعده‌های غذایی اضافه کنید تا جذب بیشتر شود.

 غلات کامل

تعویض کروسان و کورنی با جو و موسلی باعث افزایش مصرف چربی‌های ضروری، ویتامین‌های B و آنتی‌اکسیدان قوی، ویتامین E می‌شود. ویتامین‌های B را به راحتی می‌توان «ویتامین‌های پوست» نامید، زیرا کمبود آن اغلب به صورت خارش و خشکی پوست ظاهر می‌شود. غلات کامل دارای هر سه قسمت غلات هستند – سبوس، آندوسپرم و جوانه. غذاهای تصفیه شده و مبتنی بر آرد سفید، سبوس و جوانه را از دست می دهند، جایی که همه این موارد خوب هستند.

 مواد مغذی

آجیل ها مواد مغذی کمی هستند – مملو از چربی های ضروری، ویتامین E و ویتامین B هستند. زمانی من متخصص تغذیه برای یک مطالعه بیماری قلبی بودم، که در آن از افرادی که دچار حمله قلبی شده بودند خواسته شد تا ۵۰ گرم بادام زمینی در روز به مدت ۶ هفته بخورند. دو زن به طور خاص متوجه بهبود چشمگیر در مو و ناخن خود شدند. این احتمال وجود دارد که پس از سال‌ها رژیم‌های کم‌چرب، بادام زمینی به این زنان برخی از چربی‌های ضروری را داد. آجیل یک میان وعده خوب است: یک مشت کوچک روزانه به شما انرژی می‌دهد و موها و ناخن‌هایتان را خوش فرم نگه می‌دارد.

ویتامین C

ویتامین C برای ساخت کلاژن، سیمان ساختاری بدن، ضروری است. در زیر پوست، کلاژن بافت فیبری است که آن را حجیم می کند و شکل می دهد. دوزهای زیاد ویتامین C، E و بتاکاروتن به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می کند و انعطاف پذیری آن را در برابر چیزهایی که می تواند آن را تحریک کند، بهبود می بخشد. اما هنگامی که به عنوان مکمل مصرف می شود، گاهی اوقات فعالیت آنتی اکسیدانی به فعالیت مضر پرواکسیدانی تغییر می کند.

بتاکاروتن و ویتامین A

بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می شود. اگر مو و پوست خشکی دارید، به مقدار میوه و سبزیجات رنگی و سایر غذاهای غنی از ویتامین A که می خورید نگاهی بیندازید. به سراغ جگر، ماهی چرب و زرده تخم مرغ بروید. دوزهای زیاد بتاکاروتن انعطاف‌پذیری آن را بهبود می‌بخشد و تا حدی به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی کمک می‌کند، به‌ویژه زمانی که با سایر کاروتنوئیدها مانند لیکوپن (موجود در گوجه‌فرنگی و هندوانه) مصرف شود.

 مایعات و فلاونوئیدها

کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هر دو به محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کنند و می توانند آبرسانی و وضعیت پوست را بهبود بخشند. برای آبرسانی به پوست، مو و ناخن، مقدار زیادی آب بنوشید. مایعات و فلاونوئیدها به گردش خون و رساندن مواد مغذی کمک می کنند.

قیمت شربت زینکامپلکس

قیمت شربت زینکامپلکس طبق نرخ ارز و واردات دارو متفاوت است.

شربت مستر ب برای کودکان

شربت مستر ب سبب رفع کمبود ویتامین‌های ب میشود.

شربت نوزینگ

شربت نئوزینک الحاوی نیاز بدن کودک و نوزاد را به زینک برطرف میکند.

نگهداری از شربت زینکامپلکس

در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد جای خشک نگهداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا