Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

تفاوت پنیر مو زارلا و پارمسان چیست؟

به نظر ميرسد همه پنير رو دوست دارند واساسا به همین دلیل است که طیف گسترده ای ازانواع پنیر تولید شده است، بنابراین شما می توانید وعده های غذایی زیادی که با آن ها سرو می شود را آماده کنید. در واقع پنیر در سراسر جهان بسیار محبوب است. این آمار همچنین نشان می دهد که آمریکا در سال ۲۰۰۳ بیش از ۸٫۸ میلیارد پوند پنیر طبیعی مصرف کرده است. این تعداد هر ساله در حال رشد است. آمریکا به تنهایی بیش از ۴۴۰ تولید کننده پنیر دارد. این روش ممکن است طولانی و پیچیده به نظر برسد، اما آنقدر رایج است که ارزش تجارت را دارد. رایج ترین انواع پنیری که شما نام آن شنیده باشید موزارلا و پارمسان است. چه تفاوتی بین پنیر پارمسان و پنیر موزرلا وجود دارد؟ هر چند تفاوت بین پنیرها برای برخی افراد کمی دشوار است، در حالی که طعم، روش استفاده و ظاهراین پنیرها متفاوت است. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قصد داریم درباره پنیر پیتزا و ترکیبات پنیر صحبت کنیم .

تفاوت پنیر پارمسان و موزارلا

با این حال اگراین سوال در ذهن شما وجود دارد چه تفاوتی بین پنیر پارمسان با پنیرهای موزارلا وجود دارد به ویژگی های هر یک از این پنیرها توجه کنید و در چه مواردی از هر کدام استفاده می شود اما در اینجا تفاوت میان پنیر پارمسان با پنیر موزارلا را برای شما بیان خواهیم کرد.برای توضیح این تفاوت لازم است ویژگی های پنیر موزارلا را بدانید و خصوصیات آن را با پنیر پارمسان مقایسه کنیم.

یکی از پنیر های مهم پنیر پارمسان است .این پنیر مناسب برای همه افراد جامعه است . این پنیر دارای مقدارپروتئین و چربی مناسبی است. این مقدار برای چربی متعادل است، بنابراین استفاده از آن گسترش یافته است. این پنیر به تازگی به کشور ما رسیده است و عده ای هستند که دستور تهیه آن را فرا گرفته اند و خودشان آن را تهیه می کنند.این پنیر بوی کاملاً مطبوعی دارد و می تواند طعم بسیار خوبی به غذاها بدهد و می تواند به عنوان ادویه عمل کند. پنیر پارمسان با شیر گاو تهیه می شود.

این پنیر دارای ارزش غذایی بالایی است زیرا از ۲۲ تا ۲۴ کیلوگرم شیر برای تهیه یک کیلو از این پنیر استفاده می شود. هضم این پنیر ساده است، بنابراین مورد علاقه سالمندان و کودکان است.

در اصل پنیرموزرلا نوعی پنیر پیتزا است و همانطور که شما می دانید، چه نقشی در میان فست فود ها دارد. پنیر موزارلا درصد بالایی چربی دارد اما پنیر پارمسان پروتئین و کلسیم دارد. پنیر موزارلا همچنین دارای خاصیت کششی است که پنیر پارمسان ندارد و ممکن است تفاوت در تولیدات آن ها وجود داشته باشد که چه موادی به آن ها اضافه می شود.بعلاوه پنیر موزارالا ازخاصیت کششی بهره مند است که پنیر پارمسان فاقد این خاصیت است. این تفاوت به نوع تولید آنها بر می گردد.

پنیر پارمسان امروزه تقاضای قابل توجهی دارد. فست فودی ها و همچنین رستوران هایی که غذاهای فرنگی سرو می کنند، مهم ترین مصرف کنندگان این پنیر هستند. مرکز تولید و توزیع عمده انواع پنیر در شهرتبریز سالانه مقدارزیادی پنیر تولید و عرضه می کند. تفاوت پنیر پارمسان با سایر پنیرهای دیگر در مقدار شیر مورد استفاده در این پنیراست. این پنیر هم به صورت کهنه و جوان مصرف می شود. قیمت پنیر پارمسان در میان پنیرهای مختلف بیشتر است و این به دلیل کیفیت این پنیر است.

آشنایی با پنیر موزارلا

تفاوت پنیر مو زارلا و پارمسان
تفاوت پنیر مو زارلا و پارمسان

شاید در تلویزیون دیده باشید,که پنیرها باید ماه ها وسالها بمانند و پیر شوند تا رسیده شوند.ولی نوعی پنیر موزارلا وجود دارد که نیازی به نگهداری طولانی ندارد به همین دلیل نسبتاً نرم است. با توجه به داشتن بافت نرم ، موزارلا از پارمسان راحت ترطبخ می شود.

پنیر موتزارلا تازه با پنیرموزارلا رنده شده کاملا متفاوت است. این پنیر یک پنیر تازه و کمی نرم است که بر خلاف انواع مختلف پنیر، کهنه نیست و باید بلافاصله پس از ساخت ، مصرف شود. منبع اصلی شیر مورد استفاده برای ساخت پنیر موزارلا ایتالیا است. بافت پنیر موزارلا تازه ابریشمی مانند است و طعم شیر را می دهد. اگر می خواهید طعم تازه این پنیر کامل ترین لذت را ببرید ،بهتر است آن را در دمای اتاق مصرف کنید. این پنیر خوشمزه هم اکنون می تواند در تمام سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید. قیمت آن بسته به برند تولیدکننده و اینکه پنیر موزارلا تازه یا رنده شده است متفاوت است.

آشنایی با پنیر پارمسان

تفاوت پنیر پارمزان و موزارلا

زلدگاه پارمسان در شهر پارما است و قدمت آن به ۱۲۰۰ سال پیش برمی گردد. پارمسان قدیمی ترین و شناخته شده ترین پنیر سخت ایتالیایی است که به عنوان پادشاه پنیرها معروف است. این پنیر طعم و عطر قوی دارد. یک کیلو پنیر پارمسان از ۲۲ تا ۲۴ کیلو شیر گاو درست می شود و در نتیجه سرشار از کلسیم و فسفر است. برای جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می شود روزانه ۱۰ گرم پنیر پارمسان بخورید. پنیر پارمسان شامل ۳۴٪ پروتئین است که بیشتر از پروتئین گوشت است. زمان رسیدن این پنیرحداقل هشت ماه و حداکثر چهار سال است که هضم پروتئین آن را آسان می کند. به همین دلیل پارمسان برای جوانان، سالمندان و ورزشکاران مناسب است.

در مهمانی ها، این پنیر با میوه جات شیرین سرو می شود که شامل انگور، سبزیجات و ریحان و آجیل می شود. پارمسان به عنوان طعم دهنده و چاشنی در انواع غذاها استفاده مانند اسپاگتی، ماکارونی، لازانیا استفاده می شود.

پنیر پارمسان یکی از انواع پنیرها است که ارزان نیست چون ماه ها باید نگهداری شود تا کهنه شود. پنیر پارمسان نمونه ای از پنیر سخت است و از آن برای پر کردن سالاد و اسپاگتی استفاده می شود. پارمسان به خاطر طعم بسیار قوی اش شناخته می شود. با پارمسان، شما بدون شک می توانید طعم غذا را مزه دار کنید. حتی اگر شما مقدار کمی از آن راهمراه مواد غذایی میل کنید.در ابتدا، پارمسان با شیرگاو میش ساخته شد. ولی به دلیل نادر بودن گاو میش، پارمسان امروزه بیشتر با شیر گاو ساخته می شود.

بیشتر بدانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا