Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص اسانس نارگیل چیست؟ موارد استفاده آن چیست؟

اسانس خوراکی چیست؟ اسانس یا طعم دهنده ها ترکیباتی هستند که از عصاره های گیاهی و مواد خوراکی معطر به دست می آید. در روش تولید اسانس خوراکی ،اغلب روغن های فراربه آن ها افزوده می شود تا در حضور هوا و تحت مراحل پخت باقی می ماند. به این روغن ها اسانس های روغنی می گویند.

اسانس های خوراکی انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز و کاربرد مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله اضافه کردن اسانس ها و طعم دهنده ها به موادغذایی باعث دلپذیر شدن عطر و بوی آن ها می شود. اسانس خوراکی در طعم های مختلف; اسانس وانیل، اسانس نارنجی، اسانس توت فرنگی، اسانس هل، اسانس رز، اسانس موز، اسانس زردچوبه، اسانس تمشک، اسانس نارگیل، اسانس دود موجود می باشد.

اسانس نارگیل می تواند در انواع کیک ها و شیرینی ها مورد استفاده قرار گیرد و طعم خاصی را فراهم کند. به عنوان مثال در ساخت انواع نوشیدنی ها، بستنی، شکلات، شیرینی، روغن، انواع نان و دونات، مربا انواع ژله و پاستیل و بسیاری از محصولات دیگر از اسانس استفاده می شود.

اسانس نارگیل چیست؟

 

نارگیل یک میوه گرمسیری است که در آفریقا و جنوب شرقی آسیا، هند، فیلیپین و مهمتر از همه اندونزی رشد کرده است. با تقطیر این میوه ، اسانس آن به دست می آید.این اسانس در ساخت محصولات غذایی و بهداشتی، و فرایند، درمان و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس نارگیل ازدسته اسانس های پرطرفدار در میان مشتریان در بازاراست.

تولید صنایع غذایی، از جمله نان، کیک، بیسکویت و نوشیدنی،… کاربرد ویژه ای دارد. نارگیل دارای اسیدهای چرب اشباع اما بی ضرری دارد، که این شکل چربی برای بدن مناسب است. از سوی دیگر این میوه دارای اسید اوریک بالایی است که برای مهار کلسترول موثراست. جالب است بدانید که نارگیل ۶۱٪ فیبر بدن را تامین می کنند. اسانس این میوه نیز دارای چنین خواصی است که علاوه بر خواص خوراکی که این میوه دارد، دارای خواص درمانی زیادی نیز است.

دارد که می توان از اسانس مایع آن در این مثال استفاده کرد. روغن مهم نارگیل در بسیاری از کشورها تولید می شود و در موارد فوق مورد استفاده قرار می گیرد.با تقطیرمیوه نارگیل، اسانس نارگیل را که مایع و حلال در آب و روغن است به دست می آورید، این اسانس دارای ارزش غذایی بالایی است.

کاربرد اسانس نارگیل

  1. تولید نان
  2. تولید کیک
  3. بیسکویت
  4. انواع نوشیدنی
  5. تولید آب نبات
  6. تولید آدامس
  7. تولید دمنوش
  8. ویفر
  9. اسنک
  10. شکلات
  11. غیره

روش تولید اسانس نارگیل

خواص اسانس نارگیل چیست؟ موارد استفاده آن چیست؟
خواص اسانس نارگیل چیست؟ موارد استفاده آن چیست؟

از تقطیر میوه نارگیل، اسانس نارگیل به دست می آید که مایع و حلال در آب و روغن است، این اسانس ارزش غذایی بالایی دارد. به طور گسترده ای در صنایع تولید مواد غذایی مانند نان، بیسکویت، کیک و نوشیدنی،…استفاده می شود.

گیاه نارگیل از گیاهانی است که استفاده های مختلفی از آن می کنند.برگ های آن برای برای تهیه بام خانه در کشورهای گرمسیری ها از جمله اندونزی، مالدیو و فیلیپین استفاده می شود. هم چنین از تنه آن، مواد ساختمانی با دوامی را می سازد.

اما بیشتر به خاطر نگه داشتن میوه ای که به عنوان غذا و نوشیدنی از آن استفاده می شود، به خوبی شناخته شده است. این میوه فواید و مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

انواع اسانس نارگیل

  • مایع
  • پودری

اسانس مایع نارگیل دارای ظرفیت حرارتی بیشتری در مقایسه با نوع پودری آن دارد و در پخت کیک و شیرینی، کیفیت بهتری را از خود نشان می دهد. به علاوه دوز مصرفی آن نسبت به نوع پودری کمتر است. اسانس مایع به شکل قطره ای استفاده می شود.

نوع پودری اسانس نارگیل در محصولاتی که به صورت پودری می باشند به عنوان یک طعم دهنده استفاده می شود مانند خوراکی های کودکان و همچنین مکمل های بدنسازی، کاربرد دارد. کاربرد اسانس های پودری خوراکی است و از گوشت میوه نارگیل تهیه می شوند.

اسانس نارگیل یکی از محبوب ترین اسانس های مورد استفاده در مواد غذایی است و دلیل آن عطر و طعم خوب آن است. نارگیل میوه بومی هند است. میوه دارای پوست سخت است و پوست آن قبل از رسیدن به رنگ سبز بوده و زمانی که می رسد به رنگ قهوه ای است. میوه نارگیل گوشتی و سفید رنگ است. این میوه حاوی مقدار زیادی آب است که طعم شیرین خوشمزه ای دارد و برای سلامتی بدن بسیار خوب است. خواص نارگیل به گونه ای است که حتی می توان از آن به عنوان یک وعده غذایی استفاده کرد. هسته نارگیل سالم و برای زنان باردار امن و بی خطراست. این میوه شامل مقدار زیادی چربی های اشباع شده است. همچنین منبع غنی تری گلیسیریدهای زنجیره ای و اسیدهای چرب متوسط است. اسیدهای چرب در درمان مشکلات مغزی که شامل صرع و آلزایمراست، مفید هستند.

نکات مهم در خرید اسانس نارگیل خوراکی

خواص اسانس نارگیل چیست؟ م

خرید اسانس نارگیل معمولا در بخش تولید مواد غذایی انجام می شود, که شامل شیرینی پزی ها و..می شود. با توجه به این واقعیت است که میزان کیفیت اسانس نارگیل تاثیر زیادی بر کیفیت مواد غذایی دارد .در نتیجه باید آن از مرکز خرید مطمئن خریداری کرد که دارای تولیدات تازه و با کیفیت است .

هم چنین برای خرید ارزان، شما نیاز به حذف واسط ها و دلالان دارید. بنابراین شما نیاز دارید به صورت مستقیم از تولید کننده اسانس نارگیل را خریداری کرد.

کاربرد های اسانس نارگیل

این ترکیب در دو گرید  تولید می شود و کاربردهای متعددی دارد، مانند اسانس خوراکی آن خود در پخت و پز در قهوه و چای، کیک و کلوچه،شیرینی و شکلات، لبنیات، آدامس، آب میوه و بستنی مورد استفاده قرار می گیرد . گرید غیر خوراکی این اسانس برای تولید محصولات شوینده ها و محصولات مراقبت از پوست و مو از جمله لوسیون ها، شامپوها و غیره استفاده می شود. تا رایحه خوشایند و خواص نارگیل را به این محصولات ببخشند. این اسانس ها به صورت مایع و پودر تولید می شود که نوع مایع آن تحمل بالاتری نسبت به گرما دارد و برای محصولات پختنی از جمله کیک و کلوچه استفاده می شود. نوع پودری به طور گسترده ای در مکمل های خوراکی و ورزشی استفاده می شود. عطر نارگیل را می توان برای خوشبو و معطر کردن منزل, محل کار, سالن ماساژ, آروماتراپی, باشگاه های ورزشی ، هتل ها ، سالن اجتماعات استفاده می شود.

خواص اسانس نارگیل

اسانس نارگیل را می توانید به انواع نوشیدنی ها به ویژه شیر بیافزایید. عطر نارگیل با خواص منحصر به فرد استرس را کاهش می دهد و به آرامش اعصاب و روان کمک می کند. نارگیل به علت دارا بودن فیبر بالا، می تواند قند خون را کنترل کند، و مصرف اسانس هورمون های مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. علاوه بر این، با کمک به کاهش فشار خون به جلوگیری از بیماری قلبی کمک می کند. نارگیل به بهبود هضم و جذب  کمک می کند و گفته می شود برای جلوگیری از تهوع و استفراغ مفید است. اسانس نارگیل با دارا بودن سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین دارای خواص ضد پیری و ضد سرطانی است.

اسانس نارگیل و روغن آن دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد انگلی است و از آن ها برای درمان برای درمان عفونت های مختلف استفاده کرد. علاوه بر این می توان از این ترکیب برای رفع پوست خشک و هیدراته کردن آن استفاده کرد. این اسانس هم چنین برای رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو می توان استفاده کرد و برای جوان سازی پوست بسیار مفید است.

فوایداسانس نارگیل!

این اسانس می تواند به عنوان یک روغن حامل برای آروماتراپی استفاده شود, علاوه بر حفاظت از پوست در برابر خورشید می توان از آن بهره برد. این اسانس مزایای بی شماری دارد که شما شما می توانید بدون به راحتی از آن استفاده کنید.

قبل از خرید اسانس نارگیل، نگاهی به مزایای آن بیاندازید:

 غنی از چربی های سالم برای قلب

روغن نارگیل سطح کلسترول شما را به خوبی افزایش می دهد که می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این خبر خوبی است؛. با توجه به این واقعیت که در ایالات متحده، تقریبا از هر ۴ مرگ تقریبا یک نفر ناشی از بیماری های قلبی است.

مرطوب کردن پوست

همه ما می خواهیم یک پوست نرم و سالم داشته باشیم. استفاده موضعی از روغن نارگیل می تواند به بهبود رطوبت پوست کمک کند. شما می توانید از روغن نارگیل برای بهبود پوست خشک، زبری و حتی کاهش خارش به عنوان نشانه ای از بیماری های پوستی از جمله درماتیت یا اگزما استفاده کنید.

ضد آفتاب

این اسانس می تواند ۲۰ درصد از اشعه ماورای بنفش خورشید را دفع کند. با این حال، به یاد داشته باشید که ۸ SPF می تواند بسیار کم باشد، بنابراین اگر شما قرار است مدت زمان زیادی را در آفتاب بگذرانید، باید یک لایه اضافی از ضد آفتاب  را اضافه کنید.

خرید اسانس نارگیل برای این منظور بسیار رایج است.

جلوگیری از از دست دادن پروتئین مو

روغن نارگیل می تواند از کاهش پروتئین در موهای آسیب دیده و آسیب ندیده جلوگیری کند . شما می توانید این اسانس معجزه آسا که بار وغن حامل مخلوط کردید می توانید قبل یا بعد از حمام کردن روی موهایتان ماساژ دهید و بخش های خشک و شکننده موهایتان را دوباره زنده کنید.

روغن  حامل برای آروماتراپی (رایحه درمانی)

به دلیل اینکه بوی روغن نارگیل تقریبا ملایم است، آن را به عنوان یک روغن  حامل به کار می برند. برای استفاده از آن، روغن های اسانسی را با روغن نارگیل برای آروماتراپی دیفیوزر مخلوط کنید. کاری که باید انجام دهید این است که روغن نارگیل را به دستگاه همراه با دستورالعمل همراه با روغن های دیگر بریزید. برای  شروع، دو قسمت از روغن نارگیل، یک قسمت رزماری و یک قسمت اسطوخودوس را برای یک ترکیبر وغن نارگیل ترکیب کنید. افرادی که به دنبال آرامش هستند می توانند با خرید اسانس نارگیل آن را دریابند.

برای مطالعه بیشتر:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا