Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

خواص اسانس پرتقال و قیمت خرید و فروش آن در بازار

اسانس پرتقال (orange essence) یکی از اسانس های بسیار خوشبو و پرکاربرد در سراسر دنیاست. اسانس پرتقال علاوه بر کاربرد در صنایع غذایی خواص درمانی نیز دارد و می توان از آن برای درمان مشکلات مختلف استفاده کرد.

کاربرد گسترده این ترکیب علت بالا بودن قیمت خرید و فروش اسانس پرتقال نسبت به اسانس های دیگر موجود در بازار است. البته خبر خوب این است که شما می توانید این اسانس را به صورت خانگی نیز تهیه کنید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

پرتقال یکی از انواع مرکبات خوش طعم و پرخاصیت است که طرفداران زیادی دارد. این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و همه افراد از خوردن این میوه آب دار و خوشمزه لذت می برند.

رایحه پرتقال خاص و دلپذیر است و همه ما با خوردن کیک ها ، ژله ها و آب نبات های پرتقالی حس و حالمان به سرعت تغییر می کند. به همین دلیل عصاره پرتقال بسیار پرطرفدار است و در طیف گسترده ای از خوراکی ها و حتی محصولات آرایشی – بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش تهیه اسانس پرتقال در خانه

عطر مایه پرتقال از پوست نارنجی آن بدست می آید برای این منظور پوست پرتقال ها را جمع آوری کرده ، خوب بشوئید  و بگذارید خشک شود. سپس آنها را در ظرف درب دار ریخته و روی آن الکل بریزید تا کاملا روی آنها را بپوشاند . سپس درب ظرف را بسته و آنرا برای چهار الی پنج  هفته در یک مکان تاریک و خنک مثلا داخل کابینت قرار دهید.

طی این مدت هر چهار یا پنج روز به ظرف سر زده و آنرا حسابی تکان بدهید تا الکل به خوبی داخل پوست پرتقال نفوذ کند. پس از سپری شدن زمان عصاره را صاف کنید و در ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

در حال حاضر این اسانس به صورت آماده نیز در قنادی ها ، عطاری ها و بسیاری از فروشگاه های مواد خوراکی فروخته می شود. شما می توانید انواع اسانس پرتقال را بر اساس برندهای خارجی یا ایرانی با قیمت های مختلف به صورت اینترنتی سفارش داده و خریداری کنید.

خواص اسانس پرتقال و قیمت خرید و فروش آن در بازار
خواص اسانس پرتقال و قیمت خرید و فروش آن در بازار

کاربردهای اسانس پرتقال

این اسانس به دلیل رایحه خوش و دلپذیری که دارد همچون اسانس موز و اسانس توت فرنگی در صنایع غذایی به طور گسترده در تولید کیک ، کلوچه ، نوشیدنی ها ، بستنی ، ژله ، شربت و بسیاری از خوراکیهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و شما هم حتما تجربه مصرف محصولات پرتقالی را تاکنون داشته اید و لذت بی نهایت آنرا درک کرده اید.

یکی دیگر از کاربردهای این اسانس در تولید محصولات آرایشی – بهداشتی است . این اسانس در انواع کرم ها ، لوسیون ، عطرها و خوشبو کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بسیاری دارد.

علاوه بر موارد فوق از کاربردهای درمانی اسانس پرتقال می توان به بهبود جوش و آکنه اشاره کرد زیرا این اسانس چربی پوست را تعدیل کرده و با تنظیم PH پوست از فعالیت باکتریهای مولد جوش جلوگیری می کند.

از دیگر کاربردهای درمانی این عطرمایه خوشبو می توان به بهبود مشکلات گوارشی و همچنین افزایش اشتها اشاره کرد. این اسانس دلپذیر شادی آور است و با افسردگی و استرس مقابله می کند. از خواص آرامبخش این ترکیب می توان برای رفع اختلالات خواب و از بین بردن اسپاسم های عضلانی ناشی از تنش بهره گرفت.

این اسانس همچنین به دلیل خواص آنتی باکتریال به عنوان یک ترکیب ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد و در خانه می توان برای از بین بردن موریانه و رفع لکه های مختلف به عنوان یک ترکیب غیر شیمیایی ایمن از آن استفاده کرد.

 روش نگهداری اسانس پرتقال

این ترکیب نسبت به نور خورشید بسیار حساس است ، بنابراین باید آنرا در ظروف تیره و به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا