Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

امروزه استفاده از انواع اسانس در صنایع کاربردی گسترده یافته است. انواع اسانس‌های میوه ای، گلی و ادویه ای در بازار عرضه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس فلفل سیاه از جمله اسانس‌هایی است که در صنایع غذایی کاربردی گسترده دارد. استفاده از خواص اسانس فلفل سیاه در صنایع غذایی موجب بهبود کیفیت طعم محصول خواهد شد. کاربرد اسانس فلفل سیاه به دلیل داشتن خواص دارویی و درمانی نیز صورت می پذیرد. عوارض اسانس‌های طبیعی اغلب ناچیز است، اما برای پیشگیری از عوارض اسانس فلفل سیاه باید جوانب احتیاط در مصرف آن رعایت شود. انواع اسانس فلفل سیاه در گرید های خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت اسانس فلفل سیاه به گرید تولید شده و خلوص آن وابسته است. برای خرید اسانس فلفل سیاه و انواع آن می توانید به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد و همین طور قیمت خرید و فروش اسانس فلفل سیاه می پردازیم. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی برخی از اسانس‌ها نظیر اسانس گل مریم، اسانس نوشابه، اسانس فلفل قرمز، اسانس فلفل و… پرداخته است. در ادامه با شناخت و بررسی فلفل سیاه همراه ما باشید.

اسانس چیست

اسانس‌ها موادی فرار هستند که با فرآیندی فیزیکی از گیاه مورد نظر استخراج می گردند. اسانس گیری را می توان از گل، ساقه، دانه و ریشه گیاه انجام داد. اینکه چه قسمت از گیاه برای اسانس گیری مناسب است، بستگی به خواص دارویی و عطری خود گیاه دارد. اسانس‌ها عطر و طعم داشته و از این جهت استفاده از آن‌ها در بسیاری از صنایع صورت می پذیرد. اسانس مقاومت گرمایی پایینی داشته و در معرض هوا تبخیر به راحتی تبخیر می شوند. اغلب اسانس‌ها ترکیباتی بی رنگ هستند، بخصوص اگر اسانس گیری به تازگی انجام شده باشد. توجه شود که در هنگام خرید اسانس فلفل سیاه به تاریخ تولید آن توجه نموده و اسانس هایی را خریداری نمایید که جدید تولید شده باشند.

بعلاوه جهت جلوگیری از کاهش خواص اسانس، باید آن را در مکانی خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمود. همچنین انواع اسانس و عصاره باید در ظروف مات و سربسته نگهداری شود تا نور خورشید موجب اکسید شده و از بین بردن خواص اسانس نگردد.

کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

فلفل سیاه چیست

در طول تاریخ به ویژه در طب آیورودا (Ayurveda) از فلفل استفاده های زیادی شده است. هر دو نوع فلفل در درمان بیماری هایی مانند وبا، اسهال خونی و مالاریا و همین طور مشکلات گوارشی سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته اند. در یونان باستان در تسکین تب و تقویت معده از خواص فلفل استفاده می کردند. مردم سرزمین هند نیز خوردن فلفل در روز را موجب افزایش استقامت می دانستند. امروزه از دانه های فلفل به عنوان ادویه ای محبوب در آشپزی بسیار استفاده می شود. درواقع بسیاری از آشپزها از فلفل به عنوان بخشی از پخت و پز روزانه خود استفاده کرده و از خواص بی نظیر آن بهره می برند.

اسانس فلفل سیاه چیست

فلفل سیاه از رایج ترین ادویه های مورد استفاده است. این ادویه نه تنها به عنوان طعم دهنده در غذا ها کاربرد دارد، بلکه استفاده دارویی، کاربرد به عنوان نگهدارنده و استفاده در صنعت عطر نیز از دیگر مزایای آن است. اسانس گیری از بسیاری از ترکیبات همچون میوه، گل، ادویه و… صورت می پذیرد. اسانس‌های خوراکی به اسم اسانس روغنی نیز معرفی شده‌اند. اسانس فلفل سیاه نوعی اسانس تند و گرم است که از گیاه فلفل سیاه استخراج می گردد و دارای خواص منحصربفردی است. خواص اسانس فلفل سیاه بسیار زیاد بوده و از خواص آن در صنایع مختلفی استفاده می شود.

به دلیل خواص این اسانس‌ها شرکت های مختلفی اقدام به تولید آن نموده اند. ویژگی اسانس فلفل سیاه به دلیل داشتن عطر و بویی تند و  قوی شناخته می شود. از کاربرد اسانس فلفل سیاه مانند دیگر اسانس‌ها برای معطر و طعم‌ دار کردن محصولات در صنایع غذایی استفاده می شود. در دهه های اخیر مشخص شده است که این اسانس دارای خواص کاهش و تسکین درد، کاهش کلسترول، سم زدایی و افزایش گردش خون است.

انواع اسانس فلفل سیاه

این اسانس در انواع گرید های مختلف تولید و در بازار عرضه می شود که در ادامه به آن ها اشاره شده است.

  • خوراکی
  • صنعتی
  • دارویی

خواص و فواید اسانس فلفل سیاه

خواص بی نظیر این اسانس موجب افزایش کاربرد آن در صنایع شده است. در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا به بررسی خواص و ویژگی ها و مزایا استفاده از اسانس فلفل سیاه بپردازیم. با ما همراه باشید.

تقویت گردش خون

فلفل سیاه اسانسی گرم کننده است. بنابراین ماساژ دادن بازو و پا با این اسانس می تواند موجب افزایش گردش خون خواهد شد. گردش خون ضعیف می تواند موجب بروز مشکلاتی در سلامتی شود. یکی از مشکلات افراد دیابتی احساس درد و بی حسی در اندام های انتهایی است. فلفل سیاه موجب پمپاژ خون و لنف شده و از خستگی جلوگیری می کند. مخلوط های ماساژ فلفل روش های خوبی برای درمان این مشکلات خواهند بود.

کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

بهبود یبوست

امروزه سبک زندگی و نوع تغذیه موجب شده است تا بسیاری از افراد با مشکلات یبوست مواجه شوند. مصرف ملین های تجاری باعث ممکن است منجر به عدم کارایی درست روده و دستگاه گوارش شوند. استفاده از اسانس فلفل سیاه در این مورد می توان مطلوب باشد. این اسانس می تواند انسداد و حرکت روده را بهبود بخشد. بهتر است از ماساژ این اسانس به صورت عمیق و بدون ایجاد ناراحتی و درد و ۳ بار در روز استفاده شود.

ضد ویروس

تحقیقات نشان داده اند که اسانس‌های طبیعی فلفل دارای خواص ضد ویروسی هستند. درواقع فلفل سیاه ویروس را بدون آسیب جدی به سلول های بدن مورد هدف قرار داده  و از بین می برد.

درمان ریزش مو

از دیگر مزایا اسانس فلفل کمک به کاهش ریزش مو و رشد مجدد موهاست. البته همراه با این اسانس استفاده از شامپو های مناسب و بهبود عادات تغذیه ای باید صورت گیرد. مصرف اسانس فلفل سیاه می تواند تا حدودی به بهبود علائم کمک کند.

تاثیرات ضد سرطان

ترکیبات موجود در اسانس‌های فلفل دارای فعالیت های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی هستند. ترکیبات ویژه موجود در این اسانس موجب جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی در انسان می شوند.

کمک به ترک سیگار

استفاده از اسانس فلفل برای ترک سیگار بسیار مفید خواهد بود. عطر فلفل سیاه یا استنشاق اسانس‌های آن می تواند ولع مصرف سیگار را کاهش دهد. برای این منظور کافیست یک یا دو قطره از اسانس‌های فلفل را به دستمالی آغشته کرده و آن را بو کنید. فلفل از بهترین اسانس‌ها برای حذف ولع ناشی از استعمال دخانیات است. این اسانس موجب می شود تا بدن با خستگی مقابله کرده و اثرات استرس ناشی از ترک نیکوتین کاهش یابد.

 تسکین گرفتگی عضلات

فلفل سیاه یک مسکن طبیعی است. بنابراین برای التیام دردهای عضلانی می تواند بسیار مفید عمل کند. برای این منظور باید آن را در روغن حامل رقیق نموده و یا برای تسکین درد در کمپرس استفاده نمود.

کاهش تورم در بدن

فلفل سیاه ادرار آوری طبیعی است. استفاده از اسانس مالشی این ماده در تورم بارداری، احساس تورم پا و مچ پا بسیار مفید خواهد بود. برای این منظور می توان از کمپرس سرد یا حمام پا در یک کاسه آب خنک حاوی این اسانس در ترکیب با اسانس‌های دیگری همچون لیمو، دانه گشنیز و اسطوخودوس استفاده نمود.

جوانی و زیبایی با مصرف اسانس فلفل

اسانس‌های فلفل سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از آسیب آن ها بر پوست خواهند کاست. این آنتی اکسیدان ها علائم پیری زودرس را کاهش داده و پوستی جوان و زیبا به ارمغان می آورند. بعلاوه اسانس فلفل باعث افزایش گردش خون و بهبود آن شده و از این طریق سموم و مایعات اضافی را دفع خواهد نمود. این خواص موجب افزایش درخشندگی پوست خواهد شد.

کاربرد اسانس فلفل سیاه

این اسانس در تولید و ساخت انواع محصولات کارایی بالایی دارد. از کاربرد اسانس فلفل در صنایع غذایی و آرایشی بهداشتی استفاده می شود. در ساخت انواع کرم‌ ها و لوازم آرایشی مانند لوسیون، صابون مایع، شمع و… از این اسانس استفاده می شود. در برخی از مواد غذایی آماده و همین طور پخت غذاهای خانگی و رستورانی هم از خواص این اسانس استفاده می شود.

این اسانس در کارخانه‌های تولید مواد خوراکی همچون تولید آدامس، انواع بستنی‌، انواع مربا و شکلات و آبنبات و…. بسیار حائز اهمیت است. برای تولید کیک، ژله، دسر و …. در قنادی‌ ها نیز از این اسانس استفاده می گردد. کاربرد این محصول در صنایع موجب شده است تا تولید کنندگان زیادی اقدام به تولید اسانس فلفل سیاه و عرضه آن در بازار خرید و فروش نمایند. در ادامه به کاربرد های صنعتی این اسانس اشاره شده است.

  • کاربرد در صنایع غذایی در تولید انواع ترشی، سس، سوسیس و کالباس و… .
  • کاربرد در صنایع دارویی جهت بهبود برخی امراض
  • استفاده در صنایع آرایشی بهداشتی در تولید انواع کرم و لوسیون و… .

کاربرد در صنایع غذایی

دانشمندان با موفقیت ثابت نموده اند که روغن های فرار یا اسانس‌ها می توانند در جلوگیری از رشد میکروارگانیسم هایی همچون استافیلوکوکوس اورئوس موثر عمل کنند. بنابراین استفاده از اسانس‌های فلفل با داشتن خواص نگهدارندگی مطلوبش می تواند در صنایع غذایی و پخت و پز بسیار مطلوب عمل نماید.

لاغری با اسانس فلفل

همان طور که گفته شد فلفل دانه ای با خواص دارویی مختلف است. مشخص شده است که اسانس‌های فلفل موجب کاهش وزن خواهند شد. درواقع لایه خارجی دانه فلفل از ترکیباتی ساخته شده است که باعث تجزیه سلول های چربی گشته و بنابراین به لاغری کمک خواهد نمود. البته لاغری تنها با مصرف این ماده حاصل نشده و رعایت رژیم غذایی و ورزش در کنار استفاده از آن می تواند مفید واقع شود.

ایمنی در مصرف اسانس فلفل سیاه

  • از مصرف زیاد این اسانس باید خودداری نمود. مصرف بیش از حد اسانس‌های فلفل می تواند منجر به تحریکات پوستی شود.
  • افرادی که از داروهای هومیوپاتی (Homeopathy) استفاده می کنند، نباید از این اسانس استفاده کنند.
  • افرادی که به فلفل حساسیت دارند، به احتمال زیاد نسبت به اسانس‌های آن نیز آلرژی خواهند داشت. بنابراین در مصرف این اسانس باید دقت لازم را بعمل آورند.

در هنگام خرید اسانس فلفل حتما به کیفیت و تاریخ تولید آن توجه نمایید. زیرا اسانس‌ها به مرور زمان اکسید شده و خواص خود را از دست می دهند.

منابع اسانس فلفل

منبع اصلی فلفل سیاه از کشور هایی همچون هند، چین و ماداگاسکار است. این گیاه قرن ها در طب سنتی کاربرد داشته است. اسانس فلفل سیاه بیشتر در کشورهایی همچون سنگاپور، هند و مالزی تولید و در جهان عرضه می گردد.

قیمت اسانس فلفل سیاه

همان طور که پیش تر توضیح دادیم این اسانس در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. بنابراین از قیمت های مختلفی برخوردار خواهد بود. هرچه خلوص و کیفیت اسانس گیری بیشتر باشد، قیمت اسانس‌ها نیز بیشتر خواهد بود. بعلاوه شرکت تولید کننده و نرخ ارز نیز بر قیمت اسانس‌های فلفل موثر خواهند بود. نرخ ارز به‌ ویژه بر قیمت محصولات خارجی یا وارداتی تاثیر بیشتری هم خواهد داشت. البته به طور کلی قیمت محصولات خارجی نسبت به انواع ایرانی از قیمت های بیشتری در بازار برخوردار است.

اسانس فلفل را از کجا بخریم

برای خرید اسانس فلفل می توان به سایت های معتب فروش اسانس‌ها مراجعه نمود. با خرید از طریق سایت امکان خریدی بی واسطه فراهم شده و می توان در وقت و هزینه صرفه جویی نمود. خرید این اسانس توسط صنایع مختلفی صورت گرفته و در بسیاری از محصولات غذایی و بهداشتی و دارویی اسفاده از آن به چشم می خورد.

کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس فلفل سیاه چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

فروش اسانس فلفل

فروش اسانس فلفل در بازار جهانی و همینطور بازار ایران بسیار صورت می پذیرد. این فروش به دلیل کاربرد های متنوع این اسانس در صنایع است. فروش این محصول به صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر بوده و البته توجه به معتبر بودن مرکز فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن آخر

در این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک اسانس فلفل را مورد بررسی قرار دادیم. کاربرد ها و خواص این اسانس به صورت کامل بررسی شد. همچنین قیمت خرید و فروش این محصول و نحوه خرید و فروش آن نیز بررسی و توضیح داده شد. عوارض این اسانس در صورتی که در محدوده معینی به کار رود ناچیز خواهد بود. البته توجه شود همواره امکان حساسیت به این اسانس در برخی از افراد وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا