Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از تفاوت پنیر پروسس و موزارلا چه می دانید؟

امروزه قصد داریم به دنیای خوشمزه پنیرها، که یک ماده غذایی لبنی که امروزه در داخل بازار با انواع متنوع و طعم ها و رنگ های متفاوت دیده می شود. این محصول لبنی خوشمزه دارای علاقه مندان زیادی در همه جای جهان است و با توجه به ویژگی هایش آن طبقه بندی شده است. دو پنیرخوشمزه  که امروز در مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک  به آن می پردازیم، پنیر پروسس و موزارلا هستند. از تفاوت پنیر پروسس و موزارلا و و ویژگی های این دو پنیر محبوب صحبت می کنیم. در صورتی که می خواهید در مورد این پنیر های خوشمزه و نمکی بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

پنیر پروسس چیست؟

پنیر پروسس نوعی پنیر فرآوری شده است که در مقایسه با دیگر پنیرهای دیگری که با شیر تهیه می شوند، این با پنیر درست می شود.منشا این پنیر فوندو، یک غذای ملی سوئیسی است. وجود نمک های امولسیون کننده بر روی پنیر باعث می شود که چربی ها و پروتئین ها به خوبی به خورد پنیر می روند ، به همین دلیل چربی ها از پنیر جدا نمی شوند و به صورت لایه ای بر روی آن قرار می گیرند؛ که به همین دلیل است این پنیر را به صورت یخ زده استفاده می کنند.

ترکیبات پنیر پروسس

همان طور که قبلاً اشاره شد، این پنیر از مخلوط انواع مختلف پنیر تهیه می شود که بخشی از آن ها تازه هستند و بخش دیگر می توانند ترکیبی از پنیرهای مختلف باشند. در ایران تولیدکنندگان دو نوع تولید کننده پنیرهای پروسس داریم که اولی به پنیر اصلی، کره اضافه می کند. دومی روغن های گیاهی و مواد پروتئینی مختلف (کازئین و کازئینات) به مواد اولیه اضافه می شود. گاهی اوقات برای جلب توجه مشتریان به آن رنگ خوراکی اضافه می کنند.

تفاوت پنیر پروسس و موزارلا
تفاوت پنیر پروسس و موزارلا

مهمترین عامل در کیفیت پنیر پروسس ، پنیر اولیه است; در تهیه پنیر پروسس نیز از پنیرهایی مانند چدار، گرویر، موزارلا و پنیرهای مختلف استفاده می کنند. استفاده از انواع مختلف پنیرها به طور معمول طعم پنیر رابهبود می بخشد.

طرز تهیه پنیر پروسس

برای درست کردن پنیر پروسس، انواع مختلف پنیررا ابتدا نرم و ذوب می کنند و پس از آن مواد دیگری به آن ها اضافه می شود که این مواد افزودنی با تکیه بر ذائقه، می تواند چربی های شیر، رنگ ، نمک و دیگر مواد موجود و استاندارد باشد.

مواد با هم گرم و مخلوط می شوند تا یک ترکیب پایدار را تشیکل دهند. در این سیستم فرایند، زمان و دمای پخت، میزان مخلوط کردن و سرعت سرد کنندگی بر کیفیت پنیر تأثیر می گذارد.

پنیرهای پروسس را برای چه غذاهایی استفاده می کنند؟

این نوع پنیرها اغلب در غذاها یی مانند پیتزا، لازانیا، و سایر غذاهای دیگر استفاده می شود.

 پنیر پروسس چه مواد مغذی و ویتامینی دارد؟

پنیرهای پروسس ماده خشک بیشتری دارند که این امرباعث می شود کالری، چربی ها و محتوای پروتئینی آن ها افزایش یابد. برخی از پنیرهای پروسس مانند پنیر تست دارای رطوبت بالایی هستند که باعث می شود که ریزم مغذی های بیشتری نسبت به پنیر معمولی داشته باشند. اگر از رنگ های کاروتنوئید در پنیر استفاده شود، می تواند ارزش غذایی پنیر را به مقدار کاملاً کمی افزایش دهد پنیر موزارلا چیست؟

موزارلا یا موتزارلا نوع خاصی از پنیر پیتزا است که با حرارت ذوب می شود. پنیر موزارلا برای اولین بار در ایتالیا با شیر بوفالو آسیایی ساخته شد، اما امروزه از شیر گاو برای ساخت آن استفاده می شود.

البته در بعضی از کشورها از شیر گاومیش برای تهیه پنیر موزارلا استفاده می شود. این نوع پنیر یکی از مهمترین پنیرهای خمیر نرم و کشدار مهم است که انواع مختلفی دارد.

ترکیبات پنیر موزارلا چیست؟

تفاوت پنیر پروسس و موزارلا
تفاوت پنیر پروسس و موزارلا

شیر مهم ترین ماده اولیه این نوع پنیر است. شیر تازه که کیفیت آن به تغذیه دام بستگی دارد، می تواند بر طعم پنیر تأثیر داشته باشد. شیر خام یا پاستوریزه برای ساخت پنیر موزارلا استفاده می شود.

روش تهیه پنير موزارلا

به ر وش تهیه پنیر موزارلا پاستا فیلاتا گفته می شود. ابتدا شیر را با آب پنیر که نوعی باکتری با نام ترموفیلیک مخلوط کنید، سپس به آن مایه پنیر اضافه می کنند تا دلمه پنیر شکل بگیرد. پس از این مرحله، دلمه ها را  در آب یا کشک گرم می کنند تا شکل بگیرد. در حالی که آنها

بافتشون شکل گرفت، آنها را ورز می دهند. آن ها را به شکل توپ های کوچک در می آورند به این پنیر موزارلا می گویند که بهتره ظرف چند ساعت استفاده شود.

نوع فریزشده این پنیر در اشکال (رنده شده، ورقه ای و قالبی) برای استفاده طولانی مدت است.پنیر موزارلا در داخل ایالات متحده آمریکا بر اساس رطوبت و میزان چربی دسته بندی می شود: موزارلا با رطوبت بالا و بافت نرم است که زمان نگهداری آن کوتاه است و مانند پنیر تازه بر سر سفره استفاده می شود. موزارلا با رطوبت کم و بافت سفت که می تواند رنده شده و برای مدت طولانی تر استفاده شود، که به عنوان پنیر پیتزا شناخته می شود.

بیشتر مطالعه کنید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا