Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ بیت روت | کاربرد رنگ Beetroot

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ بیت روت و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ بیت روت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ بیت روت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ بیت روت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ بیت روت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ بیت روت به روزرسانی می‌شود.

رنگ بیت روت (Beetroot) یک رنگ غذای طبیعی بدست آمده از چغندر قرمز است که بتانین نیز نامیده می شود. رنگ بیت روت یک رنگ قرمز گلیکوزیدی است که به عنوان یک افزودنی غذایی با شماره E162 شناخته می شود.

رنگ این ترکیب وابسته به PH است بطوریکه در PH بین ۴ و ۵ به رنگ قرمز مایل به آبی است و با افزایش PH به رنگ آبی- بنفش در می آید. شایان ذکر است که با رسیدن PH به سطح قلیایی بتانین با هیدرولیز تخریب شده و رنگ زرد- قهوه ای ایجاد می کند. رنگ بیت روت بسته به درجه فرآوری به صورت مایع، خمیر یا جامد موجود است.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ بیت روت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ بیت روت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ بیت روت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ بیت روت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ بیت روت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ بیت روت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

بتانین یک رنگدانه بتالایین است که همراه با ایزوبتانین، پروبتانین و نئوبتانین می باشد. سایر رنگدانه های موجود در چغندر ایندیکا زانتانین و ولگاگزانتین ها هستند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می شود.

منافع رنگ بیت روت برای سلامتی

رنگ های غذایی قرمز به شکل سنتتیک و طبیعی تولید می شوند که انواع شیمیایی هیچ ارزش غذایی نداشته و حتی برای سلامتی مضر هستند. در مقابل رنگ های طبیعی از قبیل بیت روت فواید بسیاری برای سلامتی دارند که از بین آنها می توان به تقویت ایمنی، کاهش التهاب، تعادل فشار خون و بهبود عملکرد مغز اشاره کرد.

فشار خون بالا می تواند به عروق و قلب شما آسیب برساند. علاوه بر این یکی از قوی ترین عوامل خطر برای بیماری های قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس در سراسر جهان است. خوردن میوه و سبزیجات غنی از نیترات معدنی ممکن است با کاهش فشار خون و افزایش تشکیل اکسید نیتریک، خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد که چغندر یا آب آن می توانند فشار خون را تا ۳-۱۰ میلی متر جیوه در طی چند ساعت کاهش دهند.چنین تأثیراتی احتمالاً به دلیل افزایش سطح اکسید نیتریک است که باعث شل شدن و گشاد شدن رگهای خونی می شود.

مطالعات متعدد نشان می دهد که نیترات ها می توانند عملکرد بدنی افراد را به ویژه در حین ورزش استقامتی با شدت بالا افزایش دهند. زیرا نیترات های موجود در رژیم غذایی با تأثیر بر کارایی میتوکندری باعث افزایش استفاده از اکسیژن در طول فعالیت بدنی می شوند.

بنابراین چغندر و ترکیبات مشتق از آن به دلیل دارا بودن مقدار زیادی نیترات معدنی می ‌توانند باعث افزایش استقامت، افزایش استفاده از اکسیژن و در کل منجر به عملکرد بهتر ورزشی شوند.

همه چیز در مورد رنگ بیت روت و خواص آن
همه چیز در مورد رنگ بیت روت و خواص آن

کاربردهای رنگ بیت روت

بیشترین کاربرد رنگ بیت روت در بستنی و نوشابه ها است. سایر موارد استفاده آن در برخی از شیرینی های شیرین، به عنوان مثال فوندانت ها، رشته های شیرین، روکش های شیرین و مواد پر کننده میوه یا خامه است. در آب ‌نبات های داغ فرآوری شده بیت روت می تواند در انتهای پردازش مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده همچنین در سوپ و محصولات گوجه فرنگی، افزودن رنگ به گوشت و سوسیس نیز استفاده می شود.

بیت روت همچنین برای رنگ آمیزی آب نبات های سخت، ماست و دسرهای یخ زده، سس سالاد، یخ های آماده، مخلوط های کیک مخلوط های نوشیدنی پودری، مخلوط های آب گوشت، پر کردن بیسکویت، آب نبات، آماده سازی میوه ها، غذاهای آماده و دسرهای ژلاتینی مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است که بتانین فعالیت ضد میکروبی دارد و می تواند به عنوان یک ماده ضد میکروبی طبیعی در حفظ مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.

رنگ آنتوسیانین

رنگ آنتوسیانین یک رنگدانه بدون طعم و بو است که خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و از گیاهان و میوه ها استخراج می شود و به خوبی در آب نیز حل می شود. با داشتن قدرت رنگدهی بالا در محصولات بسیاری استفاده می شود. رنگ آنتوسیانین علاوه بر اینکه یک رنگدانه گیاهی و خوراکی طبیعی است دارای خواص سلامتی بیشماری است که باعث محبوبیت و استفاده روز افزون از این رنگ خوراکی شده است. به عنوان مثال مصرف این رنگدانه می تواند بیماری دیابت را کنترل کند و با حمایت از سیستم ایمنی از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

رنگ کورکومین

رنگ کورکومین یک پودر طبیعی است که علاوه بر داشتن رنگدانه زرد رنگ دارای خواص آنتی اکسیدانی است که کمک می کند محصولات غذایی که حاوی این ماده خوراکی هستند دارای فواید سلامتی باشند. این رنگدانه که با کد E100 شناخته می شود به عنوان یک رنگ خوراکی طبیعی مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت از خود نشان می دهد و فقط در مقابل نور پایداری کافی ندارد. علاوه بر این از غلظت مناسبی نیز برخوردار است بنابراین در مقدار بسیار کم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ کلروفیل

رنگ کلروفیل از رنگدانه های موجود در گیاهان تهیه می شود که در واقع مولکول ارگانیکی است که پایه و اساس عمل فتوسنتز در گیاهان است. به عنوان یک رنگدانه ایمن و قدیمی به صورت کاملا طبیعی در وعده های غذایی ما موجود است و می تواند به بدن برای پاکسازی و عملکرد بهتر کبد و دستگاه گوارش کمک کند. این رنگ خوراکی با استفاده از حلال از گیاهان تولید می شود. به دلیل اینکه یک رنگدانه بسیار ناپایداری است برای کاربرد در صنایع غذایی در فرآیند کاپرینگ مورد پردازش قرار می گیرد.

خرید رنگ کلروفیل

خرید رنگ کروفیل برای استفاده در صنایع مختلف به عنوان یک رنگ خوراکی طبیعی صورت می گیرد. این رنگ دارای خواص سلامتی فراوانی است و به دو صورت پودر و مایع می توان این رنگ را خریداری کرد. رنگ کلروفیل رنگ خوراکی است که در صنایع غذایی برای ایجاد رنگ سبز در محصولات غذایی و نوشیدنی ها به کار برده می شود. رنگ کلروفیل فاقد طعم و بوی خاصی است و تنها برای ایجاد رنگ مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل پردازش های انجام شده بر روی این رنگ قابلیت حرارتی آن بهبود پیدا کرده است و به راحتی خواص خود را ازدست نمی دهد.

کلروفیل خوراکی

کلروفیل خوراکی ماده ای است که به صورت طبیعی در بسیاری از گیاهان وجود دارد و عامل فتوسنتز در گیاهان است. هنگامی ما گیاهان سبز رنگ مانند گشنیز و جعفری را مصرف می کنیم این رنگدانه نیز وارد بدن می شود و از خواص سلامتی آن بهره مند می شویم. این رنگدانه سبز رنگ که از گیاهانی مانند انواع سبزیجات سبز رنگ تهیه می شود به صورت محلول در آب و محلول در چربی به بازار عرضه می شود. صنعت غذا و دارو و محصولات آرایشی با نیز از این رنگدانه استفاده می شود.

کورکومین در چه موادی وجود دارد

کورکومین یک رنگدانه زرد رنگ است که از ریشه گیاه زردچوبه تهیه می شود. با داشتن خواصی مانند خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به عنوان یک نوع کورکومینوئید به طور طبیعی در زردچوبه و مقدار اندک در زنجبیل که از خانواده گیاه زردچوبه است، یافت می شود. این ماده فعال گیاهی دارای خواص سلامتی بسیار زیادی است به عنوان مثال برای کاهش درد مفاصل، تنظیم قند خون و کلسترول خون، جلوگیری از تشکیل لخته خون و همچنین برای بهبود عملکرد مغز موثر واقع می شود. این ماده علاوه بر اینکه در زردچوبه و یا رنگ خوراکی وجود دارد به صورت مکمل نیز موجود است.

رنگ خوراکی طبیعی قرمز بیت روت

رنگ خوراکی طبیعی قرمز بیت روت یک رنگدانه قرمز رنگ است که از چغندر لبو تهیه می شود. به عنوان یک ماده مجاز در محصولاتی مانند انواع دسر، بستنی و پودر ژله و محصولات لبنی و نوشیدنی ها به کار برده می شود. این محصول نسبت به حرارت حساس است به همین دلیل اغلب در محصولاتی که به صورت سرد تهیه می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین طیف رنگ کمتری را نیز تولید می کند اما می تواند برای تنظیم فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب به بدن کمک کند.

بیت روت چیست – Beetroot

بیت روت یک رنگ خوراکی است که در آب محلول است و از مواد طبیعی مانند چغندر لبو، میوه کاکتوس و پوسته خارجی تربچه تهیه می شود و می تواند طیف رنگی گسترده ای را از صورتی تا بنفش ایجاد کند. به عنوان یک رنگ قرمز گلیکوزیدی نیز شناخته می شود. بیت روت به دو شکل پودر و مایع خوراکی در بازار موجود است که از مقاومت خرارتی خوبی برخوردار است و رنگ هایی تولید شده به وسیله این رنگدانه به سطح PH محیط بستگی دارد.

پایداری و عوارض ناشی از رنگ بیت روت

لازم به ذکر است که رنگ قرمز بیت روت در بدن تجزیه نمی شود و در غلظت های بالا ممکن است به طور موقت ادرار یا مدفوع را به رنگ قرمز در آورد. اگرچه این مسئله هیچ عوارضی در پی ندارد اما ممکن است باعث ایجاد نگرانی اولیه به دلیل شباهت آن به وجود خون در مدفوع یا ادرار شود.

رنگ بیت روت در معرض نور، گرما و اکسیژن تجزیه می شود بنابراین بیشتر در محصولات منجمد، محصولات با ماندگاری کوتاه یا محصولات عرضه شده در حالت خشک استفاده می شود.

بتانین وقتی در محصولاتی با محتوای قند بالا مورد استفاده قرار می گیرد می تواند طی پاستوریزاسیون ماندگاری خود را حفظ کند. حساسیت آن به اکسیژن در محصولات با محتوای آب بالا و یا حاوی کاتیون های فلزی (به عنوان مثال آهن و مس) بسیار زیاد است.

آنتی اکسیدان هایی مانند اسید اسکوربیک و رسوب دهنده ها همراه با بسته بندی مناسب می توانند این روند را کند کنند. این رنگ در حالت خشک در حضور اکسیژن پایدار است.

 

خرید رنگ بیت روت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ بیت روت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ بیت روت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ بیت روت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ بیت روت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا