Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد اسانس گل بنفشه چیست؟ از خواص آن چه می دانید؟

اسانس گل بنفشه مکمل غذایی و دارویی کاملا قدرتمند است و خواص منحصر به فردی دارد. این اسانس دارای ترکیبات بسیار مفیدی است که می تواند در آرام کردن اعصاب و تسکین سردردهای میگرنی بسیار مفید باشد.

اسانس گل بنفش در بسیاری از ترکیب غذاها و داروها استفاده می شود. علاوه بر استفاده در مواد غذایی و محصولات دارویی، درعطرسازی ، تولید مواد شوینده و غیره استفاده می شود. این اسانس برای جلوگیری از ریزش مو، نرم کردن مجاری دستگاه تنفسی و درمان سرفه، رفع گرفتگی صدا مفید است. طبع سرد این اسانس بهبودی تب را تسهیل می کند. برای تجربه تاثیرات قوی این اسانس بهتر است از خلوص و کیفیت خوب آن مطمئن شوید و آن را از یک شرکت معتبر خریداری کنید.

اسانس گل بنفشه یکی از اسانس پرفروش است . این اسانس می تواند برای سلامتی جسمی بسیار مفید بوده و برای خستگی ذهنی، درمان فشار های عصبی، خستگی جسمی و روانی، افسردگی و کاهش علائم و نشانه های یائسگی مفید است. ترکیبات مفید این اسانس عبارتند از ساپونین ها، زتین، فلاونوئیدها، فنل، آلکالوئیدها، تانین ها، ویتامین c ، ویتامین A، فنل و گلیکوزید ها میباشد

خرید اسانس گل بنفشه

کاربرد اسانس گل بنفشه چیست؟ از خواص آن چه می دانید؟
کاربرد اسانس گل بنفشه چیست؟ از خواص آن چه می دانید؟

اگر شما قصد خرید اسانس گل بنفشه ، خرید اینترنتی از سایت های معتبرکار را برای شما آسان تر کرده است و می توانید یک خرید راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

اسانس گل بنفشه

یک نوع اسانس است که عطر قوی دارد و همچنین به عنوان عطر یا اسانس روغنی شناخته شده است.عنوان اسانس برای روغن های تقطیر شده و یا استخراج شده استفاده می شود. اسانس خوراکی به انواع محصولات در صنایع مختلف عطر و رایحه می بخشد.

خواص اسانس گل بنفشه

  • اثر آرامش بخشی عالی
  • خواب آوری مناسب
  • بهبود نرمی مفاصل
  • رفع سرفه
  • جلوگیری از ریزش مو
  • بهبود خارش و خشکی پوست
  • تقویت ناخن

چگونه اسانس گل بنفشه را انتخاب کنیم؟

مهم ترین چیزی که هنگام خرید اسانس باید به آن توجه داشته باشید کلمات ‘خالص’ و ‘ارگانیک’. استفاده از اسانس های خالص و ارگانیک می تواند بسیار مهم باشد چرا که آن ها دارای خواص درمانی زیادی هستند. یک متخصص آروماتراپی اشاره می کند که روغن های با کیفیت پایین می توانند ضرر بیشتری نسبت به فایده آن داشته باشد.

برخی از برچسب ها از کلمه طبیعی استفاده می کنند که فقط یک واژه بازاریابی است که قطعاً چیزی در مورد کیفیت اسانس نمی گوید. ‘عبارت ‘رایحه’ یکی دیگر از پرچم قرمز دیگراست که به معنی این است که این روغن سنتزی است و به عنوان عطراستفاده می شود.

همچنین، مطمئن شوید که برچسب در واقع نشان دهنده نام گیاه شناسی گیاه، محل رشد گیاه (مانند فرانسه، آفریقای جنوبی و مانند آن)، نحوه استخراج اسانس (که معمولا با استفاده از تقطیربا بخار آب و یا پوست مرکبات از طریق پرس سرد) ذکر شده است. همچنین مهم است که بگوییم روغن از کدام بخش از گیاه استخراج می شود (ریشه، برگ،گل و غیره). همچنین به برچسب قیمت توجه کنید. اسانس ها می توانند قیمت های متفاوتی داشته باشند. مثلا رز، یاس، چوب صندل و کندر بسیار گران است چرا که روش استخراج آنها سخت تر و گران تراست. علاوه بر این، شما همچنین باید برند ی که اسانس به فروش می رسد، نیز دقت کنید.

یک پیشنهاد

به سادگی از بدن خود بپرسید که چه می خواهد وبه چه چیزی نیاز دارد که به چه رایحه ای جذب می شود. رایحه گل ها قلب را تقویت می کنند، اسانس مرکبات مرکبات انرژی می بخشند و اسانس های چوبی اثرات خاکی و آرام بخش دارند.

روش استفاده اسانس گل بنفشه

استنشاق اسانس

بهترین و مطمئن ترین راه برای استفاد ه از اسانس ها بوییدن آن ها است.بنابراین, اگر شما مبتدی, سعی کنید روش استنشاق با استفاده از شمع آروماتیک، بخور اسانس یا استفاد ه از اسانس سوزامتحان کنید. شما می توانید یک بطری اسانس را با خود حمل کنید و بوی آن را به صورت دوره ای در روز استنشاق کنید. شما همچنین می توانید چند قطره از اسانس را در یک تکه پنبه بریزید و آن را در یک شیشه کوچک نگه دارید. در هرزمانی که می خواهید برای پاک کردن افکار بد و یا ایجاد احساس آرامش آن را ببویید.

اسانس را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید

همیشه آن را با چیزی مانند روغن حامل مخلوط کنید, صابون مایع و یا لوسیون یا کرم بدون عطر. قطره ای از اسانس در مقدار ۵ سی سی روغن حامل (مانند جوجوبا، آووکادو یا روغن نارگیل) مخلوط کنید که برای رقیق شدن مناسب است. علاوه بر این، تست برچسب محصول برای هر گونه هشدار و دستورالعمل در هنگام خرید اسانس ها می توانید بررسی کنید. زیرا برخی از اسانس ها می توانند  پوست را تحریک کنند. به خصوص اگر در معرض نور خورشید باشید.

مزایا و موارد استفاده از اسانس گل بنفشه

خواص اسانس گل بنفشه برای زیبایی پوست

با استفاده از اسانس گل بنفش، شما می توانید مشکلات و بیماری های پوستی خود را بهبود ببخشید و پوستی سالم، شاداب و شفاف داشته باشید. این اسان سبه صورت ملایم روی پوست کار می کندر می کند و می تواند یک درمان گیاهی برای انواع بیماری های پوستی از جمله جوش، اگزما و آکنه باشد. خواص مرطوب کننده اسانس گل بنفشه نیز آن را به ترکیبی مفید برای پوست خشک تبدیل می کند. خواص ضد التهابی آن برای درمان برای مشکلات قرمزی پوست، پوست ملتهب، تحریک شده ناشی از بیماری های پوستی مختلف و علاوه بر این، خواص  ضد عفونی کننده و ضد میکروبی آن به پاک کردن منافذ پوست و حذف باکتری های آن کمک می کند. این اسانس از گسترش مشکلات پوستی  به قسمت ها ی دیگر صورت جلوگیری می کند. گل بنفشه یک درمانگر گیاهی و قدرتمند برای درمان مشکلات پوستی بدون هیچ گونه عرضه جانبی است.

خواص اسانس گل بنفشه برای درمان سرماخوردگی

این اسانس برای برطرف کردن علایم سرماخوردگی مانند انسداد سینوس ها و گلو درد مفید است. این اسانس همچنین خواص خلط آوری دارد و نرم شدن مخاط  بینی و دستگاه تنفسی کمک می کند که امر باعث از بین رفتن گرفتگی و انسداد می شود و اجازه حرکت آزادانه جریان هوا در مجاری تنفسی را می دهد. شما می توانید با اضافه کردن چند قطره اسانس گل بنفشه به ظرفی پر از آب گرم و استشناق بخار حاصل از آن، از فواید آن بهره مند شوید.

خواص اسانس گل بنفشه برای درمان سرفه و آبریزش

استنشاق بخور این اسانس می تواند سینه را از خلط و عفونت پاک کند و سرفه و آبریزش بینی را درمان کند. برای  استفا ده از خواص این اسانس ، یک قطره از آن را درون آب گرمی که در حال جوش نباشد، بریزید و صورتتان را جلوی بخارآن قرار دهید و پارچه نازکی را روی سرتان قرار دهید و بخور بگیرید.

کاربرد اسانس گل بنفشه به عنوان خوشبو کننده خانگی

اسانس گل بنفش نیز به دلیل عطر شیرین آن ‘بنفشه شیرین’ نامیده می شود. این اسانس دارای عطر گل است. فقط با ترکیب دو قطره اسانس بنفشه و اسانس گل یاس فضای خانه را عطر آگین کنید. با استنشاق این عطر، از استرس جلوگیری کنید  زیرا این ماده دارای خواص ضد افسردگی است.

کاربرد اسانس گل بنفشه در ماساژ درمانی

برای جلوگیری از عوارض جانبی، آن را با روغن ل مانند، روغن نارگیل یا بادام رقیق می کنند. اگر شما یک ورزشکارهستید و یا با توجه به حرفه خود، فعالیت های سنگین انجام می دهید . شما می توانید این ترکیب را روی مفصل  خود ماساژ دهید تا درد عضلانی شما تسکین یابد.

فعالیتهای ضد التهابی

خاصیت این اسانس به عنوان داروی ضد التهاب ریه اثبات شده است و یک درمان موثر برای بیماری های التهابی ریه به شمار می رود. اسانس این گیاه در مقایسه با هیدروکورتیزون دارای خواص ضد التهابی است. این روغن در جلوگیری از آسیب ریه تا حدودی قدرتمند بوده است.

خواص اسانس گل بنفشه برای گوش درد

ازاین اسانس برای تسکین گوش درد می توان به صورت موضعی استفاده کرد. کافی است ترکیب روغن کدو و این اسانس را به روی سر بمالید.

خواص اسانس گل بنفشه برای سردرد

تنش و اضطراب ناشی از کارهای روزمره معمولاً منجر به سردرد می شود. با استفاده از گل بنفشه ، شما می توانید سردرد شدید خود را تسکین دهید. این اسانس به دلیل خواص آرامبخشی خود به تسکین میگرن و سردرد کمک می کند. فقط با استفاده از چند قطره از این اسانس در یک کمپرس سرد و قرار دادن آن بر روی پیشاني شما به مدت ۲۰ دقیقه شما را آرام خواهد کرد و می تواند سردرد شما را تسکین دهد.

تسکین دهنده دردهای مفصلی عضلانی

این اسانس درد عضلانی را در مفاصل تسکین می دهد . این اسانس ترکیبات ضد التهابی را در خود دارد، بنابراین درمان طبیعی برای درد مفاصل و عضلانی از جمله روماتیسم و نقرس به حساب می آید. علاوه بر این، می تواند جریان خون به بافت های عضلانی را بهبود بخشد.

اگر درد مکرری را در این مناطق و بافت های عضلانی تجربه می کنید، حداقل ۴ بار در روز قسمت های آسیب دیده را با این اسانس ، ماساژ دهید و قبل از استفاده مطمئن شوید که آن را با روغن حامل رقیق کرده باشید.

روش نگهداری از اسانس گل بنفشه

زمانی که اسانس ها خراب می شوند، فواید درمانی و دارویی خود را از دست می دهند.می توانند پوست شما را تحریک کنند. اغلب می توانید آن را تشخیص دهید زیرا رایحه آن تغییر می کند. اما اگر مطمئن نیستید، اگر بیش از ۱۲ ماه است که از اسانس استفاده کنید، آن را دور بریزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا