Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ کینولین یلو | کاربرد رنگ Quinoline Yellow

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ کینولین یلو و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ کینولین یلو دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ کینولین یلو در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ کینولین یلو در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ کینولین یلو نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ کینولین یلو به روزرسانی می‌شود.

رنگ کینولین یلو (Quinoline Yellow) نمک دی سدیم اسید دی سولفونیک و یک رنگ مصنوعی مشتق از قیر زغال سنگ است. رنگ کینولین یلو می تواند از زرد تا زرد مایل به سبز متغیر باشد و برای رنگ دهی به بسیاری خوراکی ها اضافه می شود.

کینولین اغلب در رژ لب، محصولات مو و ادکلن استفاده می شود. کینولین زرد همچنین در داروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه این رنگ در انگلیس استفاده می شود اما استفاده از آن در استرالیا، ژاپن، نروژ و ایالات متحده ممنوع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ کینولین یلو در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ کینولین یلو و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ کینولین یلو در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ کینولین یلو در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ کینولین یلو در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ کینولین یلو را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این رنگ برای اولین بار در سال ۱۸۷۸ با ادغام فتالیک انیدرید و کوینالدین تهیه شد. این ترکیب به صورت مخلوطی از دو توتومر وجود دارد. با استفاده از سایر انیدریدها و سایر مشتقات کوینالدین می توان رنگ های دیگری از خانواده کوینفتالون تهیه کرد. به عنوان مثال آنها هنگامی که سولفوناته می شود به یک مشتق محلول در آب به نام Quinoline Yellow تبدیل می شوند.

موارد مصرف رنگ کینولین یلو

کینولین یلو به عنوان یک ماده افزودنی غذایی به رنگ زرد مایل به سبز است که در برخی کشورها استفاده می شود و در اروپا با عنوان E104 شناخته می شود. در اتحادیه اروپا و استرالیا استفاده از کینولین زرد در نوشیدنی ها مجاز است و در غذاهایی مانند سس ها، تزئینات و پوشش ها استفاده می شود. کینولین یلو به عنوان یک ماده افزودنی غذایی در کانادا یا ایالات متحده مجاز نیست ولی در داروها و مواد آرایشی مجاز است و به عنوان D&C Yellow شناخته می شود.

این ماده در آب نبات و میان وعده های آماده نیز استفاده می شود. همچنین می توان آن را در نوشیدنی هایی مانند نوشابه و نوشیدنی های ورزشی یافت.

فروش کینولین یلو

کینولین یلو برای دادن رنگ زرد مایل به سبز، لیمویی به غذا استفاده می شود. نام کینولین از یک ماده شیمیایی مشتق شده از قطران زغال سنگ گرفته شده است. ممکن است این رنگ خوراکی را در محصولاتی مانند آب میوه یا شربت یافت کنید. کینولین یلو را همچنین می توان برای رنگ آمیزی لوازم آرایشی، داروها از جمله مکمل های غذایی، سس ها، سوپ ها، نانوایی ها، چربی ها و روغن های لبنی، غذاهای دریایی، چاشنی ها، خوشبو کننده های نفس و دسرها استفاده کرد.

مصرف بیش از حد کینولین یلو ممکن است باعث افزایش بیش فعالی در کودکان شود. همچنین ممکن است در افرادی که به آسپرین حساسیت دارند، علائم آلرژی ایجاد کند. با این حال، یک گزارش نشان می دهد که هیچ مدرک قطعی برای هر یک از این ادعاها وجود ندارد .

عوارض جانبی رنگ خوراکی کینولین یلو

قرار گرفتن در انسان در معرض کینولین یلو با غلظت ۱۶.۴ قسمت در میلیون (ppm) در یک آزمایش نشان داد که این ماده واکنش حساسیت زا ایجاد می کند. واکنشهای آلرژیک نسبت به این ترکیب شامل آسم، کهیر و بثورات پوستی است.

به دنبال چندین مطالعه در مورد کودکان و بیش فعالی، اتحادیه اروپا قانونی مصوب کرد که بر اساس آن مواد غذایی و داروهای حاوی این ترکیب باید نام آن را بر روی برچسب درج کنند زیرا ممکن است اثر سوء بر فعالیت کودکان داشته باشد.

بطورکلی کینولین عوارضی دارد که اکثر مواد افزودنی غذایی ندارند به عنوان مثال این ماده جذب آلومینیوم را از طریق دستگاه گوارش افزایش می دهد. تصور می شود که تجمع آلومینیوم در مغز روند دژنراتیو در بیماری آلزایمر را تسریع می کند.

رنگ کینولین یلو چیست و چه عوارضی برای انسان دارد؟
رنگ کینولین یلو چیست و چه عوارضی برای انسان دارد؟

تاثیر رنگ غذایی کینولین یلو بر اعضاء مختلف بدن

کینولین یلو در اثر تماس پوست یا چشم می تواند باعث خوردگی یا تحریک پوست شود. این ماده همچنین می تواند باعث آسیب یا تحریک چشم شود. کینولین زرد ممکن است هر نوع بیماری درماتیت قبلی را برجسته تر کند و بریدگی های باز، ساییدگی ها یا تحریکات پوستی نباید در معرض این مواد قرار بگیرند.

اگر این ماده رنگی وارد جریان خون شود به عنوان مثال از طریق بریدگی، ساییدگی یا ضایعات پوستی، ممکن است آسیب سیستمیک با اثرات مضر ایجاد کند. قبل از استفاده از کینولین پوست را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که از هرگونه آسیب خارجی به طور مناسب محافظت می شود.

این رنگ غذا همچنین می تواند باعث تحریک تنفسی هنگام بلع یا استنشاق شود. پاسخ بدن به تحریک می تواند باعث آسیب بیشتر ریه شود. افرادی که اختلال عملکرد تنفسی، بیماری های مجاری تنفسی و بیماری هایی مانند آمفیزم یا برونشیت مزمن دارند، در صورت استنشاق غلظت بیش از حد کینولین یلو ممکن است دچار ناتوانی بیشتری شوند.

اطلاعات مربوط به اثرات سرطان زا بودن Quinoline Yellow در دسترس نیست. با این حال ، این رنگ برای سلولهای بدن پستانداران، باکتری ها و مخمرها جهش زا است. کینولین زرد به عنوان یک سم احتمالی برای تولیدمثل مردان طبقه بندی می شود. این ماده ممکن است برای کلیه ها و کبد سمی باشد. تماس مکرر یا طولانی مدت با کینولین یلو می تواند باعث تخریب اندام ها یا سیستم های آسیب دیده شود.

چگونه از مصرف رنگ کینولین یلو جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از مصرف این ماده رنگی بهتر است از آبلیمو و لیموترش برای لیموناد و سایر نوشیدنی های مخلوط استفاده کنید. برای جلوگیری از هرگونه مشکل سلامتی نوشیدنی های حاوی آب مرکبات را به صورت تازه خودتان آماده کنید که طعم بسیار بهتری دارند یا اینکه از پودرهای آماده آن ها استفاده کنید که حاوی این ماده نیستند.

رنگ سان ست یلو

این رنگ یک افزودنی غذایی است که رنگی زرد دارد. رنگ سان ست یلو یک رنگ آزو سولفاته مصنوعی به شمار می رود. مصرف این رنگ سبب سرکوب سیستم ایمنی، اگزما، سرطان و میگرن خواهد شد. با این حال این رنگ در تولید مواد غذایی بسیاری از جمله میوه های خشک، اسنک ها و سس ها مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سان ست یلو می تواند یک رنگ نارنجی در غذاها ایجاد کند.

فروش رنگ کینولین

این رنگ به صورت عمده توسط شرکت های تولید کننده رنگ های مصنوعی به فروش می رسد. برای خرید این محصول به صورت عمده، می توانید به این شرکت ها رجوع کنید. در حال حاضر به دلیل توسعه فعالیت های آنلاین فروش این محصول به صورت آنلاین و اینترنتی ممکن شده است.

رنگ قرمز کارموزین

کارموزین پودری قرمز رنگ است که در سطل های ۱ تا ۲۵ کیلوگرمی موجود است. نقطه ذوب آن ۳۰۰ درجه سانتی گراد است. این رنگ به دلیل محلول بودن در آب و روغن در طیف گسترده ای از خوراکی ها مورد استفاده قرار گرفته است. می توان با کم و زیاد کردن دوز آن به رنگ قرمز روشن یا بسیار تیره دست یافت.

کارموزین به دلیل توانایی ایجاد رنگ های قرمز خوشرنگ در طیف گسترده ای از خوراکی ها مانند ژله، نوشابه ها و نوشیدنی ها، شیرینی ها، لبنیات، دسر، آدامس، دراژه، کمپوت، بستنی و بسیاری از خوراکی های دیگر مانند کیک ها و برای تزئین مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کارموزین به عنوان یک ماده پایه و همچنین در ترکیب با اسانس ها در فرمولاسیون بسیاری از نوشیدنی ها استفاده شده و طرفداران بسیاری دارد.

این ماده در مرباها از جمله مربای آلبالو و توت فرنگی، کمپوت های قرمز، پودرهای آشپزی، شربت رز، نوشابه (فانتا)، دهان شویه، چیز کیک و پاستیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ برلیانت بلو

رنگ Brilliant Blue FCF یا برلیانت بلو که با نام Acid_Blue_9 نیز شناخته می شود، E نامبر E133 دارد. این رنگ به شکل پودر یا گرانول بنفش رنگ است. هر ماده خوراکی که باید به رنگ آبی باشد، با این رنگ خوراکی تهیه می شود. رنگ برلیانت بلو، در تولید انواع مواد غذایی، دارویی، مکمل ها و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ برلیانت بلو جز قدیمی ترین رنگ های خوراکی بوده و برای مصرف در مواد غذایی مورد تایید است.

این رنگ جزء اولین رنگ هایی به شمار می رود که در ایالات متحده و اروپا مجاز شناخته شده است. برای خرید رنگ برلیانت بلو باید به شرکت های تولیدکننده یا وارد کننده رنگ های شیمیایی مراجعه کرد. برخی بازرگانی های تولید کننده رنگ های شیمیایی این رنگ را با توجه به حجم و ابعاد بسته بندی آن به قیمت های متنوعی به فروش می رسانند. به دلیل نوسان قیمت ارز و عدم ثبات اقتصادی نمی توان یک قیمت ثابت برای این محصول پیشنهاد کرد. از همین رو، برای استعلام قیمت به شرکت های بازرگانی مراجعه نمایید.

کینولین چیست

کینولین مایعی با بوی بسیار شدید است که به راحتی رطوبت را جذب می کند. خود این ماده کاربرد بسیار کمی دارد اما مشتقات آن در طیف گسترده ای از محصولات به کار برده می شود و قابلیت انحلال خوبی در آب گرم و ترکیبات آلی دارد. مشتقات این ترکیب در تولید محصولات دارویی به کار برده می شود زیرا دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد تب است که می تواند برای داروی ضد مالاریا نیز موثر واقع شده است.

رنگ کارموزین

رنگ کارموزین یک ماده افزودنی خوراکی مصنوعی است که به دو شکل پودر و مایع قابل انحلال در آب و روغن اغلب در بسیاری از کاربردها استفاده می شود. این ماده می تواند در محصولاتی مانند انواع آدامس، آبمیوه ها، پاستیل ها و حتی بستنی و کیک، رنگ قرمز خوشرنگی ایجاد کند. این رنگ خوراکی مجاز همچنین به عنوان ماده افزودنی در اسانس ها و در ترکیب با مواد نوشیدنی ها نیز بدون تاثیر بر طعم و ایجاد بوی خاص به کار برده می شود.

بنزوات سدیم

بنزوات سدیم به صورت طبیعی و مصنوعی یافت می شود، این ماده به صورت طبیعی در سیب زمینی، سیب و دارچین و همچنین توسط برخی از باکتری ها با تخمیر محصولات لبنی تولید می شود. به صورت مصنوعی نیز از دو روش تولید می شود و در محصولات فراوان به کار برده می شود. این ماده میکروارگانیسم های موجود در محصولات را از بین نمی برد و فقط فعالیت آنها را متوقف می کند. علاوه بر استفاده در صنایع غذایی در داروها و محصولات آرایشی و بهداشتی و برخی از محصولات صنعتی نیز استفاده می شود.

استرگام

استرگام نوعی ماده افزودنی است که به صورت محلول در روغن به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. اغلب در لیست ترکیبات به عنوان گلسیرول استر رزین دیده می شود و در صنعت غذا و مواد آرایشی به عنوان ماده ایمن به کار برده می شود. در ترکیبات استفاده شده در چسب های ارزان قیمت نیز وجود دارد. استرگام در اندازه های مختلف و در صنعت نوشیدنی ها به عنوان جایگزین روغن نباتی برومیت دار در نوشیدنی هایی که حاوی طعم روغن مرکبات هستند به کار برده می شود.

ایزوکینولین

ایزوکینولین یک مایع بدون رنگ و شفاف است که در آب قابل انحلال نیست. به عنوان ماده اولیه در محصولاتی مانند حشره کش ها و معرف برای تعیین عنصرها به کار برده می شود. مشتقات آن نیز در کاربردهای مختلفی استفاده می شوند و بیشترین استفاده آن به عنوان ادویه وانیلی است. این ماده در صنعت داروسازی برای پیشگیری و درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. همچنین در تولید مواد شیمیایی، ماده تثبیت کننده آهن، تولید شتاب دهنده لاستیک و معرف ضد مالاریا به کار برده می شود.

ایندول

اندول یا ایندول با فرمول شیمیایی C8H7N، یک ترکیب شیمیایی است که جرم مولی آن ۱۱۷.۱۵ g/mol گزارش شده است. شکل ظاهری این ماده، جامد سفید رنگ است. جالب است بدانید ایندول در مدفوع انسان، عطرها و قطران زغال سنگ یافت می شود.

بنزوات سدیم

بنزوات سدیم ترکیبی است که طیف وسیعی از کاربردها را در صنعت دارد. این ماده اغلب در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. کیفیت و اصل بودن این ماده اهمیت بالایی برای تولید محصولات مختلف دارد. بنزوات سدیم به عنوان ماده نگهدارنده در بسیاری از نوشیدنی ها، غذاهای فرآوری و بسته بندی شده و محصولات مراقبتی با هدف افزایش طول عمر و جلوگیری یا به تاخیر انداختن فساد میکروبی، آنزیمی و شیمیایی آنها دیده می شود. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده در صنایع دارویی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی اشاره کرد.

E110 چیست

سانست یلو FCF با نام تجاری E110 شناخته می شود. E110 نوعی رنگ خوراکی مصنوعی است. این رنگ به شکل پودری به رنگ زرد متمایل به نارنجی است. این رنگ به عنوان یک افزودنی غذایی برای رنگ نارنجی پفک، آرایشی بهداشتی و دارویی مانند قرص های مولتی ویتامین استفاده می شود.

 

خرید رنگ کینولین یلو

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ کینولین یلو از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ کینولین یلو، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ کینولین یلو را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ کینولین یلو با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا